خواص ارده و شیره و روغن کنجد

رده و شیره هدیه ای طبیعی برای سلامت بدن

 

خواص ارده و شیره به عنوان یک ماده غذایی صددرصد طبیعی بسیار است. کنجد اصلی ترین ماده تشکیل دهنده ارده است که تقویت قوای جنسی و تسکین دردبخشی از خواص آن است.

ارده چیست؟

 ارده نام نوعی غذاست که از کنجد کوبیده شده به دست می آید. در حقیقت ارده خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی بویژه صبحانه است. ارده فاقد هر گونه افزودنی، اعم از شیمیایی و غیرشیمیایی است و به عبارتی صددرصد طبیعی است. ماده اصلی و تنها ماده تشکیل دهنده آن کنجد است. در واقع مایعی است که از کنجد نرم پوست کنده بریان و نرم کوبیده تهیه شده و روغن آن جدا نشده باشد.

 

خواص بیشمار ارده

برای اینکه به خواص ارده و شیره اشاره کنیم در ابتدا بهتر است خواص ماده اصلی تشکیل دهنده ارده یعنی همان کنجد به طور مختصر بگوییم.

کنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده 14 درصد از نیاز روزانه به کلسیم بدن است؛ مصرف 50 گرم از کنجد، 25 درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می کند.

دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می آید.

این دانه منبع آهن گیاهی است که برای رفع خستگی مفید است همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که مبتلا به کم خونی فقر آهن هستند می تواند بسیار مۆثر باشد.

افرادی که شیر دوست ندارند و یا به هر دلیل مصرف شیر به مزاجشان سازگار نیست  می توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می آید، استفاده کنند.
۱۶ آذر ۱۳۹۵


محصولات مشابه
  • عرضه مستقیم بستنی خشک فریز درایر

    عرضه مستقیم بستنی خشک فریز درایر

    عرضه مستقیم بستنی خشک فریز داریر حفظ ارزش غذایی ویتامین ها و پروتئین ها تا 97 درصد بستنی در این روش تا 98 درصد خشک گشته بدون از بین رفتن بافت و حجم عدم استفاده از هیچ گونه طعم دهنده( طعم، بو، رنگ کاملا واقعی) در فرآیند فریز درایر، بستنی آب بیشتری از دست میدهد یعنی، حجم بیشتر - وزن سبکتر

    مواد غذایی خراسان رضوی
  • سدیم اسید پیروفسفات

    سدیم اسید پیروفسفات

    سدیم اسید پیروفسفات فرمول شیمیایی: Na2 H2 P2 O7 دیگر نام ها: دی سدیم پیروفسفات، دی سدیم دی هیدروژن پیروفسفات و دی سدیم دی هیدروژن دی فسفات بیشترین کاربرد سدیم اسید پیروفسفات در تولید بیکینگ پودر و بهبود دهنده های نان و آرد می باشد. همچنین این ماده به عنوان بافر، امولسیفایر و عامل تجزیه کننده در صنایعی همچون فرآورده های کنسروی (دریایی و گوشتی) و لبنیات و تولید چیپس نیز به کار می رود. این محصول برای اولین بار در ایران در 5 گرید مختلف تولید و با بالاترین کیفیت مطابق با نمونه های آلمانی به بازار عرضه گردیده است. دانش فنی گریدبندی پیروفسفات فقط در کشورهای صنعتی پیشرفته وجود دارد و حتی چین فاقد این تکنولوژی می باشد. لازم به ذکر است آزمایشگاه این شرکت تنها رفرنس تعیین گرید در کشور می باشد. سدیم اسید پیروفسفات با توجه به عملکردهای مورد انتظار به گریدهای زیر تقسیم بندی می گردد: 1. Very Slow: ROR 15 2. Slow: ROR 22 3. Medium: ROR 28 4. Fast: ROR 36 5. Very Fast: ROR 40 شرکت سیسارون شیمی، تنها تولیدکننده اسید پیروفسفات سدیم در ایران تولیدکننده هر 5 گرید این محصول با بالاترین کیفیت. ISO 9001:2015, ISO 22000:2018, Halal International Certification

    مواد غذایی خراسان رضوی
  • فروش واعطا نمایندگی انحصاری #کمپوت#جات خوشطعم

    فروش واعطا نمایندگی انحصاری #کمپوت#جات خوشطعم

    صنایع غذایی خوشطعم وشماها تولید کننده انواع #کمپوت# از قبیل #کمپوت گیلاس# #کمپوت گلابی#کمپوت سیب#کمپوت انجیر#کمپوت هلو#کمپوت البالو#با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین میوههای دستچین جهت تولید انواع#کمپوت# وهمچنین تولید کننده انواع رب و کنسرو در شهرهای فاقد نمایندگی خود نماینده انحصاری میپذیرد.#کمپوت گیلاس#کمپوت هلو# کمپوت البالو# کمپوت زردالو# کمپوت گلابی# کمپوت سیب# کمپوت انجیر# ما در پروسه تولید همواره در تلاش بودیم تا سلامت خانواده شما اولویت ما باشد وتولیدات این شرکت جهت اسایش خاطر واعتماد نظر شما در ظروف شیشه جهت روئیت بیشتر نیز انجام شده انواع کمپوت شیشه از قبیل کمپوت شیشه گیلاس کمپوت شیشه گلابی کمپوت شیشه هلو کمپوت شیشه سیب نشانگر کیفیت ما در امر تولید میباشد

    مواد غذایی خراسان رضوی
  • روغن حیوانی کرمانشاهی "بویان"  500 گرمی 100%خالص

    روغن حیوانی کرمانشاهی "بویان" 500 گرمی 100%خالص

    گاوی _گوسفندی نیم کیلویی (آبی رنگ) دارای تمام مجوزهای استاندارد و سیب سلامت دارای تاییدیه وزارت بهداشت غذایی و غذا دارو اصل. خرید عمده: 1 الی 2 روز کاری نکته مهم: روغن گاو تمام مواد مغذی لازم را همراه با خواص ضد ویروسی, آنتی اکسیدان, ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد. روغن گاوی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است که تقریباً 7.9 گرم چربی دارد. کره حیوانی نیز مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. این کار به افزایش توانایی بدن شما برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی از غذاهایی که مصرف می کنید، کمک می کند.این به نوبه خود سیستم ایمنی شما را قوی نگه می دارد. تحقیقات همچنین نشان داده است که وقتی بوتیریک اسید به اندازه کافی تولید می شود, تولید سلول های t کشنده در روده حمایت می شود و سیستم ایمنی شما تقویت می شود.

    مواد غذایی تهران