در صنایع غذایی چه مکان هایی نیاز به ضدعفونی دارند؟

ضدعفونی کردن و گندزدایی دو کلمه ی هم معنی اما با کاربردی متفاوت هستند، که از کلمه گندزدا بیشتر برای اشیا و جامدات  و از ضدعفونی کننده در مورد انسان و موجودات زنده استفاده می شود و همچنین  ازنظر علمی یک ترکیب شیمیایی که خاصیت ضدعفونی کننده دارد در غلظت های کم موثر واقع می شود اما یک ترکیب گندزدایی کننده در غلظت های بالا اثر مشابه ای را دارد.

3 روش ضدعفونی کردن و استریلیزاسیون

همه روشهایی که برای ضدعفونی کردن و استریلیزاسیون مورد استفاده قرار می گیرد به 3 دسته تقسیم می شود شامل :
1)  نابودی کامل میکروارگانیسم ها وانواع پاتوژن ها
2) کشتن یا غیر فعال کردن میکروب ها
3) استفاده از روشهای فیزیکی برای جدا کردن آنها


به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین زمان تماس و گردش محلول ضدعفونی کننده در دستگاه همواره توسط واحد کنترل کیفی نظارت و تغییرات لازم اعمال می شود. به طورکلی ضدعفونی باید در قسمت های زیر صورت پذیرد:
  1. سطوح در تماس با مواد غذایی
هر سطحی که در تماس با غذا باشد به دلیل کار، آماده سازی و ایستگاه های پخت غذا، به ناچار کثیف می شود. این نواحی باید پس از هر بار استفاده در طول روز کاری تمیز و ضدعفونی شوند. مواد ضدعفونی کننده باید در پایان روز کاری استفاده شوند، زیرا استفاده از مواد شیمیایی قوی می تواند بر کیفیت غذا تأثیر بگذارد.
  1. تجهیزات فرآوری مواد غذایی
از آنجایی که تجهیزات فرآوری مواد غذایی با همان نوع محصولات غذایی که در سطوح کار استفاده می شود سر و کار دارند، استانداردهای تمیز کردن یکسان است. آب گرم، گندزداها و مواد ضدعفونی کننده، پاتوژن های مضر را بر روی اقلام کوچکتر مانند چاقو، ظروف و موارد دیگر از بین می برند.
 
  1. مناطق ذخیره سازی
مناطقی که برای نگهداری تجهیزات استفاده می شود بخش مهمی از بهداشت کارخانه فرآوری مواد غذایی است. قبل از بازگرداندن تجهیزات غذایی، ایستگاه ها را با استفاده از محصولات ضدعفونی مناسب و مخصوص تمیز و ضدعفونی کرد.
  1. دیوارها و کف ها
ضدعفونی دیوارها و کف ها نیز حتی اگر مستقیما بخشی از فرآیندهای فرآوری مواد غذایی نباشند، بسیار مهم است. در طول روز کاری، باید دیوارها و کف ها تمیز و ضدعفونی، جارو و پاک شوند. پس از اینکه تولید روزانه انجام شد، کف ها باید تمیز و ضد عفونی شوند. راه رفتن روی زمین آلوده می تواند منجر به آلودگی محصول و نهایتا مصرف کنندگان شود.

 
  • فوداسیب، محصولی بر پایه پراستیک اسید و فودگرید است که با اطمینان در تماس با مواد غذایی و لبنی استفاده می شود. سطوح ضدعفونی شده با آن نیازی به شستشوی مجدد نداشته و لذا در مصرف آب صرفه جویی می شود. با حداقل دوز مصرفی و مدت زمان تماس، حداکثر راندمان ضدعفونی را داشته و در وقت و هزینه کارخانجات صرفه جویی می کند.
  • این ضدعفونی کننده که یکی از ضدعفونی کننده های رایج در صنایع لبنی و غذایی می باشد، کاربرد گسترده ای در صنعت دارد. با در نظر گرفتن پایه پر استیک اسید که این ضد عفونی کننده دارد، دوستدار محیط زیست می باشد و به ترکیبات بی خطر استیک اسید، اکسیژن و آب تجزیه می شود. به همین جهت این محصول به عنوان ضد عفونی کننده سبز تائید و شناخته شده است.
  • مورد تایید سازمان های FDA و EPA است.

