راهنمای انتخاب پاکت آجیل و خشکبار

راهنمای انتخاب پاکت آجیل و خشکبار
آجیل و خشکبار شامل مغز خشک میوه­ های دانه ­ای و انواع میوه ­های خشک شده است که از چند دیدگاه بسیار مهم می ­باشند. 
    • آجیل و خشکبار به عنوان یک منبع غذایی غنی در لیست مواد مغذی قرار گرفته ­اند که شامل فیبر، آنتی اکسیدان، چربی غیراشباع، انواع ویتامین و مواد معدنی هستند.
    • آجیل و خشکبار یکی از اقلام سودآور در بخش صادرات غیرنفتی ایران هستند به طوری که توانسته است در سال 1398 ، 3 میلیار و 500 میلیون دلار ارزآوری داشته باشد. 
    • در بخش گردشگری آجیل و خشکبار ایران به عنوان یک سوغاتی و هدیه شیک و پرطرفدار شناخته شده است.
    • در جشن­ ها ومهمانی ­ها مورد استفاده قرار می­ گیرد و جز تنقلات پرطرفدار ایرانی است.
دلایلی مانند موارد ذکر شده در بالا موجب شده است که آجیل و خشکبار ایران به یک محصول پرطرفدار تبدیل شود. هرچند که ایران قدیمی­ ترین کشوری است که میوه ها را به صورت آجیل و خشکبار فرآوری کرده است، ولی متأسفانه در دنیای امروز اول نیست و مهم ­ترین دلیل آن نوع بسته­بندی و انتخاب پاکت آجیل و خشکبار در بسته بندی است. 
در حال حاضر از روش­ های مختلفی برای بسته ­بندی این محصول استفاده می ­شود که با عواملی مانند وزن بسته بندی، بازار هدف، کیفیت آجیل، مدت زمان نگهداری آن و بودجه ای که برایش درنظر گرفته شده است، رابطه مستقیم دارد. اما جدا از عوامل فوق، برای انتخاب پاکت آجیل و خشکبار باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:
    • نکات استاندارد نگهداری از آجیل و خشکبار در آن رعایت شده باشد و عایق هوا باشد.
    • پاکت آجیل و خشکبار را از جنسی انتخاب کنید که ضد رطوبت باشد.
    • پاکت آجیل و خشکبار باید بتواند از رنگ، بو و مزه آن محافظت کند.
    • بسته­ بندی جذاب و گیرا باشد. جذاب بودن بسته ­بندی آجیل اهمیت بسیار زیادی در جذب مشتری و بازار هدف دارد که انکارناپذیر است.
    • موجب بالارفتن قیمت برای مصرف­ کننده و تولید­کننده نشود. 
    • بسته ­بندی در هنگام حمل و نقل در بازار داخلی و به ویژه در صادرات آسیب نبیند و در برابر پارگی مقاومت داشته باشد.
انواع پاکت آجیل و خشکبار
چه زمانی از پاکت آجیل و خشکبار برای بسته ­بندی استفاده می­ شود؟ در صورتی که وزن آجیل در هر بسته بیش از یک کیلو باشد، بسته بندی به صورت پاکت آجیل و خشکبار نخواهد بود اما در فروشگاه ­ها، در بخش صادرات و خرده ­فروشی برای بسته ­بندی از پاکت آجیل و خشکبار استفاده می ­شود.
برای بسته ­بندی آجیل و خشکبار از انواع مختلف پاکت­ های کاغذی، پلیمری و رولی استفاده می شود که وزن آجیل و تیراژ آن در انتخاب نوع پاکت آن اهمیت زیادی دارد. از پاکت آجیل و خشکبار می توان به انواع مدل های زیپ دار، پاکت سه طرف دوخت، پاکت بغل کاست، پاکت باکس پوچ ، مرکز دوز، پاکت‌های ایستاده چندلایه، پاکت های ایستاده پاشنه دار و... اشاره کرد.
جدا از نوع پاکت، دو نوع پاکت آجیل قابل تهیه و استفاده است:
پاکت آجیل و خشکبار آماده: این پاکت ­ها به صورت آماده از طرف کارخانه ­ های تولید پاکت تولید و عرضه می شوند. تولید ­کنندگان آجیل و خشکبار می ­توانند این پاکت ها را تهیه و استفاده کنند ولی باید به خاطر داشته باشید که این نوع پاکت ­ها برای تیراژ پایین مناسب است و در تیراژ بالا برای تولید­کننده گران تمام می شود که در نهایت موجب بالا رفتن قیمت تمام شده خواهد شد. این پاکت ­ها بر اساس وزن و حجم محصول مشخص شده هستند و شما می­ توانید براساس نیاز خود این پاکت­ را انتخاب نمایید.
