لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی

 لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی به چه صورت است؟ چه وسایلی در لیست تجهیزات فیزیوتراپی قرار دارند؟ دریافت پاسخی مناسب برای این سوالات می تواند به شما کمک کند تا خرید بهتری را تجربه کنید. زیرا امروزه تعدد بسیار بالایی از وسایل فیزیوتراپی را می‌توان شاهد بود که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارا بوده و در شرایط متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بهره‌مندی از مزیت‌های بارز این دستگاه‌ها نیاز به دانش و آگاهی مهمی دارد تا بتوان با استفاده از آن‌ها شرایط بهتری را برای بیماران رقم زد. امروزه در سراسر دنیا می‌توان مراکز فیزیوتراپی مختلفی را مشاهده نمود که هر کدام امکانات متفاوتی را برای درمان بیماران با استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی در نظر گرفته‌اند. استفاده از این دستگاه‌ها امری الزامی برای این مراکز به شمار می‌رود و نباید آن‌ها را نادیده گرفت. در این نوشتار قصد داریم تا به بررسی لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی پرداخته و اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم تا اگر قصد خرید تجهیزات فیزیوتراپی را دارید، با اطمینان این کار را انجام دهید. از شما می‌خواهیم تا انتها ما را مهمان نگاه‌های زیبای خود کنید. 

اهمیت استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی 

همان‌گونه که در بخش قبل نیز بیان نمودیم استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی الزامی بوده و تمامی مراکزی که در این راستا فعالیت دارند، باید بتوانند امکانات لازم را در اختیار بیماران خود قرار دهند. انتخاب این وسایل را باید متخصصین فیزیوتراپی انجام دهند. زیرا این افراد قادرند تا با در نظر گرفتن شرایط بیماران عملکرد بهتری را از خود نشان دهند. در حال حاضر نمونه‌های مختلفی از دستگاه‌های فیزیوتراپی را می‌توان در سطح بازار مشاهده نمود اما آیا تمامی آن‌ها کیفیت لازم را داشته و در لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی قرار می‌گیرند؟ قطعا خیر نمی‌توان تمامی این دستگاه‌ها کاربردی دانست، بنابراین بهتر است در انتخاب دقت عمل لازم را به کار بگیرید تا در ادامه با مشکلات متعددی مواجه نشوید. هر کدام از این دستگاه قیمت خاص خود را دارند. پس بهتر است با در نظر گرفتن تمامی فاکتورهای لازم وسایلی را خریداری کنید که موردنیاز بیماران هستند تا به این شکل در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. علاوه بر مطالبی که بیان شد، باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که انتخاب وسایلی با ماندگاری بالا همراه با کاربردهای متعدد اهمیت بسیار بالایی داشته و نباید در این راستا سهل انگاری کنید. 
بیشتر بدانید: برای آشنایی با تجهیزات فیزیوتراپی خانگی کلیک کنید.
لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی

بهترین تجهیزات فیزیوتراپی 

حال که با اهمیت استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی و انتخاب آن‌ها آشنا شدید، قصد داریم تا اشاره‌ای به لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی داشته باشیم. در بخش‌های قبل نیز بیان نمودیم که این تجهیزات انواع مختلفی را در بر می‌گیرند و هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند اما مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند. قبل از آنکه با بهترین وسایل فیزیوتراپی آشنا شوید، لازم است این نکته را به شما بگوییم که ما در مقاله تجهیزات فیزیوتراپی و کاربردهای آن به صورت مفصل در مورد انواع وسایل این روش درمانی صحبت کردیم. اگر می‌خواهید با تمامی این تجهیزات و کاربردهایشان آشنا شوید، خواندن این نوشته را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم.
 