جهت مطاله نسخه کامل خبر به خبر گزاری خبر آنلاین مراجعه بفرمایید.
 
۰۴ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • برد کنترلر CNC پنج محوره USB Mach 3

    برد کنترلر CNC پنج محوره USB Mach 3

    برد کنترلر CNC پنج محوره USB Mach 3 با پالس خروجی 100KHz : کارت کنترلر CNC پنج محوره قابلیت کنترل همزمان 5 محوررا دارد . برد کنترلر CNC با حداکثر 100 کیلو هرتز خروجی در هر محور را داراست و با تمامی نرم افزارهای MACH3 ماچ تری -ماخ تری و آخرین نسخه (ورژن نهایی ) سازگار است برد کنترلر به عنوان مغز و فرماندهی دستگاه به شمار می رود سیستم های کنترل کننده هم اکنون در دستگاههای CNC به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند در CNC کنترلرها به منظور کنترل و موقعیت یابی از یکسری دستورات به نام G کدو M کد استفاده می شود و کنترلر در واقع منعکس کننده این کدهاست . کنترل کننده های CNC توانایی کنترل محورهای دستگاه را دارند و آنها را مظابق با عملکردی که ما انتظار داریم هدایت می کنند این کنترل شامل حرکت محور و دوران محور و ... است. - ورودی ولتاژ گسترده خارجی، 12-24 ولت و عملکرد ضد معکوس. - پشتیبانی از نسخه های مختلف نرم افزار MACH3 و پشتیبانی از آخرین نسخه. - پشتیبانی از ویندوز XP، WIN7، WIN8، WIN10، پشتیبانی از سیستم های 64 بیتی، پشتیبانی از لپ تاپ، پشتیبانی از رایانه های لوحی. - تمام سیگنال های ورودی با نور از هم جدا می شوند و برای اطمینان از امنیت رایانه می توان توقف اضطراری، تنظیم چاقو، محدودیت و بازگشت صفر را متصل کرد. ورودی را می توان به یک سوئیچ مکانیکی یا یک سوئیچ مجاورت (معمولاً با NPN باز) وصل کرد. - از طریق خروجی ولتاژ آنالوگ 0-10 ولت جدا شده از اپتوکوپلر، می توانید اینورتر ورودی ولتاژ آنالوگ 0-10 ولت را کنترل کنید، سرعت اسپیندل را کنترل کنید. - ارائه خروجی PWM (سطح 5 ولت)، قابل اتصال به کنترل کننده سرعت اسپیندل که توسط PWM کنترل می شود. - ارائه 4 پورت خروجی (سطح 5 ولت)، قابل اتصال با ماژول رله اپتوکوپلر، کنترل خنک کننده آب، اسپری و غیره. - حداکثر خروجی 100 کیلوهرتز در هر محور، قابل اتصال به آند مشترک یا کاتد مشترک، سطح ورودی 5 ولت، استپر یا درایور موتور سروو با ورودی کوپلر (پالس + جهت) است. - در عین حال سوکت کابل رابط 5 محوری (XH2.54) را فراهم می کند که به راحتی متصل می شود

