کیت جاذب مایعات شیمیایی

         جاذب مایعات؛ خنثی کننده اسید وباز؛ کیت پاشش؛ اسپیل کیت /SPILL KIT
 “کیت خنثی کننده اسید و باز 
 
آیا می­دانید؟
اسیدها و بازها برای انجام واکنش نیاز به محیط آبی دارند. به همین دلیل در حوادثی که منجر به پاشش، ریزش و نشتی ناخواسته اسید و باز  می­ شود، ریختن و پاشش آب به منظور تمیز کردن نه تنها کمکی به حل موضوع نمی­کند بلکه واکنش آنها را تشدید کرده و باعث خسارات بیشتر به خصوص روی سطوح فلزی و پارچه ای و سلولزی می­گردد.
اسپیل کیت چیست؟
اسپیل کیت نام تجاری ماده ای است که باعث مهار،جذب، جمع­ آوری و خنثی سازی مایعات شیمیایی ریخته شده نظیر بازها و اسیدها و … با روشی آسان و سریع و بدون نیاز به استفاده از آب و رقیق کردن می­ گردد و حاصل مایعات ریخته شده  را تبدیل به پسماند جامد و قابل جمع­ آوری می­کند.
شرکت دانش بنیان “ریز سامانه­ های سبز آینده (رسا)” وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از تحقیقات آزمایشگاهی اکنون موفق به ساخت و تولید این ماده گردیده است که متناسب به نوع و میزان آلودگی در فرم­ها و بسته بندی­ های مختلف تهیه و تولید می ­گردد.
در حال حاضر این ماده به صورت بالک (فله)، کیت لوله ای (sock)،رول (Roll)، بالشتک (Pillow)، پد (pad) آماده و قابل عرضه می باشد.
ویژگی­های اسپیل کیت شرکت رسا:
  • عدم نیاز به آب
  • تبدیل کردن پسماند مایع به جامد
  • سرعت عمل در جذب و جلوگیری از گسترش و تسرٌی مواد پاشیده شده
  • بازگرداندن وضعیت بحرانی به وضعیت عادی در کوتاه ترین زمان
  • خنثی نمودن اسیدها و بازها در هنگام جذب
  • جاذب مواد شیمیایی 
  • پس از اتمام عملیات به سهولت جمع ­آوری شده و پسماند دور انداخته می­ شود.
کیت جاذب مواد شیمیایی و مایعات و خنثی کننده اسید و باز(اسپیل کیت/ Spill Kit):
     

      ریختن مواد شیمیایی در محیط کار
   با وجود تمام تلاش صنعتگران، محققان و کارشناسان برای ایمنی در آزمایشگاهها و مراکز صنعتی، ریختن مواد شیمیایی همواره محتمل و امکان پذیر است. در حال حاضر به علت نبود ماده مناسب، برای رفع خطر و آلودگی در هنگام حادثه، از مقدار زیادی آب و ماده تمیز کننده برای رقیق کردن و بی اثر کردن ماده شیمیایی ریخته شده استفاده می شود. ریختن اب روی موادی مانند اسیدها و بازها، قدرت تخریب آنها را بالا می برد.
بعلاوه استفاده از آب حجم ماده را بیشتر می کند و باعث سرریز و حرکت کنترل نشده محلول به محلهایی می­شود که مطلوب نیست و در تماس با  بعضی از سطوح (فلز، پارچه،  سیم برق، لوله آب و گاز و…) باعث آسیب و پوسیدگی و ایجاد خطرات ثانویه می شوند.
شرکت رسا برای حل  مشکل,کیت خنثی کنند ه ای را عرضه نموده است که علاوه بر جذب مایعات، قابلیت خنثی نمودن اسید و باز را دارد. کیت پس از استفاده به راحتی قابل برداشتن است و برای تمیز کردن محیط دیگر نیاز به استفاده از آب و مواد تمیز کننده (مگر به منظور تمیزو آراسته نمودن محیط) نیست.
شرکت در حال حاضر این محصول را به پنج شکل  کیت لوله ای، رول، کیسه , پد و  بالک ارائه می نماید که هریک کاربرد خاص خود را دارد.
                         فله                  کیت لوله ای                       بالش یا کیسه                        رول پد
 محصول حاضر به صورت خشک و شبیه به شن است. در صورت ریختن مواد شیمیایی مقدار کافی از آن( یکی از صورتهای بالش، رول،فله، کیت لوله ای یا پد)روی ماده قرار داده         میشود.نوع کیت  ضمن جذب هر نوع اسید و باز، باعث خنثی شدنآنها نیز  می شود. سپس کیت خنثی کننده، با جارو جمع و در سطل ریخته می شود.. می توان محل مورد نظر را پس
ازجارو کردن با آب و صابون بدون نگرانی تمیز نمود تا رد خاک به جای مانده پاک شود.  