• دستگاه تردمیل 
• میز مخصوص درمان بیماران 
• دستگاه اولتراسوند تراپی 
• دستگاه ایزوکینتیک 
• دستگاه تحریک الکتریکی 
• دوچرخه های ورزشی 
• توپ های ورزشی 

ویژگی‌های بارز دستگاه تردمیل ورزشی 

یکی از سیستم‌های کلاسیک در لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی، دستگاه تردمیل است که شما با یک مشاهده کوتاه می‌توانید نمونه‌های مختلفی از آن‌ها را در مراکز فیزیوتراپی بیابید. این دستگاه با قابلیت‌های بی نظیر خود قادر است تا به بیمارانی که با مشکلاتی همچون ناهماهنگی اعضا و پایین بودن سطح قدرت عضلات مواجه هستند، کمک نموده و شرایط درمانی بهتری را برای آن رقم بزند. در ساختار دستگاه تردمیل می‌توان تنظیمات مخصوصی را شاهد بود که بر اساس شرایط بیمار و با نظر متخصصین فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که بیمار به درستی از امکانات این دستگاه بهره‌مند شود، می‌تواند فشاری را که بر بدنش وارد می گردد، را تحمل نموده و به راحتی از این دستگاه استفاده کند. از مهم ترین مزیت‌های این دستگاه می‌توان موارد زیر را نام برد که هر کدام اهمیت خاص خود را دارد.
 
• افزایش سطح سوزاندن کالری 
• درمان سریع مشکلات جسمی مخصوصا برای افراد مسن 
• طراحی عالی و امکانات گسترده
بهترین وسایل فیزیوتراپی

کاربرد میز مخصوص درمان 

یکی دیگر از تجهیزاتی که در لیست بهترین وسایل فیزیوتراپی قرار دارد، میز مخصوص درمان است که کاربردهای بی‌نظیری داشته و به طور گسترده‌ای توسط متخصصین فیزیوتراپی برای درمان بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میزها می‌توانند به بیماران کمک کنند تا به راحتی عمل نشستن یا خوابیدن را انجام داده و مشکلات خود را در این راستا برطرف سازند. این میزها کیفیت بسیار بالایی دارند و همین امر موجب شده است تا بتوانند وزن بالای افراد را نیز تحمل آورده و در چنین شرایطی از خود مقاومت بالایی نشان دهند. امروزه انواع مختلفی از این میزها را می‌توان مشاهده نمود که با اهداف مختلفی طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در راستای درک بهتر کاربرد این دستگاه‌ها می‌توان گفت به بیماران کمک می‌کنند تا در بهترین حالت خود قرار گرفته و روند درمانی خود را به شکل بهتری ادامه دهند.

ویژگی های بارز اولترسوند تراپی 

از جمله دستگاه‌های پرکاربرد در حوزه فیزیوتراپی می‌توان به دستگاه اولتراسوند اشاره نمود که یکی از مهم ترین تجهیزات فیزیوتراپی به شمار می‌رود. با استفاده از این دستگاه می‌توان انواع آسیب‌های وارد شده به بدن را درمان نموده و شرایط بهتری را برای بیماران رقم زد. فناورهای قابل توجه ای برای این دستگاه‌ها در نظر گرفته شده‌اند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها نقاطی از بدن را که گردش خون مناسبی ندارند را تشخیص داده و به درمان آن‌ها کمک کنید. از دیگر کاربردهای بی نظیر این دستگاه می‌توان به درمان اختلالاتی اشاره نمود که ادامه به آن ها اشاره می‌نماییم. 
 
• کشیدگی و آسیب دیدگی رباط‌ها 
• سفت شدن مفاصل بدن 
• شانه یخ زده 
• کشیدگی و پارگی عضلان بدن 
• تاندونیت 
• بورسیت 
لیست بهترین وسایل فیزیوتراپی

کاربردهای دستگاه ایزوکینتیک 

دستگاه ایزوکینتیک نیز از مهم‌ترین وسایل موجود در لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی است که به عنوان یک روش عالی برای درمان بیمارانی به شمار می‌رود که به دلیل بروز حوادثی همچون تصادف دچار کاهش میزان عضلات شده اند. مقاومتی که این دستگاه حین انجام تمرینات در بدن ایجاد می‌کند، می تواند انعطاف پذیری بدن را افزایش داده و در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات وی را درمان کند. در حال حاضر نمونه‌های مختلفی از این دستگاه نیز در بازار موجود است که برای استفاده از آن‌ها باید بر اساس برنامه ریزی‌هایی که پزشکان در نظر گرفته‌اند، عمل نمود. 

