نقش فیزیوتراپی در درمان دیابت

در این مقاله قصد داریم در رابطه با نقش فیزیوتراپی در درمان دیابت بحث کنیم و اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد از بیماری دیابت رنج می‌برید، حتماً تا به انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همان‌طور که می‌دانیم، دیابت به معنی افزایش قند خون است. زمانی که مصرف قند و شیرینی در زندگی افراد بیشتر از حد عادی باشد، به بیماری دیابت دچار خواهند شد. قبل از بیان هر نکته برای تمامی بیماران دیابتی عزیز آرزوی سلامتی می‌کنیم.

دیابت چیست؟

در ابتدا باید بدانیم که دیابت به بیماری خاصی می‌گویند که در آن انسولین خون کاهش پیدا کرده و فرد دچار مشکل شده است. به همین دلیل همان‌طور که می‌دانیم بیماران دیابتی باید روزانه انسولین تزریق کنند تا بتوانند روند عادی در زندگی داشته باشند. لازم به ذکر است که دیابت دارای سه نوع متفاوت بوده و هر یک از آن‌ها به شکلی خاصی کمبود انسولین دارند. به هر حال باید بدانیم که دیابت چه علائمی دارد. به‌طور مثال می‌توان به خستگی، تکرر ادرار، عفونت‌های همیشگی، دید تار، احساس تشنگی شدید و ... اشاره کرد. اگر شما هم به هر دلیلی دارای یک تا چند مورد از این علائم هستید، حتماً برای درمان آن اقدام کرده و با راه‌کارهای درمان آشنا شوید. به‌طور مثال یکی از راه‌های درمان بیماری دیابت استفاده از فیزیوتراپی است که در ادامه این مقاله اطلاعات بیشتری در این رابطه به شما ارائه خواهیم داد. امروزه خرید تجهیزات فیزیوتراپی بیش از پیش برای بیماران دیابتی اهمیت پیدا کرده است و علت آن تاثیر شگفت انگیز فیزیوتراپی در درمان دیابت است.
درمان دیابت با فیزیوتراپی

 

راه‌کارهای درمان دیابت

همان‌طور که می‌دانید، می‌توانیم به کمک ورزش و تغذیه مناسب سلامتی خود را حفظ کنیم. به عبارتی دیگر زمانی که هنوز هیچ بیماری خاصی نداریم، بایستی ورزش مداوم و تغذیه مناسب داشته باشیم تا بتوانیم سلامتی خود را حفظ کرده و دچار مشکلات خاصی نشویم. اکنون سؤالی که پیش می‌آید این است که در صورت بروز مشکل و بیماری مانند دیابت باید چه اقدامی انجام دهیم؟ قطعاً یکی از راه‌کارهای درمانی برای درمان بیماری دیابت نوع یک استفاده از انسولین است؛ اما سؤالی که پیش می‌آید این است که برای درمان بیماری دیابت نوع دوم یا سوم چه اقدامی انجام دهیم؟ در این صورت پیشنهاد تمامی پزشکان متخصص این است که از فیزیوتراپی استفاده کنید تا بتوانید بر علائم دیابت غلبه کرده و سلامتی خود را به دست آورید.

فیزیوتراپی و دیابت

همان‌طور که در سطرهای بالاتر با ما همراه بودید، درمان دیابت با فیزیوتراپی انجام شده و یکی از بهترین روش‌های به دست آوردن سلامتی خواهد بود. به همین دلیل لازم است در رابطه با فیزیوتراپی هم صحبت کنیم. قطعاً می‌دانیم که فیزیوتراپی به معنی انجام حرکات مفیدی است که خاصیت درمانی دارند. به عبارتی دیگر شما حرکات ساده را انجام می‌دهید که برای تمامی مریضی‌ها مفید خواهد بود. فیزیوتراپی برای درمان دیابت به این شکل است که روزانه حرکات ثابتی که پزشک به شما گفته است را انجام داده و به‌مرور زمان سلامتی خود را به دست می‌آورید. در این بخش از مقاله لازم است، بگوییم که حرکات ارائه شده در فیزیوتراپی برگرفته از ورزش یوگا بوده و خاصیت درمانی بسیار مفیدی دارد. ورزش یوگا به‌عنوان یکی از بهترین ورزش‌های دنیا است که برای درمان هر نوع بیماری می‌توان از آن استفاده کرد. به همین دلیل در فیزیوتراپی هم حرکاتی به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود که با انجام آن‌ها قطعاً به بیماری خود غلبه کرده و سلامتی شما بر می‌گردد. علاوه بر این لازم است، بگوییم که در کنار حرکات فیزیوتراپی می‌توانید از ورزش‌های سبکی مانند پیاده روی هم کمک گرفته و سلامت خود را زودتر به دست بیاورید. اگر به بیماری دیابت دچار هستید و برای درمان آن نیاز به خرید تجهیزات فیزیوتراپی دارید، اما قیمت‌های بالایی دارند، می‌توانید تجهیزات فیزیوتراپی دست دوم و کارکرده تهیه کنید.
 اهمیت فیزیوتراپی در دیابت

