حفظ سلامت روانی هنگام بازگشت به زندگی قبل از کرونا

همه ی ما از اینکه می توانیم بعد از ماه ها دوباره زندگی عادی خود را داشته باشیم، لذت می بریم، طبیعتاً کمی سخته سازگار کردن خود با اتفاقات این دوره مثل پر شدن دفترهای خاطرات از اتفاقات مختلف کرونایی و بازگشت افراد و بچه ها به ادارات و مدرسه بعد از مدت ها،. غرق شدن در آزادی ناگهانی آسان است، ولی مدیریت زندگی در حال حاضر کلید اصلی ایجاد این سازگاری بدون فرسودگی ذهنی و فیزیکی است.

این فقط مربوط به سن نیست! در حال حاضر تعداد زیادی در سراسر جهان وجود دارند که می گویند: «راستش نمی دانم چگونه کاری را که قبلا انجام می دادم، را نجام دهم! خیلی احساس خستگی می کنم.» مطالعه ای در پایان سال 2020 توسط موسسه خیریه The Center for Mental Health انجام شد که پیش بینی کرد تا 10 میلیون نفر در بریتانیا ممکن است در نتیجه همه گیری کرونا، به حمایت های بهداشت روانی بیشتری نیاز داشته باشند،که از این تعداد 1.5 میلیون نفر از آنها کودک هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، انجام هر کاری که بتوانیم از سلامتی جسمی و روانی خودمان حمایت کنیم، منطقی به نظر می آید، به جای اینکه خود را به «زندگی قدیمی خود» برگردانیم. بیایید به برخی از روش‌های زندگی آرام‌تر و کم‌تر دیوانه‌کننده‌ای که بسیاری از ما آن را دوست داریم، بپردازیم. همه چیز با خودمراقبتی فیزیکی شروع می شود.

 

به اندازه کافی بخوابید و آرامش داشته باشید

خلق و خو و خواب ما به طور جدایی ناپذیری با هم مرتبط هستند. سعی کنید هر روز عصر در زمان مشخصی به رختخواب بروید و سعی کنید حداقل 2 ساعت قبل از خواب از فناوری (گوشی موبایل و فضای مجازی) استفاده نکنید. اگر این برای شما غیرممکن است، سعی کنید حداقل 1 ساعت قبل از خواب از فناوری استفاده نکنید.. نشان داده شده است که نور آبی از دستگاه های تلفن همراه بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد. اگر یکی از اکثر افرادی هستید که از تلفن به عنوان زنگ هشدار استفاده می کنند، مطمئن شوید که اعلان ها و هشداره ای گوشی موبایلتان خاموش هستند. برای مثال، آیفون‌ها دارای تنظیمات Night Shift هستند که روشنایی را کاهش می‌دهد.

سعی کنید شب خیلی دیر غذا نخورید، در حالت بهینه آخرین وعده غذایی شما باید حداقل 3 ساعت قبل از خواب باشد. همچنین منطقی است که در شب توسط کافئین و الکل تحریک نشوید و یک برنامه روتین شبانه می تواند شما را به خواب بهتر شبانه برساند. حمام آب گرم، موسیقی آرامش بخش و مطالعه، همگی فعالیت هایی هستند که به بدن شما اجازه می دهند آرام شده و خواب راحت شبانه را بیشتر تجربه کند.

 

غذا مساوی خلق و خو است

بدن خود را با غذاهای مغذی و آبرسانی حمایت کنید. غذای زیاد و یا غذای فرآوری شده از خلق و خوی شما یا سطح انرژی شما پشتیبانی نمی کند. زیاده روی خوب است و نباید هر روز زیاده روی کرد. خوراکی‌های فرآوری شده را برای آخر هفته یا زمانی که می‌توانید شروعی آرام‌تر در روزهای تعطیل خود داشته باشید، ذخیره کنید. به جای اینکه بعد از ظهر به سراغ آن میان وعده شیرین بروید، 5 دقیقه وقت بگذارید و به سادگی روی تنفس خود تمرکز کنید. مطالعات نشان داده اند که وقتی مشغول هستیم خیلی سطحی نفس می کشیم. فقط چند دور تنفس آهسته تر و طولانی تر، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک می کند که باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشیم.

 

مراقب روده خود باشید

به طور قطعی پذیرفته شده و درک شده که روده و مغز به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. از این رو ما روده را مغز دوم خود می نامیم. ارتباط دو طرفه ای بین روده و مغز وجود دارد و عدم تعادل در باکتری های روده ،بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد. همچنین روده جایی است که 70 درصد سیستم ایمنی بدن شما در آن قرار دارد، بنابراین سزاوار توجه و مراقبت است.

 

فعال باشید

ما در طول قرنطینه به مردمی پیاده رو تبدیل شدیم - بیایید به این عادت خوب ادامه دهیم. بیرون بودن و پیاده روی در اطراف یک تقویت کننده خلق و خوی طبیعی است، به علاوه برای همه ما رایگان و در دسترس است. همانطور که لورت مورتیمر به زیبایی گفت: "پیاده روی من را به خودم برمی گرداند".

