سئو وب سایت (SEO)و بهینه سازی وب سایت چیست؟

سئو وب سایت (SEO)و بهینه سازی وب سایت چیست؟
سئو ویا Search Engine Optimization که به آن SEO هم گفته میشود،که این کلمه به معنا بهینه سازی موتورهای جستجوگر است.که همگی آنهابه یک معنی میباشندومیتوان آن رابه صورت زیرتعریف کرد:
سئو (SEO)یا بهینه سازی موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارد های موتور های جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر که از این طریق انجام میگیرد؛ را سئو میگویند.

سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت چیست؟
موتورهای جستجوگر مختلف هرکدام براساس الگوریتمهای مختلفی که وب سایت ‌های گوناگون رابراساس بررسی محتوای تولید شده درآنها،درپیشنهادخودبه کاربران رتبه‌بندی میکنند.بالاتربودن جایگاه یک وب سایت درلیست پیشنهادهای یک موتور جستجوگربه آن وب سایت کمک میکندتابازدید کنندگان بیشتری داشته باشد.بیشترشدن بازدید کنندگان یک وب سایت درحقیقت به معنی این است که طراح وب سایت،باتوجه به هدفی که دارد،شانس بیشتری برای ارائه‌ی خدمات،فروش محصولات،جذب مشتری،افزایش تعداد کاربران و…خواهدداشت.بنابراین جذب مخاطب و بهینه‌ سازی وب سایت‌ های اینترنتی برای موتورهای جستجوگربسیار حائزاهمیت است .

اشتباهات رایجی که اغلب در مورد سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت وجود دارد:
برخی ازمردم فکرمیکنندکه مادرسئو(SEO) بدنبال گول زدن گوگل هستیم تاصفحات وب رابه صفحه نخست برسانیم ولی اصلا اینطوری نیست چون کوچک ترین اشتباه وزیرپاگذاشتن قوانین گوگل واستفاده ازروش کلاه سیاه باعث میشودصفحه ماازنتایج گوگل حذف شود،پس مادر سئو(SEO) بدنبال محتوا جذاب درگوگل هستیم تاکاربران ازمحتوامالذت برده وزمان بیشتری رادرگوگل بگذراند اگراین روندمحتواگذاری رادرست انجام دهیم؛به مرورزمان رتبه مادرگوگل عالی میشود.

تاثیر سئو و بهینه سازی وب سایت در افزایش بازدید وب سایت و فروش کالا و خدمات شما در وب سایت تان چیست؟
افزایش فروش یک کسب‌ و‌کارآنلاین به دوعامل بستگی دارد اول اینکه سئو وب سایت (SEO) است ودومی تبلیغات است بااین دو روش می توانیدافزایش فروش انفجاری را تجربه کنیدوسودزیادی از وب سایت بدست آورید.سئو(SEO) باافزایش بازدید کنندگان وب سایت وهدایت ترافیک به وب سایت‌ هایکی ازدلایل این افزایش فروش خواهدبود.درنتیجه بیشترصاحبان وب سایت هاکه دربازار رقابتی مایل به پیشرفت ورشد کردن ازاین ویژگی مهم استقبال مینمایندوهمواره برای بهبود جایگاه و سئو وب سایت (SEO) هزینه میکنندوبرنامه ‌ای بلندمدت دارند.برای وضوح این مسئله یک جستجو گوگل انجام دهید،درصورتیکه لینک وب سایت شمادرصفحه اول گوگل نباشد،به این معنی است که میزان بازدید ‌کننده وترافیک وب سایت شماپایین است.درحالیکه بسیاری ازوب سایت ‌هادر تلاش هستندتاازهرروشی برای سئو(SEO) ونزدیک شدن به صفحه اول جستجو گوگل،استفاده نمایند.درآخر سئو(SEO) منجربه افزایش ورودی هر وب سایت خواهدشد که درنتیجه مزیتهای دل خواهی رابرای آن وب سایت به نسبت نوع تجارتی که داردبه همراه خواهدداشت.

چرا سئو و بهینه ‌سازی وب سایت‌ اینقدر مهم است که ما باید آن را مورد توجه قرار دهیم؟
تکنیکهای بهینه ‌سازی وب سایت‌ های اینترنتی برای موتورهای جستجوگر میتواندبسته به دانش افراد،تحلیلهاوخلاقیت آنهامتفاوت باشد.به این ترتیب،درهر وب سایت میتواندروش متفاوتی نسبت به یک وب سایت دیگربرای سئو (SEO) تعریف شود.امادرنهایت هدف از بهینه ‌سازی وب سایت ‌ها،به هرترتیبی که اجراشود،یکی است؛وآن قرارگرفتن درصدرلیست نخستین صفحه‌ی موتورهای جستجوگر است.

