انواع روکش چوب کدامند | آشنایی با محل استفاده از انواع چوب

 با انواع روکش چوبی آشنا شوید

اگر کمی با چوب‌ها آشنایی داشته باشید، می‌دانید که انواع روکش چوب با یکدیگر متفاوت هستند و در اکثر مواقع این تفاوت‌ها در رنگ، کاربرد و مقاومت آن‌ها می‌باشد. به طور مثال برخی از چوب‌ها را می‌توان صاف کرد و بر روی آن‌ها نقوش متفاوتی را طراحی کرد. در ادامه این مطلب اطلاعات بیشتری درباره انواع روکش چوبی در اختیارتان قرار می‌دهیم.
 

روکش چوب راش

روکش چوب راش یکی از محبوب‌ترین چوب‌های موجود در بازار است که رنگ آن صورتی مایل به قهوه‌ای می‌باشد. در این چوب معمولا رگه‌های قهوه‌ای دیده می‌شود که بسیار براق هستند. این چوب معمولا برای ساخت انواع کابینت چوبی، درب چوبی، انواع کمد، انواع میز و مبلمان چوبی و تخت خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد و به چوب با کیفیت مشهور است.
 

روکش گردو

روکش گردو از رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای تشکیل شده است که دارای رگه‌های ریزی با قهوه‌ای سوخته می‌باشد. بر روی این چوب می‌توان طراحی‌های مختلفی را پیاده سازی کرد. از چوب گردو معمولا برای ساخت کابینت‌های چوبی، درب‌های چوبی، و انواع مبلمان استفاده می‌شود.
 

روکش ماهاگونی یا ماهگونی

رنگ روکش ماهاگونی یا ماهگونی شباهت زیادی به رنگ‌های زرد تا قهوه‌ای مایل به قرمز دارد. از این چوب معمولا در طراحی نماهای داخلی و ساخت کابینت‌های مختلف استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای این چوب می‌توان به ساخت سطوح میزهای اداری و غذاخوری در سازمان‌ها و رستوران‌ها اشاره کرد.
 

روکش ملچ

رنگ روکش‌های ملچ معمولا قهوه‌ای مایل به قرمز است و در برخی مواقع در آن رگه‌هایی از رنگ سبز نیز دیده می‌شود. از روکش ملچ معمولا در ساخت کابینت‌های چوبی، درب چوبی، انواع کمد، انواع مبلمان و تخت خواب بهره گرفته می‌شود.
 

روکش زیتون

روکش زیتون هم یکی از انواع روکش چوب است که به رنگ‌های خاکستری تا زرد وجود دارد و رگه‌های قهوه‌ای تیره و زیتونی در آن دیده می‌شود. از این نوع روکش‌ها معمولا در ساخت جعبه‌های چوبی تزئینی، انواع درب چوبی و مبلمان چوبی استفاده می‌شود.
 

روکش جناغی End Match

روکش جناغی موسوم به اند مچ دارای دو ورق می‌باشد که انتهای آن‌ها با یکدیگر متقارن است. آن‌ها با تکنیک کتابی در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. زمانی که آن‌ها در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، به شکل 4 ورق متقارن دیده می‌شوند که بسیار جالب است. روکش اند مچ یکی از پرطرفدارترین و زیباترین نوع روکش چوب است که بسیار لوکس بوده و برای مبلمان و کابینت‌های کلاسیک مناسب است.

روکش جناغی Slip Match

روکش جناقی اسلیپ مچ و اند مچ در اکثر مواقع در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند و نقوش بسیار زیبایی را تولید می‌کنند. آن‌ها اختلافات جزئی در رنگ‌ها دارند که در کنار یکدیگر به این صورت مشاهده می‌شوند که در حال تکرار هستند. 

روکش‌های چوب مصنوعی

انواع روکش چوب همیشه با چوب‌های طبیعی ساخته نمی‌شوند و روکش‌های مصنوعی نیز در آن‌ها نقش دارند. به طور کلی روکش‌های چوب در نوع دو ساخت و توزیع می‌شوند که یکی از آن‌ها روکش‌های ملامینه هستند و معمولا در صفحات چوبی مانند MDF و HDFها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ دیگر نوع چوب مصنوعی روکش‌های وینیلی بوده که برای صفحات PVC مورد استفاده قرار می‌گیرند. پی وی سی‌ها اغلب برای لبه‌چسبانی کاربرد دارند.

 
این دو روکش دارای خصوصیات فیزیکی یکسانی هستند و که شباهت آن‌ها در رنگ، اندازه و نقش می‌باشد. اما خصوصیات مکانیکی آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند که می‌توان به مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی آن‌ها اشاره کرد. به طور کلی روکش‌های ملامینه دارای مقاومت بیشتر از روکش‌های وینیلی هستند، زیرا روکش‌های وینیلی باید انعطاف بیشتری داشته باشند. در مقابل در موضوع مقاومت در برای رطوبت وینیلی بهتر است.

