مکمل چربی: ۷ واقعیت که برای بهینه سازی عملکرد گله باید بدانید.

هنگامی که نوبت به دستیابی به حداکثر عملکرد در گله های لبنی می رسد – چه در تولید شیر، میزان چربی شیر یا نمره وضعیت بدن و باروری – مکمل های چربی نقش حیاتی دارند. با استفاده از یافته های تحقیقات جدید، مانند آخرین مطالعات در مورد تأثیر اسیدهای چرب جداگانه بر عملکرد گاو، نشان داده شده است که دیگر مشاهده چربی به سادگی به عنوان یک منبع متمرکز انرژی چیزهای زیادی بدست می آورد. دکتر ریچارد کرکلند، مدیر فنی جهانی در اینجا در مواد تشکیل دهنده خوراک ولاک ویلمار توضیح می دهد: “با درک اسیدهای چرب مکمل های چربی و چگونگی تأثیر آنها بر پاسخ و تقسیم مواد مغذی، تولید کنندگان لبنیات می توانند مناطق خاصی از عملکرد گله های لبنی را هدف قرار داده و بهبود بخشند.” این وبلاگ هفت مورد از پیشنهادات دکتر کرکلند را مورد بحث قرار می دهد که تولیدکنندگان لبنیات باید در هنگام خرید یک مکمل چربی در نظر بگیرند.

۱- به جای چربی به اسیدهای چرب فکر کنید.

جیره های نشخوارکننده از پنج اسید چرب اصلی تشکیل شده است که هرکدام به طور متفاوتی در بدن گاو استفاده می شوند. تحقیقات اخیر در مورد این موضوع بر دو مورد از این اسیدهای چرب – C16: 0 (پالمتیک) و C18: 1 (اولئیک) – و تأثیر آنها بر عملکرد گاو در طی مراحل خاص چرخه شیردهی متمرکز شده است. این مطالعات C18: 1 را برای بهبود قابلیت هضم چربی رژیم غذایی کامل، که باعث افزایش انرژی می شود، نشان داده اند. همچنین هورمون انسولین را افزایش می دهد، که به تقسیم مواد مغذی برای بهبود وضعیت بدن کمک می کند – و در صورت ارائه در اوایل شیردهی ، به ویژه مفید است. همچنین ثابت شده است که این اسید چرب با تقویت تخمک و رشد جنین باعث تقویت باروری می شود.

۲. مکمل چربی در اوایل شیردهی مفید است.

در هنگام بررسی تأثیر اسیدهای چرب خاص بر عملکرد گاو در مراحل مختلف شیردهی، زمینه را بخاطر داشته باشید – این در درک مزایای مکمل های اولیه بسیار اساسی است. محققان دانشگاه ایالتی میشیگان ایالات متحده گزارش دادند که گاوهای تازه زا، با یک مکمل چربی محافظت شده از شکمبه که دارای نسبت 60:30 C16: 0 به C18: 1 برای 24 روز اول شیردهی است، شیر با 0.33 تولید می کنند. چربی بالاتر از گروه کنترل (بدون دریافت مکمل چربی) بدون تأثیر منفی بر وضعیت بدن. دکتر کرکلند می گوید: “این مطالعه نشان داد که در صورت مناسب ترین مکمل بر اساس نسبت اسیدهای چرب، تولید شیر می تواند بدون آسیب رساندن به شرایط بدن بهبود یابد.”

۳. مکمل های اولیه چربی باعث شیردهی بعدی می شود.

تحقیقات در مورد تأثیر مکمل چربی در اوایل شیردهی تأثیر زیادی بر عملکرد کلی شیردهی نشان داده است. در مطالعه ایالتی میشیگان، گاوهایی که از زمان زایمان تا ۶۷ شیردهی با چربی همراه بودند، روزانه ۵/۱ لیتر شیر اضافی تولید کردند که + ۰/۲ درصد چربی شیر بیشتری داشت. با این حال، در گروهی که مکمل چربی در روز ۲۴ متوقف شد، گاوها به تولید شیر بیشتر ادامه دادند – ۲.۲ لیتر در روز اضافی ، تا پایان مطالعه در روز ۶۷. این نتایج نشان دهنده یک اثر انتقال قوی از مکمل در اوایل است مراحل شیردهی “در حالی که تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است، این یافته ها به ما می گویند آنچه در اوایل شیردهی انجام می دهیم می تواند یک اثر انتقال دهنده داشته باشد و تأثیر قابل توجهی بر عملکرد شیردهی داشته باشد. بنابراین ، وقتی به هزینه مکمل فکر می کنیم، باید در نظر بگیریم که سرمایه گذاری انجام شده در تغذیه گاو تازه ممکن است بعداً در دوره شیردهی پرداخت شود. “دکتر کرکلند توضیح می دهد.

