دیزل ژنراتور چیست؟


دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزلو یک  ژنراتورالکتریکی به همراه اجزایی دیگر نظیر سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتومات و … که برای تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی، در مواقعی که نیاز به برق اضطراری هست یا حتی کاربردهای دائم مورد استفاده قرار می گیرد، گویند دیزل ژنراتور ها متشکل از سیستم های کنترل، ژنراتور و سایر متعلقات فرعی آن، سیستم پیش گرما یا گرمکن، کنوپی ( اتاقک ضد صدا)، سیستم استارت اتوماتیک و قطع کننده های اضطراری مدار و …..است موتور ژنراتورها می‌توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (KVA) برای منازل، فروشگاه‌ها، ادارات کوچک و تا 2000 کاوا قابل استفاده برای مجتمع‌های اداری بزرگ و کارخانه‌ها برق تولید کنند. ژنراتورها در توانهای مختلف را می‌توان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. این اتاقک که نقش اصلی آن کاهش صدای ژنراتور میباشد را در اصطلاح کانوپی سایلنت گویند. ژنراتورهای ۵۵ مگاوات برای ایستگاه‌های کوچک تولید برق استفاده می‌شوند و برای این منظور می‌توان از چندین دستگاه ژنراتور استفاده کرد. ژنراتورها در سایزهای بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه می‌شود. دیزل ژنراتورهای کوچک تا ۲۵۰ کیلو ولت آمپر نه تنها برای تولید برق اضطراری بلکه به جهت تامین برق مورد نیاز به صورت مستمر یا در زمان اوج مصرف و یا حتی در زمانی که کمبود ژنراتورهای بزرگتر حس می‌شود استفاده می‌شوند.
ساختمان دیزل ژنراتورها:
دیزل ژنراتور از دو قسمت اصلی یکی ژنراتور الکتریکی و دیگری موتور دیزلی، تشکیل شده است اما اجزای فرعی دیگری نیز دارد که بدون آنها نمی تواند به خوبی و مطمئن کار کند. این اجزا به شرح زیر می باشند:
1) موتور : قسمت اصلی دیزل ژنراتور است که توان مکانیکی مورد نیاز ژنراتور برای حرکت را تامین می کند.
2) ژنراتور: تولید توان الکتریکی دیزل ژنراتور را بر عهده دارد و انرژی اولیه خود را از موتور می گیرد و تبدیل به برق می کند.
3) مخزن سوخت ژنراتور: سوخت ژنراتور در این قسمت وارد می شود و حجم آن بر حسب نوع دستگاه دیزل ژنراتور متغیر است.
4) رگولاتور ولتاژ:  ولتاژ خروجی ژنراتور را تنظیم می کند
5) سیستم خنک کننده:  اجزای ولتاژ دیزل ژنراتور نیاز به خنک کردن مداوم دارند که سیستم خنک کننده این وظیفه را عهده دار است
6) سیستم روغن ژنراتور: اجزای این دستگاه برای اینکه بتوانند به راحتی کار کنند و در محور خود حرکت داشته باشند تا کمترین فشار به موتور وارد شود نیاز به روغن کاری مداوم و روزانه دارند.
7) شارژر باتری: وظیفه شارژ باتری به عهده این قسمت است.
8) سیستم کنترل: وظیفه کنترل الکتریکی اجزای دیزل ژنراتور به عهده این قسمت است.
9) سکوی اتصال: سکوی اتصال قطعه ای است که تمامی تجهیزات یک دیزل ژنراتور بر روی آن نصب می شود.
10)سیستم خروج دود ژنراتور: این بخش وظیفه خروج دودهای سمی تولید شده توسط دیزل ژنراتور را به عهده دارد.
کوپله دیزل ژنراتور :
کار اتصال موتور دیزل و ژنراتور به هم و نصب آن روی یک شاسی (Structure) فلزی و قرار دادن یک تابلو کنترل را در کنار آن به اصطلاح کوپله کردن (Coupling) گویند. در دنیا شرکتهایی وجود دارند که منحصراً در صنعت کوپله دیزل ژنراتور فعالیت مینمایند. این شرکتها موتور دیزل و ژنراتور خود را از برندهای ذکر شده در بالا به صورت جداگانه خریداری نموده و آنها را کوپل مینمایند. این شرکتها دیزل ژنراتورهای کوپله خود را بسته به نیاز بازار به صورت دیزل ژنراتور با کانوپی سایلنت، شاسی موبایل و ... تحت نام تجاری خود به بازار عرضه مینمایند.
یکی مواردی که در خرید دستگاه های دیزل ژنراتور می تواند بسیار حائز اهمیت باشد و همیشه برای یک خریدار مبهم بوده است کمپانی کوپله کننده دستگاه و کشور سازنده آن می باشد.
کوپله فابریک
کوپله غیر فابریک
انواع دیزل ژنراتورهای آذر موتور
 
دیزل ژنراتور کوپله ایران: دیزل ژنراتور کوپله فابریک:
1341
akhar
3
 
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • خط تولید دیوار پوش پی وی سی

