تجهیزات فیزیوتراپی در منزل

تجهیزات فیزیوتراپی در منزل یکی از پرکاربردترین وسایل در زندگی افراد امروزی است که از ضرورت بسیاری مخصوصا برای افرادی که دچار آسیب‌هایی در اندام حرکتی شده‌اند، برخوردار است. نام فیزیوتراپی نامی آشنا است که حتما آن را بارها شنیده‌اید. این نوع درمان که که برای توان بخشی به افراد استفاده می‌شود، کاربردهای بسیاری دارد. البته در گذشته معمولا استفاده از فیزیوتراپی در بیمارستان‌ها انجام می‌پذیرفت. نکته‌ای که سبب می‌شد تا افرادی که توانایی مناسبی برای جابه‌جایی ندارند و نیاز به کمک دارند، برای مراجعه به فیزیوتراپی با مشکلاتی روبه‌رو باشند. از همین رو این روزها امکان فیزیوتراپی در منزل نیز فراهم شده است. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به این موضوع بپردازیم و درباره تجهیزات فیزیوتراپی خانگی نکاتی را بیان کنیم. نکاتی که سبب شوند تا فیزیوتراپی در منزل را بهتر و بیشتر بشناسیم و با شناخت تجهیزات لازم آن، بتوانیم شرایط بهتری را برای فیزیوتراپی در منزل فراهم سازیم و در خرید تجهیزات فیزیوتراپی نهایت دقت را کنیم. در صورتی که به دنبال آشنا شدن با فیزیوتراپی در منزل و وسایل فیزیوتراپی خانگی هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. به این ترتیب امید است بتوانید از این مقاله بهره ممکن را ببرید و استفاده خوبی را داشته باشید.
تجهیزات فیزیوتراپی در منزل
 

فیزیوتراپی خانگی، چرا و چگونه؟

پیش از آن که به دنبال استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی خانگی باشیم، لازم است تا درباره فیزیوتراپی خانگی اطلاعاتی را به دست آوریم. این روزها به دلیل شرایط کرونا، فیزیوتراپی خانگی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. افراد به دلیل امکان شیوع بیماری ترجیح می‌دهند در منزل بمانند و فیزیوتراپ به منزل آن‌ها بیاید. ضمن اینکه افراد بسیاری هستند که به دلیل شرایط جسمانی و کهولت سن، بیرون رفتن از منزل در شرایط غیر از کرونا نیز برایشان سخت و مشکل است. از همین رو فیزیوتراپ‌ها این روزها تجهیزات خاصی برای فیزیوتراپی خانگی را دارند تا با استفاده از آن، این مشکلات را برطرف نمایند. در صورتی که به دنبال آشنایی با تجهیزات فیزیوتراپی خانگی هستید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.
بیشتر بدانید: اگر به دنبال آشنایی بیشتر با تجهیزات فیزیوتراپی هستید، پیشنهاد می‌کنم مقاله تجهیزات فیزیوتراپی و کاربردهای آن را حتما بخوانید.

انواع دستگاه فیزیوتراپی

دستگاه‌های فیزیوتراپی با توجه به نیاز بیمار انواع و اقسام مختلفی دارند. علاوه بر این روزبه‌روز با رشد هرچه بیشتر علم و پیشرفت صنعت دستگاه‌های پزشکی، شرایط بهتری فراهم می‌آید و دستگاه‌های بهتری راهی و روانه بازار می‌شوند. از همین رو به روز بودن اطلاعات سبب می‌شود تا شرایط بهتری را برای درمان متناسب افراد پیدا کنیم و بتوانیم انتخاب بهتری را برای روش درمانی داشته باشیم.
به صورت کلی دستگاه‌های فیزیوتراپی می‌توانند از مادون قرمز، مافوق صوت یا فرکانس، اشعه لیزر و تنس(TENS) بهره بگیرند. از همین رو تفاوت‌هایی بین این دستگاه‌ها برقرار است. البته تفاوت‌ این دستگاه‌ها تنها در این موارد نیست. دستگاه‌های فیزیوتراپی در قدرت و توان خود، عمر باتری، تعداد برنامه‌های موجود، وضعیت پد الکتریکی و دیگر مواردی تفاوت دارند که سبب می‌شود تا گزینه‌های بیشتری با توجه به شرایط پیش روی افراد باشند و انتخاب بهتری صورت گیرد.
 بیشتر بدانید: اگر قصد خرید تجهیزات فیزیوتراپی را دارید، قبل از آن پیشنهاد می‌کنم مقاله راهنمای خرید تجهیزات فیزیوتراپی ما را بخوانید تا با اطمینان بیشتری اقدام به خرید این وسایل از فروشندگانی معتبر کنید.
 