۴- اسیدهای چرب باید از شکمبه محافظت شوند.

وقتی صحبت از محافظت از شکمبه می شود، ممکن است محافظت از چربی را نیز در نظر بگیرید. برای دیدن سود اسیدهای چرب منفرد، استفاده از چربی های محافظت شده شکمبه برای اطمینان از انتقال آنها به روده باریک و جلوگیری از تداخل در هضم فیبر در شکمبه، ضروری است. در صورت محافظت نشدن، چربی بسیاری از گونه های باکتریایی شکمبه هضم کننده فیبر را از بین می برد و هضم فیبر را کاهش می دهد. دکتر ریچارد کرکلند می گوید: “محافظت از شکمبه برای جلوگیری از کاهش قابلیت هضم فیبر شکمبه و اطمینان از رساندن اسیدهای چرب اشباع نشده مانند C18: 1 از طریق شکمبه به روده کوچک برای جذب بسیار مهم است.” “ما از شکمبه در برابر چربی محافظت می کنیم، از کاهش قابلیت هضم فیبر جلوگیری می کنیم، در عین حال از چربی موجود در شکمبه نیز محافظت می کنیم تا از هیدروژناسیون بیو اسیدهای چرب اشباع نشده جلوگیری کنیم تا از نفوذ عملکردی آنها به روده کوچک منتقل شود.”

۵. اندازه گرانول مکمل های چربی مهم است.

به عنوان روش استاندارد صنعت برای رساندن اسیدهای چرب C18: 1 و C16: 0 به گاوهای شیری، در نظر گرفتن ماهیت فیزیکی مکمل های چربی از نوع نمک کلسیم و تأثیر آن بر میزان محافظت از شکمبه این محصولات مهم است. تحقیقات انجام شده توسط ولاک ویلمار مواد تشکیل دهنده خوراک در دانشگاه ملی سنگاپور گزارش شده است که تجزیه قابل توجهی بالاتر نمک کلسیم در گرانول های “ریز” (قطر <0.5 میلی متر) در مقایسه با گرانول های بزرگتر (قطر 3-4 میلی متر) در طیف وسیعی از مختلف شرایط اسیدی برای انعکاس مقادیر pH معمول شکمبه. دکتر کرکلند توضیح می دهد: “در حالی که اندازه گرانول به طور غیرقابل انکاری می تواند در بازگشت سرمایه از طریق مکمل چربی تأثیر بگذارد ، اما توجه به این نکته مهم است که اندازه ذرات با توجه به فرآیند تولید بسیار متفاوت است.” “مارک نمک کلسیم Megalac ، تولید شده برای داشتن نسبت بیشتری از گرانولهای بزرگتر ، یک روش موثر برای بهینه سازی عملکرد گاو با بهبود عرضه اسیدهای چرب کلیدی است.”

۶. تصمیمات باید توسط اهداف شما هدایت شود.

در حالی که چربی همچنان انرژی مورد نیاز گاوهای شیری را تأمین می کند، چگونگی استفاده تولیدکنندگان از آن برای دستکاری عملکرد در سطح مزرعه باید توسط قراردادهای منفرد شیر و اهداف تجاری تعیین شود. “چربی دارای بیشترین چگالی انرژی از هر ماده است – بیش از ۲.۵ برابر غلظت انرژی منابع غلات. جایگزینی منابع کربوهیدرات انرژی با چربی همچنین تولید متان ، یک گاز گلخانه ای قوی را کاهش می دهد. “دکتر کرکلند می گوید. یک توجه شایسته با تاکید بیشتر بر مسئولیت های زیست محیطی ما.

7. روغن پالم منبع مهمی از اسیدهای چرب C16: 0 و C18: 1 است – انتخاب نخل پایدار مهم است

