آشنایی با لیست پرکاربردترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی

 آزمایشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش‌های هر موسسه علمی و آموزشی هستند. بیشتر ما در کودکی با ترکیب مواد مختلف نقش یک شیمیدان یا محقق را بازی می‌کردیم. در دوران مدرسه و دانشگاه نیز آشنایی با آزمایشگاه‌ یکی از تکالیف اصلی محسوب می‌شود. از این رو افراد زیادی به دنبال پیدا کردن لیست پرکاربردترین موادشیمیایی آزمایشگاهی هستند، در این مقاله ضمن معرفی لیست کامل مواد شیمیایی آزمایشگاهی، نوع و خواص هریک را به طور مختصرومفید توضیح داده‌ایم تا اگر قصد خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی را دارید، بتوانید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

لیست پرکاربردترین موادشیمیایی آزمایشگاهی

حساسیت آزمایش‌های شیمی به گونه‌ای است که هیچ ماده مهمی نباید از لیست شما حذف شوند. در زیر فهرستی از پرکاربردترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی تهیه کرده‌ایم. با در دست داشتن این لیست می‌توانید بااطمینان خاطر دست به آزمایش‌های خود بزنید. این فهرست شامل موارد زیر است: 
 
1. استیک اسید: یا اتانوییک اسید در واقع همان جوهرسرکه‌ است که بارها آن را به کار برده‌ایم. این ماده شیمیایی جزو اسیدهای آلی است. اسیداستیک از خانواده کربوکسیلیک اسیدهاست و فرمول شیمیایی آن CH3COOH است. استیک اسید یک واکنش‌گر شیمیایی اولیه است که برای شروع بسیاری از فعل و انفعالات شیمیایی کاربرد دارد. همچنین به عنوان حلال در ازمایش‌ها به کار می‌رود. گاهی نیز به عنوان یک اسیدضعیف در آزمایشگاه به کار می‌رود. 
 
2. استون: ساده‌ترین کتون با فرمول CH32CO است. استون پرکاربردترین حلال موجود در آزمایشگاه است. این ماده فرار، بی‌رنگ و به شدت آتش‌گیر است، بنابراین هنگام استفاده از آن دقت کنید. از استون یا همان پروپانون به عنوان لکه‌بر قوی نیز استفاده می‌شود.
 
3. آمونیوم هیدروکسید: شاید ترکیب گاز آمونیاک در آب را شنیده باشید. این ترکیب در واقع همان آمونیوم هیدروکسید است. ماده‌ای که به شدت فرار، بی‌رنگ و شفاف و دارای بوی تندی است. فرمولی شیمیایی آمونیوم هیدروکسیدNH4OH است. آمونیاک آبی در آزمایشگاه های تحقیقاتی برای تجزیه و آنالیز معدنی کیفی به عنوان یک باز معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
4. کربنات کلسیم: این ترکیب از دسته موادمعدنی است که در ساختار پوسته زمین نیز به وفور یافت می‌شود. فرمول شیمیایی آن CaCO3  است. می‌توان گفت کربنات کلسیم یکی از پرکاربردترین ترکیبات دنیاست. از کربنات کلسیم به عنوان یک آنتی‌اسید و برای خنثی کردن واکنش‌های شیمیایی استفاده می‌شود.
 
پرکاربردترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی
5. کلریدکلسیم(فرم گرانول): همانطور که می‌دانید این ترکیب از دو عنصر کلر و کلسیم ساخته شده است. کلرید کلسیم با فرمول شیمیایی Cacl2 به عنوان تسریع‌کننده یا کاتالیزور واکنش‌های شیمیایی استفاده می‌شود. فرم گرانول آن به صورت جامد سفیدرنگ و فرم پودری آن یک پودر سفید است.
 
6. سولفات مس: مسII سولفات همان کات کبود است که بیشتر ما نامش را در کتاب‌های درسی خود خوانده‌ایم. از کات کبود به عنوان شناساگر و واسطه شیمیایی استفاده می‌شود.
7. پودر نشاسته ذرت: از این پودر برای کشت دانه‌های ژله‌ای و مخمرها استفاده می‌شود. بنابراین در آزمایشگاه‌های بیوشیمیایی بیشترین کاربرد را دارد. اگر شما هم آزمایش‌های زیستی انجام می‌دهید و نیاز به محیط کشت دارید پودرنشاسته ذرت را در فهرست مواد خود قرار دهید.
 