قابلیت‌های دستگاه تحریک الکتریکی 

دستگاه بعدی که قصد داریم تا در این نوشتار با عنوان لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی به بررسی آن بپردازیم، تحریک الکتریکی است که عمدتا برای بهبود بخشیدن به ماهیچه‌ها و جلوگیری از بروز آتروفی عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پزشکانی که در این حوزه تخصص لازم را دارند، می‌توانند با استفاده از این دستگاه قدرت عضلانی بدن را تامین نموده و بدن کمک کنند تا توانایی عملکرد خود را بازیابی کند. لازم است بدانید در ابتدا از این دستگاه استفاده نمی شود، زیرا بدن با ضعف شدید عضلانی مواجه بوده و شرایط لازم را ندارد.

دوچرخه‌های ورزشی و کارآمدی بالای آن‌ها در فیزیوتراپی 

دوچرخه‌های ورزشی از جمله دستگاه‌های کارآمد در امر فیزیوتراپی شناخته می‌شوند که قادرند تا به بهبود سریع‌تر مشکلات موجود در پا، مچ، ساق پا و تقویت نمودن این نواحی کمک های شایانی نمایند. دوچرخه‌ها این امکان را به متخصصین فیزیوتراپی می‌دهند تا با در نظر گرفتن شرایط بیمار اشکال مختلفی را برای درمان وی مورد استفاده قرار دهند. از مهم‌ترین مزیت‌های بارز این دستگاه می‌توان موارد زیر را نام برد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. 
 
• متدی فوق‌العاده عالی برای گروه های سنتی مختلف 
• عدم تعادل بیمار را بهبود بخشید و شرایط وی را نرمال می کند 
• تمامی عضلات قفسه سینه و پایین تنه بدن را مجبور به فعالیت می نماید تا بتوانند روند بهبود بیمار را تسریع بخشند. 

در این نوشته سعی کردیم لیست بهترین تجهیزات فیزیوتراپی را معرفی کنید که کاربرد بسیاری در درمان بیماران دارد. با تهیه و خریداری این وسایل می‌توانید، بیماری حرکتی که در برخی اندام‌های شما به وجود آمده است را درمان کنید. البته نکته قابل توجه این است که باید کار با این دستگاه‌ها و انتخاب نوع آن بر اساس نظر پزشک باشد. حنی تعداد دفعات و مدت زمان استفاده از هر یک از این تجهیزات در روند بهبود بیماری باید تحت نظارت پزشک باشد. اگر بیش از حد و غیر اصولی از دستگاه‌های فوق استفاده کنید نه تنها نقشی در درمان شما ندارد بلکه بیماری را بدتر هم می‌کند.
 

۲۰ آذر ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • خریدو فروش انواع الکتروکوتر آکبند و کارکرده(سرجری)

    خریدو فروش انواع الکتروکوتر آکبند و کارکرده(سرجری)

    خرید و فروش انواع الکتروکوترهای : • الکتروکوترهای 60 وات – 70 وات – 80 وات ایرانی – مونوپلار – بای پلار - به قیمت کارخانه – سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش - به همراه لوازم جانبی ( قلم – سرقلم – پدال – پلیت و ... ) • 50 وات LED ایتالیا – درحد نو – مونوپلار • الکتروکوتر متین – 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر مارتین آلمان 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر ولیلب آمریکا – 400 وات – مونوپلار – بای پلار • و انواع الکتروکوترهای دیجیتال و RF در برندها و مدل های مختلف • انواع الکتروکوترهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود . الکتروکوتر فروش الکتروکوتر خریدالکتروکوتر تعمیرالکتروکوتر خدمات الکتروکوتر آشنایی با دستگاه الکتروکوتر الکتروکوتر چیست؟ الکتروسرجری چیست ؟ الکتروکوتر آر اف الکتروکوتر RF قیمت الکتروکوتر الکتروکوتر چشمی عکس الکتروکوتر

