راهنمای خرید مواد شیمیایی

در این سایت طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی آزمایشگاهی را عرضه می‌کنیم. ما در این مجموعه مواد شیمیایی را با حداقل محدودیت حمل و نقل به متقاضیان می فروشیم. برای تکمیل تجهیزات مورد نیاز در آزمایشگاه‌های شما تمامی مواد شیمیایی را در ارشیو محصولات قرار داده‌ایم. اگر در کار با مواد شیمیایی آزمایشگاهی تازه کار هستید، می‌توانید این راهنمای خرید مواد شیمیایی را مطالعه کنید. مواد شیمیایی در اطراف شما هستند، غذایی که می خورید و لباسی که می‌پوشید. در واقع دنیای اطراف من و شما از طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی تشکیل شده است. همان طور که می‌دانید، واکنش شیمیایی به تغییر در یک ماده شیمیایی اشاره دارد. به طور کلی یک واکنش شیمیایی را می‌توان فرآیندی دانست که طی آن یک یا چند ماده تغییر می‌کنند و یک یا چند ماده مختلف تولید می‌کنند.تغییرات شیمیایی با تغییرات فیزیکی متفاوت است و منجر به تغییر در مواد نمی‌شود. یک نمونه از تغییرات فیزیکی زمانی است که آب یخ می‌زند. اگرچه یخ ممکن است خصوصیات فیزیکی مختلفی داشته باشد، اما هنوز آب است. در این مقاله تمامی نکات مهم و تجهیزات مورد نیاز را بررسی خواهیم کرد. کارهای آزمایشگاهی شیمی خطرات بسیاری را به همراه دارد. با در نظر داشتن اقدامات محتاطانه و آماده سازی فضای کار مناسب، می‌توانید از مواد شیمیایی در شرایطی کاملا ایمن استفاده کنید. ما به تمامی متقاضیان خرید تجهیزات شیمیایی توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از مواد شیمیایی از تجهیزات ایمنی مانند عینک، دستکش و پیش بند آزمایشگاه استفاده کنند. 

صنعت شیمی

صنعت شیمی نسبت به هر صنعت دیگری از تنوع بیشتری برخوردار است. با استفاده از ترکیبات اساسی شیمیایی محصولات زیادی را تولید می‌کند که معمولا توسط مصرف کنندگان دیده یا استفاده نمی‌شوند، اما اجزای اساسی هر محصول صنعتی و مصرفی دیگر هستند. بسیاری از محصولات صنایع شیمیایی واسطه هستند. خرید مواد شیمیایی با هدف تولید محصولات صنعتی صورت می‌گیرد.

 
راهنمای خرید انواع مواد شیمیایی

مواد شیمیایی اساسی

مواد شیمیایی اساسی به این چند مورد اساسی تقسیم می‌شوند. این مواد شامل مواد شیمیایی مشتق شده از نفت، معروف به پتروشیمی، پلیمرها و مواد معدنی اساسی هستند. اصطلاح پتروشیمی می‌تواند برای تازه واردان و متقاضیان خرید تجهیزات شیمیایی گمراه کننده باشد. به بیان ساده‌تر این‌ها همان مواد شیمیایی هستند که به طور فزاینده‌ای از منابع دیگری غیر از نفت مانند زغال سنگ و زیست توده استخراج می‌شوند. یک مثال ساده متانول است که معمولا از نفت و گاز طبیعی تولید می‌شود. دیگری اتن است که از نفت و گاز به دست می‌آید. نمونه‌های دیگر در واحدهای موجود در این مقاله شرح داده شده است.
اگر قصد خرید مواد شیمیایی را با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت دارید، وارد صفحه انواع مواد شیمیایی جویشگر شوید و با برترین فروشنده‌ها در این زمینه آشنا شوید. در صورت تمایل به تماس می‌توانید وارد صفحه فروشنده شوید. تمامی راه‌های ارتباطی در صفحه مورد نظر درج شده است.
 