هنگام ریختن ماده شیمیایی, سرعت عمل اهمیت زیادی دارد. ماده شیمیایی پس از ریختن به سرعت گسترده می گردد . به همین دلیل بهتر است  قبل از هر اقدام,  ابتدا دور محل
ریزش با کیت لوله ای مسدود  شود تا از گسترش ماده شیمیایی جلوگیری گردد.
این کار باعث می شود شما زمان کافی برای هرگونه تصمیم گیری و اقدام داشته باشید. لازم به ذکر است که ظرفیت جذب کیت لوله ایمحدود است و نمی توان برای زمان طولانی
برای محصور نگهداشتن ماده به ان اکتفا نمود.

    برای جذب مایع محصور در رول, از بالک, رول، کیت لوله ای، پد یا کیسه می توان استفاده نمود. برای اتاق های تمیز و محیط های استریل مانند آزمایشگاه های دارو سازی و اتاق های
عمل از پد یا بالش استفاده می شود تا آلودگی بیشتری تولید نگردد و  ماده شیمیایی محصور شده بین رول را جذب نماید. استفاده از بالک در این مکان ها ممکن است باعث ایجاد  آلودگی شود. 
برای فضا های عمومی و غیر استریل مانند کارگاهها و واحدهای تولیدی که آلودگی احتمالی ناشی از پخش شدن ذرات شن مانند بالک مشکل آفرین نخواهد بود،  از نوع بالک به
منظورجذب ماده شیمایی استفاده می شود.
نوع بالک ارزانتر و اقتصادی تر می باشد . ولی در عوض هنگام تمیز کردن آن وقت بیشتری باید صرف گردد. نوع بالک در بسته بندی های ۲۰ و ۲۵ کیلوگرمی ارائه میگردد .
  در انتها و پس از آنکه محیط به شرایط تحت کنترل بازگشت, اجزای کیت خنثی کننده جمع آوری می گردد.کیت لوله ای و پد ها با دستکش جمع و در ظرف مخصوص گذاشته می شود. در صورت استفاده از بالک ,به کمک جارو و خاک انداز ماده باقی مانده جمع آوری می گردد.در صورت تمایل می توان زمین را با تی و مواد شوینده به منظور برطرف نمودن هر گونه اثری پاک نمود.
۲۴ بهمن ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • تعمیر آون فور آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی در اصفهان

    تعمیر آون فور آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی در اصفهان

    آون یا فور آزمایشگاهی یکی از تجهیزات آزمایشگاهی پر استفاده در آزمایشگاههای شیمی ، فیزیک ، غذایی ، دارویی و .. می باشد که با استفاده از گرمایی که ایجاد می کند وظیفه حذف رطوبت و خشک کردن ظروف شیشه ای و فلزی را بر عهده دارد. این دستگاه از بدنه ، هیتر ، فن در برخی از مدل ها ،سیستم کنترل دما و ترموستات تشکیل شده است. تعمییر سای دستگاههایی که توسط خدمات فنی کیان انجام می شود شامل دستگاها ذیل می باشد: هات پلیت ، هیتر استیرر ، هیتر استایرر ، شیکر ، اتوکلاو ، سونیک ، شوف بالن

