راه های خنک نگهداشتن خانه در تابستان


بدن انسان به طور معمول می تواند از طریق عرق کردن دمای خود را تنظیم کند، البته تا زمانی که در معرض گرمای بیش از اندازه قرار نگیرد! هنگامی که بدن به دلیل عرق کردن، بیش از اندازه آب و نمک از دست دهد، خستگی به سراغ افراد می آید و حتی می تواند زندگی آنان را فلج سازد. اکنون زمان آن رسیده است تا به تمام تهمیدات لازم برای مقابله و شکست هوای گرم بیندیشید. استفاده از انواع سیستم های سرمایشی به شما کمک می کند که محیط های داخلی را از گرما به دور نگهدارید. اما لازم است تا نکاتی را برای خنک نگهداشتن خانه در تابستان بدانید. با ما همراه باشید.

نکات مهم خنک نگهداشتن خانه در تابستان

خنک نگهداشتن خانه در تابستان، نیازمند دانستن نکاتی کوچک اما مهم است. روشن کردن یک سیستم تهویه مطبوع به تنهایی نمی تواند کارآمد باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم این راهنمایی ها را به خاطر بسپارید تا ضمن خنک کردن فضا، در مصرف انرژی و هزینه ها، صرفه جویی نمایید. توجه داشته باشید که در روزهای داغ تابستان، این سیستم های تهویه مطبوع هستند که وظیفه سنگینی بر عهده دارند. این راهنمایی ها به شما کمک می کنند تا به راحت ترین شکل ممکن، بهره وری سیستم های سرمایشی را بالا ببرید.
خنک نگهداشتن خانه در تابستان

یک کولر مناسب خریداری نمایید

اولین قدم برای آنکه بتوانید از شر هوای گرم درون خانه و یا هر اتاقی خلاص شوید، این است که یک کولر با کیفیت بخرید. خوشبختانه کولرهای آبی و کولرهای گازی مختلفی از برندهای متفاوتی در بازار وجود دارند که شما می توانید از میان آن ها یکی را با توجه به بودجه و نیاز خود انتخاب نمایید. البته ما به شما پیشنهاد می کنیم در ابتدا با کارشناسان متخصص در این حوزه مشورت کرده و یا اینکه به مرجع معتبر و تخصصی این حوزه، وب سایت دماتجیز، مراجعه نمایید تا با اطلاعات کامل اقدام به خرید کولر آبی و یا گازی با کیفیت و اوریجینال کنید. ضمن آنکه شرایط فروش اقساطی این محصول نیز فراهم است.
حتما بخوانید: راهنمای جامع خرید کولر گازی و اسپلیت

با یک مشاور حرفه ای و متخصص تماس بگیرید

اگر هم اکنون یک کولر آبی و یا گازی درون اتاق نصب شده، قبل از آغاز فصل گرما، خوب است که سیستم تهویه مطبوع خود را به دست یک متخصص مجاز بسپارید تا این سیستم تنظیم و تمیز شده و برای استفاده در فصول گرم، آماده شود. شما با این کار می توانید ضمن بهره گیری از هوای خنک و بسیار مطلوب، از مشکلاتی که می تواند در آینده برای سیستم‌تان رخ دهد، جلوگیری نمایید.

فیلترها و یا پوشال های کولر را بررسی کنید

فیلترها و یا پوشال های کولر را هر چند وقت یکبار بررسی کرده، تمیز کنید و در صورت لزوم آن ها را تعویض نمایید. این امر در تابستان زمانی که گرد و غبار و آلرژن ها در فضا در حال گردش هستند، بسیار مهم است. اگر فیلتر هوا به دلیل کثیفی و آلودگی مسدود شده باشد، سیستم تهویه مطبوع شما می بایست با شدت بیشتری کار کند تا هوایی مطلوب تولید کند. جایگزینی و تعویض فیلتر و پوشال ها یکی از ساده ترین و موثر ترین روش های صرفه جویی در انرژی و هزینه استفاده از کولر محسوب می شود و می تواند در دراز مدت تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشد و به خنک نگهداشتن خانه در تابستان کمک نماید.
خنک نگهداشتن خانه در تابستان

 
کولر خود را در سایه نگه دارید

سیستم تهویه مطبوعی که درون سایه قرار می گیرد، می تواند به شکل کارآمدتری عمل کند. هوا در سایه خنک تر است، لذا فشار کمتری به سیستم های سرمایشی وارد می شود.