پاکت آجیل و خشکبار سفارشی: اگر جز تولیدکنندگان و یا توزیع­ کنندگان عمده بازار هستید، استفاده از این نوع پاکت­ ها را به شما پیشنهاد می ­کنیم. بهتر است با توجه به وزن آجیل در بسته ها، بازار هدف، کیفیت و درجه ­بندی بسته ­بندی و... به کارخانه های تولید پک ­ها و بسته ­بندی­ ها پاکت مورد نظر خود را سفارش دهید تا مرغون به صرفه باشد. برای انتخاب انواع این پاکت ­ها می توانید از تولیدکنندگان آن نیز مشاوره دریافت کنید.
سایز پاکت آجیل و خشکبار: 
پاکت­ های آماده و معمول که برای آجیل و خشکبار مناسب هستند از ابعاد 11*10 شروع می شوند و این ابعاد به 40*30 هم می رسد. سایر ابعاد متداول عبارت است از: 18*13، 15*21، 16*24 و... ضخامت جداره کیسه ­ها هم از 110 میکرون تا 130 میکرون است. محدوده وزنی که مناسب برای این ابعاد هستند بین 100 گرم تا 2 کیلو می­ باشد. در صورتی که ابعاد استاندار جوابگوی نیاز شما نباشد، باید از تولیدکنندگان این پاکت ­ها بخواهید تا به صورت سفارشی سایز مورد نیاز شما را تهیه کنند. 
مقایسه پاکت­ های آجیل و خشکبار: 
متداول ­ترین پاکت­ های آجیل عبارت­ اند از:
    • پاکت ­های زیپ ­دار پلیمری: این پاکت­ ها در مدل ­های پاکت‌های ایستاده چندلایه، پاکت­ های ایستاده پاشنه ­دار، پاکت های وکیوم و.. ارائه می ­شوند. این مدل در صنعت بسته ­بندی ایران با نام مدل ساندیسی شناخته می ­شود. زیبایی بسته بندی، سهولت استفاده، مقاومت بالا، حفظ طعم و بوی آجیل و خشکبار از مهم ­ترین مزایای این پاکت است. در ضمن بعد از باز شدن پاکت امکان وکیوم مجدد آن برای مصرف کننده وجود دارد. این نوع پاکت آجیل در بخش صادرات و نمایشگاه ضریب غرفه آرایی و برندپذیری بالایی دارند. 
معمولا در تهیه این نوع پاکت بسته ­بندی از مواد پلیمری مانند LLDPE، PPE، پلی اتیلن و PVC استفاده می شود که مرغوبیت آن­ ها بسیار مهم است.
     • پاکت ­های زیپ دار کاغذی: فواید این پاکت­ ها هم مانند پاکت ­های زیپ دار پلیمری است با این تفاوت که سبک تر هستند و روکش کاغذی عایق و از داخل پوشش پلیمری و ضد آب دارند.
    • رول: رول ها می توانند شفاف یا رنگی باشند. پاکت در کارخانه و هنگام پر شدن پاکت دوخت می­ شوند. پرستیژ بالایی ندارند. امکان وکیوم مجدد برای مصرف کننده وجود ندارد. برای مصارف روزمره مناسب هستند. از لحاظ وزن و ابعاد محدودیت خاصی ندارند. بسیار متداول ­تر از سایر بسته ­بندی ها هستند. در این روش از روش دوخت اتوماتیک سلفون و رول­ های لمینت استفاده می ­شود.
    • جعبه های کادویی: این نوع بسته­ بندی لوکس است و برای سوغات و هدیه مناسب می ­باشند به همین علت از آن با عنوان­ هایی مثل بسته ­بندی کادویی استفاده می­ شود و معمولا از جعبه ­های چوبی یا پلاستیکی که به چند قسمت تقسیم شده ­اند و شامل چند نوع آجیل است تشکیل می­ شوند که روکش سلفون دارند. هرچند این نوع بسته ­بندی­ ها زیبا هستند ولی در صورتی که وکیوم آن به درستی انجام نشود، محصول به شدت آسیب پذیر می ­شود و با نفوذ هوا و رطوبت به بسته بندی، مزه و بوی آجیل تغییر می ­ کند.
 با مقایسه ویژگی­ های بالا می ­ توان دریافت که پاکت زیپ ­ دار و بعد از آن بسته ­ بندی رولی مناسب ­ترین روش برای نگهداری آجیل و خشکبار هستند.

