LED یا تابلو روان چیست ؟


LED  اختصار کلمات Light Emitting Diode  که به معنای دیود ساطع کننده نور می باشد و با عبور جریان الکتریکی از آنها وقتی الکترونی از لایه ای جدا می شود انرژی آزاد شده آن به صورت نور در می آید و باعث روشن شدن تابلو می شود
ماژولها :
این تابلو از ماژول ها تشکیل شده است و ماژول ها به مجموعه LED ها و بردهای مورد استفاده جهت تعیین آدرس و واشرهای آب بندی در کنار هم اطلاق می شوند که فاصله LED ها و ماژول ها نشان دهنده کیفیت تابلوهای LED و میزان درخشندگی و برد دید تابلو است .
نمایشگر LED  از دیودهای نورانی که از کنارهم قرار گرفتن کابینت های مجزا که مشابه یک تلویزیون کوچک هستند ساخته می شود . در واقع این کابینت ها هستند که به عنوان محفظه ای ماژول ها را در خود جای می دهند . جنس این کابینت ها از فولاد است و سطح آن را با رنگ الکترواستاتیک پوشانده اند و این کابینت ها کیفیت ، دقت و یکنواختی سطح نمایشگر شما را تضمین می نمایند زیرا همه نیازمندی های نمایشگر از جمله ماژول ها ، سیستم تهویه هوا و مدارهای الکترونیکی بر روی آن تعبیه شده است .
بردهای کنترل کننده :
برای برنامه ریزی ماژول ها و مدیریت نمایشگر می بایست از برد کنترل کننده استفاده نمود . این بردها در پشت ماژول ها و در داخل کابینت تعبیه می شوند و این بردها به دو صورت قابل اتصال به کامپیوتر و عدم نیازاتصال  دائم به کامپیوتر می باشد  که توسط یک کابل یا کارت حاقظه به کامپیوتر متصل می گردد .
بردها نقش تعیین کننده در ارائه کیفیت برنامه ریزی و متن های نوشتاری ، تصاویر مدنظر برای نمایش کلیپ ها در رنگهای متفاوت را دارا می باشند .
هر تابلو دارای دو قطب منفی و مثبت  هستند  و فلاشرها وظیفه قطع و وصل جریان بین این دو قطب را عهده دار می باشند .  در تابلوسازی فلاشرها به فطب مثبت متصل هستند و وظیفه قطب منفی خاموش و روشن نمودن فلاشرها  است که  تعداد کانال فلاشرها براساس تعداد کلمات برای اتصال تعیین می گردند . زمینه LED ها از جنس MDF  و مدارچاپی و یا پلاستیک آکرولیک می باشد .
از جمله کارایی هایی که  بردهای کنترل کننده در تابلوهای LED  دارا می باشند می توان به قابلیت تغییر متون و افکت ها و طراحی گرافیک و انیمیشن و تنظیم ساعت و تاریخ توسط کاربر ، نمایش انواع پیامهای متنی به زبان های مورد نظر  و عدم محدودیت در میزان متن قابل نمایش اشاره کرد .
انواع تابلوهای LED :
LED ثابت :
همان طور که از اسمش پیداست این نوع تابلوسازی توانایی حرکت دهی متن ها و تصاویر را ندارد و ثابت است . این نوع تابلوها جایگزین مناسبی برای نئون می باشد.
LED  روان :
این نوع از تابلوها خود به انواع مختلف تقسیم می گردند که به شرح زیر می باشد :
LED تک رنگ :
در این نوع از LED ها فقط از یک نوع رنگ برای نمایش متون استفاده می شود .
LED رنگی :
این نوع نمایشگرها توانایی نمایش متون در رنگهای مختلف و همچنین نمایش  فیلم وعکس و تیزرهای تبلیغاتی و … را همراه با صدا و حتی به صورت پخش زنده و آنلاین دارد .
