انواع تابلو چلنیوم و کاربردهای آنها در تابلوسازی


ساخت تابلو چلنیوم :

تابلو چلنیوم یکی از زیباترین و پرکاربردترین تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلوسازی می باشد که به شیوه های مختلف همچون تابلو چلنیوم طلایی ، تابلو برجسته چلنیوم ، تابلو حروف برجسته چلنیوم ساخته و طراحی می شود . ساختار تابلو چلنیوم از ترکیب پلکسی گلاس و آلیاژآلومینیوم می باشد که بر روی ورق کامپوزیت و یا pvc تعبیه می شود . رول چلنیوم در اندازه های 30 تا 50 متری در رنگهای متفاوت  به بازار عرضه می شود  که قیمت رول چلنیوم با توجه به متراژ آن متغیر می باشد . این شیوه از طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی دارای مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و محیطی است و در رنگهای مختلف قابل پیاده سازی است برای همین به یکی از پرکاربردترین نوع تابلوهای تبلیغاتی تبدیل گشته است .
تعریف حروف برجسته چلنیوم و نحوه ساخت و طراحی حروف برجسته
حروف برجسته چلنیوم ترکیبی از چند حروف زیبا با اشکال و زاویه های متفاوت است که کاملا انعطاف پذیر بوده و می توان در قالب دلخواه آن را طراحی نمود . پس از مرحله طراحی ، حروف پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر بریده شده و به وسیله سوهان لبه های آن صاف می شود سپس حروف را بر روی میز محکم می کنند و با استفاده از پایه فلزی ، لبه چلنیوم را با کمک چسب مخصوص دور پلکسی می چرخانند در مرحله بعد طرح حروف بر روی pvc  ترسیم می شود و با وسیله ای به نام عمود بر ، برش داده شده و حروف آماده نصب بر روی بدنه یا زیر کار می شود که معمولا از جنس ورق کامپوزیت و یا pvc می باشد ، سپس با استفاده از لامپ های LED و یا SMD نورپردازی انجام شده و سیم های اضافی به زیر کار منتقل می گردد و پس از اطمینان از نوردهی کامل رویه کار بسته شده و نصب تابلو تبلیغاتی با موفقیت به پایان می رسد .

مزایا :

مواد مورد نیاز برای ساخت این شیوه تبلیغاتی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای همین در برابر شرایط محیطی و اشعه آفتاب کاملا مقاوم بوده و شکل ظاهری آن تغییر نمی کند .
به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نمی  شود .
برای ساخت لبه تابلو چلنیوم از نوار اسفنجی استفاده می کنند که این کار از نفوذ گرد و خاک و آب به درون حروف جلوگیری نموده و حروف همیشه تمیز می ماند .
پس از اتمام مراحل کار از روکش نایلونی بر روی کار استفاده می شود که هنگام نصب ، حروف برجسته چلنیوم دچار خط و خش نشوند و پس از اتمام مراحل نصب تابلو تبلیغاتی روکش نایلونی توسط تابلوساز براحتی از روی کار جدا می شود .

نکته فنی :

همان طور که در هر نوع کالایی جنس اصلی و چینی موجود است در ساخت تابلو چلنیوم نیز از هر دو مدل در بازار یافت می شود اگر می خواهید تفاوت بین چلنیوم اصلی و چینی را تشخیص دهید به لبه های چلنیوم دقت نمایید . لبه چلنیوم اصل ضخیم بوده و در حدود 8/2 میلیمتر می باشد اما لبه های چلنیوم چینی بسیار نازک هستند که این نازکی به قدری است که گاهی با فشار کم سوراخ می شود و یا تغییر حالت می دهد . با این وجود استفاده از چلنیوم چینی برای ساخت حروف کوچک بسیار مناسب است و براحتی خم می شود و حالت می گیرد .

انواع تابلو چلنیوم :

تابلو چلنیوم ساده :

اجزاء تشکیل دهنده این نوع تابلو تبلیغاتی شامل لبه چلنیوم ، پلکسی گلاس ، pvc ، smd و منبع تغذیه می باشد که با ظاهری ساده و در رنگهای مختلف پلکسی گلاس ساخته و طراحی می شوند .

