ضدعفونی صحیح میوه و سبزیجات

سبزیجات و میوه ها سرشار از ویتامین های گروه A وC بوده و همچنین حاوی مقادیری ویتامینB ، آهن و مقدار قابل توجهی فیبر هستند. سبزیجات بخاطر نقش مؤثرشان در تامین سلامت انسان، یکی از گروههای مهم مواد غذایی محسوب میشوند و برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونتها یا ترمیم زخمها و سلامت پوست ضروری هستند. به همین علت توصیه شده است همیشه همراه غذا از سبزیجات تازه نیز استفاده شود. اما این امر زمانی امکانپذیر است که میوه و سبزیجات کاملاً تمیز و شسته شوند و همچنین قسمت های خراب و لکه دار آنها جدا و دور ریخته شوند زیرا این قسمتها محل تجمع آلودگیهای میکروبی میباشد.

سبزیجات اغلب به دلیل استفاده از کودهای انسانی و حیوانی، آب آلوده و تماس حیوانات، به عوامل بیماریزا آلوده میشوند. در صورت مصرف چنین سبزیجاتی، خطر ابتلا به بیماریهایی نظیر وبا، حصبه، هپاتیت، اسهال خونی و بیماریهای انگلی، نظیر کیست هیداتیک و آسکاریس وجود دارد. از طرفی سبزی های خاک آلود به راحتی آلودگی را به سایر مواد غذایی منتقل میکنند. بنابراین توصیه می شود به هنگام خرید، سبزی بدون خاک بخرید و یا در منزل اول خاک گیری و سپس نگهداری شود. خاک به طور طبیعی منبع بسیاری از میکروبهاست و اگر به یخچال راه پیدا کند می تواند سایر موادغذایی را نیز آلوده کند.

آمار ، حاکی از آن است که درصد قابل توجهی از بیماریهای ناشی از مصرف مواد غذائی ، مربوط به خوردن میوه و سبزیجات آلوده می باشد که خود نقش مهم و ضروریِ پاک سازی و ضدعفونیِ این دسته از مواد خوراکی را بیان میکند. لازم به یادآوری است که شستن و ضدعفونی کردن هم زمان میوهها و سبزیجات غلط است و مرحله شست وشو حتما باید بطور جداگانه و قبل از مرحله ضدعفونی کردن انجام شود.

امروزه راه کارهای متفاوتی برای پاکسازی و ضدعفونی میوهها و سبزیجات وجو دارد اما دستورالعمل ساده و در عین حال مطمئن برای آماده سازی این خوراکیهای حیاتی ، به شکل زیر می باشد:

1- پاکسازی کامل سبزی و میوه از خاک وگل و لای
2- جدا کردن قسمت های خراب و لکه دار
3- شستشوی کامل میوه و سبزی در آب
4- اضافه نمودن سه تا پنج قطره مایع ظرفشوئی و نگه داشتن مواد به مدت دو الی سه دقیقه در این محلول به منظور انگل زدائی
5- شستشوی مجدد میوه و سبزی
6- اضافه کردن ماده ضدعفونی کنندهی مناسب طبق دستورالعمل روی ظرف، به منظور ضدعفونی کردن میوه و سبزی در آب سالم
7- آبکشی دوباره برای شستشوی باقیمانده ماده ضدعفونی کننده از روی پوست میوه ها و سبزی ها ،اگر این مرحله به دقت انجام نشود ممکن است فرد در اثر مصرف مواد ضدعفونی کننده دچار مسمومیت شود.
از آنجاکه شستشوی بیش از حد و چند باره، از یک طرف بسیار خسته کننده بوده و سبب اهمال مصرف کننده و عدم پیروی از مراحل دقیق آن شود و از طرف دیگر میتواند به بافت میوه و سبزی و یا ظاهر آنها صدمه بزند، میتوان از یک گندزدای موثر استفاده کرد که در صورت استفاده از این ماده، شما نیاز به آبکشی مجدد مواد ندارید و میتوانید با اطمینان کامل پس از اضافه نمودن آن (طبق دستورالعمل موجود در سایت) به آب سالم و غوطه ور کردن میوه و سبزی در این محلول شفاف و بدون رنگ و بو، پس از گذشت مدت زمان مشخص شده، مواد را از داخل آب خارج کرده و بدون نیاز به آبکشی میل نمائید.
8- در این مرحله میتوانید میوه و سبزی سالم و بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی را نوش جان کنید.


۲۸ اسفند ۱۳۹۹


محصولات مشابه
  • اتوماسیون مخازن شامپو

    اتوماسیون مخازن شامپو

    اتوماسیون واژه ای است که سبب اتوماتیک شدن یک فرایند یا یک عملیات تولیدی میشود در اتوماسیون مخازن شامپو قادر هستیم تا بارگیری مخازن آب برای تولید شامپو و مواد بهداشتی را باسرعت مناسب و تعداد نیروهای حداقلی و عدم دخالت انسان انجام دهیم یکی از مشکلات صنعت شامپو سازی تنظیم میزان غلظت یکسان تولید در ادوار مختلف است این عمل میتواند بطور مستقیم و غیر مستقیم روی مشتریان یک محصول اثر بگذارد بنابر این شرکتهای بهداشتی که محصولات آنها در سطح جامع پخش هستند تمایل دارند تا از طریق حصول یک روش دقیق و اتوماتیک فرایند تولید خود را با اتوماسیون مکانیزه کرده تا حداقل کاهش درجه کیفی را در محصولات تجربه کنند پیشران صنعت ویرا برای اولین بار محصولی را ارایه نموده است که این محصول قابلیت بارگیری تا 8 مخزن آب را یکی پس از دیگری دارد این سیستم میتواند برتامه بارگیری هر مخزن را جداگانه صورت داده و در اتمام بارگیری عملیات اختمام بارگیری را تعیین نماید حتی این سیستم میتواند تخمین بزند که مدت زمان بارگیری مخزن چقدر است برای اطلاعات بیشتر به وبسایت سر بزنید https://pishrans.com/automation-for-shampoo