LED نواری پیکسلی RGB  هوشمند  :
این نوع LED رشته ای بلند و منعطف از LED هاست که می توان برای هر کدام از LED ها به طور مجزا رنگی در نظر گرفت به همین علت به آنها LED های هوشمند اطلاق می گردد . روش کار در این نوع  LED ها به این صورت است که با تغییر رنگ قرمز ، سبز و آبی در هر LED ، ترکیب رنگهای بیشماری بوجود می آید و تراشه های بین LED ها فرمان های صادر شده از یک کنترلر را اجرا  می نمایند .
LED های نواری پبکسلی :
در این نوع LED ها می توان از منبع تغذیه ۱۲ ولتی و یا ۵ ولتی استفاده نمود . در این مدل ،LED    ها دو تا دوتا و یا سه تا سه تا از هم جدا شده اند و درجات متفاوتی از ویژگی ضد آب بودن و میزان متفاوتی از تراکم LED در هر متر از نوار قابل رویت است .
تمام نوارهای هوشمند به درایورهای دیجیتال یا همان میکروکنترلرها مجهز شده اند که این درایورها داده ها را از طریق یک گذرگاه دیجیتال  دریافت می نمایند و یک یا چند LED را به طور مجزا و مستقل کنترل می کنند که در نوارهای RGB  معمولی این امر عملی نیست زیرا همه LED ها فرمان یکسانی را دریافت می کنند و رنگشان با یک فرمان تعویض می شود اما در نوارهای هوشمند ، شما روی تک تک LED  ها کنترل دارید و می توانید هر رنگ را به تنهایی تعویض نمایید .
کنترل LED نواری آرجی بی معمولی :
کنترل این نوع با یک تنظیم گر روشنایی یا دیمر به سادگی انجام می پذیرد که ساده ترین نوع از این کنترلرها RGB است که دارای سه کانال برای تنظیم می باشند.
کنترل LED نواری آی سی دار هوشمند :
در کل  دارای سه نوع کنترلر دیجیتال می باشد که به صورت مستقل یا آفلاین ، تابع یا آنلاین ، قابل برنامه ریزی یا کنترل از راه دور که شامل موسیقی و رقص نور می باشد . این کنترها به شما اجازه می دهند که هرپیکسل را بدون تاثیر بر روی دیگر پیکسل ها به طور جداگانه تنظیم نمایید .
برنامه های کنترلی هم به شکل آفلاین مثلا برروی یک حافظه جانبی و یا به صورت آنلاین از طریق پروتکل ذخیره و منتقل می شوند .
مزایای LEDها :
در طرح ها و رنگهای متنوع و زیبا قابل پیاده سازی است .
دارای نور فوق العاده و خوانایی بیشتر می باشد.
دارای دوام و ماندگاری بالایی است و عمر زیادی دارد.
مصرف برق کمی دارند .
یکی از رسانه های مدرن و منطبق با آخرین فناوری های تبلیغاتی می باشند .
قابلیت پخش صدا ، تصویر، موسیقی را به صورت زنده دارد .
قابلیت تغییر پیام و یا محتوا را در کسری از ثانیه دارد .
محدودیتی در زمان پخش و محتوای قابل نمایش آن وجود ندارد .
خلاصه :
امروزه  تبلیغات در کسب و کار و ارائه خدمات حرف اول را می زند و تلویزیوهای شهری LED به عنوان یکی از بهترین ابزاهای تبلیغاتی در کلیه شهرهای بزرگ ، میادین ، بزرگرراهها و چهارراه ها  قابل طراحی و پیاده سازی و نصب می باشد  که با طراحی ها و رنگها و افکت های متنوع در ذهن ها نقش می بندد و می تواند تاثیر فوق العاده ای در جذب مشتری داشته باشد .
 
