چگونه یک تعمیرگاه خودرو راه‌اندازی کنیم؟

راه اندازی هر کسب و کاری نیازمند تحقیق و بررسی در مورد ابعاد مختلف آن است. می‌توان گفت که اولین مرحله‌ی شروع هر کسب و کار، تحقیق و بررسی در مورد آن است. با موفقیت گذراندن این مرحله اطلاعات مفید و کاربردی از کسب و کاری که تمایل به راه اندازی آن داریم، بدست می‌آوریم که سبب می‌شود با دید بهتر و اطلاعات کامل‌تر به جنبه‌های گوناگون یک حرفه نگاه کنیم تا در پی آن تصمیمات منطقی‌تر و کم ریسک‌تری را بگیریم و یا تصمیمات پر ریسک را به صورت کنترل شده بگیریم. در این مقاله سعی داریم تا در مورد راه اندازی تعمیرگاه خودرو و مراحلی که باید پشت سر گذاشته شود و همچنین یک سری نکات کاربردی دیگر، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

داشتن مهارت و شناخت کافی

برای اینکه بتوانید تعمیرگاه خودرو داشته باشید در ابتدا  باید در زمینه‌های متفاوت مربوط به خودرو مهارت و اطلاع کافی و لازم را داشته باشید تا بتوانید مشتری‌های متنوعی داشته و توانایی رفع مشکل خودروی آن‌ها را داشته باشید. پس ضروری است که در رابطه با مسائل گوناگون مرتبط با خودرو، کلاس‌های زیادی گذرانده باشید یا برای مدتی معقول به شاگردی کردن و کسب تجربه در این زمینه بپردازید. کسب تجربه در این حرفه بسیار مهم و تعیین کننده است چراکه با مرور زمان و کسب تجارب بیشتر می‌توان نسبت به انواع مشکلات خودرو آگاهی پیدا کرد. مهم‌تر از این موضوع، بحث شناخت انواع قطعات خودرو و ابزار آلات مورد استفاده در این حرفه است.
 
راه اندازی تعمیرگاه خودرو

هزینه‌های راه اندازی تعمیرگاه خودرو

یکی از مهم‌ترین فرایند‌ها، تخمین و برآورد هزینه‌های مربوط به آن فعالیت است. این برآورد هزینه سبب می‌شود تا با آگاهی و برنامه نسبت به سرمایه‌ی در دسترس‌مان تصمیم بگیریم و از هزینه‌ها و خرج‌های اضافه پرهیز کنیم. باید بتوان هزینه‌های ثابت و متغیر به همراه درآمد و سود خالص راه اندازی کسب و کار را به خوبی حساب کرد. در این فرایند ابتدا باید هزینه‌های مربوط به اجاره یا خرید فضای کارگاهی تخمین زده شود. در مرحله‌ی بعد هزینه‌های مربوط به بیمه و خرید تجهیزات لازمه را در نظر بگیرید. با به این نکته توجه کرد که این هزینه‌ها در هر شهری متفاوت است.

آیا برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو به مدرک خاصی نیاز است؟

حرفه‌ی تعمیرکاری بیشتر از آنکه نیاز به کلاس و درس و مدرک داشته باشد، نیازمند تجربه‌ است که این تجربه در طی چندین سال کسب می‌شود. اما برای گرفتن جواز کسب وکار یا دریافت بعضی وام‌ها یا کار‌های مربوط به بیمه داشتن مدرک و ارائه‌ی آن به سازمان مربوطه بسیار ضروری است. همچنین داشتن مدارک و در معرض دید مشتری قرار دادن آن‌ها، تاثیر زیادی در جلب اعتماد مشتری دارد.
.
راه اندازی تعمیرگاه ماشین

وسایل لازم برای یک تعمیرگاه

دستگاه تعویض لاستیک

یکی از عمده فعالیت‌هایی که در تعمیرگاه‌ها انجام می‌شود، تعویض لاستیک خودرو است. از این رو داشتن دستگاه تعویض لاستیک برای سهولت و سرعت بخشیدن به این امر، بسیار تاثیر گذار است.

دستگاه تنظیم باد لاستیک

تنظیم باد لاستیک یکی از فعالیت‌های معمول در تعمیرگاه‌های خودرو است و نبود دستگاه آن در تعمیرگاه خوشایند نیست و داشتن این دستگاه به نوعی در هر تعمیرگاهی ضروری است.