چرا فیزیوتراپی برای دیابت بهترین گزینه درمانی خواهد بود؟

شاید برای شما سؤال شده باشد که چرا در این مقاله بر انجام حرکات فیزیوتراپی برای درمان دیابت اصرار می‌کنیم. دلیل تأکید بر انجام فیزیوتراپی برای درمان دیابت این است که هزینه خاصی نداشته و می‌توانید به‌راحتی در منزل هم برای انجام آن اقدام کنید. به‌طور مثال شما چند جلسه اول فیزیوتراپی را به کمک پزشک خود انجام داده و بعد از صلاح‌دید پزشک می‌توانید، مابقی جلسات را در منزل انجام دهید. علاوه بر این یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل تأکید بر انجام فیزیوتراپی این است که هیچ محدودیت خاصی نداشته و هر کسی با هر شرایطی می‌تواند برای انجام آن اقدام کند. به عبارتی دیگر ورزش‌هایی مانند دوچرخه‌سواری هم برای درمان دیابت مفید است اما باید الزاماً دوچرخه داشته و این امر را بلد باشید. علاوه بر این نمی‌توان در هر فضایی برای دوچرخه‌سواری اقدام کرد. در حالت کلی ورزش‌های دیگر محدودیت‌های خاصی داشته و همچنین دارای هزینه‌های بی‌شماری هم هستند. این در حالی است که انجام فیزیوتراپی دیابت هزینه خاصی نداشته و به‌راحتی قابل انجام خواهد بود. ممکن است شما به دلایل خاصی مانند اضافه وزن، تغذیه نامناسب، علاقه بیش‌ازحد به شیرینی و ... دچار دیابت شده باشید اما با انجام حرکات ورزشی می‌توانید به‌راحتی با این مشکل مقابله کرده و سلامتی خود را به دست آورید.
 
کلام پایانی 

همان‌طور که در سطرهای بالاتر با ما همراه بودید، فیزیوتراپی دیابت یکی از روش‌های درمانی برای این بیماری بوده و به بهترین شکل ممکن جواب می‌دهد. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به بیماری افزایش قند خون یا دیابت مبتلا هستید، قطعاً برای درمان آن به کمک فیزیوتراپی اقدام کرده و سلامتی خود را به دست آورید. درمان دیابت با فیزیوتراپی یکی از بهترین روش‌ها برای درمان این بیماری است که می‌توانید از آن استفاده کنید.
 

۲۸ آذر ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    فروش انواع مانیتورهای : • صاایران مدل LX110 • دیتا اسکوپ آمریکا مدل پاسپورت • گلد وی کره جنوبی • سعادت مدل *** S 1600*** S740*** S1800 • و انواع مدل های دیگر • اکسسوری اطفال و بزرگسال ( پروب پالس مانیتور و کاف NIBP) • انواع مانیتورهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود .

