فناوری طراحی و ساخت کمپ اداری پیش ساخته

یکی از انواع ساختمان‌های پیش ساخته که در ابعاد بزرگ و از ترکیب تعداد قابل توجهی کانکس (یونیت)های همسان و غیرهمسان طراحی و ساخته می‌شوند، موسوم به کمپ های پیش ساخته (یا کانکس-کمپ ها) می‌باشند که دارای کاربری‌های گوناگونی نظیر مسکونی، اداری، خوابگاهی، کارگاهی، کارگری، مهندسی و … می‌باشند؛ در این میان، کمپ اداری پیش ساخته به زبان ساده، یک اداره‌ی از پیش ساخته شده و متشکل از بخش‌ها و واحدهای اداری گوناگون می‌باشد. بخش‌ها یا واحدهای کمپ اداری، در واقع انواع کانکس اداری هستند که از به هم پیوستن آنها یک کمپ اداری تشکیل خواهد شد.
کمپ‌های اداری، همانطور که از اسم آن پیداست، به طور اختصاصی برای اماکن و فضاهای اداری و جهت اسکان مدیران و پرسنل اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. کمپ‌های اداری معمولاً ابعاد بزرگی دارند و بدین لحاظ طراحی و ساخت آنها بسیار مهم است.
طراحی یک کمپ اداری، نقش بسیار پررنگ و مهمی را در بهینه سازی مراحل ساخت و تولید، همچنین استحکام و عمر آن ایفا می کند. طراحی کمپ اداری باید مطابق با اصول مهندسی بوده و به ویژه می بایست بتواند مقاومت خود را در برابر انواع نیروهای وارده تضمین نماید.
طراحی و ساخت کمپ اداری پیش ساخته
به طور معمول طراحی کمپ اداری در ابعاد وسیع و به صورت طراحی چند-تکه یا چند-بخشی انجام می پذیرد و هر بخش از یک، دو یا چند واحد تشکیل شود. به این صورت می‌توان هر یک از بخش‌های پیش ساخته را پس از ساخت، به محل پروژه یا مقصد حمل کرده و در آنجا مطابق با پلان و نقشه طراح کمپ، در کنار هم نصب و پیاده سازی نمود. بنابراین همانطور که اشاره شد، طراحی کمپ‌های اداری، یک طراحی بسیار دقیق را می طلبد.
عوامل بسیاری در طراحی کمپ‌های اداری پیش ساخته دخیل می‌باشند؛ تعداد طبقات، تعداد و چیدمان بخش‌ها و واحدها، تعداد و چیدمان بخش‌ها و واحدهای همسان و غیرهمسان، دسترسی بخش‌ها یا واحدهای مختلف به یکدیگر، ارتباط طبقات با یکدیگر، تجهیزات و امکانات کمپ اداری و … از جمله عوامل مؤثر در طراحی این گونه ساختمان های پیش ساخته می باشند.
طراحی و ساخت بخش‌های اداری و غیراداری
یک کمپ اداری از بخش های اداری یا غیراداری گوناگونی تشکیل یافته است که هر بخش، واحدهای مربوطه را در خود جای می‌دهد. به طور معمول بخش‌های اداری شامل: بخش مدیران، بخش کارمندان، بخش برگزاری جلسات، بخش VIP ویژه میهمانان، بخش سالن‌های انتظار و … و همچنین بخش‌های غیراداری و بعضاً ضروری شامل: بخش تدارکات، آشپزخانه و آبدارخانه، بخش سرویس بهداشتی و … می‌باشند.
طراحی و چیدمان بخش‌ها باید به گونه ای باشد که اولاً دسترسی بخش های مربوطه یا واحدهای مرتبط با یکدیگر را بتواند بخوبی فراهم کرده و ثانیاً به لحاظ تعداد، متناسب با حجم امور اداری و تعداد افراد حاضر نیز باشد.
طراحی و ساخت واحدهای اداری و غیراداری
هر واحد می‌تواند به صورت یک کانکس پیش ساخته مجزا، طراحی و ساخته شده و یا اینکه مساحتی از یک کانکس پیش ساخته را به خود اختصاص دهد. برای مثال: بخش کارمندان که یک بخش اداری محسوب می شود، ممکن است متشکل از چندین واحد یا کانکس اداری باشد و هر کدام به یک یا چند کارمند اختصاص یابد. همچنین واحدها می توانند به صورت مجزا و با ورودی های متفاوت باشند یا اینکه دارای ورودی مشترک بوده و با پارتیشن‌بندی از هم تفکیک شده باشند.
بخش های غیراداری نیز بسته به نوع کاربری‌شان متشکل از واحدهای غیراداری می باشند. برای مثال بخش بهداشتی ضرورتاً شامل واحد یا واحدهای سرویس بهداشتی پیش ساخته بوده و ممکن است واحدهای دوش و حمام و … را نیز شامل شود.
