متفاوت باشید...

متفاوت باشید...


در نزدیكی محلی كه من زندگی می كنم دانشگاهی وجود دارد كه تعدادی زیادی دانشجو در آنجا تحصیل می كنند. بعضی مواقع كه آنها را می بینم تشابه میان آنها مرا شگفت زده می كند. رنگ لباس های آنها واقعاً محدود است به ندرت می توان در میان آنها شخصی با لباس رنگ روشن دید. اكثر آنها كیف های مشابهی دارند. شاید بگویید نیاز آنها مشابه است و این سبب تشابه حاصل باشد ولی در حقیقت این گونه نیست، بلكه این یك مثال روشن از اثر اجتماع بر شخص است. آنها سعی می كنند راهی را طی كنند كه همه می روند. چون در این راه احساس آرامش بیشتری می كنند و ترس روبرو شدن با یك راه جدید را ندارند و البته لذت قدم گذاشتن در آن را هم نمی چشند. جامعه ما را به سمت یك الگوی خاص می برد و به طور ناخودآگاه وادار می كند از آن تبعیت كنیم.

هر چند موفقیت و منحصر به فرد بودن نصیب كسانی شده است كه با خلاقیت و یگانگی و توانایی  از عامه مردم متفاوت بوده اند.

یك مثال از این گونه افراد كه به تازگی به جمع افراد موفق پیوسته است آلكس 21 ساله است او می خواست دانشگاه را آغاز كند. متوجه شد وقتی كه دانشجویان دانشگاه را تمام می كنند. مقدار زیادی به دانشگاه بدهكار هستند كه باید بازپرداخت كنند. او تصمیم گرفت بودجه  كافی برای دانشگاه فراهم كند. تا در پایان تحصیل دچار مشكل نشود. او یك سایت اینترنتی ساخت تا از قدرت اینترنت استفاده كند. وب سایت او Million dollar home page نام داشت. برای اینكه شخصی روی وب سایت او تبلیغات قرار می داد باید 1 دلار بر پیكسل می پرداخت و حداقل اندازه تصویر تبلیغاتی 10*10 پیكسل بود كه 100 دلار قیمت داشت او یك میلیون پیكسل برای فروختن در اختیار داشت بنابراین اگر همه آنرا می فروخت می توانست 1 میلیون دلار نا قابل بدست بیاورد.

از دیدگاه كارشناسانه این یك نظریه احمقانه بود كه تا آن زمان هیچ كس چنین كاری نكرده بود. یا حداقل به این شیوه انجام نداده بود. چرا باید شخصی یك گرافیك تبلیغاتی كوچك را در كنار هزاران تصویر دیگر قرار دهد تا شاید كسی آنرا پیدا كرده بر روی آن كلیك كند. اگر او با افراد خبره در زمینه در زمینه اینترنت مشورت می كرد آنها او را مایوس می كردند و می گفتند خود را به دردسر نیندازد و وقت خود را تلف نكند. اما آلكس این كار را كرد و كارش به شدت گرفت به طوریكه از سرتاسر دنیا مشتری داشت بعد از مدت كوتاهی آلكس بیش از نیم میلیون پیكسل فروخت. بله او بیش از نیم میلیون دلار بدست آورده بود.

چه چیزی باعث شد او نسبت به عامه مردم برجسته و متفاوت باشد و موفقیت را لمس كند. چه صفاتی افراد را تبدیل به رهبران مبتكر می كند؟

اینها مواردی هستند كه افرادی مانند آلكس انجام می دهند شما هم سعی كنید آنها را رعایت كنید متوچه می شوید زندگی برای شما رنگ دیگری می گیرد.

    جرات دنبال كردن بصیرت و آنچه قلبتان به شما می گوید.
    اطمینان و اعتماد به نفس تا به آنچه اعتقاد دارید عمل كنید.
    به آنچه دیگران برای شما تجویز می كنند اهمیت ندهید.
    خلاقیت
    داشتن اراده قوی برای اینكه اولین نفر باشید و خطر كنید
    تصمیم بگیرید و ایده خود را دنبال كنید.

منبع: www.yadbegir.com
 

۱۷ خرداد ۱۳۹۵


محصولات مشابه