8. دکستروز یا مونوهیدرات: همان گلوکز یا قند ساده است که در واکنش میلارد کاربرد زیادی دارد. واکنش میلارد یک واکنش غیرآنزیمی به صورت تغییررنگ است. این واکنش مابین پروتئین‌ها و مونوساکاریدها رخ می‌دهد که نتیجه آن قهوه‌ای شدن رنگ موادغذایی است. دکستروز با داشتن گروه‌های آلدهیدی فعال سرعت واکنش میلارد را بالا می‌برد. 
 
9. هیدروکلریک اسید: محلول هیدروکلریک اسید حاصل ترکیب هیدروژن‌کلرید در آب است. این اسید قوی به طور طبیعی در ترشحات اسیدی معده یافت می‌شود. PH هیدروکلریک اسید مابین ۰ تا ۲ است. بنابراین در بسیاری از آزمایش‌های شیمیایی به عنوان اسید معدنی خورنده و بسیار قوی کاربرد دارد. برخلاف اسیدی بودن آن، یکی از کم خطرترین اسیدها برای استفاده است چراکه شامل یون کلرید واکنش ناپذیر و غیر سمی است. محلول‌های نسبتاً قوی هیدروکلریک اسید ضمن نگهداری شان کاملاً پایدار هستند و معمولا غلظت آن‌ها در زمان ثابت می‌ماند. این ویژگی‌ها باعث شده که هیدروکلریک را به عنوان یک واکنش‌گر ایده‌آل و کم‌خطر مورد استفاده قرار گیرد. 
 
10. اتانول: ماده اتانول با فرمول شیمیایی C2H5OH به عنوان یک حلال خوب در آزمایش‌های شیمیایی به کار می‌رود. اتانول با تغییردادن پروتئین‌ها و مولکول‌های دیگر بر خواص میکروارگانیسم‌ها تاثیر دارد و گاهی برای مهار رشد آن‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
 
11. محلول ید و پتاسیم یدیدKI: از محلول پتاسیم یدید به عنوان اکسیدکننده، پایدارکننده حرارتی و ترکیبی برای تیتراسیون ید استفاده می‌شود. این محلول در دما و فشار معمولی پایدار است و باید از تماس پوستی با آن پرهیز کرد.
 
12. متانول: کاربینول یا الکل چوب به عنوان یکی از ساده‌ترین الکل‌ها با فرمول CH3OH شناخته می‌شود. بیشترین کاربرد اتانول در آزمایشگاه علاوه بر حلال بودن در تولید متانول و اسیداستیک است.

13. ایزوپروپیل الکل یا بوتانول: ایزوپروپیل الکل نام ثانویه بوتیل الکل است. بوتانول یک الکل چهارکربنی دارای هیدورکسیل است. فرمول شیمیایی این الکل به صورت C4H9OH شناخته می‌شود. بوتانول نیز به عنوان یک حلال شیمیایی در سنتزهای شیمیایی و یا به عنوان سوخت واکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
 
14. منیزیم Mg( به صورت روبان): از روبان منیزیم در نیم‌واکنش‌ها استفاده می‌شود. نیم واکنش‌ها همان فرایندهای اکسایش و کاهش در برق‌شیمی هستند. در این واکنش‌ها یک ماده گیرنده یا دهنده الکترود است که باعث ایجاد فرآیندهای کاهش و اکسایش می‌شود.
 
15. فنول فتالئین: یک پودر سفیدرنگ با بافت دانه‌ای ریز و فرمول شیمیایی C20H14OH است. از پودر فنول فتالئین به عنوان معرف یا شناساگر اسید وباز استفاده می‌شود. 

16. پتاسیم کلرید: KCL نمکی است شامل دو عنصر پتاسیم و کلر. این ماده در آزمایشگاه در مسیر تولید پتاسیم هیدروکسید و کلراین به کار می‌رود. از این هالید فلزی در صنایع غذایی استفاده‌های بیشتری می‌شود. 
 