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل :

در این روش از دو پلکسی گلاس با رنگهای متنوع بهره می برند که این کار جلوه زیباتری به تابلوی تبلیغاتی می بخشد .

تابلو چلنیوم RGB :

ساخت تابلو چلنیوم به شیوه RGB با بکارگیری SMD های RGB و بورد کنترل و پلکسی گلاس سفید انجام می گیرد .
تابلو چلنیوم فول کالر : نوع دیگری از انواع تابلوهای چلنیوم است که این نوع تابلو چلنیوم با بهره گیری از برد کنترل مخصوص قابلیت نمایش تعداد رنگهای بیشتر تا حدود 16 میلیون رنگ دارد .

تابلو چلنیوم پانچ :

کاربری این شیوه از تابلوسازی فقط مختص به چلنیوم نیست بلکه این روش در تابلو برجسته استیل و تابلو نئون پلاستیک نیز کاربرد دارد . در این شیوه از ساخت تابلو تبلیغاتی ، حروف برجسته با استفاده از اشکال مختلف هندسی مانند دایره یا ستاره توسط دستگاه لیزر برش داده شده و بر روی پلکسی گلاس پانچ می شود ؛ در مرحله بعد به دلیل عبور نور از قسمت برش داده شده نور دچار شکستگی شده و در نتیجه نمای زیباتری به تابلو تبلیغاتی می دهد . این نوع تابلو تبلیغاتی با نام های مختلفی همچون تابلو چلنیوم پانچ ، تابلو چلنیوم الماسی و تابلو چلنیوم ستاره ای  فراخوانی می شود.

تابلو چلنیوم کریستال :

در ساختار این مدل از تابلو چلنیوم از پلکسی گلاس شیشه ای و دانه های کریستال استفاده می شود البته لازم به ذکر است که از دانه های کریستال می توان در ساخت تمام تابلوهای تبلیغاتی که با استفاده از حروف برجسته ساخته می شود بهره جست .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب


۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
saftysign


محصولات مشابه
  • تابلو فلکسی , تابلو مطب , تابلو پزشکی , تابلو وکالت

    تابلو فلکسی , تابلو مطب , تابلو پزشکی , تابلو وکالت

    ساخت تابلو فلکسی به همراه نصب در اصفهان طراحی، چاپ، ساخت و نصب انواع تابلو فلکسی جهت تابلو مطب و یا تابلو وکالت شامل تابلو های مهتابی خور، اس ام دی خور، یا پرژکتور دار اگر بخواهید نور تابلو از داخل آن تأمین بشود، در داخل تابلو از لامپ های مهتابی یا نوارهای اس ام دی استفاده می شود؛ اما در صورتی که بخواهید نور تابلو از بیرون تأمین بشود، چند پروژکتور بالای سر تابلو نصب می گردد توضیح این که سایز تابلو پزشکی یا همان تابلو دکتری و نیز سایز تابلو وکلا اکثراً 70 در 50 می باشد تابلو آرایشگاه نیز عموماً در همین ابعاد و به صورت یکطرفه یا دوطرفه ساخته می شود تابلوساز حاجی پور اصفهان. سبزه میدان. عبدالرزاق. قبل از سنبلستان. روبروی تقاطع. مجتمع تجاری عبدالرزاق. طبقه 2. واحد 146 - کدپستی 8148691976 همراه 09131342334 ثابت 03134490310 «سفارشات ساخت و ارسال از سراسر کشور پذیرفته می شود» «سفارشات نصب در اصفهان؛ از شهرهای دیگر پذیرفته می شود»

    موسسه‌های تبلیغاتی اصفهان
  • طراحی لوگو و ست اداری

    طراحی لوگو و ست اداری

    طراحی لوگو . تایپوگرافی . طاحی لوگو تصویری . طراحی لوگو نمادین . طراحی ست اداری . کارت ویزیت . سربرگ . پاکت . طراحی فاکتور

