درب اتوماتیک چیست؟ 7 مورد از ویژگی های درب های اتوماتیک

درب اتوماتیک چیست؟ 7 مورد از ویژگی های درب های اتوماتیک


تکنولوژی از ارکان اصلی زندگی انسان است .در زندگی مدرن و ماشینی، بشر از وسایل و تجهیزاتی استفاده می‌کند که روزگاری برای مردم قدیم، رویایی غیر قابل دسترس بوده است. استفاده مداوم و روزمره، آنها را به جز جدایی‌ ناپذیری از زندگی تبدیل نموده و نبودشان موجب تحمل دشواری و سختی فراوان است و در زندگی ای که با آن سر و کار داریم تاثیری مستقیم در کیفیت و نحوه زندگی دارد. تکنولوژی در عین تسهیل انجام کارها، باعث صرفه جویی در زمان نیز می‌شود.تاریخچه درب اتوماتیک و مثال های فراوانی در این زمینه ،وجود دارد که در طول روز و به دفعات فراوان و بدون توجه از آن ها عبور میکنیم.دراین مقاله قصد داریم به این سوال جواب بدهیم که اولین درب اتوماتیک توسط چه شخصی اختراع شده است؟ این مقاله را دنبال کنید و تا انتها بخوانید

تاریخچه درب های اتوماتیک

استفاده از درب های اتوماتیک سابقه ای بالای ۲۰۰۰ سال را دارد طبق تاریخ و مستندات موجود سازنده درب اتوماتیک، در قرن اول میلادی دانشمند و ریاضیدان یونانی هرون(heron) می‌باشد که اولین درب اتوماتیک را در یونان باستان برای استفاده در معابد اسکندریه اختراع کرد .
اتوماتیک و اولین استفاده آن :هرون مخترع درب اتوماتیک، اولین بار از طریق آتش برای گرم کردن آب در گوی های فلزی بزرگ استفاده کرد به طوری که پس از گرم شدن گوی و بر اثر ایجاد فشار هوای ناشی از تبخیر، آب موجود در آنها به ظرف به ظرف مجاور پمپاژ شده سنگین شدن ظروف مجاور، آن ظرف‌ها مانند وزنه‌ای سنگین عمل می‌کردند و با سنگین شدن ظرف و جابجا شدن آن با استفاده از طناب و قرقره ،درب‌های معابد در زمانی که مردم برای نیایش می‌آمدند باز می‌شدند.
درب اتوماتیک و پیشرفت آن در زمان: در سال ۱۹۳۱ مهندسان Raymond.h.horance و Sheldon roby.s از سازندگان ابزارهای صنعتی شرکت works stanley با مشاهده مشکلات پیش خدمت‌های رستوران‌های معروف ساحلی wilcox pier در هنگام ورود و خروج از آشپزخانه با دستان پر به فکر باز و بسته شدن خودکار درب آنجا افتادند و اولین درب اتوماتیک در عصر تکنولوژی ساخته شد .از روز اول تاریخچه درب‌های اتوماتیک، مشخص شده است که ویژگی اصلی در ساخت و نصب درب‌های اتوماتیک ایجاد سهولت در تردد و رفاه همراه با زیبایی و کارایی بوده است در سال ۱۹۵۴ دی هورتون و لوهیدیت اولین درب اتوماتیک کشویی را اختراع کردند و برای فرمان درب اتوماتیک از سیستم محرک تشک پنوماتیک استفاده می‌کردند،سال ۱۹۶۰ آنها automatics horton lnc را تاسیس کردند و اولین درب اتوماتیک تجاری را روانه بازار مصرف نمودند .در طول دهه ۱۹۷۰ سنسورهای حرکتی اختراع و برای باز شدن درب اتوماتیک مورد استفاده قرار گرفت و این امر باعث افزایش رونق و محبوبیت درب اتوماتیک شد .در دهه ۱۹۸۰ درب اتوماتیک گردان ساخته شد و در دهه ۱۹۹۰ درب اتوماتیک تاشو اختراع شد سنسورهای مادون قرمزفعال به عنوان روش فعال سازی،به استاندارد درآمدند.در جامعه پیشرفته امروزی درب‌های اتوماتیک به یک امر رایج در ساختمان های تجاری در سراسرجهان تبدیل شده اند و سیر وتحولات فراوانی را پشت سر گذاشته است.