به طور کلی، روغن های گیاهی مختلف غنی از یک اسید چرب خاص هستند، روغن نخل تنها منبع اصلی اسید پالمیتیک است، اگرچه حاوی مقادیر قابل توجهی از اسید چرب C18: 1 است. این امر آن را به منبعی ارزشمند در تولید خوراک دام تبدیل می کند. با این حال ، اطمینان از اینکه روغن پالم رشد کرده است و از نظر اخلاقی و پایدار منبع آن بسیار حیاتی است. سیاست های اطمینان از عدم جنگل زدایی، عدم توسعه ذغال سنگ نارس و عدم بهره برداری از مردم و جوامع محلی باید اساسی باشد (سیاست های NDPE که اغلب مورد اشاره قرار می گیرد). صدور گواهینامه مواد توسط میزگرد روی روغن نخل پایدار (RSPO) به ایجاد پایداری در زنجیره روغن نخل کمک می کند، و امکان تهیه نخل معتبر با استانداردهای از جمله Mass Balance و Segregated را فراهم می کند. بیش از 40٪ از تولید روغن نباتی در جهان از نخل حاصل می شود، با وجود اینکه تنها 7.5٪ از زمین های اختصاص یافته به محصولات روغن نباتی را تشکیل می دهد و بخش عمده ای از این محصول توسط مالکان کوچک تولید می شود که محصول برای دسترسی به نیازهای اساسی از جمله مواد غذایی ضروری است، برق ، آموزش و بهداشت و درمان. “RSPO به طور مستقیم با تولید کنندگان کار می کند تا روشهای تولید را بهبود بخشد – در حالی که گواهی می کند که استانداردهای پایداری در سراسر زنجیره تامین رعایت شده است. از آنجا که مشتقات روغن نخل پایه ای برای بیشتر محصولات چربی خوراک ما هستند، این سیاست های پایداری برای ولاک ویلمار ضروری است، بنابراین ما می توانیم بدون در معرض خطر قرار دادن محیط زیست، ابزارهایی را برای بهره وری از کشاورزان در مزارع خود فراهم کنیم. “

مکمل چربی به طور خلاصه

 واضح است که وقتی تأثیر اسیدهای چرب خاص در مراحل مختلف شیردهی درک می شود، می توان از مکمل چربی برای بهینه سازی عملکرد گله استفاده کرد در حالی که به عنوان یک منبع انرژی ضروری و متراکم نیز فعالیت می کند. در مواد تشکیل دهنده خوراک ولاک ویلمار، کاوش در مورد پیچیدگی ها و فواید هر یک از اجزای تغذیه لبنیات در قلب هر کاری است که انجام می دهیم. در مورد پیشرفت ها، بینش و دانش اعضای مختلف تیم کیمیا رشد صنعت البرز، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.


۱۴ فروردین ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • آندایزینگ طلایی قطعات آلومینیومی

    آندایزینگ طلایی قطعات آلومینیومی

    آنودایزینگ یک فرایند الکتروشیمیایی است که یک لایه محافظت کننده‏ ی طبیعی از فلز را بر روی آن فلز رشد می‏دهد. بر عکس فرایند های رنگ‏ کاری و آبکاری، پوشش اندی بر روی سطح اعمال نمی‏شود، بلکه اکسید بر روی سطح فلز تشکیل شده و سپس رشد پیدا می‏کند که در نتیجه سطحی بسیار سخت‏تر و مقاوم‏تر در برابر خوردگی و خراشیدگی در مقایسه با سطح فلز از خود نشان می‏دهد. آنودایزینگ بر روی فلزاتی چون آلومینیوم، منیزیم، تیتانیوم، روی، تانتالیوم و نیوبیوم قابل اجرا است. انواع خدمات آبکاری آلومینیوم در طیف های رنگی مختلف، توسط این شرکت با کیفیت بالا و با رکتیفایرهای سوئیچینگ پالسی همگام با تکنولوژی روز در دنیا انجام می پذیرد. خدمات ذیل توسط این مجموعه بصورت تضمینی و با کیفیت بالا انجام می پذیرد: - خدمات آندایزینگ آلومینیوم و آلیاژهای آن جهت بالا بردن مقاومت به سایش قطعات آلومینیومی. - خدمات آنودایز سخت قطعات آلومینیومی جهت بالابردن افزایش مقاومت به خوردگی قطعات آلومینیومی. - خدمات اندایز رنگی آلومینیوم و آلیاژهای آن جهت مصارف دکوراتیو و زیباسازیه آلومینیوم. - پرداختکاری و پولیش کاری آلومینیوم مانند: براق کردن آلومینیوم ، مات کردن آلومینیوم، پرداخت خش دار سطحی و عمیق ، گیلانس و ... . - پولیشینگ شیمیایی و الکتریکی آلومینیوم و آلیاژهای آن. - آلوداین آلومینیوم. - آندایز سفید - آندایز قطعات آلومینیومی ریخته گری به روش PEO . - هارد آندایزینگ آلومینیوم و آلیاژهای آن با رکتیفایرهای سوئیچینگ پالسی و با دقت و کیفیت بسیار بالا . - هارد آندایزینگ آلیاژهای سری 2024. - آنودایزینگ آلومینیوم جهت بوجود اوردن خواص الکترواستاتیکی . - آنودایز نرمال آلومینیوم در طیف های رنگی مختلف بصورت مات و براق . - انجام پروژه های صنعتی و دانشجویی . - مشاوره جهت راه اندازی خطوط آندایزینگ آلومینوم ، تیتانیوم، الکتروپولیش استیل همگام با متد روز در دنیا و با تکیه بر اصول علمی.