17. پتاسیم هیدروکسید(پتاس): KOH یک ترکیب معدنی بسیار قوی است. این بازقوی برای خنثی کردن اسیدها و واکنش‌های شیمیایی در ازمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

18. اسیدسولفوریک: نام علمی جوهر گوگرد اسیدسولفوریک با فرمول شیمیایی H2SO4است. سولفوریک اسید مایعی بی‌رنگ، بی‌بو و دارای انحلال‌پذیری زیاد در آب است. به عنوان حرارت دهنده‌ای قوی در آزمایش‌های شیمیایی کاربرد دارد. 
19. سدیم کلرید: از سدیم کلرید یا نمک معمولی به عنوان کاتالیزور در تعداد بسیار زیادی از واکنش‌های شیمیایی استفاده می‌شود. تصور یک آزمایشگاه شیمی بدون حضور NaCl ممکن نیست. نمک طعام در ترکیب با مواد زیادی به انجام یک واکنش شیمیایی منجر می‌شود.
 
20. هیدروکسید سدیم: یا سودسوزآور یک ترکیب یونی جامد سفیدرنگ با فرمول شیمیایی KOH است. از این باز قوی در آزمایشگاه‌های شیمیایی برای تعیین غلظت اسیدها در اندازه‌گیری مقادیر مجهول و تیتراسیون اسید-باز مواد استفاده می‌شود.
 
21. فلز روی: zinc عنصر پرکاربردی است که لازم است در لیست موادشیمیایی آزمایشگاهی وجود داشته باشد. از خود فلز روی برای آبکاری الکتریکی فلزها استفاده می‌شود اما در آزمایشگاه‌ها بیشترین کاربرد آن در تولید ترکیباتی همچون روی‌سولفید، اکسید روی، کلرید روی و ... است. 
 
22. استات سدیم یا تری‌هیدرات: سدیم استات(CH3COONa.3H2O) یک نمک سه‌آبه است که از واکنش جوش شیرین با سرکه بدست می‌آید. در آزمایش‌های شیمیایی از این جامدسفیدرنگ برای خنثی‌سازی اسیدها به ویژه اسیدسولفوریک استفاده می‌شود‌.
 
23. سدیم بورات: سدیم تترا هیدرو بورات یک ترکیب جامدشکل سفیدرنگ است. از این ترکیب شیمیایی به عنوان کاهنده در واکنش‌های اکسایش و کاهش استفاده می‌شود. در فهرست مواد شیمیایی آزمایشگاهی یکی از موادی که سرعت هیدرولیز پایینی دارد سدیم بورو هیدرید است. 
 
24. سدیم بیکربنات: احتمالا می‌دانید که سدیم بیکرینات همان جوش شیرین است که در لیست پرکاربردترین موادشیمیایی آزمایشگاهی قرار دارد. NaHCO3 یک ترکیب سفیدرنگ، بی‌بو و بی‌مزه است.

25. گلیسیرین: این ترکیب نوعی الکل سه عاملی دارای پیوندهای ۶یدروژنی است. به همین دلیل گلیسیرین به نسبت زیادی در آب و اتانول حل می‌شود. گلیسیرین(C3H8O3) به عنوان واسطه شیمیایی در واکنش‌های ازمایشگاهی مورد استفاده پژوهشگران قرار می‌گیرد. همچنین در ساخت ترکیبات دیگر به عنوان پیش‌ماده استفاده می‌شود. 
مواد شیمیایی آزمایشگاهی

چند نکته ایمنی هنگام کار با موادشیمیایی آزمایشگاهی 

• رعایت ایمنی همیشه باید اولین اولویت شما در آزمایشگاه باشد.
• از دستکش، عینک، روپوش و وسایل محافظتی دیگر استفاده کنید.
• تا جای ممکن ابزار و مواد کم‌خطر را جایگزین کنید، مثلا به‌جای دماسنج جیوه‌ای از فرم دیجیتالی آن استفاده کنید.
• به‌جای کرومات سرب از کربنات مس استفاده کنید.
• هیچ آزمایشی را بدون وجود سرپرست آزمایشگاه و ناآگاهانه انجام ندهید.
 