اجازه ندهید که ترموستات گرما ببینند

لامپ ها، تلویزیون ها و یا سایر وسایل گرمایشی را در نزدیکی ترموستات قرار ندهید. گرما دیدن ترموستات، سبب می شود که این سیستم طولانی تر از زمان لازم کار کند. به همین دلیل خوب است سیستم سرمایشی مورد نظرتان را جایی به دور از تابش مستقیم نور خورشید نصب نمایید.

برای ترموستات یک برنامه تعریف نمایید

خوشبختانه مدتی است ترموستان های دیجیتال جایگزین ترموستات های قدیمی و آنالوگ شده اند و اکنون دیگر شما می توانید برنامه زمانی مورد نیاز خود را به ترموستات های دیجیتالی بدهید.
بنابراین بهتر است قبل از آنکه اتاق را به مقصد مورد نظرتان ترک کنید، برای ترموستات کولر یک برنامه تنظیم نمایید تا از کار کردن بیهوده و بیش از اندازه آن جلوگیری شود.

آیا زمان آن رسیده است تا سیستم تهویه مطبوع خود را تعویض نمایید؟

ممکن است سیستم تهویه مطبوع شما از کار افتاده و قدیمی شده و کارایی خود را از دست داده باشد. به همین دلیل شاید زمان آن رسیده که این سیستم را با یک کولر نو و جدید تعویض نمایید. درست است که این سیستم ها در وهله اول هزینه نسبتا سنگینی برایتان در برخواهد داشت، اما به دلیل مدرن تر بودن، انرژی کمتری مصرف می کنند و این یعنی در طول زمان در هزینه ها صرفه جویی شده و می توانند عملکرد بهتری را نسبت به سیستم های قدیمی از خود نشان دهند.
خنک نگهداشتن خانه در تابستان

فضا را بهینه کنید

توجه داشته باشید که بهتر است بعد از صرف انرژی و هزینه برای خنک کردن فضا، هوای مطبوع را درون اتاق نگه داشته و از ورود هوای گرم به داخل جلوگیری کنید. به همین منظور باید محیط را بهینه سازی کنید. بستن پرده ها و جلوگیری از تابش نور خورشید و عایق کردن محیط یکی از بهترین روش ها برای بهینه سازی حرارتی فضا می باشد.

مکان مناسبی را برای قرارگیری سیستم های سرمایشی انتخاب نمایید

از قرار دادن کولر در محوطه ای با مقدار سنگ زیاد، سیمان و یا آسفالت و یا در قسمت جنوب و یا سمت غرب خانه جلوگیری نمایید. اگر کولر خود را در محیطی گرم و بدون سایه قرار دهید، سیستم سرمایشی به خوبی کار نمی کند و در نهایت فضا به شکل مطلوبی خنک نمی شود. به همین دلیل باید مکانی را برای نصب کولر انتخاب نمایید که به اندازه کافی خنک باشد. بنابراین اگر از کولر آبی یا کولر اسپلیت پازی استفاده می کنید، حتما روی کولر سایبان قرار دهید.

مراقب خرده ریز ها باشید

گیاهان، درختچه ها و محوطه های شلوغ را به اندازه 2 الی 4 متر از سیستم تهویه به دور نگه دارید تا جریان هوای مناسب برای سیستم تهویه به منظور خنک سازی فضا وجود داشته باشد.