    متفرقه آذربایجان شرقی
  • دستگاه رطوبت ساز 1 و 2 اسب بخار مه پاش قارچ

    دستگاه رطوبت ساز 1 و 2 اسب بخار مه پاش قارچ

    جهت تامین رطوبت در سالن های پرورش قارچ ، دامداری ، گلخانه و دامداری دستگاه رطوبت ساز پروانه ای یک اسب یا همان مه پاش یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه های موجود در بازار می باشد. همچنین از کیفیت و استحکام در برابر زنگ زدگی دوام بالای دارد و به دلیل استفاده از رنگ کوره ای الکترواستاتیک مقاوم در برابر زنگ زدگی می باشد. رطوبت ساز های پروانه ای یا همان مه پاش ها در مدل های مختلفی بسته به نوع و ابعاد سالن تولید می شوند و بر اساس قدرت موتور به چند دسته تقسیم می شوند: رطوبت ساز پروانه ای نیم اسب بخار رطوبت ساز پروانه ای یک اسب بخار رطوبت ساز پروانه ای یک و نیم اسب بخار [رطوبت ساز پروانه ای دو اسب بخار](https://mehbaran.com/product/two-hp-butterfly-humidify-machine/) ارسال به کل ایران پیج تخصصی رطوبت ساز مه باران در [اینستاگرام](instagram.com/rotubatsaz) رطوبت ساز پروانه ای در ارومیه / رطوبتساز یک اسب بخار قارچ / رطوبت ساز در ارومیه / رطوبتساز قارچ در ارومیه / مه پاش قارچ در ارومیه / مه پاش قارچ دکمه ای در ارومیه / خرید مه پاش قارچ در ارومیه / قیمت مه پاش قارچ دکمه ای در ارومیه / رطوبت ساز یک اسب بخار در ارومیه / رطوبت ساز دو اسب بخار در ارومیه / رطوبت ساز نیم اسب بخار در ارومیه

    متفرقه آذربایجان غربی
  • ضخامت سنج فیلم تر- ضخامت سنج شانه ای رنگ

    ضخامت سنج فیلم تر- ضخامت سنج شانه ای رنگ

    ضخامت سنج فیلم تر Wet film Thickness Gauge ضخامت سنج شانه ای رنگ Wet film Comb Gauge ضخامت سنج فیلم یا شانه ای فیلم تر تر ابزاری است برای اندازه گیری فیلم پوششها بلافاصله بعد از اعمال پوشش. ضخامت سنج فیلم تر. 20 میکرون تا 2000 میکرون. جنس آلومینیوم و استیل. ساخت TQC هلند. ضخامت سنج فیلم تر 25 میکرون تا 3000 استیل . ضخامت سنج فیلم تر استیل ساخت TQC هلند 20 میکرون تا 350 میکرون. انواع ضخامت سنج دیجیتال فیلم خشک اروپایی و چینی. فروش انواع ضخامت سنج فیلم خشک اروپایی و چینی مدلهای مختلف ضخامت سنج های فیلم خشک گوآ ضخامت ستج فیلم تر آلومینیم اروپایی ضخامت سنج استیل شانه ای رنگ. ضخامت سنج فیلم تر استیل ضخامت سنج شانه ای رنگ تر ضخامت سنج پوشش تر جهت اطلاعات بیشتر در زمینه ضخامت سنج رنگ تر و همچنین قیمت ضخامت سنج فیلم تر با ما تماس بگیرید. ضخامت سنج فیلم تر(Wet film gauge) wet comb gauge wet film thickness gauge ضخامت سنج فیلم تر یا ضخامت سنج شانه ای جهت تعیین ضخامت فیلم تر انواع پوششها . ضخامت سنج فیلم تر استیل ، ضخامت سنج فیلم تر آلومینیمی. اروپایی و چینی.

    متفرقه البرز
  • نمک شکری. نمک 110. نمک دانه بندی

    نمک شکری. نمک 110. نمک دانه بندی

    تولید انواع نمک های شکری مخصوص صنایع در سایز های ریز درشت نمک شکری ریز و درشت نمک شکری شیلاتی نمک بدون ید نمک ید دار سنگ نمک سنگ نمک قرمز سنگ نمک نارنجی سنگ نمک پرتقالی سنگ نمک سختیگیر سنگ نمک صادراتی سنگ نمک طبی سنگ نمک ممتاز نمک بدون ید نمک تصفیه شده نمک الماس نمک خاتون نمک یکپاش نمک کسری بلور در انواع بسته بندی های مختلف از 20 کیلو گرمی تا 1500گرمی با حمل به تمام نقاط بی واسطه زمینی و دریایی الماس نمک پورافکاری www.almasnamak.com

    متفرقه تهران