درب های اتوماتیک چه ویژگی هایی دارند؟

کاربرد درب اتوماتیک در عصر حاضر: همانطور که گفتیم استفاده از درب‌های اتوماتیک به یک نیاز اساسی تبدیل شده است. با به روز رسانی‌های پیشرفته درب های اتوماتیک، مزایای استفاده از آن نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است در این مقاله به بعضی از فواید و مزایای آن و کاربردش در زندگی امروزه اشاره می‌کنیم.
 
  1. دسترسی و ورود و خروج سریع‌تر و راحت‌تر :اولین مورد از مزیت درب اتوماتیک این است که با تکنولوژی مدرن به کار رفته در سیستم آن، دخالت دست کاهش یافته است .اگر وسایل زیادی حمل می‌کنید باز کردن درب و ورود به محل برای شما با سختی همراه خواهد بود. همچنین افراد مسن و معلول نیز هنگام عبور از درب‌ها دچار مشکل می‌شوند، بنابراین با نصب درب‌های اتوماتیک راحتی و سهولت به آسانی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
 
  1. انرژی را کاهش می‌دهد: در ادارات زمانی که درب‌ها برای مدت طولانی باز باشند باعث می‌شوند انرژی محیط به راحتی خارج شود و دمای داخل تحت تاثیر قرار می‌گیرد .درب‌های معمولی منجر به استفاده بیش از حد از تهویه یا سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌شود اما درب های اتوماتیک به طور خودکار باز و بسته می‌شوند و مصرف انرژی را کم و بهینه می‌کند.
 
  1. ساده سازی تردد در مکان‌های شلوغ :مکان‌های زیادی مانند بیمارستان‌ها ،هتل‌ها و یا مراکز خرید که ازدحام جمعیت در آن زیاد است و مردم زمان کافی برای باز و بسته کردن درب‌ها را ندارنداستفاده از درب‌های اتوماتیک باعث تردد آسان می‌شود
  2. بدون سر و صدا بودن: درب های اتوماتیک نسبت به درب‌های دستی صدایی ندارند. هرگاه دری را به طور مکرر بازیابسته می‌کنیم صدایی ناخوشایند ایجاد می‌کند و با گذشت زمان تحمل چنین سر و صدایی آزاردهنده می‌شود .درب اتوماتیک به علت اتوماتیک بودن و نداشتن دخالت دست هرگونه صدای اضافی را حذف کرده است.
  3. ایمنی بیشتر: از مهم ترین مزیت‌های درب اتوماتیک بحث ایمنی آن است. افزایش امنیت مهمترین دلیل استفاده از درب اتومات برای یک ساختمان می‌باشد.
  4. قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب :عواملی مانند اندازه ترافیک محل، نوع مراجعه کننده، تغییر فصل و حتی ساعات شبانه روز از مواردی است که می‌توان سرعت باز و بسته شدن درب را با آن تنظیم کرد.
  5. زیبایی و ارزش ساختمان: یکی دیگر از مواردی که استفاده از درب‌های اتومات را متداول کرده است افزایش زیبایی برای ساختمان می‌باشد.درب های اتوماتیک در انواع مختلف و رنگ‌های متنوع ،این امکان را به افراد می‌دهد که انتخاب آزادتری در خرید آن داشته باشند.

حرف آخر
گفتیم که درب اتوماتیک غدمت 2000 ساله دارد و این درب ها مزایای خوبی را امروزه در زندگی روزمره ما انسان ها دارد که از جمله این مزایا دسترسی و ورود و خروج سریعتر، امنیت بیشتر، کاهش انرژی مصرفی، سرو صدای کمتر، ایجاد تردد آسان و قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب ها و همینطور جلوه ی زیبایی را به ساختمان خواهد داد. اگر برای منزل یا ساختمان خود نیاز به درب کرکره ای دارید حتما با ما در تماس باشید
 
۲۵ آذر ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • یونولیت شانه تخم مرغی گرمایش از کف

    یونولیت شانه تخم مرغی گرمایش از کف

    فوم شانه تخم مرغی چیست؟! این عایق از جنس یونولیت و با چگالی بالا برای ایجاد استحکام کافی در کف طراحی شده است. فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف یکی از بهترین انواع عایق گرمایش کفی است. زیرا که ضمن داشتن استحکام و چگالی کافی، به مجری کمک میکند تا اجرای سریع و راحتی داشته باشد یونولیت بام تبریز بزرگترین تولید کننده یونولیت در شمال غرب کشور یونولیت سقفی ساختمان ورق برای سردخانه ها و سوله ها برای گچ کاری و سیمانکاری و نمای ساختمان با دانسیته های ۱۰و۱۵و۲۰و۲۵و۳۰ جهت کسب اطلاعات بیشتر به اطلاعات تماس در پایین آگهی مراجعه بفرمایید .