به انتشار هوای سرد کمک نمایید

اگر اتاق‌تان دارای یک پنکه سقفی نیز می باشد، به شما پیشنهاد می کنیم آن را در فصل تابستان روشن کرده تا برخلاف عقربه های ساعت بچرخد. این کار هوای سرد را به پایین هدایت می کند و در نتیجه هوای خنک با سرعت بیشتری در فضا منتشر می شود.
خنک نگهداشتن خانه در تابستان

برای درها و پنجره ها درزگیر نصب نمایید

اگر از سیستم های تهویه مطبوع تراکمی مانند انواع کولرهای گازی و اسپلیت، داکت اسپلیت، چیلر و فن کویل استفاده می کنید، حتما توجه داشته باشید که یکی از نکات مهم خنک نگهداشتن خانه در تابستان این است که برای درها و پنجره های خود درزگیر نصب کنید. این کار نه تنها در فصل تابستان از خروج هوای سرد به بیرون جلوگیری می کند، بلکه در زمستان هم می توانید هوای گرم و مطبوع داخل خانه را حفظ نمایید.
همان طور که خواندید، برای خنک نگهداشتن خانه در تابستان نکات مختلفی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آن‌ها، ممکن است عملکرد مورد نظر و مطلوبتان را از سیستم سرمایشی هزینه بری که در فضا نصب کرده اید، شاهد نباشید. آن‌ها را به خاطر بسپارید تا تابستانی لذت بخش و خنک را پشت سر بگذارید.

 
۰۴ تیر ۱۳۹۸


محصولات مشابه
  • دستگاه های تهویه مطبوع VRF برند هایسنس سفارش امارات

    دستگاه های تهویه مطبوع VRF برند هایسنس سفارش امارات

    دستگاه های تهویه مطبوع VRF از به روزترین و جدیدترین سیستم های موجود در بازار تهویه مطبوع است از VRF میتوان به عنوان دقیق ترین و کم استهلاک ترین سیستم های تهویه نام برد که به شما امکان تفکیک دمایی در فضاهای مختلف را می دهد. دستگاه وی ار اف شامل یونیت خارجی و یونیت های داخلی است که میتوانید به صورت مستقل و یا به صورت مرکزی از آن در پروژه خود استفاده کنید. دستگاه های موجود وی ار اف ، وارداتی از برند هایسنس، به سفارش امارات می باشد دستگاه ها علاوه بر اینکه سفارش امارات هستن به صورت سفارشی هم ساخته شدن و دارای مشخصات فنی بسیار با کیفیت و خروجی بالا هستند. یونیت های داخلی سوپر سایلنت و فوق العاده کم صدا دستگاه فول اینورتر دارای یونیت های داخلی داکتی که داخل دیوار تعبیه شده و در بیرون فضایی را اشغال نمی کند. قابلیت اتصال به مدیریت هوشمند ساختمان BMS قابلیت تغییر سرمایش به گرمایش و بالعکس با یک دکمه بدون نیاز به اپراتور فروش و نصب و اجرای صفر تا صد سیستم تهویه پروژه شما دستگاه ها موجود و تحویل فوری با گارانتی و خدمات پس از فروش فروش به صورت نقدی، شرایطی و توافقی، و تهاتری برای اطلاعات بیشتر، دریافت عکس و کاتالوگ و استعلام قیمت با شماره ذیل تماس بگیرید.

    سیستم‌های تهویه مطبوع تهران
  • شرکت ساعی تهویه پارس(تهویه سنتر)*فروش اقساطی کولرگازی  و داکت اسپلیت برند سوبال و اورینت و تراست و غیره*

    شرکت ساعی تهویه پارس(تهویه سنتر)*فروش اقساطی کولرگازی و داکت اسپلیت برند سوبال و اورینت و تراست و غیره*

    شرکت ساعی تهویه پارس( تهویه سنتر) نمایندگی فروش سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان از قبیل : کولر گازی- داکت اسپیلت- فن کویل- چیلر و غیره ... برندهای تراست و اورینت و سوبال و اجنرال و میتسوبشی و مدیا و هایسنس و ... ***کارشناسی برای خریداران رایگان میباشد*** شرایط اقساط : 1/3 نقد الباقی 4فقره چک ماهانه بدون بهره شماره تماس شرکت: 021-88400460