افزودن کاربری‌های دیگر به کمپ اداری پیش ساخته
گاهی اوقات کاربری کمپ‌ها، صرفاً اداری نیست و کاربری های دیگر نظیر مسکونی، خوابگاهی، کارگاهی و … را نیز می توان برای آنها در نظر گرفت. تلفیق کاربری های گوناگون باعث می شود کمپ پیش ساخته به لحاظ وسعت و برخورداری از امکانات و بخش‌ها و متعاقباً واحدها و … نیز توسعه یابد.
در واقع با اینکه هر یک از کاربری‌های ذکر شده می تواند به صورت مستقل برای کمپ پیش ساخته در نظر گرفته شود (کمپ مسکونی، کمپ خوابگاهی و کمپ کارگاهی)، اما تلفیق هر کدام با کاربری اداری، انواع کمپ‌های پیش ساخته نوین و کاربردی را به ما ارائه خواهد داد. برای مثال: کمپ اداری مسکونی نوعی از کمپ یش ساخته است که علاوه بر برخورداری از امکانات و تجهیزات کمپ اداری، جهت اسکان و زندگی پرسنل اداری و افراد نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
امکانات و ویژگی‌های کمپ اداری
کاربری‌های خاص یک مجموعه اداری پیش ساخته می تواند دسترسی‌های واحدها و زیرمجموعه های آنها را به یکدیگر تعریف نماید. بنابراین طراحی می تواند به گونه ای باشد که همه واحدها از طریق یک راهرو به اتاق مدیریت دسترسی داشته باشند، یا در طراحی چند-طبقه‌ای، فقط پرسنل خاصی به لحاظ موقعیت مکانی، دسترسی به اتاق جلسات را داشته باشند؛ یا طراحی کمپ اداری به گونه ای باشد که تمامی واحدهای مستقر، بتوانند دسترسی آسانی به واحدهای سرویس بهداشتی داشته باشند.
اگر قرار باشد کمپ اداری به صورت دو-طبقه یا چند-طبقه ساخته شود، بنابراین می بایست در طراحی و ساخت امکان ارتباط میان طبقات را نیز در نظر گرفت که به طور معمول از آسانسور، پله و … میسر خواهد بود.
تجهیزات و امکاناتی که برای یک کمپ اداری تعبیه می شوند، نیز بسیار تأثیرگذار است. امکانات و تجهیزات واحدهای بهداشتی داخلی، سامانه‌های گرمایش و سرمایش داخلی یا خارجی، نورپردازی‌ها و دکوراسیون، سامانه‌های امنیتی، تجهیزات اتصال به شبکه و اینترنت، سامانه‌های تهویه و … همگی می توانند به نوبه خود در مراحل طراحی و ساخت مجموعه‌های اداری پیش ساخته به ویژه در ابعاد بزرگ، مؤثر واقع شوند.
کانکس ایران کانتین
شرکت ایران کانتین واقع در شهر شیراز، به عنوان بزرگترین سازنده انواع کانکس و کمپ پیش‌ساخته در جنوب کشور و اولین دارنده نشان کیفیت اروپا (CE) و همچنین گواهینامه‌های معتبر و استاندارد TUV، ISO و OHSAS در زمینه طراحی و ساخت انواع سازه‌های پیش‌ساخته در ایران، مفتخر است با سابقه بیش از 15 سال اجرای پروژه‌های بزرگ پیش‌ساخته، مجری ساخت و نصب انواع پروژه‌های کانکس و کمپ پیش‌ساخته در سطح کشور باشد. همچنین این شرکت دارای استاندارد و تأییدیه ساخت کانکس های مخابراتی و کانکس های BTS از شرکت ارتباطات سیار ایران می باشد.
کانکس‌های ایران کانتین از جنس ساندویچ پانل بوده و در برابر حرارت و صوت از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند. کانکس‌های این شرکت از نوع مدرن، با کاربری صنعتی بوده و با بهره گیری از طراحی علمی و پیشرفته، کف‌سازی قوی و استحکام زیاد، عمر طولانی را برای خود تضمین می کنند.
یکی از مهم‌ترین خدماتی که ایران کانتین به مشتریان خود ارائه می‌دهند و از مراحل ضروری قبل از خرید کانکس نیز محسوب می‌شود، استعلام قیمت کانکس، به معنای برآورد هزینه، دریافت قیمت حدودی کانکس یا پروژه پیش‌ساخته و همچنین در صورت نیاز، صدور پیش فاکتور بر اساس مشخصات ارسالی و درخواست کتبی استعلام کننده می‌باشد.
از دیگر خدمات این شرکت می‌توان به تولید ورق عرشه فولادی و فروش ساندویچ پانل اشاره داشت.
 


