مقالات مرتبط

راه بند اتوماتیک

rozelland

راه‌ بند (barrier) به مانعی گفته می‌شود که در خیابان‌ها و محوطه‌های عمومی به منظور کنترل عبور و مرور، ترافیک، امنیت، و امور عمرانی شهری به کار گرفته می‌شود. در راهبند اتوماتیک، بومی که بر روی دستگاه قرار دارد به صورت اتوماتیک جابه‌جا می‌شود. راهبند اتوماتیک نقشی کلیدی در نظارت و کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه ایفا می‌کند. راه بند را می‌توان در ورودی پارکینگ‌ها، انبارها، تعمیرگاه‌ها و محوطه‌های عمومی مورد استفاده قرار داد. راه بند اتوماتیک از قابلیت تجهیز به ریموت کنترل، کلید انتخاب حالت و کارت خوان برخوردار می‌باشد.

مزایای استفاده از راهبند اتوماتیک شامل موارد زیر می‌باشد:
-    سیکل کاری نامحدود برای تردد
-    دارای کنترل برد دیجیتال هوشمند
-    قابل اتصال به کلیه تجهیزات کنترل تردد و حفاظتی
-    سرعت بالا در حرکت و واکنش سریع در مقابل موانع
-    کنترل آسان تردد و عبور و مرور
-    افزایش امنیت مکان
-    قابلیت کنترل از راه دور

هر راهبند از یک میله که در انتهای آن یک وزنه وصل شده و به شکل افقی در جلو خودرو‌ها در مسیر قرار می گیرد، تشکیل شده است. سیستم راهبند اتوماتیک، کنترل دقیق عبور و مرور خودروها در پارکینگ ها و محوطه‌های عمومی را فراهم می‌کند. در پارکینگ های عمومی کنترل تردد اتومبیل‌ها، ثبت زمان ورود و خروج آن‌ها و محاسبه هزینه‌ها توسط راهبند اتوماتیک انجام می گیرد.
در راهبند اتوماتیک برای ثبت زمان ورود و خروج و یا کنترل مجاز و غیرمجاز بودن ترددها، می‌توان از یک سامانه نرم افزاری متصل به سنسورها و دوربین مداربسته بهره گرفت.
راهبند در تامین امنیت یک محیط نیز می‌تواند نقش ویژه‌ای ایفا کند. جلوگیری از ورود خودروهای مجاز و متفرقه به یک محیط و کنترل اتوماتیک تردد، از طریق هوشمندسازی راهبند اتوماتیک ممکن می‌گردد.

راهبند اتوماتیک به دو نوع اصلی راهبند ستونی و راهبند اهرمی تقسیم می‌شود:

راهبند اتوماتیک ستونی:
راهبند ستونی (Bollard Barrier) استوانه‌هایی هستند که داخل زمین کار گذاشته می‌شوند و با بیرون آمدن از سطح زمین مسیر تردد را مسدود می‌کنند. این نوع راهبند به دلیل دشواری مراحل نصب، پرهزینه و گران می باشد. راهبند ستونی را می‌توان با توجه به معماری و دکوراسیون محیط طراحی کرده و مورد استفاده قرار داد. این‌گونه راهبند بیشتر در اماکن دولتی و نظامی که نیازمند درجه بالایی از امنیت می‌باشند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
راهبند اتوماتیک ستونی یا بولارد موانع بسیار مطمئنی برای کنترل عبور و مرور وسایل نقلیه هستند و هرگونه برخورد اتومبیل‌ها با این راهبند منجر به خسارت و آسیب شدید وسیله نقلیه خواهد شد.

