آشنایی با دستگاه میوه خشک کن

 پیشرفت تکنولوژی موجب شده که از انواع مواد خوراکی و غذایی به شیوه‌های مختلف استفاده کنیم.  امروزه انواع میوه‌های خشک شده یا چیپس میوه مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند. طرز تهیه میوه خشک شده نسبت به روش‌های سنتی با تغییرات چشمگیری مواجه شده است. پیدایش دستگاه خشک‌ کن میوه موجب شد که افراد به‌ راحتی بتوانند انواع میوه‌ها را خشک کرده و مورد استفاده قرار دهند. خوردن میوه‌های خشک شده از دیرباز تاکنون همواره بین ما ایرانیان جایگاه و اهمیت خاصی داشته است. درگذشته افراد میوه‌ها را ابتدا شسته و به قطعات ریز تبدیل می‌کردند. سپس آن‌ها را در یک سینی قرار داده و مقابل نور خورشید گذاشته تا آبمیوه تبخیر شود. این عمل به‌عنوان یک روش زمان‌بر با مشکلاتی همراه بود. علاوه بر زمان‌بر بودن این روش شما نیاز به یک مکان گسترده برای تهیه مقدار زیادی چیپس ‌میوه داشتید. ازلحاظ بهداشتی نیز استفاده از روش سنتی مشکلات و چالش‌هایی برای افراد به وجود خواهد آورد. بااین‌حال و با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن دستگاه میوه خشک‌کن شما به‌ راحتی می‌توانید میوه موردنظر را خشک کرده و در زمان بسیار کوتاهی حجم انبوهی از میوه خشک شده داشته باشید. با مراجعه به جویشگر می‌توانید از انواع دستگاه‌های میوه خشک‌کن دیدن کرده و آن را خریداری کنید. 

اطلاعات در مورد دستگاه میوه خشک‌ کن

دستگاه میوه خشک‌کن با کارایی راحت در کوتاه‌ترین زمان ممکن حجم زیادی میوه خشک شده به شما ارائه می‌دهد. شما کافی است با شستن و قطعه ‌قطعه کردن میوه آن‌ها را درون سینی دستگاه میوه خشک‌ کن قرار دهید. با انجام تنظیماتی در دستگاه پس از مدت‌ زمان معینی میوه خشک شده یا چیپس میوه به شما ارائه می‌دهد. دستگاه میوه خشک‌ کن به‌عنوان یک دستگاه کاملاً اتوماتیک و هوشمند موجب می‌شود که افراد به‌ راحتی بتوانند انواع میوه‌ها را خشک کرده و به‌صورت چیز میوه در اختیار داشته باشند. وجود تهویه اتوماتیک در دستگاه خشک‌کن میوه به این دستگاه کمک می‌کند که با استفاده از فن‌های دستگاه به دمای تعادل رسیده و از هدر رفت انرژی به‌ خوبی جلوگیری شود.
اگر قصد خرید دستگاه میوه خشک کن را دارید تا به وسیله‌ی آن یک کسب و کار در مقیاس‌های متفاوت ایجاد کنید اما نمی‌دانید از کجا تهیه کنید، جویشگر امکانی را برایتان فراهم کرده که در کمترین زمان ممکن این نوع دستگاه را تهیه کنید. وارد صفحه دستگاه میوه خشک شوید و فروشندگان معتبر در این زمینه را پیدا کنید.
 
دستگاه میوه خشک کن

کاربرد خشک‌کن میوه

خرید دستگاه میوه خشک‌ کن به‌ خوبی می‌تواند یک شغل مناسب برای شما ایجاد کند. شما می‌توانید با خرید یک دستگاه به‌عنوان کارآفرین در ایجاد مشاغل خانگی انواع میوه و سبزی را خشک کرده و به فروش برسانید. مواد غذایی جهت حفظ مواد مغذی درون خود به خشک‌ کردن نیاز دارند. با توجه به اینکه به‌ راحتی می‌توان رطوبت را از مواد غذایی با استفاده از میوه خشک‌کن از بین برد ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنزیم‌ها به مدت‌زمان بیشتری در غذا باقی می‌ماند. همچنین چنانچه قصد دارید میوه‌ها و سبزی‌ها خود را در مدت طولانی نگه ‌دارید، می‌توانید با استفاده از دستگاه میوه خشک‌کن آن‌ها را خشک کرده و در زمان طولانی قابلیت استفاده داشته باشند.

