آیا می دانید که چگونه کسب و کار کوچک خود را آغاز کنید؟

آیا عالی نیست که فرد بتواند شغل کنونی اش را رها کرده و رئیس خود بوده و از منزل خود کسب درآمد داشته باشد؟ خبر خوب این است که با اندکی برنامه‌ریزی و سرمایه برای استارتاپ، این امر ممکن می باشد. بیایید به بررسی نحوه راه اندازی یک کسب و کار کوچک و همچنین میزان برنامه‌ریزی و هزینه مورد نیاز برای تبدیل شدن به رئیس خود بپردازیم.
 برنامه‌ریزی و سرمایه
ایجاد ایده
قبل از انصراف از شغل فعلی خود، شما باید به فکر ایده، محصول یا خدماتی باشید که منجر به کسب درآمد می گردد. اگرچه این امر بسیار ساده به نظر می رسد، اما چندان هم ساده نیست. شما باید برنامه ای داشته باشید که دانش، تجربه و مهارت شما را به کار گرفته و منجر به کسب بیشترین درآمد گردد.
همزمان با تفکر در مورد ایده ها، به کسب و کارها و صنایعی که علاقه دارید، فکر کنید. ابزارهایی که در اختیار داشته و یا می توان به آسانی به آنها دسترسی داشته باشید را در نظر بگیرید. این امر منجر به کاهش هزینه های استارتاپ گردیده و همچنین به شما در زمینه راه اندازی کسب و کار خود کمک می کند. سپس، کسب و کاری که در محله شما در حال حاضر بسیار موفق است را در نظر بگیرید. آیا کسب و کار آنها مشابه کسب و کار شما می باشد؟ آیا در زمینه های خاصی با کمبود مواجه هستند؟ آیا کمبودهای آنها مزیتی برای شما ایجاد می کنند؟
سپس شما باید ایده ای در مورد آینده کسب و کار داشته باشید. بازار به چه نحوی است؟ آیا امکان کسب درآمد وجود دارد؟ آیا کسب و کار شما به یک مکان نیاز دارد و یا می تواند به صورت آنلاین فعالیت داشته باشد. تمام این موارد نیازمند تحقیق می باشند.
ایجاد ایده
انجام تحقیقات
برخی از کتاب ها در مورد ایجاد یک کسب و کار کوچک نشان می دهند که بعد از ایجاد ایده، یک کارآفرین باید ایده را ادامه دهد. رویکرد دیگر نیز پرس و جو از اعضای خانواده و دوستان در مورد ایده می باشد. سوالات زیر را آنها جویا شوید:
آیا از این محصول یا خدمات استفاده می کنید؟
نظر شما در مورد ارزش آن چیست؟
بهترین روش برای گسترش این ایده چیست؟
آیا حس می کنید که این بازار زودگذر بوده و یا می تواند برای مدتی طولانی منجر به سودآوری شود؟
آیا نظری برای پیشبرد این ایده دارید؟
چه کسب و کارهایی از این محصول یا خدمات استفاده می کنند؟
اگر شما متاهل بوده و فرزند دارید، شما باید نظر آنها در مورد انصراف از شغل کنونی و کار کردن در منزل رو جویا شوید. این امر از نظر مالی و روانشناختی بر روی آنها تاثیر خواهد داشت، بنابراین نگرانی های آنها نیز باید مورد خطاب قرار گیرند.
بعد از به دست آوردن تمام این بازخوردها، به نقطه اول بازگشته و امکان پیشبرد ایده به منظور متمایز نمودن آن از سایر محصولات یا خدمات را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که شما قصد دارید از این طریق تحولی عظیم ایجاد کنید.
 تحقیق بازار چیست؟
مطالعه کنید: تحقیق بازار چیست؟
 
ایجاد فضای کاری
استفاده اصلی منزل شما، محل سکونت برای شما و خانواده می باشد، بنابراین نمی توان از آن برای برگزاری جلسات یا پاسخگویی به ارباب رجوع استفاده نمود. اطمینان حاصل کنید که گاراژ شما محل مناسبی برای انجام اقدامات بوده و مشکلی برای خانواده و خودروی شما پیش نخواهد آمد.
همچنین، در صورتی که کار شما با استفاده از کامپیوتر است، اطمینان حاصل کنید که تکنولوژی کافی برای آغاز کسب و کار خود را در اختیار دارید. همچنین اتاقی را در منزل خود به محل کار اختصاص دهید. این امر منجر به آرامش خاطر در هنگام کار و همچنین معافیت از مالیات می گردد.
 ایجاد فضای کاری
 