ویژگی‌های تجهیزات فیزیوتراپی خانگی

همان‌طور که گفتیم، دستگاه‌های فیزیوتراپی از انواع بسیاری برخوردار هستند که هریک ویژگی‌هایی دارند. برای استفاده از تجهیزات و لوازم فیزیوتراپی خانگی نیز این ویژگی‌ها برقرار است. البته در این شرایط با توجه به نیاز به حمل و نقل دستگاه به منزل بیمار، لازم است نکات دیگری نیز مورد توجه قرار گیرد. برای مثال یکی از مهم‌ترین موارد، باتری دستگاه است. تجهیزات فیزیوتراپی خانگی لازم است تا از باتری خوبی برخوردار باشند تا بتوانند در شرایط خارج از مطب پزشک نیز کاربرد خود را داشته باشند. همچنین لازم است تا دستگاه مورد نظر با توجه به نیاز مخاطب انتخاب شود و برنامه‌های موجود در آن در نظر گرفته شود. ضمن اینکه دستگاه باید امکان جابه‌جایی و حمل و نقل را داشته باشد تا بتوان آن را به راحتی و بدون دردسر به منزل بیمار برد. از همین رو در ادامه برخی از این تجهیزات فیزیوتراپی خانگی را معرفی خواهیم کرد.
انواع تجهیزات فیزیوتراپی خانگی

سه نوع تجهیزات فیزیوتراپی خانگی

1. دستگاه فیزیوتراپی رک مدل 2 کاناله
اگر به دنبال استفاده از دستگاهی خانگی برای فیزیوتراپی هستید که به سادگی کار کند و کارآمد باشد، این دستگاه انتخاب خوب و مناسبی است. این دستگاه به دلیل داشتن 61 برنامه درمانی مختلف، کاربردهای بسیاری دارد. در واقع از این دستگاه و برنامه‌های درمانی آن برای مشکلات ساده‌ای چون گرفتگی عضلات و ماساژ می‌توان استفاده کرد. هرچند کاربردهای بزرگ‌تر و بیشتری نیز دارد. رفع آرتروز، دردهای سر و گردن، خشکی مفاصل، گرفتگی عضلات، بهبود التهاب تاندون و بسیاری از این موارد کاربردهای بیشتر و بزرگ‌تری برای استفاده از این دستگاه هستند. این دستگاه دارای امواج قوی و استاندارد است و برای افراد چاق و سنگین‌ وزن مناسب است. 
 
2. دستگاه فیزیوتراپی برجیس مدل اس ال 400 نیو
دیگر دستگاه فیزیوتراپی خانگی که کاربرد خوب و مناسبی را برای درمان‌های فیزیوتراپی دارد، دستگاه مورد نظر است. این دستگاه با داشتن 13 برنامه متعدد، برای بیماری‌های عصبی و ناتوانی‌های ناشی از سکته مغزی استفاده می‌شود. شکستگی‌ها و صدمات حاصل از ورزش نیز از دیگر موارد کاربرد این دستگاه است. این دستگاه به دلیل داشتن قابلیت تولید سه نوع فرکانس FES، TENS و FARADIC از موارد مناسبی برای کاربرد در منزل است.
 
3. دستگاه فیزیوتراپی مدی مکس مدل دو کاناله 400 هرتز
دیگر دستگاه فیزیوتراپی که در این مجال به آن خواهیم پرداخت، محصولی از برند مدی مکس است. این محصول با داشتن امکان تولید فرکانس‌های TENS و FARADIC شرایط را برای استفاده خانگی فراهم می‌آورد. با استفاده از این دستگاه می‌توان التهاب، اسپاسم، گرفتگی عضلات، درد بعد از عمل جراحی و دردهای مزمن دیگر را کاهش داد. با اتصال الکترودها به بدن این دستگاه شروع به کار می‌کند و می‌تواند کارایی خود را به خوبی نشان دهد. 
 
خلاصه نکات پایانی
همان‌طور که در این مقاله مشاهده کردید، تجهیزات فیزیوتراپی خانگی این روزها با انواع و اقسام بسیاری روبه‌رو است. انواع و اقسام بسیاری که هریک با داشتن ویژگی‌های مشخصی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله پس از معرفی و شناخت فیزیوتراپی و دستگاه‌های آن، لازم دیدیم تا به نیازها لازم برای تجهیزات فیزیوتراپی خانگی بپردازیم. ویژگی‌هایی که یک دستگاه فیزیوتراپی لازم دارد تا به عنوان تجهیزات خانگی آن شناخته شود.
پس از شناخت تمامی این موارد، چند نوع از دستگاه‌ها و تجهیزات فیزیوتراپی خانگی را که اکنون جز موارد پراستفاده محسوب می‌شوند به اشتراک گذاشتیم و درباره آن‌ها توضیحاتی را دادیم. امید است این مقاله را تا به اینجا همراهی کرده باشید و توانسته باشید اطلاعات لازم و جامعی را کسب کنید. اطلاعاتی که برای شما سودمند و مفید واقع شود.
 