    آزمایشگاهی اصفهان
  • Laboratory furniture-سکوبندی-هودشیمیایی-هودلامینار

    Laboratory furniture-سکوبندی-هودشیمیایی-هودلامینار

    Sell laboratory furniture Buy laboratory furniture Price of laboratory furniture Company adak ویراپژوه with having a workshop and equipment is very advanced Supplier of all kinds of lab furniture, etc. میزبندی, laboratory hood, laboratory, including fume hood etc. hood لامینار., the hood, brachial, etc., cabinet, laboratory, Wardrobe maintenance, valves, laboratory, supplier, provider, and other laboratory equipment can باشداز because the first step in equipping a laboratory, modern, and secure the benefit of a specialist advice. Experts and experienced professionals of the company hold meetings, expert advice, free also reviews undergraduate regarding construction and equipping of laboratories specialized in all information required, ranging from minor issues and the overall at the discretion of the employers puts Build a variety of platforms in the laboratory with the following specifications: سکوبندی میزکنار -سکوبندی table the middle of -Table washing -Table balance -The skeleton, of free profiles 50*30. -Body کمدها and دراورها of the tube, MDF with veneer ملامینه -The doors of جنسMDF coated فرمیکا -A cutting edge retailer of PVC -The following storage procedures of raw MDF 16 mm -Procedural table of ceramic Acid-proof by caulking the two minor بوستیک or granite -The edge of the back of the tube, overlay, and Edge the front, made of PVC -Has a cabinet, a door and a drawer, two doors and a chest of drawers -Place the operator in place, suitable as a among the-hinges door type گازور-rails, we computerized the foreign three-piece-design and بازدیدبصورت free.The company with the utmost effort and experience in the field of laboratory furniture, etc. all the basics of استاندراد storage and safe storage, a laboratory, have been adhered to and ready for the introduction of projects to employers, dear, and invite them to visit this project. Fume-hoods laboratory -hoods, chemical hoods لامینار in size and dimension standard or according to the customer's also can be built Table scales, scales in standard dimensions or as table scales 3تایی and or table balances the single is also available.