سخن پایانی

در این مطلب انواع روکش چوب را به شما معرفی کردیم. علاوه بر مطالعه این مطلب، اگر قصد خرید روکش چوب را دارید، حتما پیش از خرید با یک متخصص مشورت کنید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. به عنوان نکته پایانی بهتر است بدانید معمولا روکش‌هایی که برای زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، از ظرافت بیشتری برخوردار هستند و روکش‌هایی که برای برای قرنیزها و یا دیوار استفاده می‌شود، دارای مقاومت بیشتر و ظرافت کمتری هستند.

۲۵ بهمن ۱۳۹۹
جویشگر


محصولات مشابه
  • گچبری پیش ساخته قاب سازی دیوار

    گچبری پیش ساخته قاب سازی دیوار

    تولیدی گچبری پیش ساخته در شهریار گچبری دیوار قاب بندی دیوار پذیرایی طرح سه قاب مناسب دیوار 4 الی 5 متر برای گچبری دیوار سبک مدرن ابزار قاب ساده و برای گچبری دیوار سبک کلاسیک از تاج قاب و گل گوشه قاب استفاده می شود .‌ قاب بندی مدرن دیوار و قاب بندی کلاسیک دیوار دارای تنوع ابزاری زیادی می باشد.

    دکوراسیون و نما تهران
  • مجری نمای شیشه ای

    مجری نمای شیشه ای

    اخیرا با پیشرفت تکنولوژی در ساخت و تولید تجهیزات و مصالح ساختمانی، شیشه های تک جداره از محبوبیت کمتری میان معماران برخوردارند، و در نماهای شیشه ای معمولا از شیشه های چند جداره استفاده می‌کنند. بنابراین به چند مورد از مزایای شیشه‌ای چند جداره می‌پردازیم. برای مثال می‌توان به کاهش بار اضافی ساختمان، عایق دما و صوت، حداکثر استفاده از روشنایی نور خورشید، جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش، سرعت اجرای بالا، تامین دید یکپارچه برای افراد داخل ساختمان، ظرافت و زیبایی چشم نواز و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. امین واعظی مجری نمای شیشه ای ( کرتین وال، فریم لس، یونی تایز و ....) اماده ارایه خدمات به شما عزیزان می باشد مشاوره با ما، انتخاب با شما 09123008791

    دکوراسیون و نما تهران
  • کاغذ دیواری

    کاغذ دیواری

    طراحی ، تهیه و اجرای برگزیده بهترین کاغذ دیواری های روز دنیا ، 100% قابل شستشو ، کاغذ دیواری قابل شستشو کاغذ دیواری ارزان و قیمت مناسب کاغذ دیواری لاکچری و بسیار شیک کاغذ دیواری مخصوص لابی ایتالیا ، کره ، تایوان ، آلمان و غیره ، 70 آلبوم متفاوت و تک در عرضهای متفاوت ، بهترین کاغذ دیواری های کودک ، جدیدترین کاغذ دیواری طرح کودک با کادر مجرب و متعهد در اجرا و زیرسازی مناسب ، پیشنهاد ما : قیمت هر نوع کاغذ دیواری را از ما استعلام قیمت بگیرید ، ارسال آلبوم ، بازدید و مشاوره رایگان ، http://www.takbaloot.com

    دکوراسیون و نما تهران
  • اضافه اشکوب،اضافه بنا،اضافه طبقه،

    اضافه اشکوب،اضافه بنا،اضافه طبقه،

    مزیت های اضافه بنا با سازه های ال اس اف 1-وزن بسیار کم همراه با مقاومت بالا 2-در اجرای نوع نما محدودیتی وجود نخواهد داشت و نمای طبقه ی اضافه شده با طبقات زیرین کاملا یکدست ویکسان خواهد بود 3-زمان اجرا بسیار کوتاه خواهد بود 4- مشکلات و کثیف کاری بنایی که اغلب موجب بروز مشکل و نارضایتی ساکنین واحد های زیرین و همسایه ها میگردد وجود ندارد اضافه طبقه،اضافه اشکوب،اضافه بنا،سبک سازی،مقاوم سازی،پیش ساخته،ال اس اف، ویلا،نمای خشک،نمای مدرن ویلا در شمال ویلای ارزان ویلای دوبلکس ویلای تریبلکس ویلای پیش ساخته ویلای مدرن ساخت ویلا پیمانکاری ویلا کلید تحویل ویلا فایبر سمنت سمنت برد سیمان برگ نمای خشک سنگ خشکه چین سرامیک خشکه چین اضافه طبقه اضافه اشکوب اضافه بنا سبک سازی مقاوم سازی پیش ساخته ال اس اف ویلا نمای خشک نمای مدرن سوله سوله صنعتی سوله ورزشی سوله پیش ساخته سوله ارزان سوله دست دوم فایبر سمنت سمنت برد سیمان برگ نمای خشک سنگ خشکه چین سرامیک خشکه چین اضافه طبقه اضافه اشکوب اضافه بنا سبک سازی مقاوم سازی پیش ساخته ال اس اف ویلا ،نمای خشک نمای مدرن

    دکوراسیون و نما مازندران