انواع دستگاه خشک‌کن میوه

در حالت کلی دستگاه‌های میوه خشک‌کن به سه دسته تقسیم می‌شوند. هرکدام از این دستگاه‌ها متناسب با نیاز شما می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

دستگاه میوه خشک‌کن کابینی

دستگاه میوه خشک‌کن کابینتی به‌عنوان یک دستگاه صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کوچک‌ترین مدل این نوع میوه خشک‌کن با ۱۵ کیلوگرم ظرفیت و ۱۵ سینی قابلیت استفاده برای مصارف خانگی را نیز دارا خواهد بود. پرفروش‌ترین و کاربردی‌ترین نوع بین دستگاه‌های میوه خشک‌کن، دستگاه میوه خشک‌کن کابینتی است. این نوع دستگاه با قیمت معقولی که دارد برای کارگاه‌های کوچک و میوه خشک‌کنی‌های خانگی انتخاب مناسبی خواهد بود.

دستگاه میوه خشک‌کن تونلی

یک دستگاه کاملاً صنعتی که برای تولید میوه خشک در کارخانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع دستگاه با قیمت بالایی که دارد، قابلیت خشک‌ کردن ‌میوه در ظرفیت‌های بالا تا ۸۰۰ کیلوگرم در ساعت را دارا خواهد بود. چنانچه قصد راه‌اندازی یک تولیدی بزرگ را دارید، می‌توانید از این نوع دستگاه خشک‌کن میوه استفاده کنید.

دستگاه میوه خشک‌کن خانگی

دستگاهی با ظرفیت کم و ابعادی کوچک که با برق‌کار می‌کند. این دستگاه معمولاً دارای ۵ یا 6 طبقه خواهد بود. میوه‌ها  برای خشک‌کردن در این دستگاه با فاصله از هم و بر روی طبقات مختلف به‌صورت جداگانه باید چیده شوند. طریقه کار دستگاه میوه خشک کن خانگی به این صورت است که با عبور هوای گرم و به‌صورت کنترل شده از سوراخ‌هایی که در دستگاه وجود دارد، میوه رطوبت و آب خود را از دست داده و خشک خواهد شد. خرید این نوع دستگاه برای افرادی که قصد ایجاد شغل دوم و خانگی را دارند، اقتصادی به نظر می‌رسد. باغداران نیز با خرید دستگاه میوه خشک‌کن خانگی یک کسب‌وکار مناسب برای خود راه‌اندازی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای خشک‌کردن میوه در این دستگاه نیاز نیست که از میوه تازه استفاده کنید. میوه‌هایی که کیفیت پایینی داشته و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، را می‌توان به‌راحتی با دستگاه خشک‌کن میوه به چیپس میوه تبدیل کرد. فراموش نکنید که از دستگاه میوه خشک‌کن کابینتی نیز می‌توان به‌عنوان میوه خشک‌کن خانگی بهره‌مند شد.
بهترین مدل میوه خشک کن
 

بهترین مدل میوه خشک‌کن چیست؟

برای خرید بهترین مدل میوه خشک‌ کن باید گزینه‌های متعددی را در نظر داشته باشید. ابتدا بسته به نیاز خود و استفاده‌ای که قرار است از دستگاه میوه خشک‌کن داشته باشید، باید به گزینه موردنظر را انتخاب و خریداری کنید. چنانچه قصد راه‌اندازی یک کارگاه بزرگ را دارید، باید از دستگاه میوه خشک‌کن تونلی با ظرفیت بالا استفاده نمایید. بهترین دستگاه میوه خشک‌کن دانشگاهی که ترموستات آن قابل تنظیم بوده و قابلیت کنترل دما را با استفاده از فن به شما دهد. علاوه بر این برای انتخاب بهترین دستگاه خشک‌ کن میوه شما باید اندازه دستگاه،  قابلیت داشتن سینی قابل تنظیم در تایمر آن را  به‌ خوبی بررسی کنید.

تولید دستگاه میوه خشک‌کن

امروزه با کاربرد فراوانی که دستگاه میوه خشک‌کن دارد، در ظرفیت‌ها و انواع مختلف به‌منظور مصارف صنعتی و خانگی طراحی و تولید می‌شود. این دستگاه‌ها برای آینده کسب‌وکار افراد بسیار مناسب هستند. با این شرایط شرکت‌های بزرگ اقدام به تولید دستگاه خشک‌کن میوه کرده و آن‌ها را به بازار ارائه می‌دهند. بررسی کنید که گزینه موردنظر برای نیاز شما از بین دستگاه‌های خشک‌کن میوه کدام خواهد بود. ما در جویشگر به ‌واسطه فعالیت گسترده در این زمینه انواع دستگاه‌های میوه خشک‌کن متناسب با نیاز شما را توسط فروشندگان معتبر ارائه خواهیم داد.

طرز استفاده از دستگاه میوه خشک‌کن

جهت کارکرد با این دستگاه شما باید نکاتی را مدنظر قرار دهید.
 