    آزمایشگاهی تهران
  • فتومتر رومیزی

    فتومتر رومیزی

    فتومتر رومیزیبرای اندازه گیری کمیت نور از فتومتری استفاده می شود ودر فتومتری ازشاخه نوری که از منبع ساطع شده است بحث می شود فتومتری آزمایشگاهی است که برای مقایسه روشنایی دو منبع روی صفحه نمایش استفاده شده است در حالت کلی از تست فتومتری برای اندازه گیری شدت و توزیع نور استفاده می شود. با استفاده از دستگاه فتومتر میتوان پارامتر های مختلف آب و فاضلاب را در رنج های وسیع اندازه گیری کرد . با استفاده از دستگاه فتومتر بسته به نوع و مدل آن میتوان رنج COD را نیز با استفاده از دستگاه راکتور و پس از هضم اندازه گیری نمود . دستگاه های فتومتر آب معمولا قابلیت سنجش تعداد زیادی از پارامتر های آب را دارا میباشند . فتومتر آب در مدل های مختلف رومیزی و پرتابل قابل ارائه میباشند . فتومتر آب برای سنجش ۱ تا ۴۰ پارامتر آب طراحی میگردند .دستگاه فتومتر آب برای کلیه صنایع کاربرد فراوانی دارد و به روش فتومتریک یا رنگ سنجی عمل میکند . تعریف دستگاه فتومتر : از دستگاه فتومتر برای اندازه گیری مقدار آنالیت جذب کننده نور در یک محلول استفاده می شود. در دستگاه فتومتر آزمایشگاهی اندازه گیری نور براساس اصل تضعیف نور هنگام عبور از یک محلول انجام می گیرد معمولا در روش نور سنجی از نور مادون قرمز یا ماوراء بنفش استفاده می شود. اساس دستگاه فتومتر آزمایشگاهی چیست ؟ اصل اساسی استفاده از دستگاه فتومتر اندازه گیری مقدار آنالیت جذب کننده تور در یک محلول است اما فقط در مواردی که از قانون beer lambert پیروی می کنند . آنالیت هایی که تمایل به جذب نور دارند ، در معرض پرتوی نور تابشی ، مقداری انرژی نوری را جذب می کنند .نتیجه این امر منجربه انعکاس نور با شدت کم می شود .سپس شدت نور منعکس شده با غلظت آنالیت مورد نظر در محلول محاسبه می شود . اساس کار دستگاه فتومتر آب به روش فتومتریک یا همان رنگ سنجی در محدوده نور مرئی میباشد که با تابانده شدن نور به نمونه مورد نظر در دستگاه رنج پارامتر را روی صفحه نمایشگذ نمایش میدهد . در دستگاه فتومتر پارامتر مورد نظر انتخاب میگردد و از آنجا که روش کار دستگاه فتومتر بصورتت رنگ سنجی میباشد , معرف مورد نظر آن پارامتر که ممکن است بصورت قرصی – پودری و یا مایع باشد را به مقدار تعیین شده در دستور العمل به نمونه اضافه کرد و پس از حل شدن آن در نمونه ویال حاوی نمونه و شناساکر را در داخل دستگاه قرار داده و با استفاده از کدهای تعیین شده در دفترچه دستورالعمل دستگاه ها پارامتر مورد نظر را انتخاب کرده و دستگاه فتومتر پس از انجام مراحل تست , رنج پارامتر مربوطه را اصطلاحا میخواند . انواع فتومتر کدام است؟ فتومتری دیفرانسیل و فتومتری مطلق دو نوع فتومتر هستند . شار تابشی ، شار درخشان ، شدت و کارایی درخشان و روشنایی عبارتهایی است که در فتومتریک کاربرد دارند. فتومتر ها معمولا در دو دسته پرتابل و رومیزی موجود و آماده تحویل میباشد که بر اساس مقیاس ها و پارامتر های مورد استفاده معرفی و شناساگر ها یا ریجینت ها یا معرف های مربوطه به هر پارامتر نیز بصورت مجزا تعریف و ارائه میگردند . فتومتر آب کمپانی لاویباند آلمان از بهترین , مرغوبترین و کارآمد ترین فتومتر های موجود میباشد که استفاده از آن بسیار ساده و آسان است بطوریکه اگر کاربری هیچگونه آشنایی با دستگاه فتومتر نداشته باشد نیز براحتی میتواند با دستور العمل راحت ارائه شده برای دستگاه ها با آن کارکند و تست های مربوطه را بگیرد

    آزمایشگاهی تهران
  • ایزو آمیل استات

    ایزو آمیل استات

    ایزو آمیل استات (به نام روغن موز نیز معروف است) تولیدی شرکت صنعت سبز طبرستان قابلیت استفاده به عنوان حلال در صنایع مختلف مانند صنایع آرایشی بهداشتی دارد. ایزوآمیل استات همچنین در لوازم آرایشی و بهداشتی، عمدتاً در استفاده و حذف لاک ناخن به دلیل حلالیت خوب استفاده می شود. همچنین در دئودورانت ها و خوشبو کننده های هوای بدون برق استفاده می شود. این حلالیت بالا سبب شده است که از این ماده به عنوان تمیز کننده سطوح منزل نیز استفاده شود. یکی از مزایای ایزوآمیل استات در ترکیبات چسب‌سازی، قابلیت ترکیب با مواد دیگر است. این حلال با بسیاری از مواد شیمیایی متفاوت، از جمله اکریلات‌ها، پلی‌یورتان‌ها، و اپوکسی‌ها قابل ترکیب است. همچنین، ایزوآمیل استات با اکثر پلیمرها و رزین‌ها همگرا شده و باعث افزایش قدرت چسبندگی آن‌ها می‌شود.

    آزمایشگاهی مازندران