راهنمای خرید تجهیزات فیزیوتراپی

 برای این که بتوانید پروسه درمان را در خانه سپری کنید و به کلینیک‌های توانبخشی مراجعه نکنید، احتیاج به خرید تجهیزات فیزیوتراپی خواهید داشت. متخصصان در رابطه با انتخاب صحیح این تجهیزات دچار مشکل نخواهند شد، اما کسانی که اطلاعات کافی ندارند باید آگاهانه اقدام کنند. در این مقاله برای انجام یک خرید آگاهانه شما را راهنمایی خواهیم کرد.

نکات مهمی که باید قبل از خرید تجهیزات فیزیوتراپی بدانید

قدرت دستگاه
تضمین عمر مفید باتر
امکان تنظیم پالس‌های الکترونیکی و یا کنترل انواع حالت‌ها
 
فیزیوتراپی می‌تواند یک تجربه مثبت باشد و افراد در هر سنی می‌توانند از آن استفاده کنند. فیزیوتراپیست‌ها برای کمک به بیماران در دستیابی به نتایج مطلوب از ترکیبی از تکنیک‌های دستی و حرکات مبتنی بر ورزش استفاده می‌کنند. از افزایش دامنه حرکت و انعطاف پذیری بدن، نتایج درمانی مطلوبی حاصل خواهد شد. پیش از این که برای خرید تجهیزات فیزیوتراپی اقدام کنید، بهتر است با انواع تجهیزات آن آشنا شوید.
 
اگر قصد خرید تجهیزات فیزیوتراپی را دارید اما نمی‌دانید از چه فروشگاهی بخرید که معتبر باشد، جویشگر در سایت خود لیستی از فروشندگان معتبر در این زمینه را معرفی کرده است. می‌توانید به صفحه مربوطه بروید و ضمن آشنایی با فروشندگان مورد اعتماد با آن‌ها نیز تماس بگیرید و به راحتی از شرایط خرید آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

 

راهنمای خرید تجهیزات فیزیوتراپی

چه کسانی نیاز به خرید تجهیزات فیزیوتراپی دارند؟

دردهای مفصلی در افراد مسن، افرادی با اختلال هورمونی یا آسیب‌های ورزشی می‌توانند آزار دهنده باشند. روش‌های مختلفی برای مقابله با درد وجود دارد. یکی از آن‌ها فیزیوتراپی است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به چند تجهیزات کاربردی فیزیوتراپی در منزل که می‌توانند در مدیریت درد در خانه کمک کننده باشند. به غیر از الکتروتراپی بسیاری از تکنیک‌های دیگر مانند تحریک مفصل، حرکت شناسی، تجویز ورزش و غیره برای کاهش درد در بدن موثر است. این روش‌ها چند مورد از قدیمی ترین اشکال درمانی است. حتی وقتی هیچ دارویی وجود نداشته باشد، موثر خواهند بود.
البته اکنون همه چیز تغییر کرده است و می‌توانید وسایل الکترونیکی را خریداری کنید. خرید تجهیزات فیزیوتراپی به شما این امکان را می‌دهند تمامی فعالیت‌های لازم را در خانه انجام دهید. محصولات زیادی برای خرید و استفاده در منزل وجود دارد. ما برخی از دستگاه‌های فیزیوتراپی را که به شما در کنترل درد کمک می‌کنند، معرفی خواهیم کرد.
در برخی از ابزارها از الکتروتراپی استفاده می‌کنند. بعضی از آن‌ها از برق درمانی استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها فقط از طریق حرکت مناسب خون و مایعات سعی در بهبود مکانیسم دفاعی بدن دارند. تمرینات یا روال‌های اختصاصی بسیاری وجود دارد که فرد باید برای نقاط درد خاص آن‌ها را دنبال کند. برای همه این محصولات کتابچه‌های راهنما جهت استفاده درست و مناسب وجود دارد.