در این نوشته با لیست پرکاربردترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی آشنا شدید. اگرچه تعداد مواد شیمیایی آزمایشگاهی بسیار بیشتر از حد تصور است اما برخی از آن‌ها باید در تمامی آزمایشگاه‌ها یافت شوند. نکته‌ مهم این است که هنگام انجام آزمایش‌های شیمیایی ایمنی را اولویت کار خود قرار دهید.

۲۵ آبان ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS-STEAM-DRY HEAT

    نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS-STEAM-DRY HEAT

    اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیکی MESALABS نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS-STEAM-DRY HEAT Mesa Biological Indicators اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیکی MESALABS نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS STEAM DRY HEAT اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیکی MESALABS نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS STEAM DRY HEAT اندیکاتورهای بیولوژیک،نوار میکروبی،ویال میکروبی اتوکلاو،اتیلن اکساید،اندیکاتور حرارت خشک رلاست تهیه و فروش کلیه محصولات تولیدی کمپانی MESALABS USA نوار میکروبی و ویال میکروبی اتوکلاو و اتیلن اکساید EO GAS EZTest Biological Indicator اندیکاتورهای بیولوژیک برای استفاده در پروسه استریلیزاسیون با بخار یا اتوکلاو یا همان و یال تست بیولوژیک اتوکلاو بخار و همان تست و یال میکروبی اتوکلاو یا تست اسپور اتوکلاو به دو شکل موجود هستند. نوع اول احتیاجی به شکستن و یال در انتهای سیکل نیست که به لحاظ کاربردی ساده‌تر است. برای آزمون سیکل مایع و امحا ذباله از این نوع اندیکاتور استفاده می‌شود. در هیدروکلاوها و استریلایزر مایکروویو نیز قابل استفاده است. در نوع دوم، در انتهای سیکل، پیش از قراردادن و یال در داخل انکوباتور، باید و یال شیشه‌ای داخل غلاف پلاستیکی را با فشار انگشتان یا با استفاده از و یال شکن دستی یا و یال شکن انکوباتور شکست. کلیه اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیک در اتوکلاوهای کلاس آن، اس و بی قابل استفاده هستند. اندیکاتور بیولوژیکی برای استفاده در پروسه استریلیزاسیون پلاسما هیدروژن پر اکساید به دو شکل موجود است. نوع اول دارای غلاف پلاستیکی است و کاربرد آن ساده‌تر است. EZTEST Self Contained Biological Indicator اندیکاتور بیولوژیک به منظور بررسی صحت فرآیند استریلیزاسیون با گاز اتیلن اکساید در مراکز درمانی و هم چنین در صنعت به سه شکل با غلاف پلاستیکی، شیشه‌ای به همراه دیسک اسپور، و نوار اسپور یا نوار میکروبی حاوی باسیلوس آترافئوس یا باسیلوس سوبتیلیس تیپ نایجر موجود هستند. در نوع نوار اسپور، می‌توانید از محیط کشت های ارائه شده توسط ما نیز استفاده کنید که دارای این مزیت هستند که در عرض 48 ساعت به شما پاسخ قابل تفسیر می‌دهند و نیاز به کشت به مدت یک هفته نخواهد بود. نوار اسپور یا نوار میکروبی به عنوان اندیکاتور بیولوژیک برای استفاده در بررسی صحت استریلیزاسیون است یک نوع آن حاوی اسپور ژئوباسیلوس استئاروترموفیلوس، یک نوع حاوی باسیلوس آترافئوس(معادل باسیلوس سوبتیلیس)، یک نوع حاوی مخلوط این دو اسپور، و نوع دیگر آن حاوی اسپور باسیلوس پومیلوس است. واردات کلیه محصولات تولیدی کمپانی MESALABS USA بزرگترین کمپانی تولید کننده محصولات اندیکاتور بیولوژیک میکروبی و شیمیائی نوار میکروبی و و یال میکروبی اتوکلاو و اتیلن اکساید EO GAS نوار میکروبی و و یال میکروبی اتوکلاو STEAM اتیلن اکساید EO GAS و یال و نوار میکروبی رلاست برای تست ارزیابی آون و فور درای هیت Ampoules with Bacillus atrophaeus 10˄6 ATCC 9372 اسپورگاز اتیلن اکساید, پروتست گاز اتیلن اکساید, اتو کلاو 6^10 Relasat Dry Heat Releasat for gas sterilization 10^6 و یال و نوار میکروبی رلاست برای تست ارزیابی آون و فور درای هیت 100 strips with Bacillus atrophaeus 10x6 100 tubes of culture broth. •50 ampoules with Bacillus atrophaeus 10x6 ATCC 9372 •50 tubes with 4, ml of culture medium. Spore strip G. stearothermophilus 10^6 و یال و نوار میکروبی اسپور گاز اتیلن اکساید, پروتست گاز اتیلن اکساید, اتو کلاو 6^10 MESALAB-RAVEN-SGM USA SGMG/6-10^6-MESALAB PROTEST Steam EO Gas-SGM USA اندیکاتورهای بیولوژیک،نوار میکروبی،ویال میکروبی اتوکلاو،اتیلن اکساید،حرارت خشک رلاست نوار میکروبی و و یال میکروبی اتوکلاو و اتیلن اکساید EO GAS و یال و نوار میکروبی رلاست برای تست ارزیابی آون و فور درای هیت Ampoules with Bacillus atrophaeus 10˄6 ATCC 9372 اسپور گاز اتیلن اکساید, پروتست گاز اتیلن اکساید, اتو کلاو 6^10 نوار میکروبی, و یال میکروبی, اتوکلاو, اندیکاتور بیولوژیک, اتیلن اکساید, EO GAS, پروتست, آون فوردرای هیت, Mesalabs http: //biologicalindicators. mesalabs. com/all-biological-indicators http: //endosafelal. com http: //lonzalal. blogfa. com http: //www. lonzairan. ir شماره تماس: 09109801035 امید یکتا

