راهنمای خرید شمش مس

مس عنصری است فلزی که ویژگی‌هایی چون شکل پذیری، رسانایی گرمایی و الکتریکی بالایی دارد. همچنین باید بدانید که مس خالص نیز بسیار چکش خوار است و بخشی از آن که در برابر تماس هوا قرار می‌گیرد، رنگی چون قرمز مایل به نارنجی خواهد داشت. مس و آلیاژهایش از هزاران سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفتند و در این میان شمش مس از جمله محصولاتی است که در این میان محبوبیت بیشتری داشته و در صنعت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گرفته؛ از همین جهت اگر شما تصمیم به خرید شمش مس دارید، ادامه مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. پیش از هر چیزی لازم است بدانید، خواص مس تا حدود زیادی به خواص طلا و نقره شباهت دارد و این موضوع خود دلیلی برای محبوبیت این فلز به نظر می‌رسد و باعث شده که در بسیاری از مواقع، آن را جایگزین خوبی برای طلا و نقره بدانند. شمش مس نیز همانند خود فلز، از خاصیت چکش خواری و شکل پذیری بالایی برخوردار است؛ بنابراین می‌توان از آن در راستای ساخت ظروف مسی و زیورآلات استفاده کرد.
اگر قصد خرید شمش مس را با قیمتی مناسب از فروشندگان معتبر دارید، کلیک کنید و با هزینه‌ای مقرون به صرفه آن را تهیه کنید.
 
نکته جالبی که در رابطه با مس وجود دارد، در نظر گرفتن ده‌ها کاربرد متفاوت برای آن است. همان‌طور که می‌دانید، در طبیعت برخی از عنصرها در زندگی‌های ما کاربرد بیشتری دارند. برای مثال برخی از آن‌ها در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر اقتصاد خوبی را رقم می‌زنند. باید متذکر شد که مس تمام این ویژگی‌ها را دارد و حتی برای بدن انسان نیز ضروری به نظر می‌رسد. مصرف بالایی که برای مس در نظر گرفته شده، دلیلی محسوب می‌شود که این فلز از راه‌های گوناگون استخراج و بازیافت شود. از همین رو قراضه‌ها و قطعاتی که حاوی مس هستند را بازیافت می‌کنند. دقت داشته باشید که این کار شامل مراحل گوناگونی چون جمع‌آوری، جداسازی، قطعه قطعه کردن و فرستادن به کوره می‌شود. کوره‌های دوار به دمای لازم برای نقطه ذوب می‌رسند و در ادامه فرایند استخراج و بازیافت انجام می‌شود. دقت داشته باشید که در اکثر مواقع، برای آنکه عیار و وزن محصول به‌درستی مشخص شود و بتوان آن را محاسبه کرد، آن را به شمش تبدیل می‌کنند.
راهنمای خرید شمش مس

شمش مس از کجا بخرم؟

اگر شما از دسته افرادی هستید که تصمیم به خرید شمش مس دارید، باید بدانید که این محصول در دو شکل استوانه‌ای و آجری و همچنین با وزن و درصد خلوص مشخص و متفاوت تولید می‌شود. برای مثال می‌توان به شمش‌هایی با سایز 40 تا 60 کیلوگرم در فرم استوانه و 15 تا 25 کیلوگرم در فرم آجری اشاره کرد. همچنین باید متذکر شد که خلوص 98% نیز برای این شمش‌ها عددی مرسوم‌تر و متداول‌تر است. همان‌طور که گفته شد، این محصول از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است، از همین رو بسیاری از افراد به فکر خرید شمش مس می‌افتند. حال سوال اصلی برای این دسته از افراد، این است که شمش مس را از کجا خریداری کنند؟ دقت داشته باشید که موضوع خرید و فروش شمش مس از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین جهت باید خرید و فروش آن را از یک فروشگاه معتبر و مطمئن انجام دهید. در این راستا ما برای شما پیشنهادی داریم و آن انتخاب فروشگاه خود از سایت جویشگر است. در این سایت شما می‌توانید از فروشگاه‌هایی که این محصول را می‌فروشند، خرید شمش مس را انجام دهید. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که امکان ثبت آگهی توسط شما به عنوان فروشنده شمش مس نیز وجود دارد.
 