۲۲ دی ۱۳۹۸
نوبجی


محصولات مشابه
  • کهکشان آتش بازی 1 شوت 2 اینچ

    کهکشان آتش بازی 1 شوت 2 اینچ

    کهکشان آتش بازی 1 شوت 2 اینچ نارگستر زمان سوزش: 20 ثانیه ارتفاع پرتاب کهکشان آتش بازی 1 شوت: 50 متر وزن : 310 گرم کلاس خطر: 1.4G جهت خرید این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: https://chizmiza.com/?p=1883 کهکشان ها همان منور هستند با این تفاوت که بعد از اینکه یک مسیر عمودی را به سمت آسمان پشت سر می‌گذارد منفجر می‌شود و نورافشانی فوق‌العاده زیبایی را از خود به نمایش می‌گذارد. کهکشان‌ ها انواع متعددی دارند از کهکشان 10 شوت گرفته تا 8 شوت، 6 شوت، 25 شوت، 9 شوت و … که از نظر تعداد شلیک، زمان سوزش، ارتفاع پرتاب و همچنین وزن با یکدیگر متفاوتند؛ در ادامه علاوه‌بر اینکه می‌توانید انواع کهکشان‌های آتش بازی را مشاهده کنید، می‌توانید از مشخصات کامل و قیمت هر کدام اطلاع پیدا کرده و مدل موردنظرتان را به صورت آنلاین خریداری کنید.

    مجالس و تشریفات اصفهان
  • مشعل شادی 6 با وزن 10 گرم نارگستر

    مشعل شادی 6 با وزن 10 گرم نارگستر

    مشعل شادی 6 با وزن 10 گرم نارگستر زمان سوزش: 35 ثانیه ارتفاع سوزش: 30 سانتی متر وزن : 10 گرم کلاس خطر: 1.4G طریقه مصرف: دستورالعمل مندرج بر روی محصول جهت خرید این محصول روی لینک زیر کلیک کنید: https://chizmiza.com/?p=1909 مشعل نارگستر با وزن 10 گرم و ارتفاع سوزش 30 سانتی متر مشعل دستی شادی با اندازه متوسط اما نوردهی عالی تا مدت زمان 35 ثانیه نورافشانی میکند. مناسب برای جشن ها و مراسم ایرانی مانند، چهارشنبه سوری، شب یلدا، عید باستانی نوروز

    مجالس و تشریفات اصفهان
  • پک ترحیم در اصفهان ، حلوا و خرما

    پک ترحیم در اصفهان ، حلوا و خرما

    پک ترحیم مناسب مراسمات ترحیم در مهمان باش پاکتهای مشکی هوالباقی با اقلام دلخواه شما ارسال به مکان شما جهت کسب اطلاعات و مشاوره 09135454260 تماس بگیرید انواع سینی حلوا و خرما سینی حلوا مخلوط خرما مجلسی با مغز

    مجالس و تشریفات اصفهان
  • سینی حلوا و خرما

    سینی حلوا و خرما

    ✔ سفارش و مشاوره فقط با شماره 09135454260 -------------------------------------------------------------------------- انواع سینی حلوا و خرمای تازه در دو سایز سینی بزرگ و سینی کوچک، شامل ( حلوای رولتی ، میکادو ، تارت ، حلواخرمای مخلوط، خرمای مجلسی با مغز گردو و خرمای حلوا پیچ با مغز گردو) می باشد. سفارشات بصورت روزانه ، تازه و بهداشتی تهیه و بسته بندی می گردد. ------------------------------------------------------------------------------------ شما می توانید حلوا خرما را بصورت سینی و یا تکنفره سفارش دهید. ثبت سفارش از 24 ساعت قبل از مراسم ------------------------------------------------------------------------------------ خدمات پذیرایی مهمان باش ارائه دهنده انواع پک های پذیرایی تکنفره در بسته بندی های شیک و متنوع ، آماده پذیرایی از مجالس و مهمانی های شما همشهریان گرامی می باشد. ------------------------------------------------------------------------------------ سفارش فقط با شماره : 09135454260 اصفهان - میدان احمد آباد - خیابان جی - خیابان لاهور

    مجالس و تشریفات اصفهان