۱۶ آبان ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    فروش انواع مانیتورهای : • صاایران مدل LX110 • دیتا اسکوپ آمریکا مدل پاسپورت • گلد وی کره جنوبی • سعادت مدل *** S 1600*** S740*** S1800 • و انواع مدل های دیگر • اکسسوری اطفال و بزرگسال ( پروب پالس مانیتور و کاف NIBP) • انواع مانیتورهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود .

    پزشکی تهران
  • پد کرایولیپولیز کولتک

    پد کرایولیپولیز کولتک

    پد کرایولیپولیز کول تک (Cool Tech) تولید و توزیع پد کرایولیپولیز کول تک در ابعاد سفارشی با توجه به اینکه دستگاه کرایولیپولیز کول تک از برندهای معروف و گران قیمت موجود در بازار می‌باشد و با توجه به شکل خاص و نوع وکیوم بسیار قوی که این دستگاه جهت کاهش سایز بر روی پوست بیمار ایجاد می‌کند، جهت محافظ از دستگاه و جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه در حین استفاده و همچنین جهت جوابگیری هرچه بهتر بیمار از عمل کرایولیپولیز و کاهش سایز بشتر با دستگاه کول تک و جلوگیری از ایجاد آسیب‌های پوستی بر روی پوست بیمار با توجه به درجه دمایی منفی حداقل 8- درجه که به مدت تقریبی 60 تا 70 دقیقه بر روی پوست بیمار اعمال می‌شود نیاز است که از پد مناسب با این ویژگی‌های خاص، استفاده شود. پد کرایولیپولیز کول تک بر اساس ویژگی‌ها و کیفیت بالای دستگاه کول تک ساخته شده است و نسبت به سایر برندهای موجود در بازار بسیار مقاوم تر و از حجم ژل و چسبندگی بسیار، بسیار بالاتری برخوردار می‌باشد تا توانایی تحمل وکیوم و کشندگی بالای هندپیس دستگاه کول تک بر روی پوست بیمار را داشته باشد. پد کول تک در ابعاد 28.5*23 سانتی متر و وزن تقریبی 185 گرم توسط شرکت فانو فمیلی ساخته و تولید می‌شود و در صورت نیاز امکان تولید در سایزهای سفارشی وجود دارد. جهت درخواست سایز سفارشی محصول و یا استفاده از ژل مخصوص در تولید پد کرایو لطفا تماس بگیرید. خصوصیات پد کول تک 1-ابعاد 28.5*23 سانتی‌متر 2- وزن تقریبی 185gr 3- ژل بسیار غلیظ با قدرت چسبندگی بسیار بالا که احتمال ایجاد سوختگی بر روی بدن بیمار را به صفر می‌رساند 4- تست شده در دمای بالای 35- درجه سانتی گراد 5- قدرت تحمل کار مدام بیش از 80 دقیقه 6- قابل استفاده جهت انواع دستگاه های کرایولیپولیز 6- قیمت 150000 تومان شماره تماس: 6519-603-0922 ژل خالص کرایولیپولیز کولتک بطری یک کیلوگرمی:620000 تومان

    پزشکی تهران
  • الکتروکوتر نو و کارکرده

    الکتروکوتر نو و کارکرده

    خرید و فروش انواع الکتروکوترهای : • الکتروکوترهای 60 وات – 70 وات – 80 وات ایرانی – مونوپلار – بای پلار - به قیمت کارخانه – سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش - به همراه لوازم جانبی ( قلم – سرقلم – پدال – پلیت و ... ) • 50 وات LED ایتالیا – درحد نو – مونوپلار • الکتروکوتر متین – 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر مارتین آلمان 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر ولیلب آمریکا – 400 وات – مونوپلار – بای پلار • و انواع الکتروکوترهای دیجیتال و RF در برندها و مدل های مختلف • انواع الکتروکوترهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود . الکتروکوتر فروش الکتروکوتر خریدالکتروکوتر تعمیرالکتروکوتر خدمات الکتروکوتر آشنایی با دستگاه الکتروکوتر الکتروکوتر چیست؟ الکتروسرجری چیست ؟ الکتروکوتر آر اف الکتروکوتر RF قیمت الکتروکوتر الکتروکوتر چشمی عکس الکتروکوتر الکتروکوتر دندانپزشکی الکتروکوترزیبایی الکتروکوتر متین دست دوم الکتروکوتر جراحی الکتروکوتر مطبی الکتروکوتر بیمارستانی

    پزشکی تهران
  • منبع نور سرد LED برای جراحی لاپاروسکوپی

    منبع نور سرد LED برای جراحی لاپاروسکوپی

    منبع نور سرد LED مخصوص جراحی لاپاروسکوپی با شدت نور معادل منبع نور زنون و طیف مدیکال، دارای پروانه ی تولید از وزارت بهداشت و همراه با مجوزهای بین المللی برای خط تولید. ساخت شرکت دانش بنیان مبین صنعت توحید. دارای گواهی های تاییدیه از پزشکان جراح و بیمارستان های مختلف کشور. همراه با یکسال ضمانت و خدمات پس از فروش.

    پزشکی اصفهان