در صنایع غذایی چه مکان هایی نیاز به ضدعفونی دارند؟

ضدعفونی کردن و گندزدایی دو کلمه ی هم معنی اما با کاربردی متفاوت هستند، که از کلمه گندزدا بیشتر برای اشیا و جامدات  و از ضدعفونی کننده در مورد انسان و موجودات زنده استفاده می شود و همچنین  ازنظر علمی یک ترکیب شیمیایی که خاصیت ضدعفونی کننده دارد در غلظت های کم موثر واقع می شود اما یک ترکیب گندزدایی کننده در غلظت های بالا اثر مشابه ای را دارد.

3 روش ضدعفونی کردن و استریلیزاسیون

همه روشهایی که برای ضدعفونی کردن و استریلیزاسیون مورد استفاده قرار می گیرد به 3 دسته تقسیم می شود شامل :
1)  نابودی کامل میکروارگانیسم ها وانواع پاتوژن ها
2) کشتن یا غیر فعال کردن میکروب ها
3) استفاده از روشهای فیزیکی برای جدا کردن آنها


به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین زمان تماس و گردش محلول ضدعفونی کننده در دستگاه همواره توسط واحد کنترل کیفی نظارت و تغییرات لازم اعمال می شود. به طورکلی ضدعفونی باید در قسمت های زیر صورت پذیرد:
  1. سطوح در تماس با مواد غذایی
هر سطحی که در تماس با غذا باشد به دلیل کار، آماده سازی و ایستگاه های پخت غذا، به ناچار کثیف می شود. این نواحی باید پس از هر بار استفاده در طول روز کاری تمیز و ضدعفونی شوند. مواد ضدعفونی کننده باید در پایان روز کاری استفاده شوند، زیرا استفاده از مواد شیمیایی قوی می تواند بر کیفیت غذا تأثیر بگذارد.
  1. تجهیزات فرآوری مواد غذایی
از آنجایی که تجهیزات فرآوری مواد غذایی با همان نوع محصولات غذایی که در سطوح کار استفاده می شود سر و کار دارند، استانداردهای تمیز کردن یکسان است. آب گرم، گندزداها و مواد ضدعفونی کننده، پاتوژن های مضر را بر روی اقلام کوچکتر مانند چاقو، ظروف و موارد دیگر از بین می برند.
 
  1. مناطق ذخیره سازی
مناطقی که برای نگهداری تجهیزات استفاده می شود بخش مهمی از بهداشت کارخانه فرآوری مواد غذایی است. قبل از بازگرداندن تجهیزات غذایی، ایستگاه ها را با استفاده از محصولات ضدعفونی مناسب و مخصوص تمیز و ضدعفونی کرد.
  1. دیوارها و کف ها
ضدعفونی دیوارها و کف ها نیز حتی اگر مستقیما بخشی از فرآیندهای فرآوری مواد غذایی نباشند، بسیار مهم است. در طول روز کاری، باید دیوارها و کف ها تمیز و ضدعفونی، جارو و پاک شوند. پس از اینکه تولید روزانه انجام شد، کف ها باید تمیز و ضد عفونی شوند. راه رفتن روی زمین آلوده می تواند منجر به آلودگی محصول و نهایتا مصرف کنندگان شود.

 
  • فوداسیب، محصولی بر پایه پراستیک اسید و فودگرید است که با اطمینان در تماس با مواد غذایی و لبنی استفاده می شود. سطوح ضدعفونی شده با آن نیازی به شستشوی مجدد نداشته و لذا در مصرف آب صرفه جویی می شود. با حداقل دوز مصرفی و مدت زمان تماس، حداکثر راندمان ضدعفونی را داشته و در وقت و هزینه کارخانجات صرفه جویی می کند.
  • این ضدعفونی کننده که یکی از ضدعفونی کننده های رایج در صنایع لبنی و غذایی می باشد، کاربرد گسترده ای در صنعت دارد. با در نظر گرفتن پایه پر استیک اسید که این ضد عفونی کننده دارد، دوستدار محیط زیست می باشد و به ترکیبات بی خطر استیک اسید، اکسیژن و آب تجزیه می شود. به همین جهت این محصول به عنوان ضد عفونی کننده سبز تائید و شناخته شده است.
  • مورد تایید سازمان های FDA و EPA است.

جهت مطاله نسخه کامل خبر به خبر گزاری خبر آنلاین مراجعه بفرمایید.
 
۰۴ دی ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • لوله مقوایی(بسته بندی دراژه شکلاتی--اسمارتیز)

    لوله مقوایی(بسته بندی دراژه شکلاتی--اسمارتیز)

    شرکت پارس دلتا پاک تولید کننده لوله های مقوایی بهداشتی برای بسته بندی انواع دراژه شکلاتی وکاکائویی(اسمارتیز) لوله های مقوایی با استفاده از بهترین مقوایی وارداتی با لایه داخل پلی اتیلن تولید میشود ودارای پروانه بهداشتی ساخت از وزارت بهداشت است. سایر تولیدات شرکت پارس دلتاپاک را میتوانید در سایت شرکت مشاهده فرمایید.انواع قوطی مقوایی در ابعاد و مدلهای مختلف برای بسته بندی خشکبار.میوه خشک.پسته.شکلات.چای.پودر قهوه.دمنوش و... قوطیهای مقوایی علاوه بر استحکام و زیبایی بدلیل قابل بازیافت بودن بعنوان ظروف دوست دار محیط زیست شناخته شده ودر اکثر نقاط جهان برای بسته بندی موادغذایی پوشاک لوازم آرایشی وبهداشتی و.. مورد استفاده قرار میگیرد.

