استانداردهای کارآفرینی در دنیای کسب و کار مدرن

دنیای کسب‌وکار مدرن، با سرعت بالایی در حال تغییر است. تکنولوژی‌های درحال‌توسعه، راه‌حل‌های جدیدی برای مشکلات قدیمی پیدا می‌کنند و شانس‌های جدیدی در اختیار افرادی قرار می‌دهند که حاضرند به ریسک‌های دنیای تجارت تن بدهند و کارآفرینان باید روش های مدیریتی خود را متناسب با رشد و تغییرات سریع صنایع فناوری، بهبود دهند و گزینه‌ها و محدودیت‌های جدید خود را شناسایی کنند.
درست است که فرصت‌های ناشی از تغییرات تکنولوژی، مهم هستند؛ ولی برندها باید بدانند که در این شرایط، چگونه می‌توانند کسب‌وکار خود را مدیریت ‌کنند.
پیشرفت کارآفرینی مدرن
یک شرکت حتی با بهره‌گیری از بهترین ابزارها و امکانات موجود، اگر بر رویکرد اشتباهی متمرکز شود، به بیراهه کشیده می‌شود. در ادامه‌ی این مطلب، اعضای شورای کارآفرینان جوان به ما خواهند گفت که کارآفرینان برای دستیابی به موفقیت در دنیای کسب‌وکار مدرن، ضرورت دارد بر چه چیزهایی تمرکز کنند:
 
به مراحلی که برای رسیدن به اهداف شما ضروری هستند، خوب فکر کنید
متیو ندرلندن، شرکت Security Camera Warehouse  به ما می گوید که : « ساده است. بیشتر کارآفرینان رؤیابافی می‌کنند. آن‌ها بر ایده‌های بزرگ تمرکز کرده‌اند و فکر می‌کنند فرصت‌ها همیشه وجود دارند. این کافی نیست که آینده‌های دوردست را مد نظر خود قرار دهید؛ بلکه باید بدانید برداشتن چه گام‌هایی برای رسیدن به اهدافتان مورد نیاز است. مراحل پیشرفت را برای خودتان طرح‌ریزی کنید. ابتدا ایده‌ی ساده‌ی هر مرحله را بنویسید و سپس آن را گسترش دهید. در هر مرحله، خودتان را برای قدم بعدی مهیا کنید.» 
بیاموزید و خودتان را تطبیق بدهید
دیو بلیکی، شرکت Snapt به ما ما گوید :« سرعت تغییرات جهان امروز، می‌تواند فرصت خوبی برای شما باشد. کافی است روند حرکت بازارها را پیش‌بینی کنید و خودتان را با آن‌ها تطبیق بدهید. این کار به مراتب مفیدتر از این است که بگذارید تغییرها روی دهند و شما به‌ناچار به فکر راه‌های سازگاری با این تغییرات باشید.» 
 
اطمینان پیدا کنید که کسب‌وکار شما یک هدف تعریف‌شده دارد
نیلش جاین، شرکت Hvantage به ما میگوید: « اگر می‌خواهید در دنیای تجارت موفق باشید، کسب‌وکار شما به یک هدف و مأموریت عالی نیاز دارد. هدف از یک کسب‌وکار ارزشمند، فقط تأسیس یک شرکت نیست. کسب‌وکار شما باید اهداف مشخص و تعریف‌شده‌ای داشته باشد، خدمات مؤثری عرضه کند و در ارتباطات خوبی را با مردم پایه‌گذاری کند.» 
 
از تلاش دست نکشید
استفن هزل، شرکت BidPrime به ما گوید :« بسیاری از کارآفرینان پس از تأسیس شرکت خود، فکر می‌کنند مهم‌ترین مرحله‌ی کار را پشت سر گذاشته‌اند و دیگر مثل سابق برای فعالیت‌های خود وقت و انرژی صرف نمی‌کنند. جالب این است که اکثر آن‌ها انتظار دارند نتیجه‌ی مثبت اقداماتشان را خیلی سریع مشاهده کنند. وقتی وارد عرصه‌ی تجارت می‌شوید، باید به تلاش جدی خود ادامه دهید. اگر چشم‌انداز خود را نسبت به محصولات و خدماتتان از دست بدهید، رقیب دیگری وجود خواهد داشت که راهی دقیق‌تر و هوشمندانه‌تر برای تولید این محصول پیدا می‌کند.»  
 
بر ضروریات متمرکز شوید
بن لارسن، شرکت Gateway به ما ما گوید: « امروزه بیش از هر زمان دیگری، کارآفرینان باید در «ماهیت گرایی» مجرب شوند. شما برای برند سازی، جذب مشتریان یا سرمایه‌گذاران و حتی توسعه‌ی محصول خود، گزینه‌های مختلفی پیش رو دارید. در حال حاضر بازاریابی شبکه، فرصت‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد که پیش‌ از این وجود نداشتند. امکانات خود را ارزیابی کنید، منابع سرمایه‌ای خود را به ضروریات پیشرفت کسب‌وکار و زندگی شخصیتان اختصاص دهید و هر ایده‌ای را که برای شما ارزشی ایجاد نمی‌کند، از فهرست خود خط بزنید.» 
 
در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید
الکس ولک، شرکت INSITE ADVICEبه ما گوید: « به‌عنوان مدیر یک شرکت بازاریابی دیجیتال، فکر می‌کنم کارآفرینان باید برای حضور دیجیتال شرکت خود اهمیت بیشتری قائل شوند. به‌خصوص اگر شرکت شما قدیمی است، طبیعتاً مشتریان و خریداران جدید، شما را نمی‌شناسند. بازاریابی دیجیتال روشی فوق‌العاده برای تأثیر و ارتباط فوری با مصرف‌کنندگان فعلی و آتی شما است.»
 کارآفرینی مدرن 2
ارزش‌هایی مقیاس‌پذیر خلق کنید
کارلوس کرانن، شرکت Bartender به ما می گوید: « همیشه در پی ارزش‌هایی باشید که مقیاس‌پذیر و قابل‌اندازه‌گیری هستند؛ درآمد، سود، تعداد کاربران یا بازدیدکنندگان سایت برخی از این ارزش‌ها هستند. وقتی شاخص‌های شما به‌وسیله‌ی اعداد قابل‌ بیان و سنجش باشند، موفقیت شما ملموس‌تر خواهد بود.» 
به یاد داشته باشید که شما کامل نیستید
جف چرکاسکی، شرکت Box Boulevardبه ما می گوی: « نباید فراموش کنید که شما کامل و بی‌نقص نیستید و نخواهید بود. از اشتباهات و شکست‌های خود درس بگیرید و با نگرشی مثبت، رویکرد بعدی خود را تنظیم کنید.» 
 

۲۵ مرداد ۱۳۹۶
جویشگر پردیس ارم


محصولات مشابه