جک بالا بر خودرو

برای عیب یابی بیشتر مشکلات خودرویی نیاز است که خودرو در ارتفاعی مناسب قرار گیرد تا تعمیرکار در موقعیت مناسب و با تمرکز کافی به بررسی و رفع عیب بپردازد. همچنین داشتن موقعیت مناسب برای تعمیرکار از لحاظ خسته نشدن بسیار اهمیت دارد.
جک بالا بر خودرو

آچار‌ها

بدون شک یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین ابزار مورد استفاده در تعمیرگاه‌ها، انواع آچار است . آچار‌ها به حدی کاربردی هستند که اکثر مردم حتی در منازل و محل کار خود نیز تعدادی از آچار‌های پرمصرف و مهم را نگهداری می‌کنند. بنا به دلایل فنی و غیر فنی شرکت‌های سازنده‌ی خودرو از پیچ و مهره‌های گوناگونی در مونتاژ و ساخت خودرو خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل تعمیر کاران برای سهولت بیشتر باید مجموعه‌ی متنوعی  از آچار های مورد استفاده در تعمیر خودرو را تهیه کنند. در بین شرکت‌های سازنده‌ی خودرو  برخی همانند پژو از پیچ‌های مخصوص خود  برای اتصال قطعات خودرو استفاده می‌کند و از طرف دیگر آچار‌های مخصوص به آن را طراحی و تولید می‌کند و در بازار‌های جهانی به فروش می‌رساند. بنابراین با توجه به حجم قابل توجه خودروهای فرانسوی در ایران خرید این آچارها نیز توصیه می‌شود.

جعبه ابزار

از آنجایی که آچار‌ها بسیار کاربردی و ضروری هستند، به همین دلیل باید به نگهداری مناسب  از آن‌ها اهمیت داد و با تهیه‌ی جعبه ابزاری مناسب  از آن‌ها نگهداری کرد و همچنین از مفقود شدن آچار‌ها یا شلوغی محل کار جلوگیری کرد.
جعبه ابزار خودرو

جک سوسماری مخصوص خودرو

گستره‌ی وسیع و تنوع زیادی که در کاربری این محصول وجود دارد سبب شده است که جک‌های هیدرولیکی در هزاران نوع مختلف و با قطر‌ها، طول‌ها و طرح‌های گوناگون ساخته شوند. همین تنوع باعث شده بسیاری از مهندسین و سازندگانی که قصد استفاده از این محصول را دارند به سردرگمی دچار شده و نتوانند با توجه به نیازهای کاری و محدودیت‌های سیستمی‌خود،  بهترین نمونه‌ی ممکن را انتخاب کنند. با توجه به مزایا و گستره‌ی کاربری جک‌های سوسماری، وجود آن‌ها در تعمیرگاه‌ها برای تعمیرات خودرو از ضروری‌ترین ابزار به حساب می‌آید.

دستگاه بالانس

دستگاه بالانس اغلب در آپاراتی‌ها مشاهده می‌شود  چرا‌که آنها با توجه کار و نوع مراجعاتی که دارند، بیشتر از این تجهیز استفاده می‌کنند. اما وجود این دستگاه در تعمیرگاه خودرو، ارزش افزوده‌ای نسبت به سایر تعمیرگاه‌ها ایجاد می‌کند.

گریس پمپ دستی

در گریس پمپ دستی یکسری سوپاپ تخلیه هوا قرار دارد که باعث تخلیه‌ی حباب های هوا به آسانی می‌شود و همچنین مانع از هوا گرفتن گریس حین کار می شود.

از تبلیغات غافل نشوید

در هر کسب و کاری برای اینکه به سود دهی برسید، باید بازاریابی انجام داد تا مشتری‌ها به سمت شما بیایند. شما برای جذب مشتری باید ابتدا به آن‌ها معرفی شوید تا آن‌ها درباره‌ی خدمات شما آگاهی پیدا کنند. بهترین راه برای معرفی شدن به مشتری، تبلیغات است. شما باید مقداری منطقی از هزینه‌ی اولیه‌ی راه اندازی تعمیرگاه خود را به تبلیغات گوناگون اختصاص دهید. شما می‌توانید برای تبلیغات به چاپ کارت و تراکت بسنده کنید اما این نکته را بدانید که در دنیای تمام دیجیتال امروز که اکثر کار‌ها با گوشی موبایل و اینترنت انجام می‌شود، انجام تبلیغات اینترنتی در سایت‌های مشخص و معتبر می‌تواند بازدهی خیلی بالاتری نسبت به تبلیغات سنتی داشته باشد. پس همه‌ی پول کنار گذاشته‌ی خود برای تبلیغات را صرف چاپ و پخش تراکت نکنید و بخشی از آن را به تبلیغات پیامکی و اینترنتی اختصاص دهید.
نتیجه گیری
برای راه اندازی تعمیرگاه خودرو خود نیاز به دانش کافی در این زمینه دارید. شما بهتر است که دوره های آموزشی مختلفی را بگذرانید و مدارک لازم خود را جهت گرفتن جواز و سایر اقدامات کسب کنید. برای اینکه سرمایه اولیه خود را حفظ کرده و آن را گسترش دهید بهتر است که همواره قبل از هر اقدامی برآرود هزینه‌ها را انجام دهید و ریسک تمام مراحل را شناسایی کنید تا بتوانید موفق شوید.
 