 
۱۶ آذر ۱۳۹۶
saftysign


محصولات مشابه
  • پروژه با نرم‌افزار LabVIEW

    پروژه با نرم‌افزار LabVIEW

    09364346749 باقری دوره آموزشی labview و کاربرد در اتوماسیون صنعتی انجام پروژه و آموزش لب ویو LabVIEW انجام پروژه لب ویو انجام پروژه wince با لبویو نمونه پروژه های لب ویو LabVIEW پروژه نمایش دمای محیط در کامپیوتر با لب ویو انجام پروژه های دانشجویی و الکترونیکی labview پروژه لب ویو Archives پروژه پردازش تصویر با نرم‌افزار لب ویو-LabVIEW مدیریت داده‌ها و متغیر ها labview پروژه عملی با برنامه LAB VIEW ساخت کنترل و توابع جدید کنترلی labview ارتباط LabVIEW با پروتکلهای RS485-RS422-lan-wifi ارتباط LabVIEW با PLC مدیریت پایگاه داده در لب ویو برنامه نویسیlabview جهت ارتباط شبکه ای دستگاهها(TCP/IP) پروژه GPS و با plc labview پروژه GPRS و با plc labview پروژه Gsm و با plc labview پروژه شبکه Ethernet در labview و کنترل کننده های با قابلیت اتصال TCP/IP برنامه نویسی با LabVIEW برای arm-arduino-fpga-wince ارتباط LabVIEW با plc اجرای پروژه های عملی با labwiew و PLC پروژه های اتوماسیون صنعتی و کنترل خط تولید کارخانه ها با labview پروژه های با نرم‌افزار LabVIEW آموزش مانیتوریگ سخت‌افزار کامیپوتر labview پروژه های LabVIEW labview آموزش کار با محیط labview برنامه نویسی در نرم‌افزار labview آشنایی با انواع object ها در labview برنامه نویسی و تدریس در زمینه LabVIEW پروژه پردازش تصویر، پردازش سیگنال و پردازش صوت با LabVIEW آموزش کار با پورت ها در labview انجام پروژه های پردازش تصویر و کنترلی توسط لب ویو اجرا و پیاده‌سازی شبکه مدباس در labview مانیتورینگ صنعتی در labview و پیاده‌سازی شبکه صنعتی ارتباط LabVIEW plc به صورت Bluetooth سخت افزارها سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS با لبویو-labview ارتباط LabVIEW به میکرو کنترلری(AVR, PIC و arm-gpga

    تجهیزات الکترونیکی تهران
  • تعمیر انواع دستگاهها و بردهای الکترونیکی

    تعمیر انواع دستگاهها و بردهای الکترونیکی

    شرکت رهجو الکترونیک با بیشتر از 15 سال تجربه در تعمیرات تخصصی انواع بردها و دستگاه های الکترونیکی صنعتی با هر نوع برند از قبیل: تعمیر انواع پنل های HMI و OP PANEL: تعمیر VT505W0000N تعمیر SINUMERIK SIEMENS HMI تعمیر SIEMENS SIMATIC C7-613 تعمیر SIEMENS 6AV6 542 تعمیر HMI Delta DOP-110WS تعمیر SIMATIC Panel 6AV7-861-1TA00 تعمیر انواع الکتروفیلترهای پیاکس Piacs MEC2 / MEC3 تعمیر انواع پنل های اطلس کوپکو Atlas copco تعمیر HMI TP170A 6AV6545-0BA15-2AX0 تعمیر HMI PANEL OP270 6AV6-542 تعمیر انواع سافت استارت و درایو و سروو درایو در تمامی توان ها با برندهای مختلف: تعمیر DRIVE SIEMENS MICRO MASTER 440 تعمیر LS SV150IG5A-4 3KVA تعمیر King Servo KSDG00821L1 تعمیر SBSC1115 BALDOR تعمیر AC SERVO DRIVE PANASONIC N55SE تعمیر UNIDRIVE SP3401 CONTROL TECHNIQUES تعمیر DRIVE DELTA VFD022M43B تعمیر AC SERVO DRIVE TOSHIBA (MR-J2S-200A) تعمیر ATS-22D32S6U SCHNEIDER Electric تعمیر DRIVE GENERAL ELECTRIC VAT 23D تعمیر SERVO DRIVE BECKHOFF AX5911 تعمیر ERICDRIVE EI-650-10H 7.5KW تعمیر ATS-22D32S6U SCHNEIDER Electric تعمیر EUROTHERM DRIVE تعمیر SIEMENS 6SE7016-1EA61-Z تعمیر DRIVE TECO S310-202H1D تعمیر DRIVE TECO (F510) 30KW تعمیر VACON DRIVE 15KW تعمیر SIRIUS SOFTSTART 3RW4073 تعمیر درایو SIMODRIVE 6SN1123 تعمیر TECO SPEECON 7.5KW تعمیر DRIVE MICROMASTER 440 11KW تعمیر TGV DRIVE تعمیر درایو MICROMASTER 420 15KW 6SE6420-2UD31-1CA1 تعمیر Servo Drive 3.03 Pilz تعمیر انواع یو پی اس و باطری شارژر و پاور: تعمیر SIEMENS SITOP POWER 6EP1-437 تعمیر POWER PLUS QT20 تعمیر باتری شارژر ZIVAN تعمیر POWER WEID MULLER تعمیر SIEMENS SITOP POWER 6EP1-436 تعمیر SITOP POWER 6EP1-436 تعمیر POWER 6EP1-437-2BA00 تعمیر POWER 6EP1-437-2BA10 تعمیر UPS 10KVA APC تعمیر UPS 3KVA INVT تعمیر UPS 6KVA FARTAK تعمیر UPS 6KVA META SYSTEM تعمیر UPS 10KVA MASTER GUARD تعمیر UPS 10KVA ABB تعمیر UPS 10KVA CHLORIDE و .... تست و پروگرام انواع آیسی تعمیر انواع دستگاهها و کارتهای الکترونیکی ساخت انواع برد الکترونیکی به روش مهندسی معکوس