    خط تولید دیوار پوش پی وی سی

    خط تولید دیوار پوش پی وی سی 20 سانتی و خط تولید دیوارپوش 25 سانتی و خط تولید دیوارپوش پی وی سی 30 سانتیمتر صادراتی با دستگاه لمینیت آنلاین قیمت اکسترودر کونیکال 65 پی وی سی (اکسترودر دوماردون pvc) - جلو خطی پی وی سی با عرض موثر 30 سانتیمتر، کشنده و اره دیوارپوش pvc - دستگاه لمینت آنلاین و دستگاه هات استمپ آنلاین وخارج خط - میکسر سرد و گرم PVC در اندازه های 300/600 و 500/1000 - تامین و فروش انواع اکسترودرهای کونیکال نو و دست دوم چینی واردات قالب دیوارپوش و پنل پی وی سی دیوار پوش و تایل سقفی میکسر سرد و گرم چینی پی وی سی 300/600، 500/1000 برای اطلاعات بیشتر با قسمت فروش تماس حاصل فرمائید تلفن: 02122194521 09383720098 یعقوبی

    ماشین‌آلات البرز
  • فیدر ویبره الکترومغناطیسی (رزونانسی)

    فیدر ویبره الکترومغناطیسی (رزونانسی)

    شرکت اسپین در زمینه تولید تجهیزات ارتعاشی مغناطیسی به منظور انتقال ، جداسازی و توزین مواد پودری و گرانولی فعالیت می کند. تغذیه مواد فله¬ای (پودری و گرانولی) توسط فیدرهای اسپین بازده مطلوب و دقت بسیار بالایی داشته و در طیف وسیعی از کاربردهای مختلف از کاربردهای متداول تا چالش¬برانگیزترین کاربری¬ها مورد استفاده قرار گرفته¬اند. این فیدر ها معمولاً برای تغذیه کردن، مخلوط کردن، بچینگ و بسته بندی ، آسیاب کردن، پوست کنی، انجماد و خشک کردن مواد استفاده می شوند. این فیدرها با سهولت و کارایی بالا توانایی جابجایی مواد خواه گرم یا سرد، ریز یا درشت، خشک یا مرطوب، سبک یا سنگین را دارا هستند. مهمترین ویژگی¬های فیدرهای اسپین: • دقت بالا در انتقال مواد (به علت کنترل پیوسته تغذیه مواد با کنترلر کاملا الکترونیکی) • مصرف انرژی کم (در مقایسه با سایر روش¬های انتقال مواد) • بدون نیاز به تعمیر و نگهداری (به علت عدم وجود قطعات چرخشی یا لغزشی مکانیکی) • ضد گرد و غبار و ضد آب (به علت ساختار کاملا آب¬بند) • ایده آل برای تغذیهی پیوسته یا متناوب (به علت امکان قطع و وصل آنی فیدر) • عملکرد کم صدا صنایع مورد استفاده: مصالح ساختمانی مواد شیمیایی صنایع غذایی صنایع بسته بندی صنایع دارویی و... مشخصات محصول: توان 50 تا 500 وات ظرفیت 0/5 تا 5 تن بر ساعت الک ویبره - سرند الکترو مغناطیسی - کانوایر ویبره

    ماشین‌آلات اصفهان
  • دستگاه چندلاکنی نخ (لاگیر-موازی کن)

    دستگاه چندلاکنی نخ (لاگیر-موازی کن)

    -شرکت دانش بنیان آپافن تولید کننده دستگاههای وایندر [فاق ماشین(سفت پیچ یا برگردان)، شل پیچ، چندلاکنی و کلاف به بوبین] می باشد. -سیاست آپافن بالا رفتن سرعت و کیفیت ، و همچنین کاهش هزینه ها مخصوصاً نسبت به نمونه خارجی می باشد. -با خرید دستگاه های آپافن برگ برنده برای رقابت و بقا در بازار امروز در دستان شماست و هر انتظاری از یک دستگاه وایندر دارید برآورده می شود. -دارای طراحی اصولی و منحصر به فرد - تولید ایرانی کیفیت جهانی -دارای استاندارد و ضمانتنامه کتبی -فروش لیزینگی برای کسب اطلاعات بیشتر یا شماره های زیر تماس بگیرید. 03537263193-03537263321 داخلی 301 و 09901153321 کارشناس فروش:جاسمی سایت: Apafan.com - ایمیل: sales@apafan.com -اینستاگرام: Apafan.co

    ماشین‌آلات یزد
  • فلوتر شناور مغناطیسی

    فلوتر شناور مغناطیسی

    انواع شناور مغناطیسی افقی و عمودی مدل: AE-MF-31S رنج فشار کاری: حداکثر 15 بار رنج دما: -20 تا +80 درجه سانتیگراد جنس: استینلس استیل 316 اتصال: رزوه 1/2 G کاربرد: فلوتر شناور مغناطیسی در انواع عمودی و افقی با جنس های استیلنس استیل و پلی پرو پیلن جهت کنترل سطح مخازن آب ، گازوئیل و سایر مایعات استفاده میشود. فلوتر سویچ های شناوری در دو نوع normal open و normal close میباشد که یکی پر بودن و دیگری خالی بودن مخزن را سویچ میکند. آذر انرژی خاور میانه سازنده و تامین کننده انواع مختلف فلوتر سویچ و لول سویچ شناوری میباشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با این شرکت تماس بگیرید.

    ماشین‌آلات آذربایجان شرقی