نکات کاربردی در مورد ضخامت سنج رنگ خودرو ایده آل

چگونه رنگ شدگی بدنه خودرو را تشخیص بدهیم؟

یکی از نکات مهمی که تاثیر زیادی بر قیمت خودرو دارد، رنگ شدگی بدنه خودرو است. افرادی که قصد خرید خودروی دست دوم را دارند باید از یک کارشناس رنگ بدنه و یا دستگاه های مخصوص، برای تشخیص رنگ شدگی بدنه خودرو کمک بگیرند.مجموعه فرهان گستر بمنظور کمک به انجام هرچه بهتر این امر در این مقاله بخشی از نکات گزیده ای را بیان می کند.

 

ابتدا قبل از انجام هر آزمایش، دور ماشین را نگاه کنید. به قسمت هایی مانند گلگیر، سپر، میانه درها و جلو پنجره ماشین دقت بیشتری کنید تا هرگونه علائم رنگ دوباره را پیدا کنید.رنگ دوباره ممکن است پررنگ تر،‌ کمرنگ تر و یا حتی قدری زبر تر از رنگ اصلی باشد. در صورتی که هیچ لکه رنگ غیر عادی وجود نداشت با دقت بیشتری به سراغ مراحل بعد بروید.

هیچ رنگ کار خودرویی  نمی تواند لبه های مهم را به خوبی دستگاه های کارخانه رنگ بزند. اما منظور از لبه های مهم کدام قسمت هاست. لبه های مهم عبارت اند از: گوشه کاپوت خودرو، لبه ی جلوی شیشه جلو، ستون های کابین و همچنین لبه درها.

نوک انگشتان خود را به آرامی در این نقاط بکشید و در صورتی که احساس هرگونه زبری یا پستی و بلندی کردید، مطمئن باشید که آن محل رنگ خورده است.

در کارخانه تولیدی پس از اینکه بدنه حاضر و آماده می شود، قبل از نصب ادوات دیگر به اتاق اسپری رنگ رفته و کاملا رنگ می شود.

در صورتی که گلگیرها یا کاپوت ماشین برای رنگ کردن دوباره از خودرو باز شوند، اثراتی بر روی پیچ و مهره های متصل کننده آن به شاسی نمایان خواهد شد.

برای بررسی این موضوع کاپوت را بالا زده و پیچ های نشان داده شده در تصویر را بازرسی کنید. اگر  جای هر گونه آچار یا رنگ متفاوت از رنگ اصلی بدنه مشخص بود، بدانید که آن قسمت برای صافکاری یا رنگ دمونتاژ شده است.به انعکاس نور در زوایای مختلف دقت کنید. هر نوع پستی و بلندی بر سطح خودرو، نشان از رنگ شدگی بدنه خودرو دارد.

 

اگر انجام این کار ها رضایت مشتری شما و یا تشخیص صد در صدی را در پی ندارد ، قطعا شما برای بهبود کارتان و سرعت بخشیدن به کار تشخیص رنگ خودرو نیازمند تستر رنگ هستید.
 

نحوه کارکرد دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال

دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال دستگاهی است که بر اساس حرکت رفت و برگشت امواج الکترومغناطیسی کار می کند و با دقتی متفاوت در دستگاه های مختلف  در حد یک هزارم میلیمتر، میکرون ، میلز ، اینچ و... ابزاری کارامد در دست کارشناس خودرو  می باشد این دستگاه در اندازه ها و انواع مختلفی توسط مجموعه پترو فرهان گستر جنوب عرضه می شود. هنگامی که قسمتی از بدنه یک خودرو نیاز به رنگ شدن دارد، بسته به نوع خوردگی و شدت ضربه وارده، فرآیند صافکاری و نقاشی که بر روی قطعه اعمال می گردد باعث تغییراتی اساسی روی قطعه نسبت به قبل می شود و در واقع لایه های رنگ موجود روی بدنه خودرو به هم ریخته و از حالت استاندارد خود خارج می شوند، تشخیص این امر برای کارشناس خودرو به کمک این دستگاه راحت تر می شود البته استفاده از دستگاه دیجیتال رنگ، آموزش و تجربه می خواهد، هنگام تهیه این دستگاه از فرهان گستر اطلاعات اولیه ای در خصوص نحوه کالیبره ، مشخصات دستگاه ، تجهیزات جانبی از جمله فویل های کالیبراسیون و همچنین انجام کالیبره دستگاه بصورت آموزشی و رایگان حضوری و غیرحضوری از طریق فضای مجازی صورت می گیرد. دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال یک سنسور کاوشگر یا (پراب) دارد که به صورت سرخود و یا به وسیله یک سیم به دستگاه وصل شده و با گذاشتن آن بر روی نواحی مختلف و نقاط مورد نظر بدنه خودرو، جهت آزمایش امواج آزاد می‌شوند. با برگشت امواج اطلاعاتی که به پروسسورداده میشود، میزان ضخامت رنگ بصورت یک عدد بر روی نمایشگر نشان داده‌شده و با مقایسه عدد به دست آمده با سایر اعداد در نقاط مختلف بدنه خودرو، وضعیت کیفیت رنگ بدنه خودرو را مشخص می کند.