    متفرقه تهران
  • ماسه دانه بندی سیلیس وپودر سیلیس میکرنیزه

    ماسه دانه بندی سیلیس وپودر سیلیس میکرنیزه

    کارخانه تولیدی ودانه بندی سیلیس شرکت پارس سیلیس محصولات خود: سیلیس ومیکروسیلیس.انتراسیت وسیلیس میکرونیزه را درانواع وکیفیت های: سیلیس ممتاز، سیلیس درج یک و سیلیس درجه دو درسیلیس مش های گوناگون مطابق با استاندارد،مش 325،قیمت سیلیس مناسب، صنایع مختلف:سیلیس شیشه،سیلیس سندبلاست،سیلیس تصفیه آب ،سیلیس تصفیه فاضلاب وانتراسیت(کربنبه عنوان بوگیر و...)،سیلیس فیلترهای شنی استخر،سیلیس میکرونیزه (سیلیس مش 325،280،230)،پودرسیلیس لعاب و سرامیک ،میکروسیلیس ،سیلیس کاشی،سیلیس دربتن،رنگ و رزین،چسب،لاستیک،خاک نسوز فولاد ،سیلیس لوله های پلیمریGRP وکربنات کلسیمتا مش2500،ماسه سیلیس فیلترشنی و... تامین می نماید. شما عزیزان میتوانید جهت هرگونه درخواست و همچنین مشاوره از طریق شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید موبایل : 09189519868

    متفرقه همدان
  • فروش رسوب زدای بویلرهای صنعتی؛ دسکالین

    فروش رسوب زدای بویلرهای صنعتی؛ دسکالین

    [دسکالین](https://www.aralshimi.com/product/descaline) یک ماده شیمیایی قوی است که برای حذف یا حل کردن کربنات کلسیم، رسوب آهک، زنگ و سایر رسوبات معدنی از تجهیزات مختلف که با رسوبات تشکیل دهنده آب در تماس است استفاده می شود. قابل استفاده برای مبدل های حرارتی، بویلرها، برج های خنک کننده، کندانسورها و غیره است. این محصول غیرسمی، غیرخطرناک و زیست تخریبپذیر است و برخلاف بسیاری دیگر از مواد رسوبزدای موجود، آن را برای پرسنل، تجهیزات و محیط زیست ایمن میکند. استفاده از این محصول، می تواند جایگزین روش های مکانیکی، حرارتی و زمان بری شود که در حال حاضر برای حذف رسوب استفاده می شود. در عین حال، هزینه مصرفی آن پایین و شرایط عملیاتی آن نیز بسیار آسان است. موارد کاربرد: رسوب زدای صنعتی رسوب زدایی از پمپ ها، شیر ها، بالابرها، خطوط لوله و سایر تجهیزات صنعتی تصفیه کولینگ واترها رسوب زدایی از ممبرین ها (برای تصفیه آب) در کاربردهای نفت و گاز برای حذف رسوبات معدنی و رسوب از پایپ لاین و تجهیزات رسوب زدایی از لوله های رادیاتور اتومبیل این محصول در ظروف 10 و 20 کیلوگرم ارائه می گردد. جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

    متفرقه گلستان
  • خرید انواع هیتر گلخانه

    خرید انواع هیتر گلخانه

    یکی از مهم ترین سیستم های مورد استفاده برای گرمایش سالن های گلخانه در فصول سرد سال هیتر یا بخاری صنعتی میباشد. از انجایی کگه گیاهان مقاومت پایینی در برابر سرما دارند با کاهش دما رشد آنها نیز متوقف میشود بدین منظور ضروری است تا از سیستم های گرمایشی استفاده کنید. قیمت هیتر صنعتی بر اساس فاکتور های مختلف نظیر ظرفیت تولید گرما، جنس کوره، پالس، کلکتور و جنس بدنه و شاسی متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا میتوانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید تا بهترین هیتر گلخانه برای شما معرفی گردد. هیترهای گلخانه دارای یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش میباشد. این هیترها از قابلیت سفارشی سازی بنا به نوع انتخاب خریدار برخوردار هستند.

    متفرقه آذربایجان غربی