۱۹ بهمن ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • کمپ خوابگاهی پیش ساخته

    کمپ خوابگاهی پیش ساخته

    در واقع کمپ های خوابگاهی گونه خاص تری از کمپ های مسکونی پیش ساخته می باشند که به طور اختصاصی محلی را برای خواب و استراحت افراد فراهم می‌آورند. همانند کمپ های مسکونی، این نوع کمپ ها نیز می توانند دارای واحدهای کاملاً مستقل به لحاظ فضا، امکانات و تجهیزات بوده و یا به صورت فشرده تر و دارای برخی از امکانات و تجهیزات مشترک طراحی و ساخته شوند که مورد اخیر رایج تر است. امروزه کمپ های خوابگاهی یا خوابگاه های پیش ساخته استفاده بسیاری برای مدیران انواع پروژه های تجاری، اسکان نیروهای نظامی و … دارد.

    کانکس، کانتینر و کاروان فارس
  • کانکس سرویس بهداشتی پیش ساخته

    کانکس سرویس بهداشتی پیش ساخته

    کانکس های سرویس بهداشتی از خانواده کانکس ها یا واحدهای بهداشتی پیش ساخته (Prefabricated Sanitary Units) بوده و از محصولاتی هستند که امروزه نیاز به آن، با توجه به اهمیت بهداشت فردی و اجتماعی مردم، تقریباً در هر مکانی که افراد حضور دارند، احساس می شود. کانکس های سرویس بهداشتی را در زبان فارسی با نام های کانکس دستشویی (پیش ساخته) و یا کانکس توالت (پیش ساخته) نیز می شناسند. خانواده کانکس های بهداشتی عموماً شامل واحدهای دستشویی (یا توالت) پیش ساخته، روشویی (داخل یا خارج از واحدها)، دوش و حمام (به صورت واحدهای مجزا یا غیرمجزا) ، رختکن و … می باشند. برای خرید کانکس سرویس بهداشتی به صورت آماده یا سفارش ساخت آن می بایست در ابتدا نسبت به تعیین ویژگی ها و مشخصات کانکس تا حد قابل قبولی اقدام نموده و سپس به استعلام قیمت آن بپردازید. بدیهی است که مشخصات و ویژگی های گوناگون انواع کانکس سرویس بهداشتی، قیمت های متفاوتی را نیز شامل می شود. بدین منظور مشخص کردن تعداد چشمه ها، جنس کانکس، امکانات و تجهیزات داخلی کانکس سرویس بهداشتی، نوع راهرودار یا بدون راهرو، سیار یا ثابت بودن و … مشخصات کلی و عمومی است که می بایست به واحد فروش شرکت سازنده کانکس سرویس بهداشتی جهت استعلام قیمت حدودی، گزارش شود. استعلام قیمت کانکس سرویس بهداشتی می‌تواند به صورت تماس تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت تولیدکننده کانکس پیش ساخته صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می‌آید. برای استعلام تلفنی قیمت انواع کانکس سرویس بهداشتی و دریافت مشاوره رایگان در این خصوص، می توانید با شماره‌های 07137742209 – 09171034825 – 09120904060 تماس حاصل فرمایید. نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که روش پیشنهادی است، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت‌های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند. «ایران کانتین» به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های سرویس بهداشتی پیش ساخته در جنوب کشور، فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس را از طریق وبسایت خود به مشتریان و خریداران کانکس ارائه داده است. پس از ثبت نهایی اطلاعات و ارسال موفق فرم توسط کاربر، واحد فروش این شرکت، در اسرع وقت با مشتری تماس گرفته و اطلاعات لازم را در اختیار ایشان قرار خواهند داد.