هدف از خرید مواد شیمیایی چیست؟

مواد شیمیایی اساسی که به مقدار زیاد تولید می‌شوند، عمدتا در صنایع شیمیایی تولید شده و به صنایع دیگر فروخته می‌شوند. قبل از این‌که به محصولاتی برای مصرف کننده عمومی تبدیل شوند، در طی فرایند یا فرایندهایی دستخوش تغییرات خواهند شد. به عنوان مثال اسید اتانوئیک برای تولید استرها فروخته می‌شود. بیشتر آن‌ها به نوبه خود برای تولید رنگ به مصرف کننده فروخته می‌شوند.
مقادیر زیادی اتن به عنوان گاز به شرکت‌های تولید کننده پلی و سایر پلیمرها فروخته می‌شود. سپس این قطعات قبل از خرید توسط مصرف کننده واقعی، به تولید کنندگان قطعات پلاستیکی فروخته می‌شود. بگذارید مثال دیگری بزنیم. آمونیاک از گاز طبیعی ساخته می‌شود. خرید مواد شیمیایی در این بخش برای تولید اسید نیتریک صورت می‌گیرد. آمونیاک و اسید نیتریک برای تولید کود، نیترات آمونیوم استفاده می‌شود. خود آمونیاک نیز به سیانید هیدروژن تبدیل می‌شود. سیانید هیدروژن در فرآیند ساخت متیلاستفاده می‌شود. متیل پروپنوات یک مونومر اصلی برای تولید انواع پلیمرهای اکریلیک است.
 

خرید مواد شیمیایی پتروشیمی‌ها و پلیمرها

چرخه تولید مواد شیمیایی نفتی که به طور فزاینده‌ای از زغال سنگ و زیست توده به دست می‌آید، شاهد تغییرات زیادی در فن آوری و توسعه سایت‌های تولید بسیار بزرگ در سراسر جهان بوده است. هیدروکربن‌های موجود در نفت خام و گاز که عمدتا آلکان‌هایی با زنجیره مستقیم هستند، ابتدا با استفاده از اختلاف در نقطه جوش از هم جدا می‌شوند. سپس به هیدروکربن هایی تبدیل می‌شوند که برای صنایع شیمیایی مفیدتر هستند.
مانند آلکان‌های زنجیره‌ای یا شاخه ای، آلکن‌ها و هیدروکربن‌های معطر که در صنعت مورد استفاده قرار می-گیرد. این هیدروکربن‌ها به طیف وسیعی از مواد شیمیایی اساسی تبدیل می‌شوند که بلافاصله مفید و قابل استفاده هستند. یعنی چه چیزهایی؟؟ بنزین، اتانول، اتان. این امکان هم وجود دارد که در معرض واکنش‌های بعدی برای تولید یک محصول نهایی مفید استفاده شوند. خرید تجهیزات شیمیایی برای پتروشیمی‌ها در ساخت طیف گسترده‌ای از پلیمرها نقش موثر دارد. 
فروش مواد شیمیایی
 

پلیمرها

کلمه پلیمر تعداد مشخصی از واحدهای مونومر را مشخص می‌کند. وقتی تعداد مونومرها بسیار زیاد باشد، این ترکیب را بعضا پلیمر زیاد یا چند پلیمری می‌نامند. پلیمرها محدود به مونومرهایی با ترکیب شیمیایی یکسان یا وزن و ساختار مولکولی نیستند. برخی از پلیمرهای طبیعی از یک نوع مونومر تشکیل شده‌اند. البته بیشتر پلیمرهای طبیعی و مصنوعی از دو یا چند نوع مختلف از مونومرها تشکیل شده‌اند. این نوع پلیمرها به عنوان کوپلیمر یاد می‌شود. پلیمرهای آلی با تهیه مواد اولیه ساختاری و شرکت در فرایندهای حیاتی، نقش مهمی در حفظ حیات موجودات زنده دارند. به عنوان مثال قسمت‌های جامد همه گیاهان از پلیمرها تشکیل شده است. این‌ها شامل سلولز، لیگنین و رزین‌های مختلف هستند. سلولز یک پلی ساکارید است. پلیمری که از مولکول‌های قند تشکیل شده است. لیگنین از یک شبکه سه بعدی پیچیده از پلیمرها تشکیل شده است. رزین‌های چوبی پلیمرهای یک هیدروکربن ساده ایزوپرن هستند. یکی دیگر از پلیمرهای ایزوپرن آشنا لاستیک است. خرید مواد شیمیایی پلیمری در صنایع و کارخانجات صنعتی مختلف مرسوم است.