 

نام های متداول دستگاه های تشخیص رنگ شدگی خودرو

دستگاه تست رنگ خودرو- تستر دیجیتال- دستگاه تشخیص رنگ شدگی خودرو- ضخامت سنج

الکومتر-تستر رنگ-ضخامت سنج رنگ-ضخامت سنج رنگ خشک

 

 

مشخصات ایده آل یک دستگاه تشخیص رنگ خودرو

همانطور که اشاره شد دستگاه های تشخیص رنگ خودرو از انواع گوناگونی برخوردار می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند اما در حالت کلی یک دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو، حاوی مشخصات و امکانات ذیل می باشد:

  1. تعیین ضخامت رنگ خودرو در مقیاس دقتی میکرون
  2. تشخیص ضخامت رنگ خودرو روی فلزات و آلیاژ های مختلف از جمله آهن، مس و آلومینیوم
  3. حافظه ذخیره سازی تشخیص جنس بدنه خودرو
  4. سرعت پاسخگویی بالا
  5. دسته بندی مقادیر اندازه گیری شده
  6. نمایش اطلاعا اندازه گیری شده بر روی صفحه نمایش اصلی
  7. کالیبره آسان
  8. کارکرد راحت
  9. قابل اتصال به کامپیوتر
  10. داشتن متعلقات همراه جهت کالیبره

با استفاده از این دستگاه می توان تا حد زیادی دقت خود را در زمینه کارشناسی رنگ خودرو بالا برد و پیشنهاد می شود اگر با خودرو زیاد سر و کار دارید حتما اقدام به تهیه یکی از انواع آن ها کنید،تاثیر گذاری بر نظر مشتریان ، تایید صحت تشخیص شما ، افزایش سرعت عمل ، انجام کارتخصصی خود با امکانات بروز و ارتقا سطح اطلاعات فنی شما و مخاطبین عام بواسطه رویت تاییدات دستگاه در تشخیص ضخامت رنگ توسط دستگاه شما و... از جمله مزایای استفاده شما از یک دستگاهست.

 

پترو فرهان گستر جنوب با عرضه ضخامت سنج رنگ خودرو و آزمایشگاه ها از برندهای متنوع روز الکومتر – اف ام سی – سی ایی ام – بنتک – وینتکت – لوترون – یوویکس – تروتکت – کیمو- تستو - .... در رنج ها مختلف 0 تا 5000 و بیشتر با دقت میلز میکرون اینچ و... با تشخیص رنگ خودکار و نوع پایه آهن و فلزات غیرآهنی به دو شکل پراب سرخود و یا پراب کابلی با قابلیت نمایش در صفحه دیجیتال رنگی و ذخیره دیتاهای اندازه گیری شده در بازه های زمانی مختلف با کالیبره راحت و متعلقات همراه دستگاه با خدمات پس از فروش تضمینی در کنار رعایت کامل اصول مشتری مداری در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

نکته ای بیاد داشته باشید که   mil در سیستم آمرکایی به معنای ۱ در ۱۰۰۰ اینچ است. با یک تبدیل واحد ساده میتوانید آن را به سیستم متریک یعنی میلیمتر و سانتی متر تبدیل کنید.

 

رنگ شدن دوباره خودرو به هیچ عنوان دلیلی بر بد بودن آن خودرو نیست. عده زیادی از رانندگان با سلیقه حتی با وجود خط و خش کوچک آن را نقاشی میکنند. به طور کلی با صرف مقداری وقت میتوانید گزینه های مناسبی در بازار خودرو دست دوم پیدا کنید. حتی شاید در بعضی مواقع بهتر از  همان مدل اما صفر کیلومتر!


۱۵ آبان ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • دستگاه سختی سنج پرتابل AFFRI - مهندسی مهر

