روش های چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال به سرعت بسیار زیادی نقش بازیگر اصلی را در صنعت چاپ به عهده گرفته است. به صورت گسترده ای هم در خانه ها با چاپگر های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت های بزرگی مثل Epso و Canon دستگاه هایی را هم برای استفاده در خانه و مراکز چاپ دیجیتال تولید می کنند. تکنولوژی چاپ تا حد زیادی در هر دو حالت یکسان است. به عبارتی دیگر شما می توانید تکنولوژی چاپ دیجیتال را با مقیاس کوچکتری در خانه های خود استفاده کنید.

چاپ دیجیتال به سبب سهولت، خدمات چاپ فوری و کیفیت بالا در بین مشتری ها جا باز کرده است. تکنولوژی های متنوعی برای چاپ دیجیتال وجود دارد که هر کدام هدف و بودجه خاصی را می طلبد. شما چه بخواهید برای خود چاپگر خانگی بخرید یا از یک چاپخانه درخواست خدمات کنید، دانستن نکات زیر درباره روش های چاپ دیجیتال شما را یاری خواهد کرد.

چاپگر جوهرافشان

چاپگرهای جوهرافشان مقرون به صرفه، چاپ در خانه را نسبت به ده های گذشته متحول کرده است. مردم می توانند در خانه های خود با کیفیت بالایی روی بهترین کاغذها عکس های خود را چاپ کنند. تکنولوژی این دستگاه ها خیلی ساده است؛ کاغذ وارد دستگاه می شود و چاپگر مقدار بسیار کمی از جوهر را روی کاغذ می پاشد.

مثل روش چاپ افست، چاپگرهای جوهرافشان هم از مجموعه رنگ های CMYK و گاها رنگ های بیشتر استفاده می کند. عکس چاپ شده را گیکله می نامند که از واژه فرانسوی «giclée» گرفته شده است.

بیشتر مراکز تجاری چاپ دیجیتال از این تکنولوژی جوهرافشان استفاده می کنند. نتایج خیلی خوبی دارد و آزمایش خود را پس داده است و عکس
ها را خیلی با کیفیت چاپ می کند.

مزایا :

مقرون به صرفه و قابل تهیه برای خانه و مراکز چاپ، سهولت در چاپ و امکان چاپ فوری، قابلیت چاپ انواع و اقسام رسانه ها

معایب :

سرمایه گذاری اصلی در خرید چاپگرهای خانگی جوهرافشان است؛ ولی محدودیت های سایز وجود دارد. شما برای چاپ در سایز های بزرگتر باید به مراکز تجاری چاپ مراجعه کنید.

چاپ حرارتی یا سابلیمیشن

چاپگرهای حرارتی برای انتقال رنگ روی کاغذ از عناصر حرارتی استفاده می کنند. رنگ درون روبان سلفونی داخل چاپگر ذخیره می شود. از سه پنل رنگی تشکیل می شود. سه رنگ سایان، قرمز و زرد و یک محافظ دارد. زمانی که کاغذ وارد دستگاه می شود رنگ حرارت داده می شود و به گاز تبدیل می شود.

به عبارتی دیگر تصعید اتفاق می افتد و زمانی که رنگ سرد می شود با حالت سفتی روی کاغذ قرار می گیرد. زمانی که کاغذ از سه پنل رنگ عبور کرد یک لایه ی محافظ دیگری روی آن قرار می گیرد.

مزایا :

چاپ حرارتی یا سابلیمیشن نتیجه مشابهی مثل چاپ سنتی در تاریکخانه را دارد. برخی از چاپگرهای سابلیمشن قابل حمل هستند و توسط باتری ها شارژ می شوند؛ بنابرین عکاس ها می توانند همراه خود داشته باشند و عکس را در مکان و شرایط خود چاپ و به فروش برسانند.

معایب :

اندازه و سایز برای چاپ با توجه به اندازه روبان محدودیت دارد. این بدان معنی است که اگر بخواهید سایز های بزرگی را چاپ کنید باید به دنبال دستگاه های بزرگ چاپ سابلیمیشن باشید. کیفیت چاپ رنگی بالاست ولی کیفیت چاپ سیاه و سفید ممکن است متفاوت باشد و این هم شاید به خاطر نبود پنل رنگ سیاه در بیشتر چاپگرهای سابلیمیشن باشد
۲۶ تیر ۱۳۹۷
خانه طراحان سام