    متفرقه تهران
  • دستگاه فرز CNC چوب و mdf

    دستگاه فرز CNC چوب و mdf

    برنا ابزار طوس بزرگترین تولیدکننده دستگاه های cnc در ایران دستگاه cnc فرز منبت چوب این دستگاه قابلیت منبت کاری سه بعدی بر روی انواع فرآورده های چوبی، تفلون، ارتالون و مواد نرم را داراست. مزایا قابل توجه این دستگاه شامل: قابلیت نصب روتاری جهت منبت کاری سطوح گرد(برای پایه ستونها ،نرده ها،و...) *قابلیت نصب وکیوم با میز های مکنده آبی و روغنی جهت نگه داشتن آسان قطعه کار *حکاکی و برشکاری روی ورق کامل mdf *ساخت دستگاه در سه سایز کوچک،متوسط و بزرگ *سرو موتور 750 دلتا *کنترلر: رادونیکس *اسپیندل: 6kw/قابل ارتقا با نظر مشتری ریل ها: lmguid گیربکس خورشیدی با کمترین لقی *سیستم حرکتی محور ها:دنده شانه مورب و بال اسکرو *قابلیت نصب تولچنج با حداقل 6 پارکینگ و بیشتر *یک سال گارانتی/ده سال خدمات پس از فروش/نصب و راه اندازی رایگان آموزش کامل اپراتور به صورت رایگان *فروش به صورت 50 درصد نقد و50 درصد اقساط بدون بهره *ارائه معرفی نامه جهت دریافت وام 36 ماهه دانش بنیان در صورت درخواست مشتری (داشتن جواز کسب مرتبط و معتبر الزامیست) **خرید بدون واسطه از دفتر مرکزی شرکت دانش بنیان برنا ابزار طوس در تهران

    متفرقه تهران
  • ماسه دانه بندی سیلیس وپودر سیلیس میکرنیزه

    ماسه دانه بندی سیلیس وپودر سیلیس میکرنیزه

    کارخانه تولیدی ودانه بندی سیلیس شرکت پارس سیلیس محصولات خود: سیلیس ومیکروسیلیس.انتراسیت وسیلیس میکرونیزه را درانواع وکیفیت های: سیلیس ممتاز، سیلیس درج یک و سیلیس درجه دو درسیلیس مش های گوناگون مطابق با استاندارد،مش 325،قیمت سیلیس مناسب، صنایع مختلف:سیلیس شیشه،سیلیس سندبلاست،سیلیس تصفیه آب ،سیلیس تصفیه فاضلاب وانتراسیت(کربنبه عنوان بوگیر و...)،سیلیس فیلترهای شنی استخر،سیلیس میکرونیزه (سیلیس مش 325،280،230)،پودرسیلیس لعاب و سرامیک ،میکروسیلیس ،سیلیس کاشی،سیلیس دربتن،رنگ و رزین،چسب،لاستیک،خاک نسوز فولاد ،سیلیس لوله های پلیمریGRP وکربنات کلسیمتا مش2500،ماسه سیلیس فیلترشنی و... تامین می نماید. شما عزیزان میتوانید جهت هرگونه درخواست و همچنین مشاوره از طریق شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید موبایل : 09189519868

    متفرقه همدان
  • دستگاه رطوبت ساز 1 و 2 اسب بخار مه پاش قارچ

    دستگاه رطوبت ساز 1 و 2 اسب بخار مه پاش قارچ

    جهت تامین رطوبت در سالن های پرورش قارچ ، دامداری ، گلخانه و دامداری دستگاه رطوبت ساز پروانه ای یک اسب یا همان مه پاش یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه های موجود در بازار می باشد. همچنین از کیفیت و استحکام در برابر زنگ زدگی دوام بالای دارد و به دلیل استفاده از رنگ کوره ای الکترواستاتیک مقاوم در برابر زنگ زدگی می باشد. رطوبت ساز های پروانه ای یا همان مه پاش ها در مدل های مختلفی بسته به نوع و ابعاد سالن تولید می شوند و بر اساس قدرت موتور به چند دسته تقسیم می شوند: رطوبت ساز پروانه ای نیم اسب بخار رطوبت ساز پروانه ای یک اسب بخار رطوبت ساز پروانه ای یک و نیم اسب بخار [رطوبت ساز پروانه ای دو اسب بخار](https://mehbaran.com/product/two-hp-butterfly-humidify-machine/) ارسال به کل ایران پیج تخصصی رطوبت ساز مه باران در [اینستاگرام](instagram.com/rotubatsaz) رطوبت ساز پروانه ای در ارومیه / رطوبتساز یک اسب بخار قارچ / رطوبت ساز در ارومیه / رطوبتساز قارچ در ارومیه / مه پاش قارچ در ارومیه / مه پاش قارچ دکمه ای در ارومیه / خرید مه پاش قارچ در ارومیه / قیمت مه پاش قارچ دکمه ای در ارومیه / رطوبت ساز یک اسب بخار در ارومیه / رطوبت ساز دو اسب بخار در ارومیه / رطوبت ساز نیم اسب بخار در ارومیه

    متفرقه آذربایجان غربی