نکاتی که باید قبل از خرید بدانید

اگر تصمیم به خرید شمش مس دارید، باید اطلاعات کاملی از این موضوع داشته باشید. از جمله اطلاعات می‌توان به مواردی چون ابعاد شمش، خصوصیت‌هایی که دارد، درصد خلوص آن و مواردی از این دست اشاره کرد. برای مثال یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، شکل ظاهری شمش است. توجه داشته باشید که فرایند شمش ریزی در قالب، یکی از مهم‌ترین فرایندها به حساب می‌آید. به طوری که اگر مذاب حاصل از مس از بالا درون قالب ریخته شود، پس از سرد شدن، روی سطح شمش مس، فرورفتگی‌هایی مشخص خواهد شد که این موضوع می‌تواند در ادامه فرایند مشکلات بسیاری را به وجود آورد. در اکثر مواقع این مشکل با استفاده از یک ماشین کاری که سطح رویه شمش را صیقل می‌دهد، برطرف می‌شود؛ اما در برخی از شرایط این مشکل برطرف نمی‌شود و شمشی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، مشکل دار است.

با این اوصاف توصیه می‌شود حتما پیش از خرید شمش مس، این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. البته در بسیاری از شرایط، خرید این محصول به صورت اینترنتی انجام می‌شود و از آنجایی که امکان بررسی چنین موضوعی نیست، توصیه می‌شود خرید خود را از یک سایت معتبر انجام دهید که در این باره ما به شما پیشنهادی نیز دادیم و آن انتخاب سایت جویشگر بود. نکته دیگری که باید پیش از خرید در رابطه با آن اطلاعات داشته باشید، درصد خلوص شمش است. مسلما هرچه درصد خلوص این محصول بیشتر باشد، کیفیت و ارزش آن نیز بیشتر می‌شود و قیمت بیشتری نیز برای آن در نظر گرفته می‌شود. حال بسیاری از افراد برای آنکه به سود بیشتری دست پیدا کنند، محصول خود را به عنوان یک محصول باکیفیت معرفی می‌کنند و برای فروش آن از مشتری هزینه زیادی را می‌گیرند. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که محصول چنین ارزشی ندارد. این مشکل نیز با انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید برطرف می‌شود.
 
بیشتر بدانید: همه چیز در مورد شمش مس 
 خرید انواع شمش مس

بهتر است چه نوع شمش مسی را بخریم؟

سوال بعدی که در زمان خرید شمش مس با آن مواجه می‌شوید، این است که از میان انواع شمش، کدام یک را انتخاب کنید. برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا با انواع این محصول آشنا شوید تا بتوانید در ادامه تصمیم درستی بگیرید. از همین جهت در ادامه به بررسی انواع شمش مس می‌پردازیم.
 
1. بیلت مس: این نوع از مس به اسم شمشال نیز شناخته می‌شود که نسبت به شمش مس، نسبتا طول بیشتری دارد و عرض آن معمولا از 15 سانتی متر کم تر است. برای تشخیص بهتر بیلت باید به سطح دایره شکل یا مربع شکل بودن آن دقت کنید. (سطح مقطع کمتر از 230 سانتی متر)
2. بلوم مس: در واقع بلوم شباهت بسیار زیادی به بیلت دارد و به همین دلیل آن‌ها را در یک دسته قرار می‌دهند، عمده تفاوت بلوم با بیلت، عرض آن به نظر می‌رسد که در بلوم مس بیش از 15 سانتی متر است. (سطح مقطع بیشتر از 230 سانتی متر)
3. اسلب مس: ظاهر اسلب که دیگر نوع این محصول است، مستطیلی دیده می‌شود و از لحاظ ظاهری با بیلت مس و بلوم مس تفاوت بسیار زیادی دارد. از اسلب به عنوان مواد اولیه برای ساخت ورق فولادی نیز استفاده می‌شود. از لحاظ ابعاد ضخامت اسلب بیش از 230 سانتی متر، طول آن 12 متر و عرض آن نیز بیش از 1.25 متر است.
4. شمش مس خالص: همان‌طور که از نام آن مشخص است، از خالص ترین نوع مس بوده و با نام‌های زیر نیز خرید و فروش می‌شود.
5. شمش مس 99.99%
6. شمش مس 99.98%
7. شمش مس 99.97%
8. شمش مس 98%