    آزمایشگاهی تهران
  • اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیکی MESALABS نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS-STEAM-DRY HEAT

    اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیکی MESALABS نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS-STEAM-DRY HEAT

    اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیکی MESALABS نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS-STEAM-DRY HEAT Mesa Biological Indicators اندیکاتور بیولوژیکال اتیلن اکسایدEZEO اندیکاتورهای بیولوژیک،نوار میکروبی،ویال میکروبی اتوکلاو،اتیلن اکساید،حرارت خشک رلاست اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیکی MESALABS نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS STEAM DRY HEAT اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیکی MESALABS نوار میکروبی ویال میکروبی اتوکلاو اتیلن اکساید EO GAS STEAM DRY HEAT اندیکاتورهای بیولوژیک برای استفاده در پروسه استریلیزاسیون با بخار یا اتوکلاو یا همان ویال تست بیولوژیک اتوکلاو بخار و همان تست ویال میکروبی اتوکلاو یا تست اسپور اتوکلاو به دو شکل موجود هستند. نوع اول احتیاجی به شکستن ویال در انتهای سیکل نیست که به لحاظ کاربردی ساده‌تر است. برای آزمون سیکل مایع و امحا ذباله از این نوع اندیکاتور استفاده می‌شود. در هیدروکلاوها و استریلایزر مایکروویو نیز قابل استفاده است. در نوع دوم، در انتهای سیکل، پیش از قراردادن ویال در داخل انکوباتور، باید ویال شیشه‌ای داخل غلاف پلاستیکی را با فشار انگشتان یا با استفاده از ویال شکن دستی یا ویال شکن انکوباتور شکست. کلیه اندیکاتورهای شیمیایی و بیولوژیک در اتوکلاوهای کلاس آن، اس و بی قابل استفاده هستند. اندیکاتور بیولوژیکی برای استفاده در پروسه استریلیزاسیون پلاسما هیدروژن پر اکساید به دو شکل موجود است. نوع اول دارای غلاف پلاستیکی است و کاربرد آن ساده‌تر است. EZTEST Self Contained Biological Indicator اندیکاتور بیولوژیک به منظور بررسی صحت فرآیند استریلیزاسیون با گاز اتیلن اکساید در مراکز درمانی و هم چنین در صنعت به سه شکل با غلاف پلاستیکی، شیشه‌ای به همراه دیسک اسپور، و نوار اسپور یا نوار میکروبی حاوی باسیلوس آترافئوس یا باسیلوس سوبتیلیس تیپ نایجر موجود هستند. در نوع نوار اسپور، می‌توانید از محیط کشت های ارائه شده توسط ما نیز استفاده کنید که دارای این مزیت هستند که در عرض 48 ساعت به شما پاسخ قابل تفسیر می‌دهند و نیاز به کشت به مدت یک هفته نخواهد بود. نوار اسپور یا نوار میکروبی به عنوان اندیکاتور بیولوژیک برای استفاده در بررسی صحت استریلیزاسیون است یک نوع آن حاوی اسپور ژئوباسیلوس استئاروترموفیلوس، یک نوع حاوی باسیلوس آترافئوس(معادل باسیلوس سوبتیلیس)، یک نوع حاوی مخلوط این دو اسپور، و نوع دیگر آن حاوی اسپور باسیلوس پومیلوس است. واردات کلیه محصولات تولیدی کمپانی MESALABS USA بزرگترین کمپانی تولید کننده محصولات اندیکاتور بیولوژیک میکروبی و شیمیائی نوار میکروبی و ویال میکروبی اتوکلاو و اتیلن اکساید EO GAS نوار میکروبی و ویال میکروبی اتوکلاو STEAM اتیلن اکساید EO GAS ویال و نوار میکروبی رلاست برای تست ارزیابی آون و فور درای هیت Ampoules with Bacillus atrophaeus 10˄6 ATCC 9372 اسپورگاز اتیلن اکساید, پروتست گاز اتیلن اکساید, اتو کلاو 6^10 نام محصول: اندیکاتور بیولوژیکال اتیلن اکساید