راهبند اتوماتیک اهرمی:
راهبند اتوماتیک اهرمی، میله‌هایی هستند که بر روی یک دکل نگهدارنده یک متری بر روی زمین نصب می گردد. طول این میله که در اندازه‌های مختلف دو تا هشت متری وجود دارند، برای عبور و مرور اتومبیل‌ها محدودیت ایجاد می‌کند. راهبند اتوماتیک اهرمی متداول‌ترین و پرمصرف‌ترین نوع راهبند اتوماتیک می باشد. در این نوع راهبند قدرت موتور محرک متناسب با طول بازوی راهبند متفاوت می‌باشد. در صورتی که راهبند اهرمی با وسیله نقلیه تصادف کند، آسیبی که بازوی متحرک راهبند وارد می‌شود، بیشتر از وسیله نقلیه خواهد بود.

 


۱۸ خرداد ۱۴۰۰


محصولات مشابه
  • بورس خرید و فروش و بازیابی اطلاعات و   تعمیر هارد سوخته و خراب در محل

    بورس خرید و فروش و بازیابی اطلاعات و تعمیر هارد سوخته و خراب در محل

    خریدو فروش هارد سوخته و خراب تعمیر انواع هارددیسک در محل شما خریذ انواع برد هارد 09123594202 44554780

    تجهیزات ایمنی و امنیتی تهران
  • تیغه کرکره برقی آگما

    تیغه کرکره برقی آگما

    تولید و فروش انواع تیغه های فولادی مخصوص درب های کرکره برقی در اصفهان و ارسال به سراسر ایران. مهمترین مزیت هایی که شما باید به آن توجه داشته باشید 1 - تیغه های فولادی درب کرکره ای دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر فشار، ضربه و آب و هوا است 2 - این نوع تیغه ها دارا امنیت بالایی است چراکه وزن سنگین و مقاومت آن باعث امنیت مکان می شود. 3 - سر و صدای کم این نوع تیغه زبانزد شده و مانند تیغه های آلومینیوم که صدای زیادی هنگام بالا و پایین رفتن دارند، ندارد به شدت این نوع تیغه توصیه می شود.

    تجهیزات ایمنی و امنیتی اصفهان
  • تعمیر جک پارکینگی  منطقه  2 - 44929013

    تعمیر جک پارکینگی منطقه 2 - 44929013

    تعمیر درب اتوماتیک کلیه مناطق تهران و خدمات فوری منطقه 2 تهران آریا شهر سعادت آباد تعمیرات تخصصی انواع درب اتوماتیک (جک برقی) تعمیرات تخصصی درب های اتوماتیک پارکینگی(ریلی و لولایی، دولنگه و تک لنگه) همراه با ضمانت کتبی و خدمات پس از فروش نامحدود و پشتیبانی شبانه روزی 44111025-26764001-09123036082 خدمات تعمیر جک درب پارکنیگ، تعمیر جک درب اتوماتیک، عیب یابی جک برق پارکینگ توسط تعمیرکاران حرفه ای تعمیر جک درب پارکینگ در تهران تخصص ماست، نصاب و تعمیرات انواع جک های درب پارکینگی حیاط، بازویی و ریلی و روغنی درب اتوماتیک

    تجهیزات ایمنی و امنیتی تهران
  • دزدگیر آپارتمانی آریوسیس

    دزدگیر آپارتمانی آریوسیس

    دزدگیر آپارتمانی آریوسیس ، یک سیستم حفاظتی با نصبی آسان و نرم افزاری جامع است که قابلیت کنترل از راه دور را برای شما فراهم می کند. هم چنین قابلیت قفل کردن کلید های ریموت دزدگیر و ارسال پیام در صورت استفاده غیر مجاز از ریموت به شخص دارنده ریموت ، سطح امنیت خانه و منزل شما را چندین پله بالاتر میبرد. از دیگر مزیت های دزدگیر آریوسیس میتوان به ارسال هشدار قطع برق و بلندگو و فعال باقی ماندن در صورت قطع برق تا 30 ساعت اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش آریوسیس در ارتباط باشید. سایت آریوسیس: https://ariosis.com/

    تجهیزات ایمنی و امنیتی یزد