اگر یک اتم هیدروژن در اتیلن با یک اتم کلر جایگزین شود، وینیل کلراید تولید می‌شود. این ماده به پلی وینیل کلراید (پی وی سی) پلیمریزه می‌شود. ماده ای بی رنگ، سخت و ترموپلاستیک که می‌تواند به انواع مختلفی از تولیدات صنعتی از جمله کفپوش و الیاف تبدیل شود. وینیل استات که با واکنش اتیلن و اسید استیک تولید می‌شود، در برابر رزین‌های نرم و بی شکل که به عنوان پوشش و چسب استفاده می‌شوند، پلیمری می‌شود. این ماده با وینیل کلرید همبسته می‌شود و خانواده زیادی از مواد ترموپلاستیک را تولید می‌کند. خانواده مهم دیگر از پلیمرهای آلی مصنوعی از تکرارهای خطی گروه اورتان تشکیل شده است. خرید مواد شیمیایی پلی اورتان‌ها با هدف ساخت الیاف الاستومری معروف به اسپندکس و در تولید پایه‌های پوشش و کفی‌های نرم و سفت و سخت صورت می‌گیرد.

دسته مختلفی از پلیمرها در ترکیبات آلی و غیر آلی مخلوط هستند. مهمترین نمایندگان این خانواده پلیمرها سیلیکون‌ها هستند. ستون فقرات آن‌ها متشکل از اتم‌های سیلیسیم و اکسیژن متناوب با گروه‌های آلی متصل به هر یک از اتم‌های سیلیکون است. سیلیکون‌ها با وزن مولکولی کم روغن و گریس هستند. گونه‌های با وزن مولکولی بالاتر، مواد الاستیک متنوعی هستند که در دمای بسیار پایین نرم و لاستیکی باقی می‌مانند. خرید مواد شیمیایی این چنینی در دماهای بالا برای ایجاد شرایط پایدار مناسب است. پلیمرهای حاوی فلوروکربن معروف به فلوروپلیمرها، از پیوندهای کربن و فلورین ساخته شده‌اند. بسیار پایدار هستند و ترکیب را در برابر حلال‌ها مقاوم می‌کنند. ماهیت پیوند کربن و فلوئور بیشتر کیفیت نچسب به فلورپلیمرها می‌بخشد. این مواد به طور گسترده‌ای در تفلون پلی تترافلوئوراتیلن مشهود است.
 

مواد معدنی اساسی

این‌ها مواد شیمیایی نسبتا کم هزینه‌ای هستند که در بخش تولید و کشاورزی استفاده می‌شوند. خرید مواد شیمیایی معدنی اساسی در مقادیر بسیار زیاد صورت می‌گیرد. بعضی از آن‌ها میلیون‌ها تن در سال تولید می‌شوند و متقاضیان خود را دارند. این موارد شامل کلر، هیدروکسید سدیم، اسیدهای سولفوریک و نیتریک و مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید کودها هستند. در سراسر جهان به طور مداوم برای کاهش هزینه‌های این موارد تلاش می‌کنند. در حالی که استانداردهای ایمنی و محیط زیست هم باید هر چه بیشتر رعایت شود.
 

مواد شیمیایی ویژه

این گروه طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی را برای محافظت از محصولات، رنگ‌ها و جوهرها را شامل می‌شود. همچنین شامل مواد شیمیایی است که توسط صنایع متنوعی مانند منسوجات، کاغذ و مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک مثال معمولی و ساده رنگ‌های خانگی هستند که از حلال آلی به آب تبدیل شده است. دیگری خرید تجهیزات شیمیایی ویژه برای تولید جوهر چاپگرهای جوهر افشان است.
 

