4 ضدعفونی کننده ویژه صنایع غذایی و لبنی

 شیر و محصولات لبنی  یکی از حساس ترین مواد غذایی هستند که بسیار سریع و راحت به عوامل میکروبی بیماریزا و بسیار خطرناکی آلوده می شوند. به منظور جلوگیری از چنین خساراتی، راهکارهای بسیار ایمن و کارآمد وجود دارد.
بهترین راه کار برای جلوگیری از آلوده شدن محصولات لبنی و غذایی  پیشگیری است. در حقیقت، ارزانترین و مطمئن ترین راه، استفاده از یک محصول ضدعفونی کننده سطح بالا با عملکردی مطمئن و تایید شده توسط مراجع قانونی جهت  ضد عفونی پیشگیرانه است که انواع باکتری و پاتوژن را از بین ببرد.
هدف از گندزدایی به حداقل رساندن خطر عفونت و فساد محصولات می باشد که بیشتر با استفاده از مواد شیمیایی و از طریق کاهش تعداد میکروبها بویژه میکروبهای بیماری زا در محیط بی جان انجام می شود.


به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین 4 نوع از ضدعفونی کننده های صنایع غذایی و لبنی شامل :
۱) ضدعفونی کننده های فنلی
خانواده ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر فنل‌ها و مشتقات آنها برای صنایع غذایی نامناسب هستند. زیرا بوی پایدار آن‌ها به راحتی توسط غذا گرفته می‌شود و لکه‌های ناخوشایندی ایجاد می کند. یک مثال جالب ایجاد لکه های نامطلوب در سبزیجات کنسرو شده است که در اثر واکنش بین ترکیبات فنلی و کلر مورد استفاده برای شستشو و خنک کردن ایجاد می شود.
۲) کلر و ید
اگرچه کلر بوی مشخصی دارد، اما ماندگار نیست و با کنترل مناسب خطری برای آلودگی در صنایع غذایی ایجاد نمی کند. هیپوکلریت سدیم نسبتا ارزان است و در برابر طیف وسیعی از باکتری ها موثر است. یکی از معایب عملی هیپوکلریت سدیم خطر خوردگی برروی فلزات است.
۳) ترکیبات چهارگانه آمنیوم و آمفولیتیک
این ترکیبات در کترینگ، برای شستن ظروف با دست و برای ضدعفونی تجهیزات بزرگ مانند دستگاه های برش گوشت، میزهای آماده سازی و ... مفید هستند. مشکل آن ها این است که توسط مواد آلی غیر فعال می شوند. این بدان معنی است که قبل از استفاده از ضدعفونی کننده، تجهیزات باید به طور معقولی تمیز شوند. همچنین قدرت ضدعفونی کنندگی خود را سریع از دست می دهند.
۴) پراکسیدها
پراکسید هیدروژن و پراستیک اسید دو ضدعفونی کننده سطح بالا هستند که در صنایع غذایی و لبنی به کار می برده می شوند. پراستیک اسید بوی تحریک کننده ای شبیه سرکه دارد. برای CIP بسیار مناسب است، زیرا کفی ایجاد نمی کند. اسید پراستیک یک ماده بسیار واکنش پذیر است و دارای طیف ضد میکروبی گسترده ای است که شامل اسپورها و ویروس های باکتریایی است. این فعالیت سریع است و در دمای کمتر از محیط هم صورت می پذیرد.

مزایای ضدعفونی کننده های سطح بالا:

در بین ضدعفونی کننده ها پراستیک اسید به علت سطح بالا بودن و فودگرید بودن آن یکی از بهترین و مناسب ترین ضدعفونی کننده برای صنایع است که هم خطر کمتری برای مصرف کننده و صنایع خواهد داشت و هم آسیب کمتری به محیط زیست وارد خواهد کرد.
از جمله مزایای زیاد ضدعفونی کننده های سطح بالا  کاربرد موثر و باکیفیت آن، استفاده آسان و راحت، اثر گذاری سریع و ماندگار، عدم نیاز به آبکشى و پاک کردن محیط بعد از استفاده زیرا این محلول پس از استفاده به آب و اکسیژن تبدیل می شود، و همچنین باعث از بین رفتن رنگ سطوح و یا ایجاد لکه هاى سفید نمى شود.
رعایت بهداشت محیط در این مکان ها یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در سلامت محصول تولیدی نیز خواهد بود و نیز از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