    کانکس، کانتینر و کاروان فارس
  • کانکس اداری پیش ساخته

    کانکس اداری پیش ساخته

    کانکس اداری یکی از انواع کانکس های پیش ساخته می‌باشد که به طور اختصاصی برای محیط ها و فضاهای اداری ساخته می‌شود. کانکس اداری به کانکس اداری-مدیریتی،کانکس اداری-مهندسی، کانکس دفتری، کانکس آفیس و … نیز شهرت دارد. کانکس های اداری بنا بر نیاز و کاربری شان (به عنوان یک دفتر کار تیم اداری، دفتر فروش، اتاق مشاوره، اتاق مهندسین، اتاق پذیرش، اتاق مدیران پروژه و …) در طرح ها و پلان های مختلف ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. کانکس اداری به دلیل اینکه از مزایا و ویژگی هایی نسبت به یک ساختمان اداری سنتی برخوردار است (به ویژه قابلیت جابجایی و ساخت سریع)، نصب شده و مورد استفاده قرار می گیرد. یک کانکس اداری به عنوان یک بخش اداری از یک ساختمان با تمامی امکانات و تجهیزات و قابلیت ها و در سطحی وسیعتر، به عنوان یک ساختمان کاملاً اداری با تمامی بخش ها (ملقب به کمپ اداری پیش ساخته یا اداره پیش ساخته)، می تواند ایفای نقش کند. شرکت ایران کانتین واقع در شهر شیراز، به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس‌های پیش‌ساخته در جنوب کشور و اولین دارنده گواهینامه نشان کیفیت اروپا (CE) و همچنین گواهینامه‌های معتبر و استاندارد TUV، ISO و OHSAS در زمینه طراحی و ساخت انواع سازه‌های پیش‌ساخته در ایران، مفتخر است با سابقه بیش از 15 سال اجرای پروژه‌های بزرگ پیش‌ساخته، مجری ساخت و نصب انواع پروژه‌های کانکس اداری پیش‌ساخته در سطح کشور باشد. استعلام قیمت کانکس اداری می‌تواند به صورت تماس تلفنی و از طریق تماس با واحد فروش شرکت تولیدکننده کانکس پیش ساخته صورت پذیرد که در این صورت یک نوع استعلام فوری و تقریبی به حساب می‌آید. نحوه دیگر استعلام قیمت کانکس که روش پیشنهادی است، از طریق فرم اینترنتی استعلام قیمت کانکس می باشد که شرکت‌های تولید کننده کانکس، معمولاً از طریق وبسایت خود در اختیار مشتریان و خریداران کانکس قرار می دهند. کانکس‌های ایران کانتین از جنس ساندویچ پانل بوده و در برابر حرارت و صوت از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشند. کانکس‌های این شرکت از نوع مدرن، با کاربری صنعتی بوده و با بهره گیری از طراحی علمی و پیشرفته، کف‌سازی قوی و استحکام زیاد، عمر طولانی را برای خود تضمین می کنند. کیفیت بالای متریال‌ها و مصالح بکار رفته در کانکس‌های ایران کانتین، کیفیت ساخت و نظارت بر آن، دکوراسیون داخلی و نمای خارجی شیک و لوکس، قابلیت انعطاف‌پذیری در برابر سفارشی سازی مشتریان و … از ویژگی‌های کانکس ایران کانتین می‌باشد. «ایران کانتین» تمامی گواهینامه های لازم جهت ساخت و تولید استاندارد کانکس و سازه های پیش ساخته را نه فقط در ایران، بلکه در سطح بین المللی نیز داراست و می توان به جرأت ادعا نمود که در حال حاضر یکی از برترین برندهای ساخت و تولید کانکس اداری و ساختمان‌های اداری پیش ساخته به لحاظ طراحی، کیفیت، ضمانت، مواد اولیه و … می‌باشد.

