هواساز صنعتی با توجه به چه پارامترهایی طراحی می‌شود؟

  هواساز صنعتی با توجه به چه پارامترهایی طراحی می‌شود؟
 
    هواساز صنعتی
 
   طراحی هواساز صنعتی
  هواساز ها از نظر کاربرد و محل نصب به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند. یکی از انواع این هواساز ها هواساز صنعتی می باشد که مخصوص کارخانه جات، بیمارستان ها، مکانهایی با مساحت و فضای زیاد طراحی و تولید می‌شود. هواساز صنعتی در مقایسه با هواساز آپارتمانی ظرفیت بیشتری دارد زیرا قرار است مساحت بزرگتری را هوادهی نماید.




 

 هواساز صنعتی با توجه به چه پارامترهایی طراحی می‌شود؟

هواساز ها از نظر کاربرد و محل نصب به انواع مختلف تقسیم بندی می شوند. یکی از انواع این هواساز ها هواساز صنعتی می باشد که مخصوص کارخانه جات، بیمارستان ها، مکانهایی با مساحت و فضای زیاد طراحی و تولید می‌شود. هواساز صنعتی در مقایسه با هواساز آپارتمانی ظرفیت بیشتری دارد زیرا قرار است مساحت بزرگتری را هوادهی نماید.
علاوه بر ظرفیت بیشتر، فیلترهایی که در دستگاه هواساز صنعتی کار گذاشته می شود باید قدرت بیشتری نسبت به سایر دستگاه های هواساز داشته باشد؛ همانطور که گفته شد هواسازهای صنعتی در مکان هایی مانند سالن های ورزشی، گلخانه ها، بیمارستان ها، کارخانجات و سردخانه ها کار گذاشته می شوند؛ وجود آلاینده ها در این مکان بیش از سایر مکان ها می باشد به همین سبب نیاز است تا علاوه بر تنظیم دما و رطوبت محیط، هوا از نظر آلاینده نیز پاکسازی شود؛ همانطور که می دانید یکی از کاربردهای فیلتر های موجود در دستگاه های  هواساز جذب میکروارگانیسمهای بیماری زا می باشد؛ مسلم است که مکان های شلوغ امکان انتشار بیماری بیشتر می‌باشد؛ به همین سبب نیاز است تا در مکان‌های شلوغ مانند سالن های ورزشی هواسازهای صنعتی با فیلترهای قوی کار گذاشته شود تا فیلترها با جذب میکروارگانیسم ها از انتشار بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی جلوگیری نمایند.
با توجه به نکات ذکر شده می توان گفت که با توجه به مساحت فضا، محل نصب، شرایط آب و هوایی محل نصب، کاربرد هواساز، هواساز صنعتی توسط مهندسان طراحی می شود.
طراحی هواساز صنعتی با توجه به شرایط آب و هوایی
یکی از پارامتر هایی که باید در طراحی هواساز صنعتی مد نظر قرار گیرد؛ میزان رطوبت محیط است. اگر قرار است که هواساز در یک محیطی نصب شود که از نظر رطوبت در حالت اشباع قرار دارد؛ باید هواساز مجهز به رطوبت گیر باشد.‌ اگر قرار است هواساز در یک محیط خشک نصب شود؛ باید مجهز به رطوبت زن باشد. وجود رطوبت گیر یا رطوبت ساز بر قیمت هواساز تاثیر مستقیم دارد. با توجه به جنس رطوبت گیر یا رطوبت ساز و نوع آن ها قیمت هواساز ها متفاوت می باشد.

