ضدعفونی کننده ی صنعتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ضدعفونی کردن و گندزدایی دو کلمه مترادف هستند که درمورد اشیا و جامدات بیشتر از کلمه گندزدا و برای انسان و جانداران از کلمه ضدعفونی کننده استفاده می شود. ضدعفونی کننده صنعتی یا گندزدا موادی هستند که بر انواع باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و اسپورها تاثیر می گذارند. این مواد به سه دسته سطح بالا، سطح متوسط و سطح پایین تقسیم می شوند.
 انواع مختلف این سطح از ضدعفونی کننده های صنعتی شامل: هیدروژن پراکساید، پراستیک اسید، گلوترآلدهید، فرمالین و … می باشد. فعالیت اسپورسیدال پراستیک اسید با افزایش دما، افزایش می یابد. این ماده به عنوان رسوبگیر ضعیف و ضدعفونی کننده قوی مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر سلامتی انسان ها ضدعفونی بودن و پاکیزه گی محیط زندگی او از هر گونه باکتری و میکروب و ویروس است و به همین دلیل است که روش های ضدعفونی کردن و به ویژه استفاده از مواد شیمیایی موثر در از بین بردن میکروب ها و باکتری ها بسیار مورد توجه بوده است.

طیف کاربرد ضدعفونی کننده های صنعتی :

به نقل از خبرگزاری ایران آنلاین ضدعفونی کننده صنعتی، در بخش های مختلف استفاد می شود. شستشو و ضدعفونی سیستم CIP و COP کارخانه های صنایع غذایی، ضدعفونی فیلترها، ضدعفونی در کشتارگاه ها، ضدعفونی صنایع لبنی، تولید آب معدنی و نوشیدنی، صنایع کمپوت و کنسرو، هتل، رستوران و تانکرهای آب و غیره کاربرد دارد.

ویژگی های یک ضدعفونی کننده صنعتی:

 فعالیت ضد میکروبی ماده ضدعفونی کننده
قابلیت انحلال در حلال ها 
 پایداری از نظر فیزیکی و شیمیایی
 عدم ایجاد مسمومیت
ترکیبات یکنواخت
فعال بودن در دمای معمولی اتاق
 قابلیت نفوذپذیری
آسیب نرساندن به سطوح و لوازم
بدون بو بودن
قدرت پاک کنندگی بالا
 اثر سریع و ماندگار



ویژگی های مواد ضدعفونی کننده در صنایع مختلف با توجه به میزان آلودگی و مقدار مصرف متفاوت خواهد بود، در هنگام مصرف مواد ضدعفونی بسیاری از عوامل از جمله اثر بخشی آن، غلظت ماده ضدعفونی، زمان تماس، ماندگاری یا پایداری وخیلی از موارد دیگر را باید در نظر گرفت.
اما پیشنهاد می شود که تولیدکنندگان این مواد تا جای ممکن موادی را تولید کنند که به محیط زیست و انسان ها کمترین آسیب را برساند.
جهت مطالعه نسخه کامل این خبر به خبرگزاری ایران آنلاین مراجعه بفرمایید.
 
۰۲ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • اسید تانیک آرژانتینی

    اسید تانیک آرژانتینی

    اسید تانیک آرژانتینی پودری و عنابی رنگ ۱۰۰٪ محلول و گرید دارویی و خوراکی با بهترین پوئن که هیچ وقت انقضا تاریخ ندارد و فقط شرایط نگهداری مناسب دارای تانن ۸۰_۹۰٪ اکتیو و مخصوص ساخت داروها ، رنگ و آرایشی و تصفیه آب و حفاری چاه های نفت ویژه و انقباض کننده بسیار قوی و آنتی ویروس و آنتی باکتریال برای بانوان و بسیاری کاربرد های دیگر برای ساخت پادزهر و سموم و داروهای گوارشی و کیت های تصفیه آب و تصفیه آب های صنعتی و سپتیک کارخانه ها و پالایشگاه

    مواد شیمیایی تهران
  • تولید و فروش اسید تترا فلوبوریک درجه یک

    تولید و فروش اسید تترا فلوبوریک درجه یک

    شادرام شیمی تولید کننده اسید فلوبوریک (Acid HBF4) بادرصد خلوص متنوع و بهترین کیفیت با قیمت رقابتی برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارشات خود با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. مدیر فروش: شبنم فولادی 09181306691 دفتر فروش:08338100534 وبسایت گروه صنعتی شادرام شیمی www.shadramco.com دفتر بازرگانی: کرمانشاه، سه راه 22 بهمن، برج شیشه ای نوآوری، واحد بازرگانی شادرام شیمی دفتر مرکزی: تهران، جنت آباد مرکزی، کوچه شاملو، پلاک 90، واحد 3 کارخانه: شهرک صنعتی بیستون، خیابان نوآوری 2، گروه صنعتی شادرام شیمی

    مواد شیمیایی کرمانشاه
  • اکسید کبالت

    اکسید کبالت

    فروش و واردات اکسید کبالت چین و بلژیک در بسته بندی و قیمت مناسب اکسید کبالت ۷۲ درصد مخصوص صنایع لعاب و کاشی سرامیک ، بلور و دام و طیور و ...

    مواد شیمیایی تهران
  • خرید و فروش جوش شیرین

    خرید و فروش جوش شیرین

    شرکت صنایع شیمیایی وال سیاه هرمز (پترو وال)، تامین کننده و وارد کننده مواد اولیه شیمیایی و غذایی اقدام به فروش جوش شیرین بدون واسطه نموده است. امکان ارسال به سراسر ایران. آدرس سایت https://petrowhale.com برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با ما در ارتباط باشید. شماره های تماس: 09913434110 09120334110 02191692210 09912454110 مهندس آگنج.

    مواد شیمیایی تهران