حفظ سلامت روانی هنگام بازگشت به زندگی قبل از کرونا

همه ی ما از اینکه می توانیم بعد از ماه ها دوباره زندگی عادی خود را داشته باشیم، لذت می بریم، طبیعتاً کمی سخته سازگار کردن خود با اتفاقات این دوره مثل پر شدن دفترهای خاطرات از اتفاقات مختلف کرونایی و بازگشت افراد و بچه ها به ادارات و مدرسه بعد از مدت ها،. غرق شدن در آزادی ناگهانی آسان است، ولی مدیریت زندگی در حال حاضر کلید اصلی ایجاد این سازگاری بدون فرسودگی ذهنی و فیزیکی است.

این فقط مربوط به سن نیست! در حال حاضر تعداد زیادی در سراسر جهان وجود دارند که می گویند: «راستش نمی دانم چگونه کاری را که قبلا انجام می دادم، را نجام دهم! خیلی احساس خستگی می کنم.» مطالعه ای در پایان سال 2020 توسط موسسه خیریه The Center for Mental Health انجام شد که پیش بینی کرد تا 10 میلیون نفر در بریتانیا ممکن است در نتیجه همه گیری کرونا، به حمایت های بهداشت روانی بیشتری نیاز داشته باشند،که از این تعداد 1.5 میلیون نفر از آنها کودک هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، انجام هر کاری که بتوانیم از سلامتی جسمی و روانی خودمان حمایت کنیم، منطقی به نظر می آید، به جای اینکه خود را به «زندگی قدیمی خود» برگردانیم. بیایید به برخی از روش‌های زندگی آرام‌تر و کم‌تر دیوانه‌کننده‌ای که بسیاری از ما آن را دوست داریم، بپردازیم. همه چیز با خودمراقبتی فیزیکی شروع می شود.

 

به اندازه کافی بخوابید و آرامش داشته باشید

خلق و خو و خواب ما به طور جدایی ناپذیری با هم مرتبط هستند. سعی کنید هر روز عصر در زمان مشخصی به رختخواب بروید و سعی کنید حداقل 2 ساعت قبل از خواب از فناوری (گوشی موبایل و فضای مجازی) استفاده نکنید. اگر این برای شما غیرممکن است، سعی کنید حداقل 1 ساعت قبل از خواب از فناوری استفاده نکنید.. نشان داده شده است که نور آبی از دستگاه های تلفن همراه بر کیفیت خواب تأثیر می گذارد. اگر یکی از اکثر افرادی هستید که از تلفن به عنوان زنگ هشدار استفاده می کنند، مطمئن شوید که اعلان ها و هشداره ای گوشی موبایلتان خاموش هستند. برای مثال، آیفون‌ها دارای تنظیمات Night Shift هستند که روشنایی را کاهش می‌دهد.

سعی کنید شب خیلی دیر غذا نخورید، در حالت بهینه آخرین وعده غذایی شما باید حداقل 3 ساعت قبل از خواب باشد. همچنین منطقی است که در شب توسط کافئین و الکل تحریک نشوید و یک برنامه روتین شبانه می تواند شما را به خواب بهتر شبانه برساند. حمام آب گرم، موسیقی آرامش بخش و مطالعه، همگی فعالیت هایی هستند که به بدن شما اجازه می دهند آرام شده و خواب راحت شبانه را بیشتر تجربه کند.

 

غذا مساوی خلق و خو است

بدن خود را با غذاهای مغذی و آبرسانی حمایت کنید. غذای زیاد و یا غذای فرآوری شده از خلق و خوی شما یا سطح انرژی شما پشتیبانی نمی کند. زیاده روی خوب است و نباید هر روز زیاده روی کرد. خوراکی‌های فرآوری شده را برای آخر هفته یا زمانی که می‌توانید شروعی آرام‌تر در روزهای تعطیل خود داشته باشید، ذخیره کنید. به جای اینکه بعد از ظهر به سراغ آن میان وعده شیرین بروید، 5 دقیقه وقت بگذارید و به سادگی روی تنفس خود تمرکز کنید. مطالعات نشان داده اند که وقتی مشغول هستیم خیلی سطحی نفس می کشیم. فقط چند دور تنفس آهسته تر و طولانی تر، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک می کند که باعث می شود احساس آرامش بیشتری داشته باشیم.

 

مراقب روده خود باشید

به طور قطعی پذیرفته شده و درک شده که روده و مغز به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند. از این رو ما روده را مغز دوم خود می نامیم. ارتباط دو طرفه ای بین روده و مغز وجود دارد و عدم تعادل در باکتری های روده ،بر خلق و خوی ما تأثیر می گذارد. همچنین روده جایی است که 70 درصد سیستم ایمنی بدن شما در آن قرار دارد، بنابراین سزاوار توجه و مراقبت است.

 

فعال باشید

ما در طول قرنطینه به مردمی پیاده رو تبدیل شدیم - بیایید به این عادت خوب ادامه دهیم. بیرون بودن و پیاده روی در اطراف یک تقویت کننده خلق و خوی طبیعی است، به علاوه برای همه ما رایگان و در دسترس است. همانطور که لورت مورتیمر به زیبایی گفت: "پیاده روی من را به خودم برمی گرداند".