شکل 1هواساز صنعتی
رطوبت سازها در انواع تزریق مستقیم، تشتک گرم، خودکفا و پودر کننده طراحی و تولید می شوند با توجه به ظرفیت هواساز، نحوه نصب و محل نصب هواساز، وجود بویلر یا دیگ بخار در کنار هواساز نوع کاربرد و کیفیت آب یکی از آنها برای هواساز صنعتی انتخاب می شود.
جنس بدنه هواساز صنعتی
از آنجا که ممکن است هواساز های صنعتی در محیطی نصب شوند که در تماس با انواع مواد شیمیایی و یا رطوبت زیاد باشد؛ باید بدنه آن ها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد به همین جهت تمامی جدار خارجی و جداره داخلی این هواسازها از فلزهای بسیار مقاوم مانند آلومینیوم می باشد. علاوه بر این که از فلز های مقاوم استفاده می شود؛ این فلز ها به پوشش های مختلف برای مقاومت بیشتر تجهیز می شوند.
به عنوان مثال  تمامی بدنه خارجی هواساز با رنگ الکترواستاتیک مقاوم به حرارت، اکسیداسیون و پوست پوسته شدن رنگ می شود.
 


۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • فوق روان کننده نوترال بتن آذرپاد کد AZ 56

    فوق روان کننده نوترال بتن آذرپاد کد AZ 56

    محصول فوق روان کننده بتن آذرپاد کد AZ 56 از مهمترین محصولات تولیدی این شرکت می باشد. قبل از استفاده و مصرف این محصول در بتن ، الزاماً و بایستی از کاهش میزان افزودن آب به بتن در حال ساخت در دستگاه بچینگ پلانت اطمینان حاصل نمود. علت این موضوع اینست که با افزودن فوق روان کننده به بتن ساخته شده درون تراک میکسر ( قبل از بتن ریزی ) ، باعث افزایش محدود و کنترل شده اسلامپ و یا همان افزایش ضریب شلی بتن خواهیم بود. این محصول برای مصرف در آب و هوای معتدل و در بتن ریزی ها کاربرد فراوان دارد. نفوذ ناپذیری بتن در برابر یون کلراید ها ، یون سولفات ها و همه عوامل و اسیدهای مخرب به بتن و تاًمین مقاومت فشاری بیشتر و ایجاد دوام و پایداری بتن از خصوصیات با اهمیت این محصول بتن آذرپاد می باشد.

    متفرقه تهران
  • فروش اسید بوریک ، اسید سیتریک ، اسید استیک

    فروش اسید بوریک ، اسید سیتریک ، اسید استیک

    شرکت کیا تجارت مهر بوان زیر مجموعه هلدینگ الماس صدرا وارد کننده و تامین کننده مواد اولیه شیمیای صنعتی و خوراکی آماده همکاری با تولید کنندگان و همکاران گرامی می باشد. جهت مشاوره با کارشناسان و خرید محصولات با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید. دفتر فروش:شیراز صدرا بلوار حافظ خیابان پیشگامان خیابان امید کوچه امید 1 ساختمان کیا تجارت ☎️07136416327_07136414796_07136414776 ????09129174551_09129174503 دفتر هماهنگی و واردات: تهران خیابان شیراز جنوبی خیابان بزیل غربی 02186058172 وب سایت: https://www.kiatrade.ir/ کانال تلگرام کیا تجارت https://t.me/kiatrade-ir اسید بوریک اتی معدن ، قیمت اسید بوریک ،اسید بوریک آرژانتینی ، اسید بوریک ترک ،فروش اسید فسفریک خوراکی ،اسید فسفریک چینی ،اسید فسفریک رازی ،خرید اسید سولفوریک ، فروش اسید سولفوریک ،اسید استیک فناوران، استیک اسید، فروش حواله استیک اسید، اسید استیک صنعتی،سرکه صنعتی اسید سیتریک لمون استار، اسید سیتریک خشک ،اسید سیتریک اینساین ،اسید سیتریک جوین، اسید سیتریک ایرانی اسید سیتریک،TTCA اسید استئاریک رابر گرید،اسید استئاریک ،اسید سیتریک آبدار، اسید استئاریک 1801، اسید استئاریک 1810، اسید استئاریک 1802