    کانکس، کانتینر و کاروان فارس
  • لیست قیمت ساندویچ پانل

    لیست قیمت ساندویچ پانل

    ساندویچ پانل نوعی سقف و دیوار پیش ساخته میباشد که از سه لایه مجزا به هم چسبیده شده تشکیل شده است و قیمت های ساندویچ پانل اعم از سقفی یا دیواری و سردخانه ای براساس این سه لایه ضخامت و نوع جنس تعین و به مشتریان اعلام میشود قیمت ساندویچ پانل بر اساس متر مربع محاسبه میشود و امروزه به دلایل ناپایداری قیمت های برای دریافت قیمت با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرید . قیمت روز انواع ساندویچ پانل : ساندویچ پنل سقفی و دیواری ضخامت 4 سانت با ورق آلوزینک / گالوانیزه ♦ واحد محاسبه متر مربع ♦ قیمت تماس با واحد فروش شرکت ماموت ساندویچ پنل سقفی و دیواری ضخامت 5 سانت با ورق آلوزینک / گالوانیزه ♦ واحد محاسبه متر مربع ♦ قیمت تماس با واحد فروش شرکت ماموت ساندویچ پنل سقفی و دیواری ضخامت 6 سانت با ورق آلوزینک / گالوانیزه ♦ واحد محاسبه متر مربع ♦ قیمت تماس با واحد فروش شرکت ماموت ساندویچ پنل سقفی و دیواری ضخامت 8 سانت با ورق آلوزینک / گالوانیزه ♦ واحد محاسبه متر مربع ♦ قیمت تماس با واحد فروش شرکت ماموت ساندویچ پنل سقفی و دیواری ضخامت 10 سانت با ورق آلوزینک / گالوانیزه ♦ واحد محاسبه متر مربع ♦ قیمت تماس با واحد فروش شرکت ماموت ساندویچ پنل دیواری ضخامت 12.5 سانت با ورق آلوزینک / گالوانیزه ♦ واحد محاسبه متر مربع ♦ قیمت تماس با واحد فروش شرکت ماموت ساندویچ پنل دیواری ضخامت 15 سانت با ورق آلوزینک / گالوانیزه ♦ واحد محاسبه متر مربع ♦ قیمت تماس با واحد فروش شرکت ماموت

    کانکس، کانتینر و کاروان تهران