پاکت کرافت چیست؟

 نحوه ارائه محصولات و تولیدات به مشتریان یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت محصول در جلب نظر مشتریان و مطرح‌شدن در بازار عرضه است. بسته‌بندی محصولات بخش مهمی از نحوه عرضه محصول هستند و از چندین جهت دارای اهمیت زیادی هستند. با توجه به رقابت شدیدی که همواره در عرضه محصولات وجود دارد، استفاده از بسته‌بندی مناسب، جدید و کاربردی یکی از راه‌های جلب نظر مشتریان است. امروزه انواع بسته‌بندی‌های کاغذی، شیشه‌ای، پلاستیکی و ... وجود دارد. هرکدام از این بسته‌بندی‌ها مناسب گروهی از کالاها هستند. این بسته‌بندی‌ها از مزایا و معایب متفاوتی نیز برخوردار هستند. پاکت کرافت یکی از انواع بسته‌بندی است که با این‌که از مدت‌ها قبل از آن استفاده شده، در حال حاضر دستخوش تغییرات شده و مدل‌های جدیدی به بازار ارائه کرده است. تنوع مدل‌های پاکت کرافت بسیار بالا است. از انواع مدل‌های پاکت کرافت برای بسته‌بندی مواد غذایی، بسته‌بندی هدایا، بسته‌بندی مدارک و ... استفاده می‌شود. اطلاعات ارائه شده در این مطلب بر روی انواع پاکت کرافت‌ها، کاربردهای آن‌ها، محل تهیه و نحوه خرید آن‌ها تمرکز دارد. با همراهی ما در ادامه مطلب، این جزئیات را مطالعه نمایید.

آشنایی با پاکت کرافت

پاکت کرافت‌ها پاکت‌هایی کاغذی هستند که از آن‌ها برای بسته‌بندی و حمل‌ونقل انواع مواد مانند مواد غذایی و خوراکی استفاده می‌شوند. از پاکت کرافت‌ها در ایام قدیم نیز برای بسته‌بندی و حمل انواع میوه‌ها و شیرینی نیز استفاده می‌شده است. پاکت‌های کرافت در حال حاضر تغییرات زیادی نسبت به زمان گذشته کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید پاکت کرافت آسیب کم‌تر به محیط‌زیست به دلیل عدم استفاده از مواد نایلونی و پلاستیکی است.
پکت کرافت

 

 کاربردهای پاکت کرافت

1. بسته‌بندی انواع خشکبار و آجیل
2. بسته‌بندی میوه خشک
3. بسته‌بندی گیاهان دارویی
4 بسته‌بندی چای و قهوه
5. بسته‌بندی انواع نان‌های فانتزی
6. بسته‌بندی سیمان و گچ
7. بسته‌بندی موارد شیمیایی پودری
8. بسته‌بندی غذای آبزیان دام و طیور
9. بسته‌بندی انواع کودها و بذرهای کشاورزی
10. بسته‌بندی انواع پودرهای آرایشی و بهداشتی

 انواع پاکت کرافت

1. پاکت کرافت زیپ کیپ
2. پاکت کرافت گلاسه
3. پاکت کرافت کاغذی
4. پاکت کرافت متالایز
5. ساک دستی کرافت
6. پاکت کرافت پنجره دار یا بدون پنجره
7. پاکت کرافت یک رو شفاف
8. پاکت کرافت ساده
9. پاکت کرافت تک لایه یا چند لایه

مزایای استفاده از پاکت کرافت

1. مقاومت بالا و استحکام مناسب پاکت کرافت
2. رعایت بهداشت و تضمین سلامت مصرف‌کنندگان
3. حمل و چیدمان زیبا در همه قفسه‌های فروشگاهی
4. برخورداری از ظاهری زیبا و بسته‌بندی لوکس
5. سهولت در باز و بسته شدن پاکت کرافت
6. کاهش چشم‌گیر مصرف نایلون و پلاستیک
7. وجود تنوع در طرح و رنگ
8. کیفیت بالای ترکیبات اولیه
9. امکان تولید در سایزهای دلخواه مشتریان
10. وجود امکان چاپ برند و لوگو با طرح‌ها سفارشی
11. قیمت مناسب
12. امکان رقابت بالا با سایر انواع بسته‌بندی‌ها