نوع محصول: اندیکاتور بیولوژیک بسته بندی:100 عدد در هر بسته شرح محصول: اندیکاتور بیولوژیکال اتیلن اکساید برای به چالش کشیدن اطمینان از صحت استریلیزاسیون بسته ها در اتوکلاو اتیلن اکساید طبق استاندارد AAMI ST41 طراحی شده است. اندیکاتور بیولوژیک شامل یک ویال پلاستیکی شفاف و نوار اسپور باکتری و نیز ویال شیشه ای حاوی محیط کشت میباشد. این اندیکاتور درپوش پلاستیکی دارد که توسط فیلتر کاغذی هپا تعبیه شده در آن، از نفوذ گرد و غبار و میکروارگانیسم ها جلوگیری می­کند. منافذ تعبیه شده در روی درپوش برای نفوذ مادۀ استریل کننده طراحی شده است. هنگامی که ویال شیشه ای پس از طی سیکل استریلیزاسیون را می­شکنیم محیط کشت درون اندیکاتور با اسپورها تماس پیدا می­کنند. هنگامی که اندیکاتور بیولوژیکال را انکوبه میکنیم در صورت وجود اسپور زندۀ باقی مانده در اندیکاتور رنگ محیط کشت تغییر پیدا میکند. ویژگیهای عملکرد: پس از تماس با اتیلن اکساید اندیکاتور بیولوژیک هنگامی که انکوبه شد با تغییر رنگ خود رشد یا عدم رشد اسپور را نشان میدهد. تغییر رنگ: در صورت عدم وجود اسپور زنده، رنگ محیط کشت قرمز باقی میماند و در صورت رشد از قرمز به زرد تغییر رنگ میدهد. مدت زمان مورد نیاز از بین رفتن اسپور: 30 تا 45 دقیقه با وجود 600 میلی گرم بر لیتر اتیلن اکساید، رطوبت 45% و دمای54 درجه سانتی گراد. ثبات اندیکاتور: رنگ محیط کشت اندیکاتور بیولوژیک پس از انکوبه کردن تا 72 ساعت قابل استناد است. ویژگیهای فیزیکی: ابعاد اندیکاتور: 4.8 سانتی متر در یک سانتی متر اندیکاتور شیمیایی روی ویال: اندیکاتور کلاس 1 نوع اسپور: باسیلوس آتروفئوس دمای انکوباتور: 35 درجه سانتی گراد الی 39 درجه سانتی گراد زمان لازم برای کشت توسط انکوباتور: 48 ساعت تعداد در بسته: 100 عدد شرایط نگهداری: در دمای 10 الی 38 درجه سانتی گراد و رطوبت 20 الی 70% تاریخ مصرف: تاریخ مصرف محصول روی بسته آن درج گردیده است. استاندارد FDA مربوطه MESA LABS 510K طبقه بندی استاندارد: اندیکاتور شیمیایی روی ویال: ANSI/AAMI NST79 Class 1 ISO 11140-1 Class 1 اندیکاتور بیولوژیکال: ANSI/AAMI/ISO 11138 Relasat Dry Heat Releasat for gas sterilization 10^6 ویال و نوار میکروبی رلاست برای تست ارزیابی آون و فور درای هیت 100 strips with Bacillus atrophaeus 10x6 100 tubes of culture broth. •50 ampoules with Bacillus atrophaeus 10x6 ATCC 9372 •50 tubes with 4, ml of culture medium. Spore strip G. stearothermophilus 10^6 ویال و نوار میکروبی اندیکاتور بیولوژیکال اتیلن اکسایدEZEO اسپور گاز اتیلن اکساید, پروتست گاز اتیلن اکساید, اتو کلاو 6^10 MESALAB-RAVEN-SGM USA SGMG/6-10^6-MESALAB PROTEST Steam EO Gas-SGM USA نوار میکروبی و ویال میکروبی اتوکلاو و اتیلن اکساید EO GAS و یال و نوار میکروبی رلاست برای تست ارزیابی آون و فور درای هیت Ampoules with Bacillus atrophaeus 10˄6 ATCC 9372 اسپور گاز اتیلن اکساید, پروتست گاز اتیلن اکساید, اتو کلاو 6^10 نوار میکروبی, ویال میکروبی, اتوکلاو, اندیکاتور بیولوژیک, اتیلن اکساید, EO GAS, پروتست, آون فوردرای هیت, Mesalabs اندیکاتورهای بیولوژیک،نوار میکروبی،ویال میکروبی اتوکلاو،اتیلن اکساید،حرارت خشک رلاست http: //biologicalindicators. mesalabs. com/all-biological-indicators http: //endosafelal. com http: //lonzalal. blogfa. com http: //www. lonzairan. ir شماره تماس: 09109801035 -09128305015 امید یکتا