 
 

۰۸ مهر ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • حذف ادبلو 500

    حذف ادبلو 500

    حذف ادبلو انواع کامیون،اتوبوس،ماشین آلات راهسازی وکشاورزی بدون خطا و روشن شدن چراغ چک یا چراغ ادبلو در نمایشگر ماشین با ضمانت ولوو500،داف460 و480،بنز ام پی فور،دیما،فوتون،امپاور،دافران،الوند،جک،فورس،پیلسان،بیل و لودر کوماتسو،ولوو،نیوهلند کلمات کلیدی: حذف ادبلو،قطع ادبلو،ادبلوباکس،حذف ادبلو اف هاش،ادبلو نیوهلند،ادبلو کوماتسو،ادبلو بیل مکانیکی،ادبلو بنز،ادبلو لودر،ادبلو 500،نرم افزار حذف ادبلو،ادبلو داف،قیمت حذف ادبلو،حذف ادبلو کمباین،ادبلو تراکتور(دقیقا همین کلمات کلیدی رو بذارید نه کمتر و نه بیشتر.سایتهایی که کمتر قبول می کنند پنج تا ده تای اول رو بذارید ادرس تهران خیابان ازادی اسکندری شمالی پلاک 55 واحد 10 09129319046 قائم مقامی nimkelaach.ir

    تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز تهران
  • واشر توربو شاهین

    واشر توربو شاهین

    نوین تست تعمیرگاه تخصصی برق خودرو (انواع ماشین های ایرانی و خارجی) تعویض منیفولد توربو شاهین تعویض واشر توربو تعویض کاتالیزور شاهین به صورت فابریک دیاگ و عیب یابی تخصصی توسط دیاگ تخصصی GDS رفع عیوب نرم افزاری و خطای سنسورها رفع عیوب سیستم توربوشارژ رفع عیوب سیستم GDI رفع عیوب سیستم منیفولد متغیر رفع عیوب دریچه گاز برقی رفع عیوب سیستم های مالتی پلکس رفع عیوب کولر و بخاری تعمیرات سیم کشی تعمیرات سیستم های برقی خودرو اعم از چراغ، برف پاک کن، بوق، آینه های برقی و… تعمیرات تخصصی ایسیو (کامپیوتر خودرو) تعمیرات تخصصی نودهای مالتی پلکس ریمپ و افزایش شتاب کاهش دمای روشن شدن فن خودرو افزایش کاتاف رفع خطاهای میس فایر رفع مشکلات لرزش موتور رفع مشکلات استفاده از بنزین نامرغوب انواع خودروهای هیوندا ورنا، ولستر، کوپه، سوناتا، سنتیال، IX35 ، IX55 وراکروز، جنسیس، توسان IX45، سانتافه، I30 ، I20 ، آزرا، النترا، اکسنت و… انواع خودروهای کیا اپتیما، اپیروس، اسپورتیج، پیکانتو، ریو، سراتو، سورنتو، سول، کدانزا، کارناوال، کارنز، موهاوی و..

    تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز تهران
  • خدمات تخصصی برق و انژکتور (برنامه استارت سرد)

    خدمات تخصصی برق و انژکتور (برنامه استارت سرد)

    تعمیرات تخصصی استارت و دینام انواع ماشین های ایرانی و خارجی و چینی رفع عیب خودروهای خاموش (در آستانه فصل سرما و مشکلات بد روشن شدن خودرو هستیم. حتما برایتان پیش آمده که پس از گذشت مدت زمانی که موتور ماشین خاموش بوده و قصد استارت زدن دارید، خودرو بد روشن شود. این مسئله اغلب در اوایل صبح و در روزهای سرد سال نمود پیدا می‌کند.)اگر شما هم با این مشکل مواجه شدید نوین تست به راحتی این مشکل رو رفع میکنه نوبت دهی فقط از طریق سایت ( تمامی تعمیرات ۳۰۰۰ کیلومتر و یا ۳ ماه همراه با ارائه خدمات انجام میگردد) مجهز به سالن VIP جهت انتطار مشتریان عزیز به همراه مینی بار جهت پذیرایی

    تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز تهران
  • دیاگ ولوو ووکام

    دیاگ ولوو ووکام

    09129319046 قائم مقامی مرکز تخصصی تامین دیاگ های سواری، سنگین، ماشین آلات راهسازی و کشاورزی تستر اتوبوس و کامیون و کارشناس بخش کار و تجاری روزنامه دنیای خودرو انواع دیاگ ماشین سنگین را همراه با گارانتی و آموزش ارائه می نماید. 1- تمامی دستگاهها با به روزترین نرم افزارها ،گارانتی و خدمات پس از فروش و با شرط اورجینال بودن عرضه می شوند. 2-آپدِیت دستگاهها به صورت رایگان بوده ونحوه کار با دستگاه در هنگام خرید آموزش داده می شود. 3- آموزش کار با دیاگهای ولوو و اسکانیا به طور تخصصی توسط اینجانب انجام می شود. 4-کلاسهای آموزشی سیستم برق، سوخت رسانی وکار با دستگاه دیاگ به صورت گروهی و انفرادی نیز برگزار می شود. دیاگ اصلی ولوو سری VOLVO VOCOM 88890300 ساخت : سوئد ( تنها دیاگی که خودروهای یورو 6 را ساپورت میکند.) عیب یابی کامل کلیه محصولات شرکت های : ولوو تراک (کامیون(VOLVO TRUCKS ولوو باس (اتوبوس( VOLVO BUS ولوو کانستراکشن ( راهسازی(VOLVO CONSTRACTION ماک (کامیون(MACK TRUCKS موتور های UD موتورهای زمینی ((UD TRUCKS رنو تراکس های جدید (کامیون و اتوبوس (RENAULT TRUCKS رنو تراکس های قدیم (کامیون و اتوبوس ( RENAULT TRUCKS کامیون و اتوبوس مان ( MAN ) ================= نرم افزارهای دستگاه (ورژن های 2013) با آپدیت رایگان 1 ساله : VTT نرم افزار عیب یابی ورژن 1.11 و 1.12 و 2.01 و 2.02 PTT نرم افزار عیب یابی IMPACT نرم افزار آموزشی و کاتالوگ الکترونیکی قطعات کامیون ها و اتوبوس های ولوو PROSIS نرم افزار کاتالوگ الکترونیکی قطعات خودروهای راهسازی ولوو MATRIS نرم افزار عیب یابی خودروهای راهسازی ولوو VCADS PRO نرم افزار عیب یابی Guide diag نرم افزار آموزشی و عیب یابی DEV2TOOLS جدید ترین سری نرم افزار برای عیب یابی در سطح بالاتر ( برنامه ریزی پارامترها) برای باز کردن 11500 پارامتر Volvo – Renault Trucks Programming Midsنرم افزار برنامه ریزی انواع برد های الکتریکی کلیه محصولات ولوو و رنوتراکس (کامیون – اتوبوس- راهسازی) MAN programming ECUs نرم افزار برنامه ریزی انواع برد های الکتریکی کلیه محصولات مان MAN cats 2 version 11.02 نرم افزار عیب یابی مان MAN WIS نرم افزار اطلاعات تعمیرگاهی مان MANTIS نرم افزار قطعات یدکی مان ================= کابل های دستگاه : 1/کابل کامیون های ولوو 2/کابل کامیون های ماک 3/کابل کامیون های رنو تراکس 4/کابل های اتوبوس های نسل قدیم و جدید ولو 5/کابل های انواع کامیون های ماک 6/کابل ولوو های راهسازی 7/کابل مان سری قدیم و جدید ================= قابلیت های دیاگ : خواندن و پاک کردن کدهای خطا پیگیری کدهای خطا خواندن پارامترها تست عملگرها Actuator Test کالیبراسیون و پروگرامینگ (تغییر سرعت ، کالیبره کردن گیجها ، کلاچ ، ...) قابل استفاده بر روی انواع ماشین آلات سنگین ، راه سازی و معدن ولوو ، اتوبوس و تریلی ، ژنراتور های ولوو (دیزلی و برق آبی) 09129319046 قائم مقامی

    تعمیرگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز تهران