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • کاشت مو طبیعی در یک جلسه

    کاشت مو طبیعی در یک جلسه

    **با کاشت مو و کاشت ابرو بهترین تغییر را در چهره خود ایجاد کنید** کلینیک کاشت ایران مو با ارائه خدمات VIP و با امکان پرداخت به صورت اقساطی این امکان را برای شما فراهم میکند با شرایط مناسب و کیفیت عالی این خدمات را به بهترین شکل انجام دهید جهت مشاوره رایگان عدد 1را به شماره زیر پیامک کنید کاشت مو یک روش جراحی زیبایی است که به منظور رفع مشکلات ریزش مو و کاهش طاسی مو انجام میشود در این روش موهای سالم و قوی از مناطق دیگری بدن شما گرفته شده و در منطقه ی طاسی کاشت میشود . این روش علاوه بر بهبود ظاهر فرد ، باعث افزایش اعتماد به نفس و خود باوری شما نیز میشود روش های نویین کاشت مو شامل روش FUT و FIT و SUTپلاس هست که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. **بررسی اجمالی خدمات** خبر خوب برای کسانی که از ریزش موهای خود رنج می برند و هرراهی که امتحان می کنند به نتیجه ای دست پیدا نمی کنند این است که می توانند با عمل کاشت مو بخش زیادی از ریزش موهای خود را جبران کنند. در این روش درمانی پزشک یک ناحیه را به عنوان ناحیه اهدا کننده انتخاب می کند و با استفاده از تکنیک های مخصوص گرافت های مورد نیاز خود را جدا و در محلی که طاسی اتفاق افتاده است قرار می دهد.

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • کیسه زباله آویس

    کیسه زباله آویس

    کیسه های زباله آویس در جعبه بندی شیک و دارای سه رول رنگی و تهیه شده ازمواد پلی اتیلن خالص مقاومت بسیار بالا در برابر کشیدگی و پارگی دارای ضخامت بالا و بدون نشتی ساخته شده با بهترین و مرغوب ترین متریال و در رنگ بندی های مختلف برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ی تمامی محصولات و همچنین ثبت سفارشات خود میتوانید به وبسایت ما به آدرس http://www.avisaplast.ir مراجعه فرمایید و یا با شماره های مندرج دربخش اطلاعات تماس حاصل فرمایید تولیدکننده تمامی محصولات سلولزی /تولید انواع دستمال های کاغذی و انواع محصولات پلیمری و ظرفهای یکبار مصرف از جمله انواع ظروف کاغذی ، سفره های یکبار مصرف ، کیسه های زباله و و فریزر با بالاترین کیفیت و قیمت معقول

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • هشداردهنده دمای انبارهای بهداشتی و پزشکی

    هشداردهنده دمای انبارهای بهداشتی و پزشکی

    وظیفه یک هشدار دهنده دما اطلاع رسانی به مدیر در شرایط بحرانی و از کنترل خارج شده است اما آیا میتوان به یک هشدار دهنده با نگاه یک سیستم ساده نگریست البته جواب این سوال از نظر فنی کاملا مثبت است و دستگاههای هشدار دهنده جزو ساده ترین تجهیزات ابزار دقیق و کنترل صنعتی محسوب میشوند اما از منظر وظیفه که دارند این دستگاهها سیستم های بسیار با اهمیتی هستند که وظیفه آنها در شرایط خطرناک قابل درک است و هر سیستمی که بتواند در آن شرایط هشدار بجا و درستی را ارسال نماید نماد یک هشدار دهنده است باید به این نکته توجه داشت که سیستم های هشدار در عین کارکرد ساده وظیفه بسیار مهمی را پشتیبانی مینمایند که این وظیفه عملا همان مدیریت یک سیستم برای اطلاع از رخدادهای داخل آن سیستم است در سیستم هشدار پیشران صنعت ویرا که به منظور حفاظت سردخانه ها -یخچالها -انبار ها -فریزرها ساخته شده است میتوان موارد زیر را پوشش داد 1-هشدار در صورت افزایش دما از حد تعریف شده 2-هشدار در صورت کاهش دما از حد تعریف شده 3-هشدار در صورت قطع برق دستگاه 4-هشدار در صورت قطع برق شبکه محلی 5-هشدار در صورت باز ماندن درب سردخانه یا یخچال 6-هشدار در صورت بروز نشت آب در سردخانه 7-هشدار در صورت گیر کردن ترموستات دیفراست موارد فوق همگی جزو فاکتورهایی است که بطور مکرر در سردخانه ها و یخچالها و انبار ها سبب بروز مشکلات عدیده ای میگردد برای اطلاعات بیشنر میتوانید به لینک زیر سر بزنید https://pishrans.com/tc100 برای مشاهده رزومه روی لینک زیر کلیک نمایید https://pishrans.com/projects1 عکس پروژه ها را در لینک زیر ببینید https://pishrans.com/photo-project

    بهداشتی و آرایشی تهران