    پزشکی تهران
  • خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    خریدوفروش انواع مانیتورینگ علائم حیاتی

    فروش انواع مانیتورهای : • صاایران مدل LX110 • دیتا اسکوپ آمریکا مدل پاسپورت • گلد وی کره جنوبی • سعادت مدل *** S 1600*** S740*** S1800 • و انواع مدل های دیگر • اکسسوری اطفال و بزرگسال ( پروب پالس مانیتور و کاف NIBP) • انواع مانیتورهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود .

    پزشکی تهران
  • فروش پودر شارکول خوراکی

    فروش پودر شارکول خوراکی

    سهند تجهیز نوین واردات و تهیه کلیه لوازم یکبار مصرف پزشکی و بیمارستانی. فروش پودر شارکول خوراکی 20 گرمی، فروش پودر شارکول خوراکی 40 گرمی، فروش پودر شارکول خوارکی 50 گرمی، پودر شارکول خوراکی فعال (CHARCOAL ACTIVATED) چیست؟ پودر شارکول خوراکی فعال جهت درمان غیر اختصاصی اورژانسی در مسمومیت های ناشی از اکثر داروها و مواد شیمیایی کاربرد دارد. پودر شارکول خوراکی به بسیاری از سموم در معده پیوند یافته و جذب آنها را کاهش می دهد . پودر شارکول خوراکی فعال ماده سمی مصرف شده را جذب می‌کند و از جذب گوارشی آن جلوگیری می‌کند. پودر شارکول فعال خوراکی برای شستشوی معده و روده در صورت مسمومیت غذایی و دارویی و شیمیایی کاربرد دارد. پودرشارکول در صنعت آرایشی و بهداشتی و صنایع غذایی و شیمیایی کاربرد دارد. جهت خرید و اطلاع از قیمت پودر شارکول خوراکی با ما تماس بگیرید . آدرس: تهران تقاطع باب همایون و صوراسرافیل سرای همایون پلاک 81 تلفن تماس: 02133990495 - 02133927760 تلفن همراه: 09364200997

    پزشکی تهران
  • الکتروکوتر نو و کارکرده

    الکتروکوتر نو و کارکرده

    خرید و فروش انواع الکتروکوترهای : • الکتروکوترهای 60 وات – 70 وات – 80 وات ایرانی – مونوپلار – بای پلار - به قیمت کارخانه – سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش - به همراه لوازم جانبی ( قلم – سرقلم – پدال – پلیت و ... ) • 50 وات LED ایتالیا – درحد نو – مونوپلار • الکتروکوتر متین – 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر مارتین آلمان 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر ولیلب آمریکا – 400 وات – مونوپلار – بای پلار • و انواع الکتروکوترهای دیجیتال و RF در برندها و مدل های مختلف • انواع الکتروکوترهای نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود . الکتروکوتر فروش الکتروکوتر خریدالکتروکوتر تعمیرالکتروکوتر خدمات الکتروکوتر آشنایی با دستگاه الکتروکوتر الکتروکوتر چیست؟ الکتروسرجری چیست ؟ الکتروکوتر آر اف الکتروکوتر RF قیمت الکتروکوتر الکتروکوتر چشمی عکس الکتروکوتر الکتروکوتر دندانپزشکی الکتروکوترزیبایی الکتروکوتر متین دست دوم الکتروکوتر جراحی الکتروکوتر مطبی الکتروکوتر بیمارستانی

    پزشکی تهران