یک عامل بسیار مهم در سئو و بهینه سازی وب سایت محتوا و تولید محتوا مفید برای کاربران وب سایت تان است.
اولین گام برای موفقیت در سئو(SEO) تولیدمحتوای حرفه ای ومنحصربفرداست.و دومین گام این است که این محتوابایدبه نحوی باشدکه خواسته‌ی کاربرراپس ازجستجوبرآورده کند.هم چنین محتوای تولید شده بایدبرای موتورهای جستجوگر نیزقابل درک وفهم باشد.درنظرگرفتن این دونکته درتولیدمحتوا دربالاترقرارگرفتن جایگاه وب سایت درلیست پیشنهادی گوگل به کاربر،کلیدی است. بنابراین اهمیت اتخاذ روشهای مناسب برای تولید محتوا در سئو(SEO) غیرقابل کتمان است.تولید محتوای مناسب دریک وب سایت علاوه برآ‌نکه نیازکاربر رابرطرف میکند،بلکه ‌میتوانداورابه بازدید کننده‌ی دائمی آن وب سایت نیزتبدیل نماید. سئو(SEO) کمک بسیاری میکندتا یک وب سایت درصفحه اول گوگل جزپیشنهادات موتورهای جستجوگر قراربگیرد،درنتیجه احتمال بازدید از وب سایت افزایش پیداخواهدکرد.

تولید محتوا در سئو و بهینه سازی وب سایت چه کار میکند؟
درحقیقت،ورودکاربران به وب سایت اولین هدف برای وبمستران است؛اگرمحتوای وب سایت‌ هاحساب‌شده تولیدشده باشد؛آنگاه کاربران به بازدید کنندگان همیشگی آن وب سایت‌ هاتبدیل خواهندشد.تبدیل کاربران به بازدید کنندگان دائمی مهمترین هدف طراحان وب سایت است، که همانگونکه میدانیم،ازطریق تولید محتوای درست این اتفاق ممکن خواهدشد.

در مورد تفاوت سئوی خارجی و سئوی داخلی
سئو آف پیج یا سئو خارجی و سئو آن پیج یا سئو داخلی وب سایت، دو حالت متفاوت از سئو وب سایت هستند. سئوی خارجی یا آف پیج به‌ مجموعه فعالیت‌های خارج از وب سایت توسط یک طراح وب سایت که به‌منظور انتشار هرچه بهتر محتوا صورت می‌پذیرد، اطلاق می‌گردد. هدف از سئو آف پیج یا خارجی یا بیرونی وب سایت، ایجاد مسیرهای دسترسی بیرون از سایت ازطریق کسب بک لینک است.

اگر لینکی در وب سایت های دیگر به یکی از صفحات وب سایت شما وجود داشته باشد، این امر می‌تواند در جایگاه سایت شما در لیست پیشنهادی گوگل به کاربر نقش مهمی راایفا کند. به چنین لینکی اصطلاحاً بک لینک گفته می شود. مجموعه ای از کارهای مختلف می‌تواند تعداد لینک شدن صفحات وب سایت شما توسط دیگر وب سایت‌ها را افزایش دهد و در نتیجه به بیشتر شدن بازدیدکنندگانتان کمک زیادی کند. از جمله‌ی این کارها می‌توان به انتشار محتوا در سایر سایت‌ها، فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی مختلف، هرچه گسترده‌تر کردن تبلیغات، خرید بک لینک وغیره اشاره کرد.

نکته ی مهم دیگر درباره ی لینک سازی آن است که باید طبیعی، درست و بر اساس قوانین لینک سازی در گوگل باشند. لینک سازی اگر به‌طور طبیعی صورت بپذیرد نقش چشم‌گیری در بهبود جایگاه یک سایت در لیست پیشنهادی گوگل خواهد داشت؛ اما اگر لینک ‌سازی غیرطبیعی باشد و قوانین گوگل در لینک‌سازی نادیده گرفته شوند، این مسئله از دید گوگل پنهان نمی‌ماند؛ بنابراین جایگاه سایت متخلف در لیست پیشنهادی گوگل به کاربر با نزول مواجه خواهد شد، بنابراین خرید بک‌لینک بدون دانش و تجربه‌ی قبلی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، چراکه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به وبسایت شما وارد کند، به‌عنوان مثال حذف شدن کل سایت از نتایج جستجوی گوگل یا به اصطلاح پنالتی شدن وب سایت توسط موتور جستجوگر گوگل.