محصولات مشابه
  • چاپ مارک فلزی-چاپ پلاک دستگاه-چاپ پلاک قطعات

    چاپ مارک فلزی-چاپ پلاک دستگاه-چاپ پلاک قطعات

    نیوچاپ در زمینه چاپ و تولید انواع پلاک های فلزی و تابلوهای معابر خیابانی و کوچه و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نیز پلاک های مشخصات ماشین آلات و لوازم خانگی و … می باشد و نزدیک به دو دهه از این فعالیت ها می گذرد. تجربه ما بیشتر معطوف به تولید و نصب پلاک های کد پستی وشناسایی معابر ، میادین و اماکن عمومی و نیز تابلو های راهنمای مسیر به صورت پایه دار و دیواری می باشد . همچنین طراحی و تولید و نصب پلاک شناسنامه ماشین آلات صنعتی و غیر صنعتی نظیر (پلاک های کد پستی ، پلاک شماره درختان ، ماشین های اداری ، لوازم خانگی ، پلاک های شناسنامه آب ، برق ، گاز ، ثبتی و … ) را در کارنامه فعالیتی خود دارد . استفاده از نیروهای متخصص و هنرمند و با اعتماد به نوآوری و با استفاده موثر از بازخورد مشتریان متعهد توانسته است تولیدات خود را با کیفیتی ممتاز و قابل رقابت با انواع نمونه های بین المللی و با قیمتی مناسب عرضه نماید . 021-88301683 https://www.newchap.ir/services/%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%a2%d9%84%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%db%8c%d9%88%d9%85/

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • کیسه بسته بندی محصول (کیسه راشل)

    کیسه بسته بندی محصول (کیسه راشل)

    تولید کیسه راشل در اندازه های متفاوت و رنگهای متفاوت با بهترین مواد پلی اتیلن خام به صرفه ترین نوع بسته بندی بهترین قیمت زمینه های کاربرد کیسه توری راشل: کیسه توری راشل انتخابی ایده‌آل برای بسته بندی انواع محصولات کشاورزی و باغی محسوب می‌شود. انواع میوه‌جات و محصولات کشاورزی از جمله: کلم، سیب زمینی، پیاز، پرتقال، لیمو، انار، هویج، گردو و فلفل دلمه را می‌توان با استفاده از توری بسته بندی راشل به بهترین شکل ممکن بسته بندی و نگهداری کرد. بسته بندی محصولات در کیسه راشل، انبارش و حمل و نقل آنها را نیز بسیار راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از جمله قیمت کیسه راشل با واحد فروش ما تماس بگیرید. -------------------------------------------------- مزایای استفاده از کیسه توری راشل: - سهولت در بسته بندی محصولات - تهویه هوای مناسب درون کیسه راشل - جلوگیری از فاسد شدن محصول - استحکام و مقاومت بالا در برابر کشش و فشار - قیمت مقرون بصرفه و مناسب برای کشاورزان - ظاهر شکیل و تنوع در رنگ کیسه‌ها (زرد، قرمز، پرتقالی، سبز، بنفش، نارنجی) - داشتن نخ سرکیسه بر روی دهانه کیسه‌ها برای بسته شدن دهانه کیسه توری به شکل مناسب ارسال سرتاسر کشور

    چاپ و بسته‌بندی مازندران
  • کارتن بسته بندی لوازم الکتریکی و الکترونیکی

    کارتن بسته بندی لوازم الکتریکی و الکترونیکی

    تولید عمده انواع جعبه و کارتن های با کیفیت برای محصولات الکتریکی و الکترونیکی محصولاتی همچون دوربین مدار بسته، مودم، لامپ، هالوژن، پروژکتور، محافظ و سه راهی، درب باز کن ها و غیره تحویل درب کارخانه و یا ارسال بار به تمام نقاط کشور برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به لینک انواع [بسته بندی لوازم الکتریکی و الکترونیکی](https://avinpack.com/portfolio/electrical-and-electronic-accessories/) مراجعه نمایید.

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • پالت ارزان قیمت

    پالت ارزان قیمت

    شرکت شایان اعتماد نگین دشتابی تامين و فروش سبد پلاستیکی و جعبه های (باسکت) مورد نياز کارخانجات صنايع لبنی و شیر ، آبزیان ، غذايي ، کشاورزي، صنعتی و همچنین پالت های پلاستیکی صنعتی فروش انواع پالت پلاستیکی در ابعاد مختلف (110*130*15) ،( 100*120*15) عایق حرارتی و الکتریکی و بهداشتی هستند و قارچ ها و کپک ها نمی توانند در آن اثر کنند. بارگیری آسان پالت ها ،لیفتراک و جک خور ،در دونوع مسطح و مشبک تولید انواع سبد صنعتی 100و 200 کیلویی چرخ خور انواع سبد کشتارگاهی، سبد لبنیاتی انواع سبد ماهی و میگو ، سبد میوه قفس حمل مرغ زنده سبد خرما ،سبد قارچ ،سبد میوه خشک کن آماده سفارش گیری در تیراژ بالا کیفیت و نازل ترین قیمت را از ما بخواهید. برای استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل فرمایید. کارشناس فروش : رحمانی09120988532

    چاپ و بسته‌بندی قزوین