1- ابتدا میوه‌ها را به‌طور کامل شسته و در صورت تمایل آن‌ها را خشک‌ کنید.
2- چنانچه میوه موردنظر شما دارای هسته باشد، آن را خارج کنید.
3- حال بر روی سینی دستگاه میوه‌ها را قرار دهید. سعی کنید میوه‌ها را به‌صورت یک‌لایه بر روی یک یا چند سینی قرار دهید.
4- به‌طور مرتب دستگاه را چک کرده تا سرعت خشک شدن میوه‌ها را مشاهده کنید.
5- پس از گذشت چند ساعت میوه‌ها با خشک شدن دارای اندازه کوچک می‌شوند. بنابراین می‌توانید تمام میوه‌ها را در یک سینی قرار دهید.
در مرحله آخر و پس از خشک شدن، تمام میوه‌ها را از دستگاه خارج کنید. سعی کنید به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید میوه‌ها خنک شوند و سپس آن‌ها را مصرف نمایید.

مزایای دستگاه خشک‌کن میوه

از سالم‌ترین خوراکی‌ها برای استفاده در مهمانی‌ها و مصارف خانگی چیپس میوه و میوه خشک است. تولید چیپس میوه نیاز به محصولات تازه نخواهد داشت. شما می‌توانید با دستگاه میوه خشک‌کن به‌ راحتی انواع میوه را خشک کرده و مورد استفاده قرار دهید. استفاده از دستگاه میوه خشک‌کن نسبت به روش سنتی گزینه مناسب‌تری برای ایجاد چیپس‌ میوه است. با داشتن یک دستگاه خشک‌کن میوه به‌راحتی می‌توانید از هدر رفتن میوه‌های مانده جلوگیری کرده و از آن‌ها مواد خوراکی ایجاد کنید. شما می‌توانید میوه‌های پلاسیده و غیرقابل استفاده را به‌راحتی با استفاده از این دستگاه خشک کرده و قابل خوردن کنید. دستگاه میوه خشک‌کن به‌ راحتی از رشد قارچ و باکتری در میوه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این از هدر رفتن ویتامین‌های موجود در میوه و مواد مغذی آن‌ها به‌ خوبی جلوگیری کرده و آن‌ها را به مدت زیادی نگه می‌دارد. این نکته را فراموش نکنید که از دستگاه خشک‌کن میوه می‌توانید برای خشک‌کردن انواع آجیل، سبزی‌ها و حتی گوشت نیز استفاده کنید.

مضرات دستگاه میوه خشک‌کن

با وجود مزایای گسترده‌ای که استفاده از دستگاه میوه خشک‌کن دارد، مضرات اندکی نیز در پی خواهد داشت. اولین و مهم‌ترین مورد از معایب دستگاه میوه خشک‌کن مصرف انرژی بالا با زمان طولانی خشک شدن میوه‌ها خواهد بود. نکته بعدی در مضرات استفاده از دستگاه میوه خشک‌کن هزینه بالای خرید آن برای افراد است. همچنین دستگاه معمولاً با سروصدای زیاد در مدت طولانی شما را با مشکلاتی روبه‌رو خواهند کرد. اما با این حال همان‌طور هم که قبلا گفتیم این مضرات در برابر مزایای آن بسیار ناچیز است.
قیمت خرید دستگاه میوه خشک کن

قیمت دستگاه میوه خشک‌کن

بسته به شرایط مختلفی قیمت دستگاه میوه خشک‌کن با تفاوت‌هایی همراه خواهد بود. از جمله نکات تأثیرگذار در قیمت این دستگاه می‌توان به ظرفیت دستگاه، نوع و برند دستگاه و همچنین مصرف سوخت اشاره کرد. برای خرید این دستگاه شما باید این گزینه‌ها را بررسی کرده و متناسب با نیاز خود آن را خریداری کنید. علاوه بر این دستگاه میوه خشک‌کن در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود. دستگاه‌های بزرگ برای مصارف صنعتی و دستگاه‌های خانگی در اندازه کوچک برای استفاده در منازل با قیمت مناسب در دسترس قرار دارند.

خرید دستگاه خشک‌کن میوه

جهت خرید دستگاه خشک‌کن میوه ابتدا نیاز خود از خرید آن را مشخص کنید. دقت کنید که با توجه به ظرفیتی که نیاز دارید، دستگاه مورد نظر را تهیه کنید. همچنین جنس بدنه  را بررسی کرده و گزینه مناسب را انتخاب نمایید. ما در جویشگر برای شما شرایطی فراهم کرده‌ایم که بتوانید انواع دستگاه‌های خشک‌کن میوه خود را به خریداران عرضه کنید. همچنین اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، می‌توانید به راحتی در سایت ما فروشندگان معتبر را پیدا کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید. اگر در رابطه با این موضوع هنوز سوالی دارید که در این مطلب جواب آن را پیدا نکرده‌اید، با مشاورین و کارشناسان ما تماس بگیرید. 
 