    پزشکی تهران
  • پد کرایولیپولیز کولتک

    پد کرایولیپولیز کولتک

    پد کرایولیپولیز کول تک (Cool Tech) تولید و توزیع پد کرایولیپولیز کول تک در ابعاد سفارشی با توجه به اینکه دستگاه کرایولیپولیز کول تک از برندهای معروف و گران قیمت موجود در بازار می‌باشد و با توجه به شکل خاص و نوع وکیوم بسیار قوی که این دستگاه جهت کاهش سایز بر روی پوست بیمار ایجاد می‌کند، جهت محافظ از دستگاه و جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه در حین استفاده و همچنین جهت جوابگیری هرچه بهتر بیمار از عمل کرایولیپولیز و کاهش سایز بشتر با دستگاه کول تک و جلوگیری از ایجاد آسیب‌های پوستی بر روی پوست بیمار با توجه به درجه دمایی منفی حداقل 8- درجه که به مدت تقریبی 60 تا 70 دقیقه بر روی پوست بیمار اعمال می‌شود نیاز است که از پد مناسب با این ویژگی‌های خاص، استفاده شود. پد کرایولیپولیز کول تک بر اساس ویژگی‌ها و کیفیت بالای دستگاه کول تک ساخته شده است و نسبت به سایر برندهای موجود در بازار بسیار مقاوم تر و از حجم ژل و چسبندگی بسیار، بسیار بالاتری برخوردار می‌باشد تا توانایی تحمل وکیوم و کشندگی بالای هندپیس دستگاه کول تک بر روی پوست بیمار را داشته باشد. پد کول تک در ابعاد 28.5*23 سانتی متر و وزن تقریبی 185 گرم توسط شرکت فانو فمیلی ساخته و تولید می‌شود و در صورت نیاز امکان تولید در سایزهای سفارشی وجود دارد. جهت درخواست سایز سفارشی محصول و یا استفاده از ژل مخصوص در تولید پد کرایو لطفا تماس بگیرید. خصوصیات پد کول تک 1-ابعاد 28.5*23 سانتی‌متر 2- وزن تقریبی 185gr 3- ژل بسیار غلیظ با قدرت چسبندگی بسیار بالا که احتمال ایجاد سوختگی بر روی بدن بیمار را به صفر می‌رساند 4- تست شده در دمای بالای 35- درجه سانتی گراد 5- قدرت تحمل کار مدام بیش از 80 دقیقه 6- قابل استفاده جهت انواع دستگاه های کرایولیپولیز 6- قیمت 150000 تومان شماره تماس: 6519-603-0922 ژل خالص کرایولیپولیز کولتک بطری یک کیلوگرمی:620000 تومان

    پزشکی تهران
  • الکتروکوتر نو و کارکرده

    الکتروکوتر نو و کارکرده

    خرید و فروش انواع الکتروکوترهای : • الکتروکوترهای 60 وات – 70 وات – 80 وات ایرانی – مونوپلار – بای پلار - به قیمت کارخانه – سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش - به همراه لوازم جانبی ( قلم – سرقلم – پدال – پلیت و ... ) • 50 وات LED ایتالیا – درحد نو – مونوپلار • الکتروکوتر متین – 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر مارتین آلمان 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر ولیلب آمریکا – 400 وات – مونوپلار – بای پلار • و انواع الکتروکوترهای دیجیتال و RF در برندها و مدل های مختلف • انواع الکتروکوترهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود . الکتروکوتر فروش الکتروکوتر خریدالکتروکوتر تعمیرالکتروکوتر خدمات الکتروکوتر آشنایی با دستگاه الکتروکوتر الکتروکوتر چیست؟ الکتروسرجری چیست ؟ الکتروکوتر آر اف الکتروکوتر RF قیمت الکتروکوتر الکتروکوتر چشمی عکس الکتروکوتر الکتروکوتر دندانپزشکی الکتروکوترزیبایی الکتروکوتر متین دست دوم الکتروکوتر جراحی الکتروکوتر مطبی الکتروکوتر بیمارستانی

    پزشکی تهران
  • دستگاه تولید پد الکلی

    دستگاه تولید پد الکلی

    ماشین برای بسته بندی اتوماتیک منسوج نبافته آغشته به الکل یا آستون یا لوسیون پاک کننده بصورت تکی و تا خورده داخل انواع فویل با قابلیت سیل حرارتی مناسب است. 1- سرعت بالا 400 bags/min 2-سیل دو مرحله ای برای جلوگیری از نشت 3- شمارنده تولید کامل ماشین 4-قابلیت تنظیم حجم مایع تزریقی 5-ساختار استنلس استیل منطبق با استانداردهای دارویی 6- طراحی شده برای کارکرد و عمر طولانی 7-قابلیت تغییر پیوسته سرعت مراحل کار ماشین: رول بازکن منسوج نبافته تا برش، تزریق الکل یا سایر مایعات ، قرار دادن در داخل لفاف، دوخت چهار طرف لفاف، برش، خروج بسته آماده.

    پزشکی تهران