برای مطالعه نسخه کامل این مقاله به خبرگزاری خبرآنلاین مراجعه بفرمایید.
۰۴ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • فروش پودر لباسشویی

    فروش پودر لباسشویی

    فروش ارزان ترین پودر لباسشویی فله به قیمت درب کارخانه به سفارش شما ،بدون واسطه سفارش خودتون رو به ما بسپارید و ما ضمانت می‌دهیم بهترین انتخاب را برای شما به ارمغان می‌آوریم فروش یه بهانه است برای شروع یک دوستی با ایران واش عالی و بی نظیر باش

    مواد شیمیایی تهران
  • تری اکسید آنتیموان

    تری اکسید آنتیموان

    شرکت بازرگانی مهان تجارت راشا -واردات و توزیع تری اکسید آنتیموان چین به صورت عمده و خرده فروشی (صدور پروفرما)sb2o3 -اولین وارد کننده تری اکسید آنتیموان اروپایی -20سال سابقه واردات فلز و ترکیبات آنتیموان -وارد کننده شمش آنتیموان از چین و ترکیه (صدور پروفرما) sb metal -سولفور آنتیموان sb2s2 -پودر آنتیموان sb metal - تمام کالاهای فوق با آنالیز و تاییدیه های معتبر عرضه می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید: دفتر فروش:58945-021 واتساپ:09332900240

    مواد شیمیایی تهران
  • فروش ویژه انواع سیلیکاژل گرانول

    فروش ویژه انواع سیلیکاژل گرانول

    شرکت آوین صنعت کیمیا تولید کننده و تامین کننده انواع سیلیکاژل گرانول آبی و سفید و نارنجی تولید کننده سیلیکاژل آبی ترانسفورماتور تولید کننده سیلیکاژل آبی و سفید و نارنجی در سایزهای 1تا3 و 3تا5 تولید کننده انواع سیلیکاژل بسته بندی(ساشه ای) از نیم گرمی،یک گرمی و...تا 1 کیلوگرمی تولید کننده سیلیکاژل پارچه ای با ابعاد و وزن دلخواه مشتری تولید کننده سیلیکاژل پرک سفید و آبی در اندازه های مختلف تولید کننده سیلیکاژل پودری سفید و آبی امکان همکاری به صورت نقد و چک امکان تحویل حضوری درب انبار و یا ارسال برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایت ما مراجعه و یا تماس حاصل فرمایید WWW.Avinsanatkimia.ir

    مواد شیمیایی تهران
  • واردات اسید سیتریک و مواد اولیه صنایع غذایی

    شرکت آراز تجارت خاتون با نام تجاری دارکوب ، وارد کننده و فروشنده عمده مواد اولیه صنایع غذایی و ادویه جات در سراسر ایران می باشد. شرکت دارکوب اقلام زیر را با قیمتی رقابتی تامین میکند: فروش اسید سیتریک خشک و ابدار چین و ایران (جوین ) فروش سوربیتول مایع و پودری واردات و فروش پودر کاکائو S9 نماینده مستقیم کارخانه جوش شیرین پارس شیراز نماینده مستقیم خمیر مایه ناب مایه و فریمان نماینده مستقیم پنج کارخانه تولید بیکینگ پودر بازرگانی انواع پودر کاکائو واردات و بازرگانی انواع کنجد هندی و پاکستانی بازرگانی پودر نارگیل سریلانکا و اندونزی بازرگانی انواع سیاه دانه دفتر هماهنگی واردات هلدینگ الماس صدرا:: تهران ، ونک ، برزیل غربی شماره تماس: 02186058065 دفتر فروش شیراز: شیراز ، صدرا ، خیابان امید ، ساختمان کیا تجارت شماره تماس: 09129276085 09129632340 07136414796

    مواد شیمیایی تهران