پارکت چیست؟پارکت لمینت چیست؟09305555712

نوعی لایه های مسطح و تخت هستند که جنس آنها از چوب درختان است و برای پوشاندن کف منازل و یا ساختمان ها استفاده می شوند. در حال حاضر از چوب درختان متعددی جهت ساخت و تولید پارکت استفاده می شود. از جمله: چوب بلوط، چوب درخت کاج، زبان گنجشگ، بامبو و افرا. بعضی از مردم به اشتباه تصور می کنند که اگر پارکت بکار رفته در کف پوش خانه از جنس بامبو و یا افرا باشد (بدلیل مقاوم تر بدن جنس این دو نوع چوب نسبت به چوب سایر درختان) استفاده از آنها کاملا بی نقص و بهترین انتخاب است. در صورتی که اینطور نیست و در ادامه خواهید دید که استفاده از لمینت در مجموع، بهتر است. 09305555712....... 
www.companysepanta.ir

 طرز استفاده از پارکت به این صورت است که در ابتدا با استفاده از چسب های مخصوص، کف محل مورد نظر به دقت، می چسبانند. سپس در مرحله بعد بعد از خشک شدن چسبهای بکار رفته و سفت شدن لایه های پارکت، سطوح بیرونی آنرا که روی آن قرار دارند را سابیده و بعد لاک می زنند تا صاف شود.
تفاوت میان کفپوش لمینت و پارکت چیست09305555712
www.companysepanta.ir


اگر در منزل تان از پارکت به عنوان کف پوش استفاده کرده اید، باید یک سری موارد را در نظر داشته باشید و کاملا رعایت کنید: 

- پارکت (بدلیل اینکه جنسش از چوب درخت است) نسبت به آب و گاهی رطوبت بسیار حساس است و تا حد ممکن باید کاری کنید که با آب تماس نداشته باشد و یا سطح آن تا حد امکان رطوبت نکشد و خشک نگه داشته شود. 09305555712
www.companysepanta.ir

- مراقبت  از آن اهمیت زیادی دارد چون برای مثال در صورتی که سطوح نوک تیزی ، سطح آنرا خراش دهند، سطح بیرونی آن آسیب دیده و باید مجدد صیقل داده شده و صاف شود. 
- بعضی از پارکت ها (به ویژه آنهایی که از جنس چوب درخت بلوط هستند) گاهی دارای لکه ها و رده هایی هستند که بسیاری از افراد ظاهر آنرا چندان نمی پسندند. 
- برخی از انواع پارکت ها (به خصوص پارکت های تهیه شده از چوب کاج) بافت نرم و شکننده ای دارند و هنگام نصب باید توسط نصاب تقویت شود.
- حساس بودن بسیاری از پارکت ها نسبت به تغییرات آب و هوایی.09305555712
www.companysepanta.ir

- معمولا در بیشتر موارد، بعد از چند سال نیاز است که مجددا سطوح آن اصطلاحا سایبده شده و مجددا لاک زده شود. 
- در برابر حوادثی مانند آتش سوزی باید از آن محافظت شود. 09305555712
www.companysepanta.ir


تفاوت پارکت و لمینت
لمینت:09305555712
www.companysepanta.ir

کف پوش لمینت که بدلیل کاربردی که مشابه پارکت دارد با آن پارکت لمینت نیز گفته می شود، از مواد ترکیبی ساخته می شوند که یکی از آنها چوب است. عمدتا جنس اصلی این محصول را HDF (مخفف عبارت Hard Density Fiberhood ) تشکیل می دهد. هر چند از نظر ظاهری ممکن است بنظر بیاید که این دو محصول شبیه به هم هستند اما تفاوت های اساسی بین این دو هست: 

- داشتن طرح های متنوع و مختلف09305555712
www.companysepanta.ir

- برخلاف پارکت ها که از جنس چوب هستند، جهت نصب پارکت لمینت نیاز به استفاده از چسب نیست. اینکار توسط شیارهایی خاص که دور لمینت هستند و به آنها کلیک می گویند، انجام می شود. یعنی این شیارهای بین پارکت لمینت هایی که کنار هم قرار داده می شود، اصطلاحا بصورت نر و ماده در هم قفل می شوند.
- دوام زیاد09305555712
www.companysepanta.ir