تفاوت سئو آف پیج و سئو آن پیج
درسئوی داخلی آنچه اهمیت بسیاری دارد بهینه ‌سازی وب سایت هرچه حساب‌شده‌تر وب سایت برای درک بهترتوسط موتورهای جستجوگر است.تمام فعالیتهایی که در یک وب سایت انجام میشود،ازتولید محتواگرفته تاطراحی قالب آن،بر سئو(SEO) تأثیرخواهد گذاشت.پس به تمام کارهایی که درخود وب سایت انجام میسوند،وبرخلاف سئو آف پیج ارتباطی بابیرون از وب سایت ندارند،سئو آن پیج گفته میشود.
برای بهبود سئو آف پیج روشهای مختلفی وجود دارد،که ازآن جمله میتوان به تولید محتوا باکیفیت بسیاربالا، بکارگیری درست کلمات کلیدی باچگالی مناسب،دقت درارتباط عنوان های بکاررفته دریک متن بامحتوای تولید شده،انتخاب تصاویرمناسب وبا کیفیت، طراحی ساختاری مناسب برای آدرس دهی صفحات،طراحی نسخه‌ی موبایل برای وب سایت،بهبود سرعت بارگذاری صفحات، استفاده‌ی درست ازتگهای متاو غیره اشاره نمود.
 
۱۸ بهمن ۱۴۰۰
گروه وب سایت وان


محصولات مشابه
  • طراحی سایت حرفه ای و ارزان

    طراحی سایت حرفه ای و ارزان

    طراحی سایت اندیشه آنلاین برای آشنایی با قدیمی ترین شرکت باید به سابقه فعالیت و تعداد نمونه کارهای آن توجه کنید. بعد از انتخاب شرکت طراحی سایت شما حتما باید از تمام هزینه‌های قابل پرداخت مطلع شوید. اگر جزییات بیشتری از سایت خود را به شرکت بدهید، آنگاه درک درستی از سایت شما دارند، درنتیجه هزینه پرداختی شما به واقعیت نزدیک‌تر است. به این نکته توجه کنید که ممکن است موارد درخواستی شما برای هر قسمت از سایت هزینه را افزایش یا کاهش دهد . قبل از تصمیم به انتخاب شرکت طراحی سایت هدف خود را از راه اندازی سایت مشخص کنید تا بتوانید بسته به معیار هایی که دارید، بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنید. مجموعه اندیشه آنلاین با سابقه طولانی‌مدت در زمینه طراحی سایت، طراحی سایت وردپرس، سئو و بهینه‌سازی آن می‌تواند کمک بسزایی در این زمینه به شما و کسب‌و‌کارتان ارائه دهد. ندیشه آنلاین به طور تخصصی در زمینه راه اندازی و توسعه کسب و کارهای آنلاین به ویژه طراحی سایت، بهینه سازی سایت (سئو)، برندینگ و بازاریابی محتوا فعالیت می کند. اندیشه آنلاین در ابتدا کار خود را با طراحی، تولید و پیاده سازی اپلیکیشن های تحت وب شروع کرد. گسترش کسب و کارهای آنلاین، تولید دیوایس های متعدد، و نیاز روز افزون کسب و کارها به بازاریابی اینترنتی ما را بر آن داشت تا طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی را به صورت تخصصی و بسیار فراتر از کدنویسی دنبال کنیم. تجربه و همچنین نمونه کارهای موفقی که در طی چندین سال از همکاری با شرکت ها و افراد در حوزه های کاری مختلف به دست آمده موجب شده تا با ارائه پلن های مختلف در زمینه طراحی سایت، روند پیشبرد کار را برای صاحبان کسب و کار و مشتریان آسان کنیم. اندیشه آنلاین سعی دارد تجربه ای متفاوت و خاص در زمینه کسب و کارهای اینترنتی ارائه کند، از این رو حرکت با تکنولوژی های جدید در بحث طراحی سایت و تکنیک های بازاریابی آنلاین همیشه در دستور کارمان قرار داشته است، اما در طرف دیگر ایده های ناب شما مشتریان عزیز است که ما را به سمت جلو هدایت کرده تا تلفیقی از تجربه، ایده و دانش را در قالب محصولی خاص و به منظور دستیابی به اهدافتان ارائه کنیم. ایده های ناب خود را با ما مطرح کنید، کارشناسان ما منتظر تماس گرمتان هستند. دراندیشه آنلاین عقیده داریم که موفقیت شما، موفقیت ماست و رضایت شما ، ضمانت ماست ! قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت معتبر شما باید هدف خود را از راه اندازی سایت برای ورود به دنیای تجارت مشخص کنید و برای انجام درست کار و برآورد درست هزینه جزئیات بیشتری را مشخص کنید و بر اساس معیارهای خود بهترین شرکت رو انتخاب کنید و درخواست های سایت خود را در شروع کار به شرکت بدهید تا کار شما با کیفیت انجام شود. شرکت طراحی سایت اندیشه آنلاین با ابزاری بسیار قوی و تکنولوژی های روز دنیا کاملا سفارشی بر اساس نیاز و سلیقه کارفرما(لوگو، رنگ سازمانی، بازار هدف، رقبا و …)سایتی منحصر به فرد و خاص برای مشتریان محترم طراحی و پیاده سازی می نماید. طراحی سایت حرفه ای اندیشه آنلاین