 

مطالعه انجام شده توسط مرکز سلامت روان:

https://www.centreformentalhealth.org.uk/news/10-million-people-england-may-need-support-hiir-mental-health-result-pandemic-says-centre


۰۶ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • پر کن اتوماتیک مخازن تگزاپون و شامپو

    پر کن اتوماتیک مخازن تگزاپون و شامپو

    در صنایع بهداشتی تولید شامپو عبارت از ترکیب آب با موادی مانند تگزاپون که کاربرد تمیز کنندگی دارد اما نسبت ترکیب این دو ماده باید مقدار مشخصی باشد تا غلظت شامپو به درستی رعایت و تولید شود در این خصوص استفاده از یک مکانیزم کاملا صنعتی برای اتوماتیک کردن این فرآیند نیاز هر صنعت شامپو سازی است سیستم پر کن اتوماتیک مخازن وظیفه تنظیم میزان آب مورد نیاز برای رقیق کردن تگزاپون را دارست و میتواند در یک لابراتوار تولید تا 8 مخزن متفاوت را با هم برنامه ریزی و در نتیجه پر نماید و پس از پر کردن عملیات آبگیری را متوقف سازد این سیستم تمام اتوماتیک بدون دخالت انسان در این فرآیند پر سازی هر مخزن را مجزا از بقیه مخازن انجام داده و این اتفاق سبب مدیریت 8 واحد تولیدی بطور یکپارچه میشود برای اطلاعات بیشتر به وبسایت این شرکت سر بزنید https://b2n.ir/x56818

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • کرم ضد لک و جوش

    کرم ضد لک و جوش

    کرم ضد لک و جوش با تاثیر بالا و کیفیتی فوق العاده ارسال به تهران و شهرستانها 09194260919 مشاوره رایگان

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • فروش ژل آبرسان و ژل ویتامینه(هایفو،لیزر،کویتیشن)

    فروش ژل آبرسان و ژل ویتامینه(هایفو،لیزر،کویتیشن)

    ژل مناسب برای هایفو تراپی و لیفت یا آر اف چه ویژگی هائی باید داشته باشد؟ با توجه به اینکه دستگاه هایفو از امواج اولتراسوند و ایجاد نقطه کانونی گرمائی، استفاده می کند، لذا کمی التهاب بعد از هایفوتراپی وجود دارد. پس ژل مناسب باید ژلی باشد که التهاب ها را به حداقل برساند. هدف از هایفوتراپی غالبا لیفت و سفت سازی است لذا ژل مورد نظر می بایست، انواع ویتامین های E و C را داشته باشد. مراجعه کنندگان انتظار دارند که به صورت آنی بلافاصله بعد از درمان، اثرات قابل مشاهده در صورت خود ببیند (لذت فوری)؛ در صورتی که ژل مورد استفاده، خواص هیدراته کردن و مرطوب کنندگی داشته باشد، پوست بعد از هایفوتراپی، لطافت و شادابی مناسبی می یابد و رضایت فوری مراجعه کننده، قابل مشاهده خواهد بود. این موضوع مراجعه مجدد بیماران را تضمین خواهد کرد. استفاده از ژل اولتراسونیک، نیز امکانپذیر است اما استفاده از هیدروژل به طور حتم ویژگی منحصر به فرد، برای آن مراکز زیبائی خواهد بود. به کار بردن این ژل، در مورد لیزر یا هایفو و ... برای ناحیه صورت، اثرات چشمگیری خواهد داشت. کاربرد ژل اولتراسونیک: در تمامی مواردی که با لیزر، دستگاه هایفو، هیدرودرمی و ... کار می شود، قابل استفاده است. کاربرد لیزر ژل: تمامی اندیکاسیون های ژل اولتراسونیک را داراست بعلاوه اینکه آبرسانی قوی است و برای لیزر رفع موی زائد و نیز دستگاه های لاغری (مانند RF، کویتیشن، LPG و ...) گزینه ویژه محسوب می شود. کاربرد هیدروژل: تمامی اندیکاسیون های لیزر ژل و نیز ژل اولتراسونیک را داراست؛ علاوه بر آنها، در لیفت، رفع چین و چروک، لاغری، سفت کردن پوست و ... نتایج بسیار خوبی به دنبال دارد. برای لیزر، هایفو، جوانسازی و به طور کلی کارهائی که در ناحیه صورت است، حتما استفاده شود؛ نتایج ممتازی بدست می آید. __________________________ قیمت بطری 200گرمی:40000تومان قیمت بطری 500گرمی:80000تومان قیمت بطری 1 کیلو گرمی:150000تومان

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • اتوماسیون مخازن شامپو

    اتوماسیون مخازن شامپو

    اتوماسیون واژه ای است که سبب اتوماتیک شدن یک فرایند یا یک عملیات تولیدی میشود در اتوماسیون مخازن شامپو قادر هستیم تا بارگیری مخازن آب برای تولید شامپو و مواد بهداشتی را باسرعت مناسب و تعداد نیروهای حداقلی و عدم دخالت انسان انجام دهیم یکی از مشکلات صنعت شامپو سازی تنظیم میزان غلظت یکسان تولید در ادوار مختلف است این عمل میتواند بطور مستقیم و غیر مستقیم روی مشتریان یک محصول اثر بگذارد بنابر این شرکتهای بهداشتی که محصولات آنها در سطح جامع پخش هستند تمایل دارند تا از طریق حصول یک روش دقیق و اتوماتیک فرایند تولید خود را با اتوماسیون مکانیزه کرده تا حداقل کاهش درجه کیفی را در محصولات تجربه کنند پیشران صنعت ویرا برای اولین بار محصولی را ارایه نموده است که این محصول قابلیت بارگیری تا 8 مخزن آب را یکی پس از دیگری دارد این سیستم میتواند برتامه بارگیری هر مخزن را جداگانه صورت داده و در اتمام بارگیری عملیات اختمام بارگیری را تعیین نماید حتی این سیستم میتواند تخمین بزند که مدت زمان بارگیری مخزن چقدر است برای اطلاعات بیشتر به وبسایت سر بزنید https://pishrans.com/automation-for-shampoo

    بهداشتی و آرایشی تهران