انواع دیمر


در طراحی تاسیسات الکتریکی هرکجا که نیاز به تغییر سطح روشنایی باشد، از دیمر استفاده می گردد. دیمر ها طیفی بین خاموشی مطلق و ۱۰۰% نور یک لامپ را ممکن می سازند منوط بر اینکه لامپ قابلیت استفاده توسط دیمر را داشته باشد. کلیه لامپ های رشته ای و هالوژنی قابل استفاده با دیمر می باشند، لامپ های خانواده فلورسنت و کم مصرف این قابلیت را ندارند و لامپ های LED در هر دو شکل یافت می شوند.
ساده ترین نوع دیمر، دیمر های مکانیکی هستند که اصطلاحا با یک “پیچ ولوم” بر روی آنها قابلیت کم و زیاد کردن نور را دارند. برندهای ایرانی مانند دلند و مهسان، برند های خارجی مانند ویکو و لگراند همگی سالهاست که این مدل را عرضه می کنند و همچنان محبوبیت گسترده ای بین مصرف کنندگان دارد. این نوع دیمر بدون دستکاری در سیم کشی ساختمان قابل اضافه شدن به سیستم قدیمی ساختمان می باشد.
دیمر های تاچ (لمسی) قابلیت های دیمر مکانیکی را بصورت مدرن تر ارائه می دهند و معمولا برای ظاهر زیبا و جذاب تر در بسیاری از ساختمانهای امروزی مشاهده می شوند.
دیمر های هوشمند (اسمارت) که در سیستم های هوشمند ساختمان و BMS بکار می روند، شاید ظاهراً شبیه دیمر های لمسی باشند ولی قدرت آنها در کاربرد آنهاست. این دیمر ها می توانند بصورت دستی یا از طریق اپلیکیشن موبایل، ریموت کنترل، اینترنت و… کنترل شوند. در یک سیستم هوشمند مجهز به سنسور روشنایی، در زمان تابش نور خورشید به داخل ساختمان، اتوماتیک نور لامپ ها کم می شود و در زمان کم شدن تابش خورشید، نور لامپ ها اضافه می شود تا در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل آید.
آمفی تئاتر ها و سینما ها دارای سیستمهای پیشرفته و حرفه ای دیمر می باشند. این دیمر ها بصورت رکمونت داخل رک کنترل قرار می گیرند و قابلیت کنترل و تغییر چندین نقطه را دارند این سیستمها بصورت گروهی، شدت روشنایی بخشهای مختلف یک سالن را کنترل می نمایند. این سیستمهای دیمری توسط نیروی متخصص قابل بهره برداری هستند.
لامپ های دیمری اکووات قابلیت کار با کلیه سیستمهای فوق را دارا هستند. در مورد کاربرد لامپهای LED با دیمر یک نکته مهم و جود دارد و آن توجه به مینیمم توان دیمر می باشد. به عنوان مثال اگر مینیمم توان یک دیمر ۴۰ وات باشد، بایستی حداقل ۶ عدد لامپ ۷٫۵ وات دیمری بر روی خروجی دیمر قرارداد تا دیمر بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

 
خانه هوشمند
نمایندگی خانه هوشمند
۰۴ بهمن ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • چراغ سوله ای پاور ال ای دی 100 وات استار

    چراغ سوله ای پاور ال ای دی 100 وات استار

    پروژکتور سوله ای پاور ال ای دی 100 وات استار مدل ST-UFOC100 نور افکن سوله ای 100 وات پاور LED مدل Ufo با ظاهری زیبا و نوین برای ایجاد نورپردازی ایده آل با زوایای مختلف در مکان های متفاوت در شرکت ایرانی توسط مهندسین حرفه ای با تعبیه قطعات الکترونیکی با کیفیت و به کارگیری برترین تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است. چراغ سوله ای 100 وات st-ufoc100 به روش روکار با استفاده از تجهیزات مخصوص نصب می گردد و با رنگ نور مهتابی زیبا و مدرن برای مصرف کننده به ارائه می دهد. که با دارا بودن منبع نور پاور ال ای دی باعث مصرف بسیار کم انرژی می شوند و با طول عمر بالا و تولید بیش از چند هزار ساعت روشنایی برای مدت زمان های طولانی قابل استفاده هستند. پروژکتور ال ای دی روکار 100 وات استار مدل Ufo در ابعاد دایره ای شکل طراحی شده و با منبع نور led با توان مصرفی 100 وات، بدنه مستحکم مشکی رنگ و دیگر تجهیزات اولیه درجه یک تولید می گردد و همراه با سه سال گارانتی معتبر و دیگر قابلیت های بسیار مهم به فروش می رسد. محصول مورد نظر با ظاهری زیبا و تولید نورهایی بدون اشعه های مضر ماوراءبنفش و گازهای سمّی علاوه بر ایجاد محیطی چشم نواز با فضایی دلنشین با مصرف بسیار کم انرژی باعث کاهش 80 درصدی هزینه های برق مصرفی می شود و بازتاب آنها هیچ گونه آسیبی به سلامتی انسان و محیط زیست وارد نمی کند. مشخصات محصول: شار نوری 11000 لومن ولتاژ ورودی 220 ولت بدنه آلومنیوم دایکاست توان 100 وات رنگ پودری الکترواستاتیک درایور با بازدهی بالا شاخص cri 80 لنز متقارن بازدهی توان 95 درصد گارانتی سه ساله