مواد شیمیایی مصرفی

مواد شیمیایی مصرفی مستقیما به مردم فروخته می‌شود. این مواد شامل شوینده، صابون‌ها و سایر لوازم بهداشتی هستند. جستجو مردم برای مواد شوینده بی‌خطر که قادر به تمیز کردن همه چیز از پوست باشد، روز به روز در حال افزایش است. به موازات تشخیص این نیاز کارهای زیادی در زمینه تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی مصنوعی برای مواد آرایشی، بهداشتی و مواد معطر انجام شده است.
 

جمع بندی

خرید مواد شیمیایی مزایایی را به همراه دارد که جامعه مدرن کاملا به آن وابسته است. همچنین از نظر گسترش تجارت و اشتغال در رفاه اقتصادی و اجتماعی شهروندان نقش حیاتی دارند. تولید جهانی مواد شیمیایی از 1 میلیون تن در سال 1930 به چند صد میلیون تن امروز افزایش یافته است. صنایع شیمیایی مواد اولیه مانند روغن، گاز طبیعی، هوا، آب، فلزات و مواد معدنی را به هزاران محصول مختلف تبدیل می‌کند. برای سفارش مواد شیمیایی مورد نیاز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا نحوه سفارش و استعلام قیمت را برای شما توضیح دهند.
 
 

۰۳ تیر ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • اسید تانیک آرژانتینی

    اسید تانیک آرژانتینی

    اسید تانیک آرژانتینی پودری و عنابی رنگ ۱۰۰٪ محلول و گرید دارویی و خوراکی با بهترین پوئن که هیچ وقت انقضا تاریخ ندارد و فقط شرایط نگهداری مناسب دارای تانن ۸۰_۹۰٪ اکتیو و مخصوص ساخت داروها ، رنگ و آرایشی و تصفیه آب و حفاری چاه های نفت ویژه و انقباض کننده بسیار قوی و آنتی ویروس و آنتی باکتریال برای بانوان و بسیاری کاربرد های دیگر برای ساخت پادزهر و سموم و داروهای گوارشی و کیت های تصفیه آب و تصفیه آب های صنعتی و سپتیک کارخانه ها و پالایشگاه

    مواد شیمیایی تهران
  • تولید و فروش اسید تترا فلوبوریک درجه یک

    تولید و فروش اسید تترا فلوبوریک درجه یک

    شادرام شیمی تولید کننده اسید فلوبوریک (Acid HBF4) بادرصد خلوص متنوع و بهترین کیفیت با قیمت رقابتی برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارشات خود با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. مدیر فروش: شبنم فولادی 09181306691 دفتر فروش:08338100534 وبسایت گروه صنعتی شادرام شیمی www.shadramco.com دفتر بازرگانی: کرمانشاه، سه راه 22 بهمن، برج شیشه ای نوآوری، واحد بازرگانی شادرام شیمی دفتر مرکزی: تهران، جنت آباد مرکزی، کوچه شاملو، پلاک 90، واحد 3 کارخانه: شهرک صنعتی بیستون، خیابان نوآوری 2، گروه صنعتی شادرام شیمی

    مواد شیمیایی کرمانشاه
  • اکسید کبالت

    اکسید کبالت

    فروش و واردات اکسید کبالت چین و بلژیک در بسته بندی و قیمت مناسب اکسید کبالت ۷۲ درصد مخصوص صنایع لعاب و کاشی سرامیک ، بلور و دام و طیور و ...

    مواد شیمیایی تهران
  • خرید و فروش جوش شیرین

    خرید و فروش جوش شیرین

    شرکت صنایع شیمیایی وال سیاه هرمز (پترو وال)، تامین کننده و وارد کننده مواد اولیه شیمیایی و غذایی اقدام به فروش جوش شیرین بدون واسطه نموده است. امکان ارسال به سراسر ایران. آدرس سایت https://petrowhale.com برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با ما در ارتباط باشید. شماره های تماس: 09913434110 09120334110 02191692210 09912454110 مهندس آگنج.

    مواد شیمیایی تهران