چرا باید گواهی ایزو دریافت کرد؟

چرا باید گواهی ایزو دریافت کرد؟

 

امروزه با پیشرفت فناوری اخذ گواهینامه ایزو به صورت آنلاین بسیار آسان صورت می گیرد حال این پرسش به وجود می آید که ایزو و گواهینامه ایزو چیست؟

در پاسخ باید گفت با اخذ ایزو از سازمان ISO می توان کسب و کار خود را کاملا استاندارد کرد این امر در پیشرفت اقتصاد کشورها بسیار موثر است و تمامی کشورها و سازمان ها بایستی پایبند اسناداردهای جهانی تعریف شده از سوی این سازمان باشند.

در حقیقت دریافت گواهینامه ایزو برای کسانی که تمایل دارند وارد عرصه اقتصادی شوند و به دنبال راه اندازی شرکت یا سازمان در حیطه صنعت و اقتصاد هستند، بسیار مورد نیاز می باشد.

اگر خواهان دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه معرفی سازمان ایزو و نحوه دریافت گواهینامه آن هستید، پیشنهاد می شود از خواندن ادامه این مقاله غافل نشوید.

سازمان ایزو یک سازمان بین المللی غیر دولتی می باشد که  اعضای آن را نمایندگان ملی از سایر کشورها تشکیل داده است.

این سازمان در ژنو سوئیس فعالیت می کند و وظیفه اصلی آن، حمایت دو جانبه از تولید کننده و مصرف کننده می باشد و در آسان کردن تمامی امور تجاری بین المللی نقش موثری را ایفا می کند.

در واقع شرکتی که موفق به اخذ گواهینامه ایزو می گردد بیانگر این است که تمامی استانداردهای جهانی وضع شده در سازمان ایزو را اجرا می کند علاوه بر این دارا بودن گواهینامه ایزو به منزله تضمین کیفیت سیستم مدیریت شرکت مربوطه می باشد.

برای دریافت گواهینامه ایزو در درجه اول بایستی به شرکت های حقوقی که در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه کنید توجه داشته باشید امروزه شرکت های زیادی اقدام به صدور گواهینامه ایزو می کنند که برخی از آن ها فاقد اعتبار بوده و هیچ سندیتی ندارد از این رو باید حتما به شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه شود.

بعد از مراجعه به شرکت های صدور گواهینامه ایزو، پر کردن فرم اولیه درخواست گواهینامه با اطلاعات دقیق قدم بعدی برای دریافت این گواهینامه می باشد.

لازم به ذکر است می توان به صورت غیر حضوری و کاملا آنلاین نیز اقدام به پر کردن فرم کرد‌.

بعد از پر کردن فرم و درخواست اولیه صدور گواهینامه، بایستی هزینه دریافت آن که معمولا به مدت سه سال اعتبار دارد، پرداخت شود و پس از ارسال کلیه مدارک، در صورت بررسی و تایید آن ها از سوی سازمان ایزو گواهینامه صادر می گردد.

برای استعلام گرفتن از مدت زمان اعتبار گواهینامه ایزو، ابتدا باید به سایت صادر کننده گواهینامه که معمولا مشخصات آن بر روی گواهینامه درج شده است، مراجعه شود و پس از وارد کردن کد ریجستری گواهینامه در سایت مرجع، از مدت زمان اعتبار آن آگاه شوید و در صورتی که زمان منقضی شدن آن نزدیک بود، اقدام به تمدید آن کنید.

اصولا مدت زمان اعتبار گواهینامه ایزو به مدت سه سال عنوان شده است اما متقاضیان موظف هستند سالی یکبار با مراجعه به سایت مرجع، اقدام به تمدید آن برای سال آینده کنند.

نحوه تمدید گواهینامه ایزو بعد از سپری شدن سه سال از صدور و اعتبار آن اینگونه است که می توان مرجع صدور گواهینامه را عوض کرد و از مرجع دیگری اقدام به دریافت گواهینامه ایزو کرد و مجدد سالی یکبار باید اقدام به تمدید آن کرد.