    روشنائی تهران
  • پروژکتور100 وات  SMD ساخت کمپانی صان ( sAn ) ایران

    پروژکتور100 وات SMD ساخت کمپانی صان ( sAn ) ایران

    نور افکن اس ام دی 100 وات مناسب برای اماکن با مساحتهای بزرگ و با توجه به داشتن درجه حفاظت IP65 مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی داشته و بدون نگرانی می تواند در محوطه های بیرونی زیر باران و شرایط جوی متفاوت به کار برد. با روشن شدن پروژکتور SMD نوری متمرکز و پرتویی در فضا منتشر می گردد بنابراین از این محصولات می توان به عنوان المان نورپردازی بیلبورد های تبلیغاتی نیز استفاده کرد. در گذشته از پروژکتورهای پر مصرفی استفاده می شده است که هزینه های زیادی را به دنبال داشته اند ولی امروزه با گسترش استفاده از پروژکتورهای اس ام دی هم در مصرف برق صرفه جویی می شود و هم کیفیت نور دریافتی بالا می رود. بهره نوری در پروژکتور 100 وات برابر با 110 تا 100 لومن بر وات و شار نوری اولیه 11000 می باشد. ابعاد بدنه پروژکتور SMD صان برابر با 80×215×46. سانتیمتر است و جنس آن از آلومینیوم می باشد. نورافکن اس ام دی 100 وات sAn را می توانید به دو حالت خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهید یکی با پایه معمولی که در این حالت به راحتی می توانید پروژکتور را روی دیوار، روی ستون، بالای بام و غیره بدون لوله و پایه بلند نصب نمایید. حالت دیگر به این صورت است که بنابر سفارش شما یک پایه براکت مانند (پایه سرلوله ای) پشت پروژکتور نصب می شود و به شما این امکان را می دهد تا چراغ را سر یک لوله یا روی یک پایه بلند خیابانی نصب نمایید در این حالت می توان از پروژکتور SMD SAN به عنوان چراغ خیابانی یا برای روشنایی پارک ها، بیلبورد ها، سقف سوله و سالنهای ورزشی و محوطه های باز نیز استفاده کرد.

    روشنائی تهران
  • چراغ ماژولار 50وات مدل st-m001

    چراغ ماژولار 50وات مدل st-m001

    چراغ خیابانی ال ای دی 50 وات ماژولار مدل ST-M001 کمپانی استار چراغ خیابانی ماژولار 50 وات مدل ST-M001 تولید شرکت معتبر ایرانی استار است، این محصول مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از بهترین متریال تولید شده است. این چراغ خیابانی می تواند با کمترین میزان مصرف انرژی بازدهی بالایی داشته و نور پر قدرتی را تولید نماید. چراغ خیابانی ماژولار 50 وات دارای بدنه از جنس آلومینیوم با کیفیت بگونه ای طراحی شده تا از نفوذ گرد و غبار، آب باران و تغییرات شدید دمایی و … مقاوم باشد، به همین دلیل قابل نصب در خیابان، بزرگراه ها، پارکها، هوای آزاد و محیط های غیر مسقف است. روشنایی این نورافکن ماژولار بر عهده چیپ های ال ای دی از نوع High Power LED است که در واقع نوعی دیود نوری محسوب می شود. این محصول دارای دو رنگ نور طبیعی 4500 کلوین و مهتابی 6500 کلوین است که مشتریان می توانند به دلخواه خود رنگ نور مورد نظر را انتخاب نمایند. چراغ ماژولار خیابانی استار دارای CRI یا شاخص نمود رنگ بیشتر از 80 است، (CRI شاخص نمود رنگ یعنی منبع نور تا چه حد توانایی برای نمایش رنگ ها به حال طبیعی دارد) این یعنی این چراغ خیابانی می تواند در نمایش رنگ ها به حالت طبیعی خود موفق عمل نماید. این چراغ قابل نصب بر روی پایه ای فلزی می باشد. به پاس حسن نیت مصرف کنندگان محترم، محصولات شرکت استار درارای سه سال گارانتی تعویض و پنج سال خدمات پس از فروش می باشد. پروژکتور ماژولار خیابانی استار مدل st-m001 را با خیال آسوده می توانید از فروشگاه صائن الکترونیک نماینده فروش کمپانی استار تهیه نمائید.

    روشنائی تهران
  • چراغ ریلی ۵۰ وات

    چراغ ریلی ۵۰ وات

    چراغ ریلی ۵۰ وات چراغ ریلی یا همون Track Light جهت نور پردازی تابلو های عکاسی ویترین های لباس فروشی،گالری فرش ، موزه ها،نمایشگاه مبل و ماشین با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه و چرخش بصورت افقی و عمودی بهترین گزینه برای نمایش دادن یک محصول یا تابلو موارد زیر به شما این اطمینان خاطر را خواهد داد که برای نورپردازی فضای خود از چراغ‌های ریلی استفاده کنید. 1-قابلیت نصب روی زمین، سقف و دیوار، به صورت روکار، توکار و آویز 2-قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه منبع نور برای روشنایی همه فضاها 3-نصب راحت و آسان چراغ داخل ریل 4-ریل چراغ ریلی همه فن حریف است و می‌تواند در هر شکلی، با هر اندازه‌ای، در هر مکانی مورد استفاده قرار بگیرد. 5-قابلیت استفاده در فضاهایی که باید با استفاده محدود از فضای سقف، محیط بیشتری روشن شود. 6-تنوع زیاد چراغ‌­های ریلی و قدرت تطبیق آن­ها با نیاز پروژه 7-ایجاد نور با کیفیت و زیبا در فضا، خصوصا نور تاکیدی یا موضعی در توان های ۵،۱۰،۱۵،۲۰،۳۰،۳۵،۴۰،۴۵،۵۰ وات

    روشنائی تهران