دستگاه TENS چیست؟

تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست یا تحریک عصبی عضلانی الکتریکی Transcutaenous مخفف کلمه TENS است. جهت خرید تجهیزات فیزیوتراپی می‌توانید دستگاه فیزیوتراپی TENS را انتخاب کنید. این دستگاه بیشتر به دلیل کنترل درد یا تسکین مزمن مورد استفاده قرار گرفته شده است.
استفاده از آن درد را از بین نمی‌برد و التیام نمی‌بخشد. استفاده عمده آن برای دردهای مزمن توصیه می‌شود. افرادی که از چنین دردهایی رنج می‌برند برای مدت طولانی مسکن‌ها را استفاده کرده‌اند و از این رو از عوارض جانبی آن رنج می‌برند. استفاده از TENS هیچ عارضه جانبی ندارد. اگرچه مانند هر وسیله پزشکی دیگری هنگام استفاده از آن باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام شود.
دستگاه TENS با جریان بسیار ضعیفی کار می‌کند. هرچند بازهم توصیه شده است در ابتدا استفاده درمان را با مقدار جریان کمتری شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. اگر به فکر خرید تجهیزات فیزیوتراپی هستید، می‌توانید نمونه‌های تولید شده این دستگاه را بررسی کنید.

دستگاه TENSچگونه کار می‌کند؟

به غیر از یک واحد ماشین فیزیوتراپی پایه TENS که می‌تواند توسط برق یا باتری کار کند، چندین کانال بر اساس تعداد کانال‌ها و الکترودها وجود دارد. دستگاه فیزیوتراپی TENS روی نظریه دروازه درد کار می‌کند که اساسا بدان معنی است که دستگاه TENS پیام درد را از محل درد به مغز سیاه می‌کند. در واقع عصب را تحریک می‌کند که جریان این پیام درد را به نخاع یا مغز قطع کند.
چندین روش برای کار با ماشین TENS وجود دارد. اولین مورد TENS معمولی یا با فرکانس بالا است. خرید تجهیزات فیزیوتراپی از این نوع سریعترین روش تسکین درد است. این دستگاه معمولا با فرکانس> 10 هرتز استفاده می‌شود. شبیه سازی‌های دستگاه TENS با فرکانس بالا، الیاف Aβ را دفع می‌کند. با این حال تسکین درد کوتاه مدت است.
در مقابل فرکانس پایین <10 هرتز TENS تحریکات ماشینی باعث قطبی شدن الیاف Aδ و الیاف C می‌شوند که از طریق مدولاسیون درد نزولی از ساقه مغز تسکین درد را ایجاد می‌کند. این روش احتمالا تسکین درد بیشتری را به همراه دارد. البته لازم است فرکانس را مرحله به مرحله افزایش دهید. هر دو روش با آزاد سازی مواد مخدر درون زا که سیگنال‌های درد را مسدود می‌کنند و اثر ضد درد ضد هیپو ایجاد می‌کند.
خرید بهترین تجهیزات فیزیوتراپی
 

خرید بهترین مارک دستگاه فیزیزتراپی

دستگاه TENS قابل حملی که دارای 4 الکترود و یک بطری ژل باشد، گزینه مناسبی برای خرید تجهیزات فیزیوتراپی است. این دستگاه استقامت عضله را بهبود می‌بخشد، زیرا تحریک عصبی برای رشد بدن مفید است و تأثیری ماندگاری بر روی سیستم عصبی فرد تحت درمان دارد. عملکرد این دستگاه باعث افزایش سنتز پروتئین در بدن می‌شود و باعث تسریع در ترمیم بافت‌ها خواهد شد. همچنین جریان خون را در عضلات دردناک یا آسیب دیده افزایش می‌دهد. علاوه بر این باعث بهبود گردش خون می‌شود. علی رغم تأثیر بسیار عمیق بر بسیاری از عملکردهای بدن، استفاده از این دستگاه یک راه حل کاملا غیرتهاجمی و کم خطر برای کنترل درد است.
شایان به ذکر است که خرید تجهیزات فیزیوتراپی و استفاده از آن باعث افزایش گردش خون و مواد مغذی در کنار تراکم عضلات خواهد شد. این دستگاه می‌تواند برای تمرینات قدرتی، بدن سازی و بهبود تحرک عصبی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه درد را تسکین می‌دهد و یک اثر مثبت ماندگار بر عملکردهای بدن فرد ایجاد می‌کند. اگر دردی دارید که مربوط به پیری و مشکلاتی مانند آرتروز است، باید برخی از موارد دیگر را به شما معرفی کنیم.
 