 

منبع: www.pishgamiso.com/iso-step/


۱۸ مهر ۱۴۰۲
وستا شیمی


محصولات مشابه
  • فروش سلستین صادراتی

    فروش سلستین صادراتی

    سلستین یک کانی فلزی است که در صورت انجام عملیات فرآوری می‌تواند در صنایع مختلفی همچون صنایع داروسازی و الکترونیک مورد استفاده قرار گیرد، اما نداشتن تجهیزات و فناوری برای فرآوری این محصول در کشور باعث شده است، سالانه میزان زیادی از آن با خام‌فروشی به کشور‌های صنعتی صادر شود و ارزش افزوده واقعی را در داخل کشور بدست نیاورد. بزرگترین معدن سلستین بالای ۹۵ درصد کشور واقع در بخش اروانه، شهرستان سرخه استان سمنان است. محصول تولیدی از سلستین یا همان استرانسیم که نوعی محصول فلزی به شمار می‌آید، در صنایع مختلف همچون ساخت لامپ‌های فلوئورسنت و لامپ تصویری تلویزیون‌های رنگی و همچنین ساخت آتش زنه مورد استفاده قرار می‌گیرد. فروش سلستین صادراتی با بالاترین عیار از بزرگترین ذخبره کشور واقع در استان سمنان شماره تماس جهت مشاوره09392950218

    خدمات بین‌الملل سمنان
  • بازرگانی آوینا

    بازرگانی آوینا

    بازرگانی آوینا متخصص در امور بازرگانی و‌ تجاری تخصص ما= پیدا کردن مشتریان خارجی +++++++++++++++++++++++++++++++++++ ✅ بازاریابی خارجی محصولات شما ✅ ارائه مشخصات کامل هر خریدار خارجی، ✅ انجام مکاتبات بازرگانی بصورت دورکاری با قیمتی مناسب ✅ اخذ نمایندگی های فروش از تولید کنندگان آلمانی ✅ آموزش تخصصی مکالمات و مکاتبات بازرگانی حوزه بازرگانی بصورت گروهی و انفرادی ✅ اجرای تبلیغات فرامرزی ✅ پیدا کردن مشتریان خارجی جهت اخذ نمایندگی انحصاری محصولات شما ✅ اخذ لایسنس از تولید کنندگان اروپایی ✅تهیه کالای مورد نیاز شما و وارد کردن آن به کشور ✅ ثبت نام در دانشگاههای معتبر خارجی و مورد تایید وزارت علوم 09396955324 09124624684 09127685726 02146075349 تهران – خ شریعتی – سه راه طالقانی – کوچه صدیق پلاک 2 واحد 5 دفتر کد پستی 1561917418 http://www.avina.business/ info@avina.business avinaIranbusiness@gmail.com linkedin.com/in/avina-trading-40a779201 Instagram:avinatraing T.me/avinatrade My WeChat ID is avinatrading Skype: live:1be2ef7d0d46eea

    خدمات بین‌الملل تهران
  • واردات کالا از چین

    واردات کالا از چین

    سلام و عرض ادب گروه بازرگانی فرتاک تجارت آماده خدمات رسانی به شرح ذیل می باشد: (واردات-صادرات-ترخیص کالا) ????خرید خارجی ????????حواله یوان تمیز (ضمانتی و با کمترین نرخ ) ????حمل و‌نقل‌بین‌المللی (دریایی،هوایی،زمینی) ✈️حمل اکسپرس (door to door) ????ثبت سفارش✅✅✅ ????ترخیص کالا از‌گمرک تیموری ????09100105800

    خدمات بین‌الملل قم
  • تولید و فروش عمده تاس رنگی

    تولید و فروش عمده تاس رنگی

    تولید و فروش انواع تاس رنگی در سایزهای مختلف از 10 میل تا 24 میل در دو نوع مات و شفاف تاس ها در کیفیت خوب هستند ..در رنگهای شاد و متنوع تاس 10 میل سفیدخال آبی , سفید خال مشکی , مشکی تاس 12 میل سفید , مشکی , سفید خال مشکی 13 میل شفاف 14 میل رنگی ( سفید, مشکی , قرمز, آبی , نارنجی , زرد 24 میل رنگی ....... انواع مهره جهت بازی منچ و مارپله , تخته نرد و بازی های فکری فروش به صورت عمده و دست اول جهت دیدن عکس و اطلاعات بیشتر لطفا پیام به 09353237394 سپاسگزارم

    خدمات بین‌الملل البرز