    متفرقه تهران
  • دما سنج لیزری 1300 درجه مدل TEM 1300E

    دما سنج لیزری 1300 درجه مدل TEM 1300E

    حرارت سنج لیزری 1300درجه مدل TEM1300E، ترمومتر غیر تماسی برای اندازه گیری دمای سطوح و اجسام مختلف با قابلیت تنظیم میزان بازتابش نور می باشد. به دلیل رنج دمایی بالا مورد استفاده در واحد های نگهداری صنایع و انبارها ، کوره ها و ... می باشد. بسیاری از صنایع مختلف برای عملکرد موثر به تجهیزات و ماشین آلات خود متکی هستند که در شرایط اوج کار می کنند. نقاط داغ در تجهیزات ، نشان دهنده مشکلات بالقوه ای است که رفع آن می تواند از خراب شدن کامل قطعه یا ماشین آلات جلوگیری کنند. بدین منظور دماسنج های دما بالا همچون tem1300e پیشنهاد میگردد. این ترمومتر دارای دو پوینتر لیزری با اپتیک لیزری 1:50 است که جهت محافظت و حمل راحت داخل یک کیف آلمینیومی عرضه میگردد.حرارت سنجی غیرتماسی TEM1300E با تنظیم ضریب بازتابش، مناسب اندازه‌گیری دمای سطوح مختلف از جنس: آلومینیوم، آهن، سرب، آجر، آلیاژ، برنج، سرامیک، بتن، چوب، شیشه و … می‌باشد. مشخصات فنی: - محدوده اندازه گیری دما: -50°C تا 1300°C - خطای اندازه گیری ≥100℃ ±2%,≤100℃ ±2℃ - نسبت فاصله به نقطه هدف 1:50 - ضریب بازتابش 0.1 ~ 1.0 - طول موج پاسخ گویی 500ms & 8-14μm - دقت قرائت 0.1°C یا 0.1°F - واحد اندازه گیری °C/°F - دارای نور پس زمینه - نمایش ماکزیمم، مینیمم، میانگین، تفاضل داده ها - تنظیم آلارم بیشترین و کمترین مقدار دمایی - دارای پوینتر دو لیزره روی هدف، خاموشی خودکار، نمایانگر کمبود باطری، دارای کیف حمل آلومینیومی ، یک عدد باطری 9V DC

    متفرقه تهران
  • واردات و فروش تیتان (دی اکسید تیتانیوم)

    واردات و فروش تیتان (دی اکسید تیتانیوم)

    دی اکسید تیتانیم ( dioxid titanium ) با فرمول 2TIO به عنوان رنگدانه سفید و پیگمنت در رنگ های ساختمانی ، رنگ های کوره ای ، رنگ های ترافیکی ، رنگ های دریایی ، رنگ های اتومبیل و رنگ های هوا خشک ، رنگ های پودری ، رنگ های پالستیکی ، رنگ های پایه آب ، جوهر و چاپ و پالستیک UPVC ، PVC ، تولید کاغذ و تولید رزین آهار کاغذ و مستربچ و کاشی و سرامیک کاربرد دارد که با نام تجاری تیتان و با نام آیوپاک تیتانیوم سفید و رنگدانه سفید شناخته می شود. تیتان های موجود در دو نوع روتایل و آناتاز می باشد که دارای گرید های مختلفی می باشد. شرکت الساپا وارد کننده انواع گرید های روتایل 6655 R و 995 R و 892 R و در نوع آناتاز گرید های ۰۱۱ KA و ۰ A که فروش بصورت بار موجود در انبار تهران و پرو فرمایی و فروش ارزی و تحویل گمرک در سریع ترین زمان می باشد. جهت دریافت آنالیز تیتان و اطلاعات تیتان به آدرس وب سایت زیر مراجعه فرمایید. www.elsapaco.com و جهت خرید تیتان و اطلاع از قیمت تیتان در گرید های مختلف با کارشناسان فروش شرکت الساپا در ارتباط باشید. شماره تماس : 02188039215 ، 02186017285 داخلی 201 ، 203 خانم فیروز آبادی : 09120163275 https://telegram.me/elsapachem : تلگرام کانال /https://www.instagram.com/elsapa.chem : اینستاگرام

    متفرقه تهران