 ایده‌های کاربردی در استفاده از پاکت کرافت


ایده کاربردی برای پاکت کرافت

بسته‌بندی‌های مناسبتی

فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان می‌توانند در طراحی پاکت‌های کرافت مورداستفاده خود از طرح‌ها، رنگ‌ها و جملاتی استفاده کنند که متناسب با مناسبت‌های تقویمی نزدیک باشد. برای مثال استفاده از طرح‌های متناسب با یلدا بر روی پاکت کرافت های میوه خشک در محدوده زمانی نزدیک به این مناسبت تقویمی یا استفاده از پاکت کرافت‌هایی با طرح‌های عاشقانه برای بسته‌بندی شکلات در نزدیکی ولنتاین. علاوه بر مناسبت‌های تقویمی استفاده از پاکت کرافت و تزئین آن متناسب با مناسبت‌های شخصی نیز ایده‌ای کاربردی درباره پاکت بسته‌بندی گرافت است. می‌توان از تزئینات مربوط با مناسبت پیش رو استفاده کرد و پاکت کرافت را هماهنگ با آن انتخاب و تزئین کرد. برای مثال تزئینات قلبی شکل مناسب بسته‌بندی هدیه سالگرد ازدواج با پاکت کرافت هستند.

تبلیغات روی بسته‌بندی

بخش بیرونی پاکت‌های کرافت کاملاً خالی است. این فرصت مناسبی برای کسب‌وکارها و فروشگاه‌هایی است که از پاکت کرافت برای بسته‌بندی کالا و محصولات خود استفاده می‌کنند. چاپ تبلیغات فروشگاه، کسب‌وکار و مسائلی از این قبیل بر روی پاکت کرافت‌‎ها ایده‌ای کاربردی و تجاری به حساب می‌آید.

تعامل با مشتریان

بهتر است صرفاً به استفاده از پاکت کرافت های ساده اکتفا نشود. شرکت‌ها، گروه‌ها، فروشگاه‌ها و تولیدکنندگانی که از پاکت کرافت برای بسته‌بندی و ارائه محصولات خود استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از محصول با مشتریان خور تعامل ایجاد کنند. نوشتن جملاتی در حوزه محصول ارائه شده در جهت جلب‌توجه مشتری یکی از ایده‌های کاربردی استفاده از پاکت کرافت برای تعامل با مشتریان است.

استفاده از رنگ‌های مناسب

دقت در استفاده از پاکت کرافت یکی به‌اندازه‌ای مهم است که خود ایده‌ای کاربردی در جهت استفاده از این محصول به حساب می‌آید. رنگ پاکت کرافت و شکل ظاهری آن باید با محصولی که درون آن وجود دارد هم‌خوانی و تناسب داشته باشد. برای مثال اگر محتویات پاکت کرافت شامل قهوه باشد، مناسب است که از رنگ قهوه‌ای با طرح‌های خلاقانه‌ای که در آن‌ها از شکل دانه‌های قهوه استفاده شده است بهره برد.

پاکت کرافت از کجا بخریم؟

تهیه پاکت کرافت کار بسیار راحتی است. در حال حاضر تولیدکنندگان و واسطه‌های بسیاری در حال فروش انواع مختلفی از پاکت کرافت هستند. برای تهیه پاکت کرافت به‌صورت حضوری می‌توان سری به بازار بزرگ تهران زد. پس از یافتن راسته تولیدکنندگان و فروشندگان این کالا می‌توان درباره نوع و تعداد پاکت کرافت های سفارشی با آن‌ها به توافق رسید.

 سفارش پاکت کرافت

سفارش پاکت کرافت به دو شکل حضوری و غیرحضوری امکان‌پذیر است. در سفارش حضوری می‌توان به مکان‌هایی که در هر شهر به ارائه این محصول می‌پردازند، رفت و پاکت‌های موردنظر را در تعداد موردنظر سفارش داد. شیوه غیرحضوری که بسیار راحت‌تر از شیوه قبل به نظر می‌رسد، مستلزم است که با آگهی‌های اینترنتی یا شماره‌هایی که به این منظر در سایت‌ها منتشر شده‌اند، تماس گرفت و با مشاهده عکس محصولات نسبت به سفارش پاکت کرافت اقدام کرد.
 
 کلام پایانی
پاکت کرافت‌ها نوع جدیدی از بسته‌بندی به حساب نمی‌آیند. همان‌طور که قبلاً به آن اشاره شد، استفاده از پاکت‌ها برای خرید و جابه‌جایی محصولات از ایام قدیم رواج داشته است ولی در حال حاضر با پاکت کرافت‌هایی با طرح‌های جدیدی و کاربردهای فراوان‌تر روبه‌رو هستیم که تا حدود زیادی در بین مصرف‌کنندگان تثبیت شده‌اند.
علاوه بر زیبایی بسته‌بندی و حمل محصولات با پاکت کرافت، سطح بهداشت در این بسته‌بندی نیز بسیار مناسب است. به نظر می‌رسد، مهم‌ترین مسئله درباره استفاده از پاکت کرافت‌ها نیز مربوط به حفظ هرچه بیشتر محیط‌زیست و واردکردن کم‌ترین آسیب ممکن به آن است.