دستگاه فیزیوتراپی ماساژوردار

در انواع مختلف این دستگاه‌ها پنج حالت ماساژ مختلف وجود دارد. شانه، کمر، بازو، پا و ساق ماساژ داده خواهد شد. خرید تجهیزات فیزیوتراپی نیاز شما به دارو و مسکن را برطرف می‌کند. با این حال قبل از استفاده از دستگاه باید با پزشک یا فیزیوتراپیست مشورت کنید. زیرا ترکیب اشتباه گزینه‌های درمانی می‌تواند منجر به ناراحتی بیشتر بافت آسیب دیده بدن شود. توصیه می-شود که در ابتدا با قدرت کمتری شروع کنید و سپس به آرامی به سمت درجات بالاتر بروید. خرید این دستگاه یک گزینه بسیار ارزان قیمت است. شما می‌توانید برای مقابله با بسیاری از مشکلات از این تجهیزات استفاده کنید. آن هم بدون نیاز به مراجعه به کلینک‌های فیزیوتراپی!

دستگاه فیزیوتراپی TENS 2 کانال Medansh 

این دستگاه همزمان از TENS و تحریک الکترونیکی عضله (EMS) استفاده می‌کند. خرید تجهیزات فیزیوتراپی این چنینی برای تحریک عضله همراه با مدیریت درد استفاده می‌شود. از TEN برای جلوگیری از درد با تحریک ریشه‌های عصبی استفاده می‌شود. شاید تا به حال در مورد تحریک الکترونیکی عضله یا همان EMS نشنیده باشید و یا اطلاعات کافی در رابطه با آن نداشته باشید. در ادامه با این نوع روش فیزیوتراپی بیشتر آشنا می‌شوید. ببینیم این نوع تحریک الکترونیکی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تحریک الکترونیکی عضله (EMS) چیست؟

تحریک الکتریکی عضله (EMS) به عنوان تحریک الکتریکی عصبی عضلانی (NMES) یا تحریک الکترومیوست نامیده می‌شود. با این روش انقباض عضله صورت می‌گیرد و در نتیجه با استفاده از تکانه‌های الکتریکی تحریک ماهیچه حاصل می‌شود. این دستگاه برای تقویت قدرت عضلات برای ورزشکاران یا علاقه مندان به تناسب اندام ابزاری بسیار مهم و کارآمد است. با خرید تجهیزات فیزیوتراپی برای انجام فیزیوتراپی در خانه توان بخشی بیماران به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. همچینی می‌توان به عنوان ابزار تشخیصی برای ارزیابی عملکرد عضلانی و بهبودی بیمار بعد از ورزش درمانی استفاده کرد. تکانه‌ها توسط دستگاه الکتریکی تولید می‌شوند و از طریق الکترودها به سطح پوست نزدیک به بخش آسیب دیده منتقل می‌شوند. تکانه‌های الکتریکی نقش پتانسیل عملی را دارند که از سیستم عصبی مرکزی ناشی می‌شود و باعث انقباض عضله خواهد شد.

دستگاه فیزیوتراپی TENS 2 چگونه کار می‌کند؟

محرک عضله می‌تواند به گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون در خود رگ‌ها کمک کند. همچنین مناطق آسیب دیده را آزاد و محدودیت‌های حرکتی را کاهش می‌دهد. حتی می‌تواند به زنان مبتلا به درد زایمان نیز کمک کند. خرید تجهیزات فیزیوتراپی با فرکانس 2-250 هرتز می‌تواند اقدامی هوشمندانه باشد. به طور معمول این دستگاه برای یک پروسه درمان استفاده می‌شود. عملکرد دوگانه TENS و EMS برای افرادی که باید درد زیادی را متحمل شوند و در عین حال تمرینات را انجام دهند، یک مزیت بزرگ است. استفاده از این دستگاه برای افراد مسن یا کم تحمل در زمان بروز درد بسیار مفید است. این دستگاه بسیار کم حجم و سبک است و به راحتی در خانه قابل تنظیم است. با پیروی از دستورات یک فیزیوتراپیست آموزش دیده، این می‌توانید یک راه حل بسیار مفید برای مقابله با درد پیدا کنید.