- به دلیل قرار دادن فوم زیر سطح لمینت ، پس از نصب معمولا مقدار زیادی از انتقال صدا به طبقه پایین جلوگیری می شود.
- هزینه کم نصب در مقایسه با نصب پارکت
- عدم صدمه دیدن کف اتاق بخاطر استفاده نکردن از چسب هنگام نصب
- سهولت جمع آوری و نصب مجدد
- مقاومت بالا در برابر آب و یا خراش اجسام نوک تیز
- سرعت بالاتر نصب در محل مورد نظر نسبت به پارکت. 
- تنوع فوم های بکار رفته  
- مناسب بودن برای بسیاری از مراکز از جمله سالن های ورزشی 

آخرین مقالات09305555712
www.companysepanta.ir

  پارکت لمینت براق یا مات؟
انتخاب پارکت لمینت براق یا مات یکی از دغدغه های ذهنی خریداران است. مسلما هر فردی که می خواهد اقدام به خرید پارکت لمینت کند، به خصوصیات آن مانند رنگ و طرح آن در کنار قیمت پارکت لمینت و مسائل دیگر (از جمله کیفیت و دوام پارکت لمینت، شرکت سازنده، کشور سازنده و غیره) توجه می کند و سپس بنا به سلیقه و میل خود و همچنین شرایط و موقعیت مکان مورد نظر، اقدام به سفارش و خریداری پارکت لمینت مورد نظر می کند.
 
6 دلیل برای انتخاب پارکت لمینت
انتخاب و خرید پارکت لمینت یکی از بهترین تصمیماتی که می توانید برای کفپوش خانه بگیرید. یک تصمیم کلیدی که تعیین کننده بخش مهمی از فضا و بلکه دکوراسیون خانه است. امروزه فراوانی کاربردهای پارکت لمینت موجب شده تا در بسیاری از مکان های مسکونی، اداری، تجاری، ورزشی، فرهنگی و یا هنری از این کفپوش بطور گستره استفاده شود.
 پارکت لمینت بلوط
پارکت لمینت بلوط
اگر شما هم جزو کسانی هستید که طرفدار استفاده از کفپوش پارکت لمینت هستند ولی بودجه کافی ندارند و یا تمایل دارید که هر چند سال یکبار جهت تنوع، کفپوش خود را عوض کنید، خبر خوب این است که می توانید براحتی با استفاده از پارکت لمینت بلوط به هدف خود برسید.
 09305555712
www.companysepanta.ir

 


۳۰ شهریور ۱۳۹۷


محصولات مشابه
  • گچبری پیش ساخته قاب سازی دیوار

    گچبری پیش ساخته قاب سازی دیوار

    تولیدی گچبری پیش ساخته در شهریار گچبری دیوار قاب بندی دیوار پذیرایی طرح سه قاب مناسب دیوار 4 الی 5 متر برای گچبری دیوار سبک مدرن ابزار قاب ساده و برای گچبری دیوار سبک کلاسیک از تاج قاب و گل گوشه قاب استفاده می شود .‌ قاب بندی مدرن دیوار و قاب بندی کلاسیک دیوار دارای تنوع ابزاری زیادی می باشد.

    دکوراسیون و نما تهران
  • مجری نمای شیشه ای

    مجری نمای شیشه ای

    اخیرا با پیشرفت تکنولوژی در ساخت و تولید تجهیزات و مصالح ساختمانی، شیشه های تک جداره از محبوبیت کمتری میان معماران برخوردارند، و در نماهای شیشه ای معمولا از شیشه های چند جداره استفاده می‌کنند. بنابراین به چند مورد از مزایای شیشه‌ای چند جداره می‌پردازیم. برای مثال می‌توان به کاهش بار اضافی ساختمان، عایق دما و صوت، حداکثر استفاده از روشنایی نور خورشید، جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش، سرعت اجرای بالا، تامین دید یکپارچه برای افراد داخل ساختمان، ظرافت و زیبایی چشم نواز و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. امین واعظی مجری نمای شیشه ای ( کرتین وال، فریم لس، یونی تایز و ....) اماده ارایه خدمات به شما عزیزان می باشد مشاوره با ما، انتخاب با شما 09123008791