۲۲ آذر ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • چاپ جعبه لامپ

    چاپ جعبه لامپ

    توضیحات: طراحی ، چاپ و تولید جعبه لامپ تولید جعبه برای انواع لامپ ال ای دی ، حبابی ٫ هالوژن ، شمعی و انواع محصولات روشنایی ….. حداقل تعداد سفارش ۵۰۰۰ عدد صفر تا صد خدمات : طراحى ، چاپ ، تیغ ، چسب ، سلفون ، یووى ، طلاکوب ، برجسته ، لمینت ،…. را به ما بسپارید! ????مشاوره و طراحى رایگان ????چاپ و بسته بندى با کیفیت ????به روزترین ماشین آلات ????ارسال به سراسر کشور کارشناس فروش : ????09105559986 ????02122556912 کارشناس فنی : ????09105559987 مدیریت : ????09128246731

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • کیسه لمینیت

    کیسه لمینیت

    برای مقاومت بالای کیسه و همچنین مقاوم سازی محتویات در برابر رطوبت و همچنین ممانعت از ریزش و نشتی محتویات کیسه، لایه ای نازک از مواد PP بر روی رول کیسه ساده توسط دستگاهی موسوم به لمینت ریخته شده و بر روی آن می چسبد. لذا کیسه های لمینت، 2 لایه محسوب می شوند. لایه لمینت از منظر ظاهری میتواند شفاف یا مات باشد. همچنین بسته به ضخامت لایه لمینت، گرماژ کیسه و نیز مقاومت آن متفاوت است. برش این نوع از کیسه ها معمولاً بصورت سرد (تیغ کاتر) می باشد، چراکه با توجه به لایه لمینت موجود بر روی کیسه، نخ کش نمی شود. این کیسه ها مشابه کیسه های ساده بصورت یک سر باز بوده و فقط انتهای آنها توسط ماشین آلات برش و دوخت، دوخته شده است. سر کیسه نیز پس از پر شدن از محصول در کارخانه توسط چرخ های خیاطی دستی دوخته می شود. شایان ذکر است که این کیسه ها را بدلیل برخورداری از ساختار مستحکم میتوان بصورت پاکتی (موسوم به گاست Gusset) نیز تولید نمود. مزیت پاکتی کردن کیسه های لمینت در قرارگیری شکیل تر آن در زمان پر شدن از محصول و نیز انبارداری است. قیمت این کیسه ها بسته به ضخامت لایه لمینت متفاوت بوده و لذا در بازار مصرف، عمدتاً بر حسب کیلوگرم می باشد. از عمده کاربردهای کیسه های لمینت میتوان به موارد زیر اشاره نمود: • مواد شیمیایی حساس به رطوبت • خوراک دام و طیور • مواد غذایی و خوراکی • مواد گرانولی (دانه ای) • مواد پودری • چسب های کاشی و سرامیک • حبوبات و خشکبار • گچ و سیمان صادراتی

    چاپ و بسته‌بندی اصفهان
  • جعبه ماسک

    جعبه ماسک

    چاپ و تولید انواع جعبه ماسک با طراحی اختصاصی و عمومی عمومی : ایندربرد ۲۱۰ گرمی ۱۶۴۰ تومان عمومی: ایندربرد ۲۳۰ گرمی ۱۷۴۰ تومان عمومی: ایندربرد ۲۵۰ گرمی ۱۸۸۰ تومان سه بعدی ایندربرد ۲۵۰ گرمی ۱۴۸۰ تومان ارسال از تهران به سراسر کشور

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • کیسه متالایز

    کیسه متالایز

    کیسه های متالایز نوع حاصی از کیسه های OPP محسوب می شوند که ظاهری براق و نقره ای رنگ (شبیه به فلز) دارند. برای تولید این نوع کیسه ها، ابتدا چاپ تصویر موردنظر بر روی رول OPP انجام شده و سپس توسط دستگاه لمینت، رول OPP بر روی رول کیسه ساده چسبانده می شود. کیسه های متالایز بسته به ابعاد و نوع چاپ دارای قیمت مختلفی هستند.

    چاپ و بسته‌بندی اصفهان