    سیستم‌های تهویه مطبوع تهران
  • دریچه گاز برقی

    دریچه گاز برقی

    اولین و بهترین مجتمع تخصصی تعمیر دریچه گاز برقی و دریچه گاز برقی آب خنک ، توربو شارژ خودروهای چینی تعمیر دریچه گاز برقی پژو بنز، فولکس206 و 207 تعمیر دریچه گاز برقی ماشین های خارجی تعمیر برد ccn , CBM .... تعمیر دسته راهنما و برف پاکن و مجموعه کام 2000 پژو 206 ،207،مگان،۲۰۰۰تعمیرات تخصصی برق خودرو هیوندا دیاگ تخصصی رفع عیوب سیستم توربوشارژ تک مرحله ای و دومرحله ای و دیر در مدار آمدن توربو شارژ رفع عیوب سیستم های مالتی پلکس ، اکوماکس ، سازه پویش ،کروز و... تعمیرات سیستم های آینه های برقی و... تعمیرات تخصصی (کامپیوتر خودرو) تعمیرات تخصصی نودهای مالتی پلکسccn,cbm,rn,fn,fam,ddn,dcn رفع خطاهای عدم احتراق انواع خودروهای هیوندا IX35 ، IX55 ، جنسیس، سانتافه، اکسنت و... ( تمامی تعمیرات با گارانتی۳۰۰۰ کیلومتر و یا ۳ ماه همراه با فاکتور ارائه خدمات انجام میگرد ) با هماهنگی با تعیین وقت قبلی مجهز به سالن VIP جهت انتطار مشتریان گرامی بازدید و عیب یابی توسط متخصصین و دستگاه های بروز

    سیستم‌های تهویه مطبوع تهران
  • موتورخانه هوشمند یا کنترل هوشمند موتورخانه

    موتورخانه هوشمند یا کنترل هوشمند موتورخانه

    سیستم موتورخانه های سنتی دارای تلفات و مصرف زیاد انرژی هستند همچنین اصطحلاک دستگاه های حرارتی نظیر بویلر ها و پمپ ها و زایش میدهد شیر ها را افزایش میدهد به منظور کاهش اثرات تلفات و بهینه سازی مصرف انرژی میتوان از سیستم های نوین برای مدیریت موتورخانه ها بهره گرفت بطوریکه که با تامین دمای آسایش الف -کارکردی کمتر ب-مصرف پایینتر ج)اصطحلاک کوچکتر و نهایتا صرف هزینه ها کوچکتر را سبب شد . یک سیستم موتورخانه سنتی به دلیل عدم هوشمندی تلفات زیادی را در مصرف انرژی باعث میشود که با مکانیزم هوشمند این تلفات به صورت صرفه جویی در مصرف رخ داده و در مدت کوتاهی میتواند هزینه های هوشمند سازی را برگرداند در آپارتمانهای اداری و تجاری و سوله ها صنعتی نیز بکار گیری یک مکانیزم هوشمند سبب افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی به اندازه بیشتر از مجتمع های مسکونی میشود دلیل این اتفاق آن است که ساعاتی از روز را که در سیستم های اداری -تجاری ساعات تعطیلی است در مکانیزم هوشمند قابل تعریف بوده و از این جهت در بخش زیادی از روز مثلا عصر ساعت 4 الی ساعت 8 صبح روز بعد موتورخانه به طور اتوماتیک standby میگردد همچنین در روزهای پنج شنبه و خصوصا جمعه ها که اکثر ادارات تعطیل هستند با مدیریت روز و تقویم هفتگی میتواند موتورخانه را در وضعیت standby قرار دهد این موضوع سبب صرفه جویی بالاتر از کاربردهای هوشمند سازی مسکونی برای کاربران اداری میشود برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت این شرکت سر بزنید www.pishrans.com

    سیستم‌های تهویه مطبوع تهران