    مصالح ساختمانی آذربایجان شرقی
  • فوم بتن برتر

    فوم بتن برتر

    مزایا فوم بتن ۱. عدم حمل مواد اولیه به طبقات ۲. عایق دار کردن تاسیسات موجود در کف ساختمانن ۳. مقاومت عالی در برابر یخ بندان و همچنین نفوذ آب ۴. امکان پمپ کردن آن تا ارتفاع ۵۰ متر از سطح زمین ۵. مقاومت فوق العاده بالا در برابر آتش سوزی عدم انتقال حرارت آتش ۶. کمی ارزان تر از روش سنتی (بتن همراه با پوکه معدنی) می باشد. ۷. امکان ایجاد برش در سطح فوم بتن برای اجرا یا تعمیر کردن تاسیسات ۸. عایق حرارتی و صوتی بسیار خوبی به دلیل وجود هوا و فضای متخلخل ۹. وزن سبکی حدود 220تا350 کیلوگرم در متر مکعب دارند و همین باعث کاهش وزن کل سازه می شود. ۱۰. سرعت اجرای حدود ۷ برابر بیشتر از روش سنتی یعنی اگر با روش سنتی ۸۰ متر مربع، کف سازی را اجرا کنیم با فوم بتن می توانیم حدود ۵۶۰ متر مربع در همان زمان اجرا کنیم. معایب فوم بتن گاهی در بعضی از مقالات با معایب زیاد فوم بتن مواجه می شویم که اگر دقت کرده باشید این مقالات در همان سایت ها و شرکت هایی که خدمات کف سازی و شیب بندی با روش سنتی را ارائه می دهند می باشند. از طرفی ما همیشه در سایت عمران وب سعی می کنیم که به صورت بی طرف، هر گونه عیبی یا مزیتی در هر نوع محصول ساختمانی وجود داشته باشد با شما به اشتراک بگذاریم. احتمال به وجود آمدن پدیده انقباض یا افت بتن (بعد از مدتی همانطور که بتن حرارت خودش را از دست می دهد، مقداری از آب را هم از دست می دهد و این مسئله باعث کاهش حجم بتن می شود) وجود دارد که دچار ترک خوردگی می شود اما ما می توانیم در ۲۸ روز اولیه با انجام عمل آوری دقیق و خوب از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنیم دارای فاکتور قرارداد سربرگ دار و رسمی و مهر foambetonahura@ اینستاگرام مارا دنبال کنید لطفا

    مصالح ساختمانی البرز
  • محلول نانو ضدآب | ضدلک | براق کننده | سنگ قبر

    محلول نانو ضدآب | ضدلک | براق کننده | سنگ قبر

    نانو عایق شفاف پایه حلال و بی بو موجب آبگریز و ضدآب شدن کامل سطح سنگ بصورت نامرئی میشود. این محلول بصورت کامل داخل عمق سنگ نفوذ کرده و کاملا نامزئی میشود. این امر باعث افزایش طول عمر سنگ و حفظ خاصیت تنفس پذیری سطح میگردد. پایه حلال بودن این محصول باعث طول عمر زیاد آن شده است. این محصول حدود 100ml می باشد در هوای بالای ۱۰ درجه اجرا شود. دیگر خواص محصول: خاصیت ضد کپک و قارچ و شوره و سفیدی مقاومت در برابر اشعه UV جلوگیری از تغییر رنگ سنگ خاصیت آسان تمیزشوندگی دادن به سنگ (به آسانی و با یه دستمال بدون استفاده از آب براحتی تمیز میشود) عدم جذب کثیفی ماندگاری بالا آبگریز بالای سطح برای سنگهای غیر جذبی و براق بعد از اجرا شدن با پارچه میکروفایبر پخش شود. سنگ های جاذب معمولا نیاز به اینکار ندارند. زمان خشک شدن سطحی ۲ ساعت و زمان خشک شدن نهایی و ابگریزشدن ۴۸ ساعت میباشد.

    مصالح ساختمانی تهران
  • عرضه انواع اتصالات هبلکس

    مجموعه باهوران عرضه کننده بلوک هبلکس می باشد.اتصالات بلوک هبلکس اعم از بست رادیکالی ،کرکر ای،تخت،ال شکل می باشدکه جهت مقاوم سازی دیوار دربرابر زلزله مورد استفاده قرار می گیرد.

    مصالح ساختمانی تهران