    دستگاه سختی سنج پرتابل AFFRI - مهندسی مهر

    شرکت مهندسی مهر (مقیاس همیشه ردیاب) با بیش از 25 سال تجربه در زمینه دستگاه‌های آزمون مواد و سختی‌سنجی بوده که مفتخر است به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش شرکت Affri ایتالیا در ایران و خاورمیانه آماده خدمت رسانی به همکاران و صنعتگران عزیز در سرتاسر ایران است. شرکت Affri ایتالیا یکی از با سابقه‌ترین و مشهورترین شرکت‌های جهان در حوزه ساخت دستگاه‌های سختی‌سنج پرتابل (فلزات ، لاستیک و پلاستیک) و آزمون مواد در سه سطح کیفی کارگاهی ، آزمایشگاهی و آزمایشگاه مرجع کالیبراسیون بوده که با بیش از 20 سال سابقه حضور مستقیم و متمادی در ایران و مدل‌های متنوع محصول در خدمت صنعتگران عزیز است. انواع دستگاه سختی سنج پرتابل به شرح ذیل است : 1-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل راکول 2-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل پرتاب ساچمه (لیب , HLD , LEEB) 3-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل التراسونیک (UCI) 4-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل لاستیک و پلاستیک شور دیجیتال (Shore A – B – C – D – D0 – 0 – 00 – E – M – 000 – 000S) 5-دستگاه‌ سختی سنج پرتابل لاستیک و پلاستیک شور آنالوگ (Shore A – B – C – D – D0 – 0 – 00 – E – M – 000 – 000S) برخی از مشتریان شرکت مهندسی مهر: آزمایشگاه رازی مپنا شوفاژ کار فولاد امیرکبیر نیکا کمپرسور ایران‌خودرو سایپا سازه گستر نفت بهران تراکتورسازی تبریز و... جهت مشاوره رایگان و بازدید حضوری از نمایشگاه دائم شرکت مهندسی مهر با ما در تماس باشید. تلفن : ۳-۴۴۷۸۲۱۷۱-۰۲۱ داخلی 212 همراه: (در پایین آگهی) شرکت مهندسی مهر: info@mehr-eng.com دپارتمان فروش: sales@mehr-eng.com آزمایشگاه: laboratory@mehr-eng.com دپارتمان خدمات پس از فروش: salessupport@mehr-eng.com دپارتمان بازرگانی خارجی: commercial@mehr-eng.com

    ابزار و یراق تهران
  • فروش انواع فرز الماس

    فروش انواع فرز الماس

    فرز الماس فرزکارباید تا مین کننده بورس فرز الماس اینچ میلیمتر اعشاری علی باباابزار تلفن:66710350

    ابزار و یراق تهران
  • کلمپ جریان  AC مدل 3280-10 ساخت Hioki ژاپن

    کلمپ جریان AC مدل 3280-10 ساخت Hioki ژاپن

    کلمپ جریان ACمدل 3280-10 ساخت Hioki ژاپن آمپر متر انبری مدل 3280-10F ساخت کمپانی HIOKI کشور ژاپن با ظاهری کوچک و مقاوم در برابر ضربه می تواند جریان AC را تا 1000 آمپر اندازه گیری کند. همچنین کلمپ آمپرمتر 3280-10f هیوکی با استفاده از کابل فلکسیبل به صورت آپشنال (سفارشی) می توان جریان را تا 4199 آمپر اندازه گیری کرد. دستگاه آمپر متر کلمپی در اغلب موارد دارای یک یا دو فک متحرک است، کلمپ مترهای رایج یک شاسی دارند که با فشار دادن این شاسی دهانه کلمپ باز شده و سیم حامل جریان در بین دو فک کلمپ قرار می گیرد. پس از قرار گرفتن سیم حامل جریان در کلمپ و بسته شدن کامل فک های کلمپ می توانید جریان عبوری از سیم حامل جریان را مشاهده نمایید. مشخصات فنی: اندازه گیری جریان AC 42/420/1000A اندازه گیری ولتاژ تا 600V AC/DC اندازه گیری مقاومت تا 42MΩ تست اتصال کوتاه قطر دهانه کلمپ : 33mm کاربری آسان با دو ضامن جهت باز کردن دهانه کلمپ بدنه نازک

    ابزار و یراق تهران
  • سه پایه چرخ دار دستگاه های اندازه گیری CMM پرتابل

    سه پایه چرخ دار دستگاه های اندازه گیری CMM پرتابل

    شرکت مهندسی مهر با ساخت لوازم مورد نیاز دستگاه های اندازه گیری ابعادی طبق استانداردهای جهانی نیاز مشتریان را در این حوزه برآورده نموده و قیمت تمام شده تجهیزات فوق کاملا منطقی و مقرون به صرفه برای مشتریان می باشد. مزایای سه پایه سنگین قابل تنظیم چرخ دار: - دارای قابلیت تنظیم ارتفاع تا نیم متر - داری دو حالت قابل تنظیم چرخ دار و ثابت - کاربری آسان برای دستگاه ها - سه پایه کاملا پایدار با دقت بالا - تحمل وزن تا 50 کیلو گرم - هزینه پایین و اقتصادی نسبت به نمونه های خارجی - دارای پایه با قابلیت های مختلف جهت نصب انواع دستگاه های پرتابل - جنس فولاد - قابلیت نصب اسکنر های نوری ، دستگاه های CMM پرتابل و .... آدرس و شماره تلفن های دفتر مرکزی : دفتر مرکزی : تهران ، کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج ، بعد از چهار راه ایران خودرو، خیابان احد، کوچه رجایی غربی ، پلاک 54 ، ساختمان مهندسی مهر تلفن : 3-021/44782171 داخلی 202 فکس : 021/44792668 ایمیل : شرکت مهندسی مهر: info@mehr-eng.com دپارتمان فروش: sales@mehr-eng.com آزمایشگاه: laboratory@mehr-eng.com دپارتمان خدمات پس از فروش: salessupport@mehr-eng.com دپارتمان بازرگانی خارجی: commercial@mehr-eng.com کارشناس فروش : مرتضی صادقی

    ابزار و یراق تهران