حال باید بر اساس این اطلاعات به سوال مطرح شده پاسخ داد. دقت داشته باشید که هر یک از مدل‌های نام برده شده، ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و بر اساس این ویژگی‌ها باید نوع مناسبی را انتخاب کرد؛ اما به‌طورمعمول بیشتر افراد نسبت به خرید شمش مس 99.99% اقدام می‌کنند؛ چرا که معتقد هستند این مدل از شمش، مرغوبیت بیشتری دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. البته اولویت انتخاب، نیاز و کاربرد در نظر گرفته شده برای آن است که باید به آن توجه شود.
 

خریدار شمش مس ایزوتوپ

مس از جمله عناصری محسوب می‌شود که دو ایزوتوپ دارد که عدد اتمی یکی از آن‌ها 63 و دیگری 65 است. مس ایزوتوپ 63 در مقایسه با نوع 65، درصد فراوانی بیشتری دارد؛ به طوری که می‌توان گفت 70 درصد مس موجود در طبیعت، از نوع 63 است و 30 درصد باقی مانده را دیگر ایزوتوپ تشکیل می‌دهد. این دو ایزوتوپ از لحاظ تعداد نوترون نیز با یکدیگر تفاوت دارند، اما به طور کلی خصوصیات شیمیایی و تعداد پروتون آن‌ها یکسان است. حال شاید برای شما سوال پیش آید که ایزوتوپ مس در چه صنعت و زمینه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید گفت کاربرد ایزوتوپ مس در زمینه پزشکی بیشتر است و به طور معمول از آن برای تهیه دارو استفاده می‌شود. علاوه بر این موضوع، خاصیت آنتی باکتریالی و میکروب کشی که نیز دارد، کاربرد آن را افزایش داده و شاهد استفاده از آن برای تهیه آلیاژهای مختلفی چون برنج و برنز هستیم.
 

معرفی بهترین سایت‌ها برای خرید شمش مس

حال با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت، می‌توان گفت شمش مس یک محصول پرکاربرد است که در زمینه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید خرید شمش مس را از طریق سایت‌های معتبری که این محصول را در اختیار دارند، تهیه کنید. سایت جویشگر نیز به شما در این مسیر کمک می‌کند تا انتخاب درستی داشته باشید.
 

خرید شمش مس به صورت حضوری

همچنین اگر شما تمایل به خرید شمش مس به صورت حضوری دارید، می‌توانید فروشگاه‌هایی را انتخاب کنید که این محصول را به این شیوه می‌فروشند. مسلما خرید و فروش شمش مس به صورت حضوری مطمئن‌تر به نظر می‌رسد و احتمال خطا در آن کاهش پیدا می‌کند. در هر صورت توصیه ما به شما استفاده از سایت جویشگر است؛ چرا که می‌تواند شما را در این مسیر یاری کند. در این نوشته سعی کردیم همه آنچه که لازم است در مورد خرید و فروش شمش مس را بدانید، به صورت مفصل توضیح دهیم. در صورتی که هنوز سوالی در این زمینه دارید، با ما تماس بگیرید.
 

