چرا سنگ طبیعی برای صفحه کابینت بهتر است؟

به طور کلی سنگ در زندگی همه مردم کاربردهای بسیاری دارد. امروزه از سنگ در فضای آشپزخانه استفاده های فراوانی میشود. از جمله آن میتوان به کانتر ( صفحه کابینت ) سنگی در آشپزخانه اشاره کرد.
کانترهای سنگی 2 دسته میشوند: سنگ طبیعی وسنگ مصنوعی 
سنگ طبیعی مزایای زیادی دارد. از جمله آن : زیبایی ذاتی - با دوام بودن - سازگاربا محیط زیست - صرفه جویی در هزینه - بسیار مقاوم در برابر گرمای بیش از حد ،در برابر ضربه و خش ، پوسیدگی ، کپک زدن و رطوبت. 
انواع سنگ طبیعی برای کانتر داریم ازجمله ، گرانیت - مرمر-مرمریت و کوارتزیت
سنگ مرمر در درجه اول به دلیل شهرت در زیبایی و نقش و نگارهای خود به عنوان یکی ازظریف ترین سنگ های طبیعی است.این سنگ برخلاف گرانیت حساس است.یعنی در معرض خراش و برش است اما مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد. پس با آبندی کردن این سنگ میتوان از آن برای کانتر استفاده کرد. از جمله سنگ های مرمر میتوان به مرمر صورتی ، مرمر آبی ، مرمر بلک اونیکس و مرمر پرتقالی اشاره کرد. مرمر پرتقالی یکی از بهترین انواع مرمر برای انتخاب سنگ کانتر میباشد.
برخلاف سنگ های طبیعی ، سنگ های مصنوعی معایب زیادی دارند.در عموم اعتقاد بر این است که سنگ مصنوعی قیمت مناسب تری تا طبیعی دارد ولی حقیقت این است که با توجه به نرخ تورم قیمت سنگ مصنوعی بیشتر است. علاوه بر آن در ترکیبات سنگ های مصنوعی درصد زیادی مواد شیمیایی وجود دارد.هنگامی که در معرض حرارت قرار میگیرد ممکن است معایبی برای بدن داشته باشد و با محیط زیست سازگاری نداشته باشد.
سنگ های کانتر مصنوعی به سه دسته تقسیم می شوند. کورین ، کوارتز و مارمونایت که هرکدام از این سنگ های مصنوعی  ویژگی خاص خود را دارند ولی پیشنهاد ما به شما استفاده از سنگ طبیعی میباشد. چراکه در ابتدای همین مقاله به مزایای استفاده از آن پرداخیتم.
۱۰ دی ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • چسب پلی اورتان

    چسب پلی اورتان

    چسب پلی اورتان سوسیسی 600 میل - محصول ترکیه . سه رنگ سفید ، طوسی ، مشکی مورد استفاده در درز بندی و اب بندی انواع متریال های ساختمانی . مانند بتن ، سنگ ، شیشه ، فلز رنگ پذیر و الاستیک . مقاوم در برابر شرایط جوی و اقلیمی از این محصول با عنوان چسب PU و یا چسب سوسیسی یا پلی اورتان کالباسی نیز نام برده میشود . چسب پلی اورتان همچنین در صنایع خودرو سازی برای چسباندن شیشه اتومبیل و قسمتهای دیگر خودرو مورد استفاده قرار میگیرد . https://www.khoshkehchin.com/fa/NEWSVIEW/62

    مصالح ساختمانی تهران
  • بلوک إسمنتی ثقیل

    بلوک إسمنتی ثقیل

    بلوک إسمنتی ثقیل بأبعاد 20 * 20 * 40 ، وهو مصنوع من الرمل والأسمنت ویزن ما بین 12 و 15 کجم ، کل منها خاص ببلوک واحد

    مصالح ساختمانی تهران
  • فروش شیشه دوجداره

    فروش شیشه دوجداره

    تولید کننده انواع شیشه دوجداره ، شیشه سه جداره ، شیشه سکوریت و شیشه لمینت ، شیشه دوجداره آپارتمان ها و واحد تجاری و مسکونی فروش عمده شیشه دوجداره در سراسر کشور بدون افزایش قیمت در سال جدید قیمت شیشه دوجداره به قیمت سال 1402 عرضه کننده مقاوم ترین انواع شیشه سکوریت در سطح کشور. تولید انواع شیشه سکوریت طرح آلمان با کیفیتی بی نظیر. فروش شیشه سکوریت خارجی همراه با ارسال به سراسر کشور. با ما تماس بگیرید

    مصالح ساختمانی آذربایجان غربی
  • کارخانه تولیدی خرپا و مش در شیراز

    کارخانه تولیدی خرپا و مش در شیراز

    تولید خرپا با میلگردهای سایز ۶ تا۱۸ در شیراز طبق سفارش مشتری در ابعاد مختلف و تولید مش و مفتول آرماتوربندی و قالب بندی در خدمت شما هستیم. کارخانه شهرک صنعتی شیراز

    مصالح ساختمانی فارس