    وب تهران
  • فروش-تعمیر و تعویض برد انواع هارددیسک در محل شما

    فروش-تعمیر و تعویض برد انواع هارددیسک در محل شما

    اطلاعات شخصی و شغلی شما قابل سوء استفاده میباشد - دقت کنید خصوصا اتلیه های فیلمبردازی و عکاسی -- ارگانهای نظامی و امنیتی -- وزارتخانه ها شرکتهای تجاری -- موسسات مالی -- بانکها و غیره فریب تبلیغات دروغین افراد ناشی و بی مسئولیت را نخورید زیرا خسارات جبران ناپذیری در پی دارد بازیابی اطلاعات و تعمیر انواع هارد دیسک و حافظه ها - فلش های سوخته (((( توسط کارشناس بازنشسته دولت )))) در سراسر کشور - در محل شما و در حضور خودتان هارد کلینیک تهران با بیش از 15 سال قدمت و تجربه تعمیر و راه اندازی بردهای سوخته خرید هارد خراب و سوخته (( مراجعه - تشخیص و مشاوره رایگان )) ارایه انواع بردهای نایاب و کمیاب هارد جهت ریکاوری تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل در خدمت شماییم 09123594202 09121136043 021-88812670-71 خ طالقانی - نبش ولیعصر مجتمع نور ط همکف اول پ 6055 مهندس حسینی

    وب تهران
  • طراحی سایت در شهر قدس

    طراحی سایت در شهر قدس

    مشتری گرامی : تیم طراحی اندیشه آنلاین در طی سالها تلاش و طراحی 100 ها نمونه کار موفق هم در زمینه طراحی سایت و هم در زمینه خدمات بهینه سازی سایت یکی از معتبرترین مراکز طراحی سایت در غرب استان تهران بخصوص شهر قدس میباشد .تیم متخصص اندیشه آنلاین آماده است تا هر نوع وبسایت سفارشی را با به روز ترین تکنولوژی ها و مدرن ترین قالب ها طراحی و در صورت تمایل مشتریان گرامی به صفحه نخست گوگل بیاورد .امنیت بالا ، طراحی زیبا ، امکان توسعه وبسایت در آینده ، دریافت اینماد و درگاه پرداخت آنلاین ، امکان افزودن پرداخت اینترنتی جهت فروش کالاها و خدمات ، امکان افزودن امکانات خاص به وبسایت ، پشتیبانی تخصصی ، حفظ اطلاعات شخصی مشتریان گرامی ، آموزش رایگان و مشاوره تخصصی سئو تنها بخشی از ویژگی های خدمات تیم طراحی اندیشه آنلاین میباشد .مشاوره رایگان ما را از دست ندهید. صفحه نخست گوگل افزایش زنگ خور و فروش بیشتر طراحی سایت در اندیشه طراحی سایت در شهر قدس

    وب تهران
  • طراحی سایت در اندیشه

    طراحی سایت در اندیشه

    طراحی سایت اندیشه آنلاین برای آشنایی با قدیمی ترین شرکت باید به سابقه فعالیت و تعداد نمونه کارهای آن توجه کنید. بعد از انتخاب شرکت طراحی سایت شما حتما باید از تمام هزینه‌های قابل پرداخت مطلع شوید. اگر جزییات بیشتری از سایت خود را به شرکت بدهید، آنگاه درک درستی از سایت شما دارند، درنتیجه هزینه پرداختی شما به واقعیت نزدیک‌تر است. به این نکته توجه کنید که ممکن است موارد درخواستی شما برای هر قسمت از سایت هزینه را افزایش یا کاهش دهد . قبل از تصمیم به انتخاب شرکت طراحی سایت هدف خود را از راه اندازی سایت مشخص کنید تا بتوانید بسته به معیار هایی که دارید، بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنید. مجموعه اندیشه آنلاین با سابقه طولانی‌مدت در زمینه طراحی سایت، طراحی سایت وردپرس، سئو و بهینه‌سازی آن می‌تواند کمک بسزایی در این زمینه به شما و کسب‌و‌کارتان ارائه دهد.

    وب تهران