برون سپاری
اگرچه تنها مالک شرکت بودن بسیار عالی است، اما برخی اوقات کمبود سرمایه یا مهارت منجر می شود که شما به یک شریک نیاز داشته باشید. در این صورت، فردی را در نظر بگیرید که مهارت کافی در کسب و کار داشته و منجر به پیشرفت شرکت شما می گردد.
اقداماتی که شما و شریک شما مسئولیت آنها را به عهده خواهید داشت را در ابتدا برنامه ریزی کنید تا مشکلی پیش نیاید. اطمینان حاصل کنید که تمام شرکا مسئولیت خود را به خوبی انجام می دهند. همچنین سمت و عناوین شغلی را خود را قبل از آغاز همکاری تعیین نمایید.
زمانی که به کارمند نیاز خواهید داشت را تعیین کنید. به نحوه استخدام و پرداخت حقوق به آنها فکر کنید. همچنین مکانی که آنها کار خواهند کرد را نیز تعیین نمایید. در نظر داشته باشید که همکاری آنها در مکانی دیگر منجر به افزایش هزینه ها می گردد.
 برون سپاری
پیدا کردن سرمایه
بعد از پیدا کردن ایده، شما باید در مورد نحوه کسب سرمایه تفکر کنید. بسیاری از کسب و کارها به درآمد استارتاپی بسیار کمی نیاز دارند. هدف اصلی آنها پیشرفت بعد از یک سال است اما این را در نظر داشته باشید که حتی موفق ترین کسب و کارها نیز ممکن است در سال های اولیه با کمبود سرمایه اولیه مواجه شوند. بدین دلیل، شما می توانید از منابع مختلفی نسبت به تامین سرمایه اقدام کنید:
وام راه اندازی کسب و کار
پس انداز
پول کسب شده از سایر سرمایه گذاری ها
دوستان و اعضای خانواده که به عنوان سرمایه گذار همکاری می کنند
وام شخصی از بانک
وام مسکن
کارت اعتباری
به دنبال سرمایه ای باشید که امنیت طولانی مدت شما را تهدید نکند. به عبارت دیگر، سعی کنید از کارت اعتباری دوری کنید زیرا باید هزینه را با 20% سود بازپرداخت نمایید. همچنین از سایر طرح هایی که می توانند تاثیری منفی بر روی بازنشستگی شما داشته باشند، خودداری کنید.
در نهایت، یکی از بهترین اقداماتی که شما می توانید قبل از کارآفرینی انجام دهید، پس انداز می باشد تا در ماه های اولیه کسب و کار از آن استفاده کنید. شما باید سرمایه برای حداقل سه ماه را داشته باشید. شایان ذکر است که هزینه موردنیاز به کسب و کار شما نیز بستگی دارد.
 
پیدا کردن سرمایه
پوشش دادن موارد اولیه
تمام مالکان کسب و کارها باید این موضوع را در نظر بگیرند که سلامتی یا سایر عوامل نیز می تواند مانع از تداوم کسب و کار گردد و در این شرایط چه تدابیری دارند. به عبارت دیگر، اگر فرد با معلولیت مواجه شود، چه کسی مسئولیت کسب و کار را بر عهده خواهد داشت؟ آیا کسب و کار می تواند تداوم داشته باشد؟
این موارد را قبل از آغاز کسب و کار بررسی نموده و در صورت نیاز از بیمه استفاده کرده و یا فرد دیگری را تعیین کنید که در نبود شما مدیریت کسب و کار را بر عهده داشته باشد.

پیش بینی آینده
داشتن یک کسب و کار بسیار عالی می باشد، اما در نهایت فرد ممکن است قصد بازنشستگی داشته باشد. شما باید یک برنامه کسب و کار ایجاد کرده و نحوه انتقال، فروش یا تعطیلی کسب و کار را در آن تعیین نمایید. اگر کسب و کار شما به دانش شما بستگی داشته باشد، فرد دیگری نمی تواند مدیریت آن را بر عهده بگیرد.

نتیجه نهایی
چندین مساله جالب قبل از اجرا و راه اندازی کسب و کار شما وجود دارند، که باید آنها را انجام دهید. ایجاد یک کسب و کار آسان نیست، اما برنامه ریزی مناسب می تواند منجر به افزایش احتمال موفقیت گردد.
 
 

۰۲ آذر ۱۳۹۶
جویشگر پردیس ارم


محصولات مشابه