ترفندهای ضروری و خاص برای موفقیت بازاریابی B2B در اقتصاد دیجیتال

اگر شما مالک یک کسب و کار کوچک یا متوسط بوده و در فضای B2B در حال فعالیت هستید، می دانید که انقلاب دیجیتال تاثیرات متعددی را در زمینه فروش و بازاریابی ایجاد کرده است.
چندین سال پیش، فروش نیازمند تعاملات انسانی بود. اما امروزه افراد تمام خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند.
یک شرکت B2B چگونه می تواند در این عصر ارتباطات دیجیتال به فعالیت خود ادامه دهد؟ در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
 
1. وب سایت: قلمروی دیجیتال شما
بسیاری از کسب و کارها می دانند که به یک وب سایت نیاز دارند، اما از اهمیت آن مطلع نیستند. وب سایت شما به منزله قلمروی دیجیتال شما می باشد که در آن می توانید داستان برند خود را با سایر افراد به اشتراک گذاشته و یا با افراد ارتباط برقرار کنید. اطمینان حاصل کنید که حضور آنلاین شما بسیار چشمگیر بوده و می تواند بر روی تجربه مشتریان تاثیر داشته باشید.
 

2. محتوا: داستان شما چیست؟
 
بسیاری از شرکت ها می توانند اهداف خود را به خوبی توضیح دهند، اما زمانی که قصد دارند از محتوای پویا از جمله وبلاگ ها، ویدئوها و تصاویر اینفوگرافیک استفاده کنند، با مشکل مواجه می شوند. مشتریان واکنش خوبی به اطلاعات مرتبط نشان می دهند. اگر تاکنون دست به کار نشده اید، هم اکنون تعریف داستان خود از طریق فرمت های مختلف را آغاز کنید. هرچه داستان خود را با تناوب بیشتری تعریف کنید، افراد بیشتری از آن مطلع خواهند شد.

 

 
3. اصول جستجو: شرکت های کوچک و متوسط به چه اطلاعاتی در مورد جستجو نیاز دارند
 
پیدا شدن از طریق جستجو و با استفاده از اقداماتی در زمینه بهینه سازی موتور جستجو نیازمند محتوای با کیفیت می باشد. شبکه های اجتماعی برخی اوقات نادیده گرفته می شوند، اما مطالعه ای اخیر نشان می دهد که هشت ویژگی برتر سئو ارتباط مستقیمی با فعالیت اجتماعی دارند. بنابراین، حضور خود در شبکه های اجتماعی را افزایش دهید. اما به خاطر داشته باشید که شما باید به طور مداوم در کانال های شبکه های مجازی حضور داشته باشید، زیرا در غیر این صورت، علاقمندی مشتریان را از دست خواهید داد.
;
4. گوش دادن اجتماعی: آشنایی آنلاین با مخاطبین
استفاده استراتژیک از شبکه های مجازی با گوش دادن به سخنان رقبا و همچنین مخاطبین آغاز می شود، بنابراین شما باید از اخبار اقداماتی که در صنعت رخ می دهند، مطلع باشید. بهترین مکان برای اطلاع از رقبا، مراجعه به وب سایت های آنها می باشد. با دیدگاه های آنها و مشتریان آشنا شده و نقاط ضعف آنها را بشناسید. 
5. شبکه های اجتماعی: ارتباط ایده ها با جهان
به نظر من، هیچ روش بهتری برای انتقال ایده های خود در جهان به جز شبکه های اجتماعی وجود ندارد. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید حضور شرکت خود در فضای آنلاین را تقویت کنید. یکی از اصلی ترین توصیه ها من تمرکز بر روی محتوای هدفمند و مفید است که افراد به آنها علاقمند هستند.
 

6. شبکه های پولی: قرار دادن محتوا در مکان مناسب
با پرداخت چند دلار در روز می توانید از پلت فرم هایی نظیر AdWords استفاده نمایید و تبلیغات شبکه های اجتماعی را در مکان های مناسب قرار دهید. اگر شما گستره تمرکز خود را بر روی یک کلید واژه خاص تمرکز کنید، تبلیغات آن را به صفحات ارسال نموده و احتمال سرمایه گذاری در این زمینه افزایش می یابد. اگر شما هیچ اطلاعی در مورد جستجوهای مردم نداشته باشید، می توانید از سرویس AdWords platform استفاده کنید.
 
 
پیشنهاد می شود: با تبلیغات کلیکی گوگل، هدیه جویشگر به کاربران طلایی، بیشتر آشنا شوید

7. ارتقای محتوا: افزایش حضور و دسترسی
 
محتواها اغلب نوشته شده، به اشتراک گذاشته و به فراموشی سپرده می شوند. با استفاده از این روند می توانید از اطلاعات منتشر شده پیشین برای گسترش قلمروی محصول خود استفاده کنید. برای مثال، شما می توانید مطلبی را که پیشتر منتشر نموده اید را بسط و گسترش دهید که این امر از طریق موارد زیر ممکن می باشد:
 
ایجاد اسلاید
جمع بندی مقاله در یک فایل ویدئویی و ارسال آن به YouTube
انتشار مجدد مقاله در LinkedIn
ایجاد تصاویری واضح و اینفوگرافیک
گسترش موارد بر روی یک برگه سفید
همسان سازی محتووا با انتشارات صنعتی
 
8. فروش مجازی: انتقال مشتریان از طریق قیف بازاریابی
 
فروش اجتماعی به فروشندگان در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی برای اشتراک محتوای شرکت با مشتریان احتمالی یا کنونی کمک می کند. زمینه ای برای اشتراک اطلاعات باید وجود داشته باشد و سعی کنید تمرکز اصلی شما بر روی آغاز یک مکالمه باشد و صرفا برای فروش تلاش نکنید.
 
9. ایجاد تعهد: پسندید، دنبال کردن و عضویت
 
پیدا شدن شرکت توسط یک فرد آخرین هدف شما نیست. زیرا اگر فرد لحظه ای حضور داشته و سپس محیط را ترک کند، تمام تلاش های شما به هدر رفته اند. با سهولت ارتباط، تعهدی با مشتریان ایجاد کنید.
1. لینک هایی را ایجاد کنید که افراد آنها را مشاهده کرده و آنها را پسندیده و یا با سایرین در اشتراک گذاشته باشند.
2. خبرنامه ای برای وب سایت خود ایجاد کنید.
3. ارائه لینک برای RSS Feed را فراموش نکنید.
برای محتوای غنی از جمله کاغذهای سفید یا کتاب های الکترونیکی، محتوا باید به طور کامل سنجیده شده باند. این موارد به شمار در ارزیابی سرمایه گذاری کمک می کنند.
 
10. تعامل آنلاین، یک مکالمه دو نفره
 
هدف بازاریابی دیجیتال، ایجاد تجربه ای بهتر برای مشتریان، افزایش فروش و همچنین حفظ مشتریان می باشد. هدف اصلی شما ایجاد و تداوم مباحثات برای جذب مشتریان جدید و طولانی مدت است. 
رقابت در اقتصاد دیجیتال بسیار دشوار است، اما در بسیاری از موارد وب همانند یک میدان بازی است. این را به خاطر داشته باشید که بهترین محتوا بیشترین هزینه را به دنبال ندارند، بلکه بهترین ارتباط را با مخاطبین ایجاد می کنند. با تمرکز بر روی اصول پیدا شدن، دیده شده و شنیده شدن، می توانید در اقتصاد دیجیتال به پیروزی رسیده و از رشد و دیده شدن لذت ببرید.
 

۱۵ بهمن ۱۳۹۶


محصولات مشابه