    دکوراسیون و نما تهران
  • اضافه اشکوب،اضافه بنا،اضافه طبقه،

    اضافه اشکوب،اضافه بنا،اضافه طبقه،

    مزیت های اضافه بنا با سازه های ال اس اف 1-وزن بسیار کم همراه با مقاومت بالا 2-در اجرای نوع نما محدودیتی وجود نخواهد داشت و نمای طبقه ی اضافه شده با طبقات زیرین کاملا یکدست ویکسان خواهد بود 3-زمان اجرا بسیار کوتاه خواهد بود 4- مشکلات و کثیف کاری بنایی که اغلب موجب بروز مشکل و نارضایتی ساکنین واحد های زیرین و همسایه ها میگردد وجود ندارد اضافه طبقه،اضافه اشکوب،اضافه بنا،سبک سازی،مقاوم سازی،پیش ساخته،ال اس اف، ویلا،نمای خشک،نمای مدرن ویلا در شمال ویلای ارزان ویلای دوبلکس ویلای تریبلکس ویلای پیش ساخته ویلای مدرن ساخت ویلا پیمانکاری ویلا کلید تحویل ویلا فایبر سمنت سمنت برد سیمان برگ نمای خشک سنگ خشکه چین سرامیک خشکه چین اضافه طبقه اضافه اشکوب اضافه بنا سبک سازی مقاوم سازی پیش ساخته ال اس اف ویلا نمای خشک نمای مدرن سوله سوله صنعتی سوله ورزشی سوله پیش ساخته سوله ارزان سوله دست دوم فایبر سمنت سمنت برد سیمان برگ نمای خشک سنگ خشکه چین سرامیک خشکه چین اضافه طبقه اضافه اشکوب اضافه بنا سبک سازی مقاوم سازی پیش ساخته ال اس اف ویلا ،نمای خشک نمای مدرن

    دکوراسیون و نما مازندران
  • چمن مصنوعی ،دیوارسبز، روف گاردن

    چمن مصنوعی ،دیوارسبز، روف گاردن

    دیوار سبز مصنوعی محصولات آرین خاک ایرانیان در زمینه زیبایی دکوراسیون داخلی و بیرونی طراحی و تولید میشوند آرین خاک ایرانیان همواره سعی در ایجاد حس آرامش و طبیعت سبز در محیط پیرامون ما را دارد کفپوش ترمو وود آرین خاک ایرانیان مناسب برای فضای داخلی و بیرونی میباشد و کاملا ضدآب بوده و به راحتی میتوانید آن را نصب و جابجا نمائید . سایز 30در30 کفپوش آرین خاک ایرانیان به راحتی قابل حمل و جمع آوری میباشد . در نصب این محصول نیاز به هیچگونه چسبی ندارید . ایجاد فضای سبز در محیط علاوه بر زیبایی محیط باعث آرامش و حس خوبی در انسان میشود . چوب و چمن تلفیقی چشم نواز و زیبا و در عین حال کاربردی در محیط میباشد. تلفن همراه :09120204952 تلفن ثابت :02188009861 ایمیل info@ariankhak.com وب سایت: https://ariankhak.com/ https://geokhanjani.com/ اینستاگرام: https://instagram.com/arian.khak ——————————————————————————————————————————— کفپوش چمن مصنوعی آرین خاک ایرانیان به زیبایی چمن طبیعی میباشد و به راحتی قابل نظافت و شستشو با آب میباشد ، نگهداری آسان چمن آرین خاک ایرانیان بسیار ساده میباشد و با یک جارو و فرچه و کمی آب به راحتی مثل روز اول میشود . دیوار سبز مصنوعی آرین خاک ایرانیان محصولی چشم نواز و در عین حال کاربردی میباشد و برای هر محیطی قابل استفاده میباشد .

    دکوراسیون و نما تهران