خرید ارزان تجهیزات فیزیوتراپی

برای خرید نمونه‌های ارزان قیمت، می‌توانید از انواع مندرج در سایت دیدن کنید. قیمت‌ها کاملا متعارف و مقرون به صرفه است. تمامی محصولات توسط تولید کننده ضمانت شده است. راهکار دومی که می‌توانیم برای صرفه جویی در هزینه‌ها به شما پیشنهاد کنیم، خرید اینترنتی تجهیزات فیزیوتراپی دست دوم است. شما می‌توانید با کمی تحقیق و صرف وقت خرید تجهیزات فیزیوتراپی را با قیمت باورنکردنی انجام دهید. لازم است از سالم بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. بهتر است پس از تست، دستگاه معامله را قطعی کنید. اگر هنوز فکر می‌کنید در رابطه با این موضوع نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در اسرع وقت تماس بگیرید.
در این نوشته سعی کردیم راهنمای جامعی از خرید تجهیزات فیزیزوتراپی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم تا به اینجا برایتان مفید بوده باشد. اگر در این زمینه تجربه و اطلاعاتی دارید، خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید که هم ما و هم کاربران از آن استفاده کنند. شما چه نکات دیگری را قبل از خرید این تجهیزات پیشنهاد می‌دهید؟
 
 
 

 

۲۹ خرداد ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • الکتروشوک نو و کارکرده

    الکتروشوک نو و کارکرده

    • خرید و فروش انواع الکتروشوک های : • زول سری ام *** ساخت آمریکا *** بای فازیک *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری نو و کارکرده • نیهون کودن *** ساخت ژاپن *** بای فازیک *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • کورپالز *** ساخت آلمان *** بای فازیک *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • شوک AED *** بای فازیک *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • شوک فوکودا *** ساخت ژاپن *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • شوک اودام بروکر *** ساخت سوئیس *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • و چندین مدل دیگر • انواع شوک های نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود . • تعویض شوک های نو و کارکرده لیست قیمت الکتروشوک پدل الکتروشوک لوازم جانبی الکتروشوک اکسسوری الکتروشوک باتری الکتروشوک

    پزشکی تهران
  • ریموت کنترل تخت 4 موتوره

    ریموت کنترل تخت 4 موتوره

    کاربری : ریموت کنترل تخت ۴ موتوره با طراحی ارگونومی که امکان استفاده برای تمام افراد به سهولت امکان پذیر است . با قابلیت TREND و CPR قابل نصب روی انواع تخت و سازگار با کنترل باکس‌های Linkan . L&K . Linak& ... با بدنه بسیار باکیفیت و گیره انعطاف‌پذیر و قابل تعویض با ممبران برجسته و با کیفیت جنس بدنه Abs با کیفیت بالا و با هولدر یا گیره پلی آمید قابل نصب بر روی انواع کنترل باکس ها امکان تعویض هولدر ریموت با قابلیت بازشدن ریموت جهت سرویس و تعمیر ابعاد : متنوع متریال : بدنه از ABS گیره از پلی آمید ممبران از پلی کربنات

    پزشکی تهران
  • شان غیر استریل 38 گرم سایز 150 در 150

    شان غیر استریل 38 گرم سایز 150 در 150

    شان جراحی غیر استریل 38 گرم سایز 150 در 150 رنگ آبی نفتی و آبی پزشکی تعداد در سلفن 12 عدد تعداد در بسته مادر 300 عدد در صورت سفارش استریل همین نوع کار مبلغ 4200 تومان به مبلغ اضافه می گردد. حداقل تعداد قابل سفارش یک بسته 300 عددی می باشد.

    پزشکی تهران
  • آراف لاغری سه کاره رومیزی

    آراف لاغری سه کاره رومیزی

    آراف لاغری سه کاره رومیزی از بین بردن چربی های انباشته و لاغری موضعی قابلیت استفاده برای صورت ،دور چشم و بدن لیفت و از بین بردن چین و چروک ها سفت شدن پوست کاهش سلولیت لیفتینگ پوست جوانسازی و آبرسانی پوست کمک به افزایش کلاژن سازی تجهیزات پوست و زیبایی بلپو WWW.BELLEPEAU.IR فروش انواع دستگاه های پوست و زیبایی سالنی و کلینیکال

    پزشکی تهران