 

مطالعه انجام شده توسط مرکز سلامت روان:

https://www.centreformentalhealth.org.uk/news/10-million-people-england-may-need-support-hiir-mental-health-result-pandemic-says-centre


۰۶ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • شیدو چاق کننده و تپل کننده واژن

    شیدو چاق کننده و تپل کننده واژن

    چاق کننده و پف کننده ناناز (واژن بانوان) برجسته سازی کامل واژن بدون بازگشت درمان چروک واژن 100/درصد تضمینی شده ارگانیک و گیاهی 100% تاثیرگذاری سریع و ماندگار تزریق چربی و سیلیکون ممنوع دارای هولوگرام سه بعدی اینوید جدیدترین روش زیبایی واژن بدون جراحی و هزینه زیاد از ترکیبات مقوی و مغذی همچون گیاهانی odorata، …و Juglans regiaو -Gǎnlǎn سفید کنندگی واژن از دیگر کارایی شیدو می باشد تپل کننده و چاق کننده واژن در کمتر از یک ماه استفاده کیفیت محصول کاملا تضمین شده است به دوستان خود معرفی کنید بدون درد و هزینه های گزاف ، هم تپل میشه هم سفید میشه

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • خط عطر و ادکلن و بادی اسپلش

    خط عطر و ادکلن و بادی اسپلش

    1- ماشین mono block (پرکن و دربند عطر ، ادکلن و بادی اسپلش ، تمـام اتوماتیک) شامل پرکن دو نازله با سیستم پرکن bottom up سیلندر و پیستونی ، تمام قسمتهای در تماس با مواد از استنلس استیل ۳۰۴میباشد . 2- پرکن دو نازله نیمه اتوماتیک با خلاء VN2000 ماشین برای پرکردن انواع مایعات در شیشه و یا ظروف پلاستیکی مقاوم در مقابل خلاء بکار میرود. با چسباندن ظرف به قرار مخصوص روی نازل عمل مکش از مخزن حاوی مایع انجام میشود و مواد انتقال به ظرف و پر کردن آن و همچنین تخلیه سرریز به داخل ظروف شیشه ای مخصوص جمع کردن سر ریز هدایت میشوند. 3- دربند نیمه اتوماتیک جهت دربندی roll on ، ظرف همراه با درب توسط اپراتور روی میز قرار میگیرد و ماشین بطور اتوماتیک ظرف را با لا برده و بوسیله یک کله گی با سه قرقره درب را چرخ میکند. 4- فیلتر پرس ICM-140 برای فیلتر اسیون ذرات معلق دارای ۱۶ صفحه از جنس پلی اتلین به قطر ۳۰۰ میلیمتربا کاغذ مخصوص فیلتراسیون همراه با پمپ استنلس استیل. ظرفیت تقریبی دستگاه ۵۰ کیلو کیک در هر پریود است. 5- ماشین فریزر , میکسر و فیلتراسیون عطر و ادکلن ماشین برای شفاف سازی مایعات پس از اختلاط و سرد کردن و در تهیه عطر و ادکلن کاربرد دارد. سیستم ایجاد فشار در فیلتر ها با پمپ دیافراگم با استاندارد اروپایی و کلیه سیستم ها در تماس با مواد و شاسی از جنس AISI304 است.فیلتر ها از نوع PP می باشند. 6-دستگاه سلوفان کش نیمه اتوماتیک SP-200 دستگاه در صنایع آرایشی ، دارویی ، غذایی ، بهداشتی ، چای و محصولات صوتی تصویری ، لوازم التحریر و دیگر محصولات مورد نیاز به بسته بندی سلوفان کاربرد دارد. فقط ۵ دقیقه زمان مورد نیاز برای تنظیم دستگاه برای جعبه ای دیگر با سایز متفاوت می باشد. دستگاه دارای نصب و کارکرد آسان می باشد.

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • نیم تیغ لرد

    نیم تیغ لرد

    این تیغ ها تولید کشور مصر هستند ، یک خانواده کامل از بهترین محصولات اصلاح اقایان وخانم ها میباشند. نیم تیغ لرد اصل شامل 10 بسته 100 عددی در یک بسته، با کیفیت بالا و بسیار مقرون به صرفه، قابل استفاده برای اصلاح صورت و پشت گردن است. تیغ لرد نصفه مخصوص سالن های آرایش بوده و شرکت لرد این محصول را صرفا برای ارایشگرها طراحی وساخته است. هر کارتن شامل 20 باکس 10 بسته ای میباشد ارسال به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان جهت قیمت لحظه ای این محصول لطفا با شماره 09308620270 در تماس باشید.

    بهداشتی و آرایشی البرز
  • پودر دکلره لیزانو

    پودر دکلره لیزانو

    پودر دکلره 3 کیلویی لیزانو قیمت مناسب و سالنی دستیابی به رنگ دلخواه دکلره بدون اسیب رساندن به ساختار مو ایده ال برای بی رنگ کردن مو با هرگونه تکنیک وانایی روشن کنندگی تا پایه بی رنگ قابلیت دستیابی به حداکثر قدرت روشن کنندگی قابل تنظیم بدون گرد و غبار سفید و آبی ارسال در تهران و کرج پرداخت در محل ارسال به سراسر کشور از طریق باربری جهت استعلام قیمت و دیدن دیگر محصولات آرایشگاهی پیام دهید.

    بهداشتی و آرایشی البرز