خود را برای موفقیت برنامه ریزی نمایید

استاد بزرگ و مشهور موفقیت برایان تریسی در این مقاله نگاهی دارد به یک فن ساده اما قدرتمند که به کمک آن می توانید موفقیت را لمس کنید. عبارتی که بیانگر مأموریت شماست به زمان حال بیان می شود، همانطور که شما امروز فردی شده اید که در گذشته ترسیم می کردید. این ترسیم معمولاً مثبت است تا اینکه منفی باشد. و کاملاً شخصی است. حال به کمک همین ذهنیت که از خود ساخته اید می توانید خصوصیات مثبت خود را تقویت کنید تا با گذشت زمان تبدیل به فردی قدرتمند و موفق شوید. چرا که موفقیت هر کس زاییده خصوصیات منحصر به فرد اوست.

خود را درست برنامه ریزی کنید.
ناخودآگاه شما فقط می تواند مأموریت های شما را به صورت یک سری دستورات قبول کند به شرطی که این دستورات را در زمان حال، مثبت و قاطع بیان کنید. اگر بخواهم یک جمله خوب برای یک فروشنده بگویم این است: من یک فروشنده استثنایی هستم. جمله کامل و تمام عیاری به نظر می رسد. خوب حال اگر فرض کنیم شما واقعاً یک فروشنده یا مسئول فروش هستید بعد از هر فروش تلفنی باید عملکرد خود را مرور کنید و ببینید مأموریت خود را چقدر مطابق جمله بالا انجام داده اید. به عنوان یک فروشنده برتر باید فروش خود را با استانداردهای بالا مقایسه کنید و فعالیت خود را به آن سمت سوق دهید. شما دائماً در حال بهتر شدن هستید. هر روز در هر راهی که قدم بر می دارید با چشم باز به سمت شخص ایده آلی که در رویا از خود ساخته اید نزدیکتر می شوید.
سرلوحه خود را تعیین کنید
فرض کنید یک سال بعد یکی از مشتریان شما با یک مشتری احتمالی شما قرار ملاقات دارد و مشتری احتمالی درباره شما می پرسد خوب هدف شما این خواهد بود که در طول این یکسال چنان عمل کنید که آن مشتری شما را با کلمات افسانه ای توصیف کند. سرلوحه شما یا «عبارت مأموریت » شما همان جمله ای است که او درباره شما خواهد گفت. یا بهترین جمله ای است که می خواهید او درباره شما بزند، سرلوحه شما در حرفه و زندگی خواهد شد.
خود را با خود مقایسه کنید
خوب حال که عبارت مأموریت یا سرلوحه خود را بیان کردید. می توانید آن را بخوانید، مرور کنید و مرتباً آن را بهینه سازی کنید. شما می توانید صفاتی را به آن اضافه کنید و همینطور صفاتی را که در این عبارت وجود دارد به صورت شفاف تعریف کنید. این عبارت می شود باور شما، فلسفه زندگی شما، مهمترین عقاید شما و راهنمایی برای رفتار شما در ارتباط با دیگران.
هر روز می توانید رفتار خود را بررسی و ارزیابی کنید و آن را با استانداردهایی که در این عبارت مشخص کرده اید مقایسه کنید.
دوباره تکرار می کنم:
هر روز می توانید رفتارهای خود را با استانداردهایی که در این عبارت مشخص کرده اید مقایسه کنید.
شخصیت خود را شکل دهید.
با گذشت زمان وقایع قابل توجهی روی می دهد. همانطور که شما عبارت مأموریت شخصی خود را می خوانید و مرور می کنید، به طور ناخودآگاه خود را در می یابید، کلمات جدول خود را تکمیل می کنید و رفتار خود را تکمیل می کنید به طوری که روز به روز به فرد ایده آلی که تعریف کرده اید نزدیکتر می شوید. مردم تغییراتی که در شما ایجاد شده است را متوجه می شوند. به مرور متوجه می شوید در خود شخصیتی را خلق کرده اید که قبلاً آن را در دیگران می دیدید و تحسین می کردید. شما ریخته گر و شکل دهنده سرنوشت خود خواهید شد.
تمرین عملی
در این جا دو کار را ذکر می کنم که با انجام آنها می تواند در عملی کردن این تئوری به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.
اول، فرض کنید یکی از مشتریان قدیمی می خواهد درباره شما با یکی از مشتریان احتمالی شما صحبت کند، از او می خواهید درباره شما چه بگوید چگونه با مشتری خود رفتار می کنید تا مطمئن شوید این حرفها را به مشتری آینده شما خواهد زد.
دوم، با خود جملات مثبت را تکرار کنید. مغز خود را با پیام های مثبت تغذیه کنید پیام هایی که اهداف شما را توصیف می کند. پیام هایی که فرد ایده آلی که می خواهید باشید توصیف می کند، را با خود تکرار کنید.

 منبع:www.yadbegir.com

۱۷ مهر ۱۳۹۵


محصولات مشابه