کالی لینوکس

معرفی کالی لینوکس

کالی لینوکس نام یک توزیع لینوکس برای انجام تست‌های امنیت و هک می‌باشد. این توزیع توسط تیم سازندهٔ بک ترک ساخته شده و برخلاف بک ترک که بر پایهٔ اوبونتو بود، کالی بر پایهٔ دبیان است.
پروژهٔ بک ترک دیگر توسط تیم سازندهٔ آن پشتیبانی نمی‌شود و کالی جایگزین آن شده است.

خصوصیات مهم کالی لینوکس

داشتن بیش از ۳۰۰ ابزار تست و نفوذ : پس از بررسی همه ی ابزار های بک ترک تیم توسعه ی کالی بهتر دید برخی از ابزارهایی که کار نمی کنند را حذف کند و تنها ابزارهای مفید و تست شده را در کالی اعمال کند.

کالی رایگان است و همیشه خواهد ماند : Kali لینوکس همانند جد خود بک ترک رایگان عرضه می شود و همیشه رایگان خواهد ماند و شما هرگز برای تهیه ی آن پولی نخواهید پرداخت !
منبع باز و اوپن سورس : شما قادر خواهید بود هر نوع تغییری را در کالی لینوکس اعمال کنید و از تمامی مزایای اوپن سورس بهره ببرید .

سازگار با FHS : کالی لینوکس با پایبندی به استاندارد فایل سیستم سلسه مراتب توسعه یافته است .

پشتیبانی بیشتر کارتهای شبکه ی وایرلس : کالی لینوکس را طوری ساخته اند که قادر است بیشتر کارتهای شبکه وایرلس اینترنال وکارت های شبکه ی وایرلس USB را شناسایی و پشتیبانی کند.

هسته ی سفارشی : برای تست نفوذ تیم توسعه اغلب به ارزیابی های وایرلس دارد و هسته آخرین قوای پشتیبانی برای تزریق است.

محیط توسعه امن : تیم توسعه ی کالی لینوکس از یک گروه کوچک و قابل اعتماد تشکیل شده است و تنها مخازن امن را در کالی قرار می دهند.

تعهد GPG : هر بسته ای در کالی باید امن باشد و تیم توسعه ی هر بسته نسبت به امنیت واعتماد آن بسته تعهد می دهد و برای محکم بودن این تعهدات قرارداد های دو طرفه صورت میگیرد.

پشتیبانی از انواع زبان ها : با این که کالی به صورت پیش فرض دارای زبان انگلیسی است اما توانایی پشتیبانی از تمامی زبان های زنده ی دنیا را دارد.

کاملا قابل تغییر است : با این که در حالت پیش فرض کالی دارای محیط کاربری گنوم ۳ است اما کاربران قادر خواهند بود محیط و تنظیمات دلخواه خود را بر روی کالی لینوکس اعمال کنند.

پشتیبانی از سیستم های ARMEL و ARMHF : تیم توسعه ی کالی می داند که سیستم های مبنی بر ARM رو به افزونی و رایج شدن هستند و کالی سعی دارد تا خود را با این نوع سیستم ها سازگار تر کند و هر روز بر این قابلیت خود می افزاید.

منبع

۲۵ اسفند ۱۳۹۳


محصولات مشابه