    تجهیزات الکترونیکی تهران
  • سوئیپ فانکشن ژنراتور 10 مگاهرتز مدل AG1011F ساخت کمپانی  OWON

    سوئیپ فانکشن ژنراتور 10 مگاهرتز مدل AG1011F ساخت کمپانی OWON

    سوئیپ فانکشن ژنراتور 10 مگاهرتز مدل AG1011F ساخت کمپانی OWON هنگ کنگ فانکشن ژنراتور AG1011F با سرعت نمونه برداری 125MS/s علاوه بر مد سوئیپ و برست(Burst) امکان ایجاد مدولاسیون های AM، FM، PM، FSK را دارا میباشد.این سوئیپ فانکشن ژنراتور قابلیت پشتیبانی از پروتکل SCPI و LabVIEW را دارد. مشخصات فنی: - محدوده اندازه گیری 1µHz ~ 10MHz دیجیتال -محدوده دامنه 1mVp-p ~12.5Vp-p - تک کانال - مدولاسیون AM, FM, PM, FSK, Sweep, Burst - سرعت نمونه برداری 125 MS/s با دقت 14 bit - قابلیت اتصال به کامپیوتر با پورت USB - 26 نوع شکل موج - صفحه نمایش رنگی 4 اینچی - تولید شکل موج های سینوسی، مربعی ، مثلثی و شکل موج دلخواه - تولید Noise

    تجهیزات الکترونیکی تهران
  • واردات قطعات الکترونیکی کمیاب اورجینال با فاکتور رسمی

    واردات قطعات الکترونیکی کمیاب اورجینال با فاکتور رسمی

    واردات قطعات الکترونیکی اصلی شامل آی سی - ترانزیستور - ماسفت - تاچ اسکرین - صفحه کلید اچ ام آی hmi - آی جی بی تی - مبدل پروگرامر - رله و .... با کیفیت عالی و قابل اطمینان FPA100-4R7J  ، M48T02، TX-SAW-MID/3V، P82C54 ،  MUBW35-12A7 ، LZL-24H ، STE180NE10 ، SKD53/18  ، SAF-C165-LM  ، MC68HCP11A1FN، SKBPC3516 ، AD743AN ، 2SK1317 ، SKBPC3510 ، UC2525ADWTR ، UCC28C44 ، UC2875 ، MC68882FN25A ، MC68440P10 ، MC68EC000FN16 ، MC68230P8 ، MC68HC812A4CPV8 ، MC68EC020RP25 ، MC68HC11F1CFN4 ، Z0853606PSC ، Z0840008PSC ، MC68901P3C19 ، MC68HCP11A1FN ، AT350 ، IL485 ، Z0840004PSC ، Z0844204PSC ، Z0843006PSC ، Z0842004PSC ، Z0842006PSC ، Z0840006PSC ، TEL3-2423 4644X100 VAC SIP3 SENSOR T60403-D4097-X051 Pulse Transformers شرکت ره آورد اندیشه الکترونیک با مدیریت مهندس ملکیاری ثبت شده و دارای کداقتصادی و فاکتور رسمی ارسال به سراسر ایران فروشگاه الکترونیکی RahavardElectronic.esam.ir

    تجهیزات الکترونیکی تهران