    آزمایشگاهی تهران
  • Laboratory furniture-سکوبندی-هودشیمیایی-هودلامینار

    Laboratory furniture-سکوبندی-هودشیمیایی-هودلامینار

    Sell laboratory furniture Buy laboratory furniture Price of laboratory furniture Company adak ویراپژوه with having a workshop and equipment is very advanced Supplier of all kinds of lab furniture, etc. میزبندی, laboratory hood, laboratory, including fume hood etc. hood لامینار., the hood, brachial, etc., cabinet, laboratory, Wardrobe maintenance, valves, laboratory, supplier, provider, and other laboratory equipment can باشداز because the first step in equipping a laboratory, modern, and secure the benefit of a specialist advice. Experts and experienced professionals of the company hold meetings, expert advice, free also reviews undergraduate regarding construction and equipping of laboratories specialized in all information required, ranging from minor issues and the overall at the discretion of the employers puts Build a variety of platforms in the laboratory with the following specifications: سکوبندی میزکنار -سکوبندی table the middle of -Table washing -Table balance -The skeleton, of free profiles 50*30. -Body کمدها and دراورها of the tube, MDF with veneer ملامینه -The doors of جنسMDF coated فرمیکا -A cutting edge retailer of PVC -The following storage procedures of raw MDF 16 mm -Procedural table of ceramic Acid-proof by caulking the two minor بوستیک or granite -The edge of the back of the tube, overlay, and Edge the front, made of PVC -Has a cabinet, a door and a drawer, two doors and a chest of drawers -Place the operator in place, suitable as a among the-hinges door type گازور-rails, we computerized the foreign three-piece-design and بازدیدبصورت free.The company with the utmost effort and experience in the field of laboratory furniture, etc. all the basics of استاندراد storage and safe storage, a laboratory, have been adhered to and ready for the introduction of projects to employers, dear, and invite them to visit this project. Fume-hoods laboratory -hoods, chemical hoods لامینار in size and dimension standard or according to the customer's also can be built Table scales, scales in standard dimensions or as table scales 3تایی and or table balances the single is also available.