۰۲ تیر ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • باریت کریستال

    باریت کریستال

    خردایش باریت توسط جت میل و بال میل سپراتور تا سطح یک میکرون ،بنا به درخواست مشتری برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید. در این واحد صنعتی خدمات میکرونیزه مواد از یک کیلوگرم به بالا ارائه می‌گردد . شایان ذکر است در روش میکرونیزه توسط جت میل علاوه بر دستیابی به مش های بالاتر از 2500 محصول بدون هرگونه آلودگی خواهد بود. این واحد صنعتی مجهز به آسیابهای زیر می باشد: جت میل صنعتی تمام استیل جت میل پایلوت و آزمایشگاهی تمام استیل بال میل سپراتور و انواع پیش آسیاب آماده خدمت رسانی به شما خوبان هستیم همچنین خوشحال خواهیم شد مشاور شما در این خصوص باشیم. www.khordayesh.ir

    استخراج تهران
  • سیلیس همدان

    سیلیس همدان

    شرکت معدن سیلیس همدان شرکت سیلیس همدان با سال ها تجربه حضور در عرصه صنعت و معدن کشور به عنوان یک واحد نمونه در فرآوری مواد مختلف معدنی شناخته می شود. هم اکنون این شرکت یکی ازاصلی ترین تأمین کنندگان سیلیس در کشور بوده و گفتنی است محصولات این شرکت با استناد به مرغوب ترین سنگ استخراجی سیلیس در کشور و با بهره گیری از ماشین آلات به صنایع مختلف ارائه مي گردد که برخلاف سنگ سیلیس سایر استانها (که سیلیس رسوبی می باشد) مفتخریم که مرغوبترین سیلیس را برای انواع صنایع عرضه میکنیم. شعار ما همیشه مشتری مداری و صداقت در فروش با مناسب ترین قیمت درکم ترین زمان ممکن می باشد.سیلیس تصفیه آب ومیکروسیلیس.انتراسیت وسیلیس میکرونیزه را درانواع وکیفیت های: سیلیس ممتاز، سیلیس درج یک و سیلیس درجه دو درپودرسیلیس مش های گوناگون مطابق با استاندارد تولید و عرضه میدارد. سیلیس مش 230 ,مش325،قیمت سیلیس مناسب در صنایع مختلف: سیلیس شیشه،سیلیس سندبلاست،سیلیس تصفیه آب ،سیلیس تصفیه فاضلاب وانتراسیت(کربن به عنوان بوگیر و...)،سیلیس فیلترهای شنی استخر،سیلیس میکرونیزه (سیلیس مش بندی1500)،پودرسیلیس لعاب و سرامیک ،میکروسیلیس،دولومیت،دولومیت میکرونیزه،سیلیس کاشی،سیلیس دربتن،رنگ و رزین،چسب،لاستیک،خاک نسوز فولاد ،سیلیس لوله های پلیمریGRP وکربنات کلسیم تا مش2500،ماسه سیلیس فیلترشنی و... تامین می نماید. شما عزیزان میتوانید جهت هرگونه درخواست و همچنین مشاوره از طریق شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید دفتر مرکزی: 33342298 081 موبایل : 09189519868 پشتیبانی: 09029339868