 

۲۲ خرداد ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • خط تولید دیوار پوش پی وی سی

    خط تولید دیوار پوش پی وی سی

    خط تولید دیوار پوش پی وی سی 20 سانتی و خط تولید دیوارپوش 25 سانتی و خط تولید دیوارپوش پی وی سی 30 سانتیمتر صادراتی با دستگاه لمینیت آنلاین قیمت اکسترودر کونیکال 65 پی وی سی (اکسترودر دوماردون pvc) - جلو خطی پی وی سی با عرض موثر 30 سانتیمتر، کشنده و اره دیوارپوش pvc - دستگاه لمینت آنلاین و دستگاه هات استمپ آنلاین وخارج خط - میکسر سرد و گرم PVC در اندازه های 300/600 و 500/1000 - تامین و فروش انواع اکسترودرهای کونیکال نو و دست دوم چینی واردات قالب دیوارپوش و پنل پی وی سی دیوار پوش و تایل سقفی میکسر سرد و گرم چینی پی وی سی 300/600، 500/1000 برای اطلاعات بیشتر با قسمت فروش تماس حاصل فرمائید تلفن: 02122194521 09383720098 یعقوبی

    ماشین‌آلات البرز
  • دستگاه چندلاکنی نخ (لاگیر-موازی کن)

    دستگاه چندلاکنی نخ (لاگیر-موازی کن)

    -شرکت دانش بنیان آپافن تولید کننده دستگاههای وایندر [فاق ماشین(سفت پیچ یا برگردان)، شل پیچ، چندلاکنی و کلاف به بوبین] می باشد. -سیاست آپافن بالا رفتن سرعت و کیفیت ، و همچنین کاهش هزینه ها مخصوصاً نسبت به نمونه خارجی می باشد. -با خرید دستگاه های آپافن برگ برنده برای رقابت و بقا در بازار امروز در دستان شماست و هر انتظاری از یک دستگاه وایندر دارید برآورده می شود. -دارای طراحی اصولی و منحصر به فرد - تولید ایرانی کیفیت جهانی -دارای استاندارد و ضمانتنامه کتبی -فروش لیزینگی برای کسب اطلاعات بیشتر یا شماره های زیر تماس بگیرید. 03537263193-03537263321 داخلی 301 و 09901153321 کارشناس فروش:جاسمی سایت: Apafan.com - ایمیل: sales@apafan.com -اینستاگرام: Apafan.co

    ماشین‌آلات یزد
  • فروش دوئر اکسیژن مایع

    فروش دوئر اکسیژن مایع

    مخزن دوئر جهت ذخیره سازی اکسیژن مایع و استفاده در کنار دستگاه های لیزر ، برش و ماشین آات مصرف کننده گاز اکسیژن بهترین جایگزین کپسول های گاز معمولی دارای کیفیت و ایمنی بسیار بالا این مخازن بهترین جایگزین کپسول های گاز اکسیژن معمولی هستند ، کپسول های گاز اکسیژن معمولی به خاطر فشار زیاد داخل سیلندر (150 بار) بسیار خطرناک بوده و چون حجم گاز پایینی را در درون خود ذخیره میکنند نیاز به شارژ شدن مداوم دارند و اینکه هزینه حمل نقل زیادی جهت شارژ و زحمت زیادی جهت جابه جایی به صاحب سیلندر تحمیل میکنند ولی با توجه به اینکه این مخازن با گاز اکسیژن مایع شارژ میگردند ، با توجه به حجم مخزن ، هر کدام به اندازه چندین سیلندر گاز کارایی دارند

    ماشین‌آلات اصفهان
  • خط تولید لوله پزشکی pvc

    خط تولید لوله پزشکی pvc

    خط تولید لوله پزشکی pvc تمام استیل جهت تولید انواع لوله های انعطاف پذیر پزشکی و بهداشتی، خط تولید لوله سرم پی وی سی یا لوله های pvc مدیکال گرید از یک اکسترودر تک مارپیچ تمام استیل و پایین خطی و قالب تمام استیل 304 تشکیل شده اند که به همراه یک گرانول ساز با اکسترودر 51/105 کونیکال پکیج مناسبی برای تولید لوله های گرید پزشکی می باشند. مجموعه فیدار اکسترودرپلاس تامین کننده و سازنده اکستروژن لاین پی وی سی مدیکال می باشد که با شرکت Tirong machinery بصورت مشارکتی این خطوط را وارد و تولید می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با بخش فروش تماس حاصل فرمایید.

    ماشین‌آلات البرز