    آزمایشگاهی تهران
  • The kit assay endotoxin method gel chelate of the company ایندوسیف and لونزا us

    The kit assay endotoxin method gel chelate of the company ایندوسیف and لونزا us

    The kit assay endotoxin method gel chelate Gel-LAL, the company Charles River Endosafe us PYROGENT Plus 24 Single PYROGENT Plus 64Test PYROGENT Plus 250 Test Limulus Amebocyte Lysate LAL Gel-Clot&EndPoint LAL Reagents Kits measure the endotoxin gel el Serie el Limulus Amebocyte Lysate LAL Gel-Clot&End-Point LAL Reagents Kate LAL single test 24 test and multimeter test 64 test 250 test لونزا and ایندوسیف us LONZA PYROGENT Plus Multiple PYROGENT Plus&Single Tests N289-125 N189-25 N289-06 N283-06 N283-125 50-648U QCL-1000 300 Test Kit RG-100 211899 BBL Difco Endpoint Chromogenic LAL Assays Measuring the exact amount of endotoxin in products in injectable and syringe storage device PTS Endpoint Chromogenic-Endpoint Turbidimetric اندپوینت کوروموژنیک and اندپوینت توربی دمتریک Shahrekord کوروموژنیک and shahrekord توربی دمتریک Kinetic Chromogenic Kinetic Turbidimetric Distilled water پایروژن ferry LAL REAGENT WATER Tip سمپلر yellow and blue پایروژن ferry گیلسون us Pipette tips, 10-100μl, yellow, 96/rack Pyrogen free, D200ST-Gilson USA Pipette tips, 100-1000μl, Blue, 100/rack Pyrogen free, D1000ST-Gilson USA The kit assay endotoxin-Limulus Amebocyte Lysate LAL gel-clot&end-point A variety of bar and and the mane of a test microbial autoclave and the gas ethylene oxide from the company SGM and Raven American BBL Penicillinase Concentrate, 10, 000, 000 units Enzyme پنیسیلیناز company,, el Art No: 211899 enzyme Penicillinase DIFCO-BBL Relasat Dry Heat Releasat for gas sterilization 10^6 And the mane and the bar of the microbial رلاست to test the assessment of Avon, and four dray Heath 100 strips with Bacillus atrophaeus 10x6&100 tubes of culture broth. •50 ampoules with Bacillus atrophaeus 10x6 ATCC 9372 •50 tubes with 4, ml of culture medium. Spore strip G. stearothermophilus 10^6 The spores of the gas ethylene oxide outdoor پروتست gas of ethylene oxide 6^SGMG/6-10 PROTEST SGM, USA (LONZA-CAMBREX-ENDOSAFE) Sur بیتان, new لائورات(Aspen 20)trader iodine pharmaceutical BP–USP SORBITAN MONOLAURATE SPAN 20 Sur بیتان, new palmitate(Aspen 40)trader iodine pharmaceutical BP–USP SORBITAN MONOPALMITATE SPAN 40 سوربتیان, new استئارات(Aspen 60)trader iodine pharmaceutical BP–USP SORBITAN MONOSTEARATE SPAN 60 Sur بیتان, new اولئات(Aspen 80)trader iodine pharmaceutical BP–USP SORBITAN MONOOLEATE SPAN 80 The preparation and delivery of the reference standard, MM, USP, BP, EP quality and the right conditions in 20 days Sale bar, and the mane and mates of the microbial and chemical Bacillus Subtilis&Stearothermophilus Gas of ethylene oxide and the autoclave, from the company, RAVEN, and MESALAB us A variety of filters, laboratory head, syringe, and industrial Sartorius–Watman membrane and filter system اسیون Tip سمپلر yellow and blue پایروژن ferry company GILSON USA on rack 96عددی approved the company LONZA and ENDOSAFE us The reference standard, USP-BP-EP European Pharmacopoeia, (EP)Reference Standard US Pharmacopoeia, (USP)Reference Standard British Pharmacopoeia, (BP)Reference Standard (LONZA-CAMBREX-ENDOSAFE) Endotoxin(LAL)Detection-lonza Endotoxin, mature LAL mature Detection, lonza, mature کیت sensing اندوتوکسین big ایندوسیف big لونزا big کیت LAL http: //endosafe. ir http: //www. lonzairan. ir http: //Criveriran. com http: //Crive. ir http: //lonzalal. blogfa. com Contact number: 09109801035 Hope permalinks

    آزمایشگاهی تهران