    استخراج همدان
  • سنگ نمک نارنجی. سنگ نمک صورتی

    سنگ نمک نارنجی. سنگ نمک صورتی

    تولید انواع نمک های رنگی به صورت سنگ و دانه بندی قرمز و نارنجی واردات نمک نارنجی مستقیم از پاکستان با حمل به تمام نقاط بی واسطه زمینی و دریایی مارقابت میکنیم تا شما برنده باشید برای دیدن سایر محصولات از سایت ما دیدن فرمایید www.almasnamak.com همراه:1 09123321808 همراه:2 09192766166 دفتر:02334523199 فروش عمده نمک صنعتی فروش عمده نمک تصفیه فروش عمده نمک تصفیه شده فروش عمده نمک ید دار فروش عمده نمک بدون ید فروش عمده نمک خانواده فروش عمده نمک نانوایی فروشنده نمک گرمسار فروشنده نمک در گرمسار فروشنده نمک محدوده گرمسار فروشنده نمک محدوده سمنان فروشنده نمک در سمنان فروشنده نمک بلوری به صورت عمده فروش نمک صادراتی به صورت عمده فروش نمک گرانول به صورت عمده فروش نمک گرانول حفاری عمده فروش نمک طعام به صورت عمده فروش نمک ضد یخ با بهترین قیمت عمده فروش نمک ضد یخ بتن ارزان گرمسار فروش نمک حفاری گرمسار عمده قیمت به روز شده انواع نمک  قیمت به روز شده انواع سنگ نمک خرید عمده نمک با بهترین کیفیت بزرگترین کارخانه نمک گرمسار بزرگترین کارخانه نمک در گرمسار بزرگترین کارخانه نمک محدوده گرمسار نمایندگی نمک دریا در گرمسار نمایندگی نمک شکری گرمسار عمده فروشی نمک صدفی عمده فروشی نمک شیلاتی عمده فروشی نمک زبر اعلا عمده فروشی نمک 120 و نمک 130 عمده فروشی نمک میکس با کیفیت عمده فروشی نمک 110 عمده فروشی نمک اردی با کیفیت عمده فروشی نمک دباغی عمده فروشی نمک نساجی مرغوب عمده فروشی نمک مقوا با کیفیت عمده فروشی نمک کنجد ارزان عمده فروشی نمک جاده با دوام بهترین اتحادیه نمک گرمسار بهترین معدن نمک گرمسار بهترین کارخانه نمک در گرمسار عمده فروشی نمک شیلاتی گرانول عمده فروشی نمک دانه بندی عمده فروشی نمک آشپزخانه اعلا عمده فروشی نمک تبلور مجدد پخش عمده نمک بهداشتی با کیفیت پخش عمده سنگ نمک طبی پخش عمده نمک طبی اعلا پخش عمده نمک دامی و گاوداری پخش عمده نمک سفید مرغوب معدن نمک گرمسار سمنان قیمت نمک گرمسار سمنان خرید عمده ارزانترین نمک بلغوره خرید عمده ارزانترین نمک بسته بندی خرید عمده نمک ابزیان و ماهی اتاق نمک گرمسار سمنان آجر نمک گرمسار سمنان بورس نمک گند زدایی بورس نمک خرد شده صادرارت نمک خالص عمده صادرات خالص ترین نمک عمده صاادرات نمک مرغوب ورامین صادرات سنگ نمک تصفیه آب صادرات عمده نمک مجسمه فروش و عرضه نمک استاندارد گرمسار فروش و عرضه نمک صنعتی ارزان فروش و عرضه نمک خوراکی اعلا

    استخراج تهران
  • فروش گیلسونایت و قیرطبیعی

    فروش گیلسونایت و قیرطبیعی

    در حال حاضر شرکت قیر غرب نیکان بنا به درخواست مشتری توانایی تولید سه نوع محصول گیلسونایت در اندازه های مختلف را دارا می باشد: 1. پودر میکرونیزه گیلسونایت با قطر 80 تا 400 مش و خاکستر بین 0 تا 25 درصد. 2. گیلسونایت کلوخه با درصد خاکستر صفر تا 25 درصد. 3. گیلسونایت گرانوله با قطر 30 تا 40 مش. با توجه به درخواست مشتریان انواع بسته بندی گیلسونایت (قیرمعدنی) با مشخصات زیر قابل ارائه می باشند: 1. کیسه های لمینیت چند لایه 25 کیلو ± 5% 2. کیسه های کاغذی(کرفت) چند لایه 25 کیلو ± 5% 3. گونی های چندلایه 25 کیلو ± 5% 4. جامبوبگ 1 تنی کلیه محصولات فوق بسته به درخواست مشتری قابل ارائه در بسته بندی های شرینگ شده، تسمه کشی شده، و پالت شده می باشند.

    استخراج تهران