    موسسه‌های تبلیغاتی البرز
  • چاپ لوح تقدیر 88301683-021

    چاپ لوح تقدیر 88301683-021

    ساخت و چاپ لوح تقدیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ساخت لوح تقدیر، جنس و متریال آن بسیار حائز اهمیت است. چاپ و تولید تقدیرنامه و لوح های سپاس در اندازه های متنوع و با متریال های متنوع یکی دیگر از خدمات خاص نیوچاپ است که ما را از دیگران متمایز کرده است. تقدیرنامه در اصل نوعی نامه نگاری اداری بشمار می آید که به یک نفر یا مجوعه ای از افراد به دلیل موفقیت در انجام یک کار به نحو احسنت به منظور تقدیر و تشکر از ایشان ارائه می شود.منظور از هدیه دادن تقدیرنامه به افراد اثبات این امر است که فعالیت های این افراد ارزشمند برشمرده شده و مشاهده نیز شده است. در هر حال تقدیرنامه ها در اشکال متنوع و با تزیینات متنوع تهیه و تولید می شوند.همچنین امکان انتخاب هر نوع طرح و متن بسته به سلیقه سفارش دهنده میسر است.گروه نیوچاپ با گردآوری انواع تقدیرنامه چوبی،سرامیکی و فلزی در اشکال متنوع و اندازه های متنوع این نوید را به شما میدهد که از میان این تنوع کالا, با کمترین هزینه ممکن می توانید تقدیرنامه با طرح اختصاصی خود را تهیه کنید.کمپامی نیوچاپ ارائه دهنده ی تمامی خدمات چاپ روی اشیا مختلف و ساخت و چاپ لوح تقدیر آماده ی ارائه ی خدمات به شما میباشد. برای مشاهده ی تمامی محصولات و آشنایی بیشتر با شرکت نیوچاپ میتوانید به وبسایت ما مراجعه کنید . https://www.newchap.ir/services/%d9%84%d9%88%d8%ad-%d8%aa%d9%82%d8%af%db%8c%d8%b1/

    موسسه‌های تبلیغاتی تهران
  • لیوان سرامیکی- ماگ - چاپ فوری لیوان- فروش لیوان سرامیکی خام -پخش عمده لیوا ن سرامیکی -لیوان جادویی -فنجان حرارتی

    لیوان سرامیکی- ماگ - چاپ فوری لیوان- فروش لیوان سرامیکی خام -پخش عمده لیوا ن سرامیکی -لیوان جادویی -فنجان حرارتی

    لیوان سفید درجه 1 لیوان دسته و داخل رنگی لیوان جادویی (حرارتی) لیوان شیشه ای لیوان 6oz لیوان 11oz سفید لیوان لاو لیوان دسته حیوانات و لیوان چاپیران تبلیغاتی سرامیکی فروش ویژه فروش ویژه لیوان لیوان تبلیغاتی لیوان تبلیغاتی سرامیکی لیوان سرامیکی چاپیران فروش لیوان چاپیران فروش لیوان چاپیران فروش ویژه تبلیغاتی سرامیکی تبلیغاتی سرامیکی چاپیران سرامیکی چاپیران سرامیکی چاپیران فروش ویژه لیوان ویژه لیوان سرامیکی لیوان سفید لیوان داخل رنگی چاپ ماگ سرامیکی وارد کننده لیوان سابلی میشن ماگ سرامیکی چاپ لیوان رنگی فروش عمده لیوان رنگی فروش عمده لیوان سرامیکی سابلیمیشن سابلی میشن واردات عمده لیوان فروش لیوان خام لیوان خام سفید قیمت لیوان سرامیکی فروش لیوان سفید لیوان سرامیکی درجه یک پخش عمده لیوان سرامیکی کاغذ لیوان چسب لیوان می باشد این لیوان ها هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ ساختار لیوان از کیفیت بالایی بر خوردار می باشند و همچنین شرکت چاپیران با دارا بودن کارخانه کوتینگ وهمچنین تولیدی تی شرت کلیه محصولات مورد استفاده در چاپ سابلیمیشن را تولید می نماید شماره های تماس -09121309214

    موسسه‌های تبلیغاتی تهران