آشنایی با کیت اندوتوکسین

 در این مقاله در مورد کیت اندوتوکسین صحبت خواهیم کرد و اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. در صنعت داروسازی و تمامی شاخه‌های مرتبط به تولید داروها باید دقت بسیار زیادی به خرج داده شود تا هیچ گونه اشتباهی در روند و فرآیند تولید دارو اتفاق نیافتد. بدین منظور از ابزارهای بسیاری زیادی استفاده می‌شود، تا بتوان به وسیله آن‌ها کیفیت دارو‎‌ها را بررسی کرد. این کار کمک می‌کند مطلع شویم داروهای تولید شده در چه سطحی از کیفیت قرار دارند و تولیدات دارویی را درجه بندی کنیم. اگر در مورد کیت سنجش اندوتوکسین کنجکاو هستید، می‌توانید با ما همراه شوید و اطلاعات جامع و مفیدی را مطالعه کنید.

اندوتوکسین چیست؟ 

همان طور که ملاحظه می‌کنید، در کنار نام این ابزار از عنوان سنجش یاد شده است. می‌توان حدس زد که این وسیله مربوط به پروسه انجام آزمایشات دارویی است. در ادامه قصد داریم تا به صورت تخصصی این نکته را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی پس از انجام پروسه ساخت و تهیه داروها، استفاده از این کیت در انجام مجموعه‌ای از آزمایشات تخصصی لازم و حیاتی است.
کوچک‌ترین خطای شیمیایی می‌تواند آثار مخرب و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. در نتیجه باید آزمایشات متعددی بر روی آن‌ها صورت بگیرد تا از سلامت و صحت کامل آن اطمینان حاصل کنیم. یکی از این فیلترهای آزمایشگاهی، به واسطه کیت اندوتوکسین تعریف شده است.
در اصل یکی از آزمایشاتی که پس از ساخت و تهیه انواع دارو‌ها انجام می‌شود، آزمایش اندوتوکسین است. این آزمایش باید با کیت اندوتوکسین انجام شود. این فرایند زیر نظرFDA  آمریکا تعریف شده و کاملا مورد تائید جوامع پزشکی است. در واقع این ابزار کاملا تست شده و کاربرد موثری دارد.
این آزمایش در مرحله آخر پروسه داروسازی قرار دارد و با هدف کنترل کیفیت صورت می‌گیرد. این تست ویژگی‌های بسیاری دارد و باید بدانید که اندوتوکسیون به صورت هماهنگ با هر باکتری گرم منفی همراه است. معمولا اندوتوکسیون‌ها را با اگزوتوکسین‌ها مقایسه می‌کنند و در یک خانواده قرار می‌دهند. البته باید گفت که میزان سمی بودن اندوتوکسیون‌ها نسبت به اگزوتوکسین ها کمتر است.
اگر بخواهیم به صورت بیولوژیکی و فیزیکی توضیح بدهیم که اندوتوکسیون‌ها در کدام نقطه بدن وجود دارند، باید گفت که در واقع جز ساختار دیوارهای سلولی هستند و معمولا جنس آن‌ها از LPS یا همان لیپوپلی ساکارید است.

کیت اندوتوکسین

کیت اندوتوکسین چیست؟

اندوتوکسین‌ها قادر به کنترل و حفظ مقدار کمی از سم‌ها هستند. معمولا از کیت اندوتوکسین در تست داروهای انسانی، حیوانی، پزشکی و تزریقاتی استفاده می‌شود و کاربردهای فراوان هم دارد. LPSها را به عنوان اندوتوکسین‌ها می‌شناسند و بر این موضوع باور دارند که این لیپوپلی ساکارید هم نوعی اندوتوکسین است. در واقع همان ساختار را دارد و جز دیواره سلولی محسوب می‌شود. بهتر است که در مورد LPS یا همان لیپوپلی ساکارید نیز اطلاعات محدود اما مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. باید گفت که لیپوپلی ساکاریدها یک سیستم ایمنی بسیار قوی و عملکرد ذاتی هستند که می‌توانند منجر به شوک، تب و حتی مرگ شوند. به همین دلیل است که وجود لیپوپلی ساکارید را در معرف‌های بیولوژیکی به طور گسترده‌ای مورد بررسی قرار می‌دهند.
اگر قصد خرید کیت سنجش اندوتوکسین را دارید و نمی‌دانید از کجا بخرید، جویشگر معتبرترین فروشندگان و تامین‌کنندگان را به شما معرفی می‌کند. کافیست به صفحه مربوطه بروید و با این فروشندگان آشنا شوید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم با کارشناسان ما تماس بگیرید.

روش‌های آزمایش اندوتوکسین باکتریایی

می‌توان برای استفاده از اندوتوکسیون از روش‌های بسیار زیادی استفاده کرد تا به عبارتی مرحله کنترل کیفیت را به خوبی به انجام رساند. در ادامه قصد داریم تا در مورد روش‌های آزمایش اندوتوکسین باکتریایی صحبت کنیم. آزمایش اندوتوکسین های باکتریایی را به عنوان BET)) هم می-شناسند.
 BET در واقع برای آن دسته از دستگاه‌های پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با سیستم قلبی عروقی، لنفاوی و مایع مغزی نخاع در ارتباط هستند. آزمایش دیگری به عنوان Limulus Amebocyte Lysate (LAL) وجود دارد که در پستانداران و مخصوصا انسان-ها علائم تب را به وجود می‌آورد. دقت داشته باشید که آزمایشBET  را با آزمایشLAL  یعنی همان آزمایش پیروژن اشتباه نگیرید.
 
آزمایش اندوتوکسین باکتریایی را می‌توان با روش‌های زیر هم به سرانجام رساند:
آزمایش تورمی سنجی
کروموژنیک جنبشی

نحوه ی آزمایش اندوتوکسین

برای بسیاری از افراد سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان آزمایش اندوتوکسیون را انجام داد و به عبارتی نحوه آزمایش به چه صورت است؟ در ادامه نحوه آزمایش کیت سنجش اندوتوکسین را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی ذکر شد، می‌توان از روش‌های بسیاری برای استفاده از کیت اندوتوکسین پیروری کرد.
در این قسمت قصد داریم تا نحوه آزمایش‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. برای انجام آزمون اندوتوکسین از سلول‌های خونی یا همان آمبوسیت خرچنگ نعل اسبی استفاده می‌شود. به طوری که اندوتوکسین فاکتوری را در این سلول‌ها فعال کرده و باعث فرآیند انعقادی می‌گردد. فراموش نکنید که این سلول‌ها تمایل بسیار زیادی به مقادیر کمی اندوتوکسین ازخود نشان می‌دهند. به همین است که گزینه مناسبی جهت تشخیص این سم در مایعات است.

کاربرد کیت اندوتوکسین

کاربرد کیت اندوتوکسین

همان‌طور که در قسمت‌های فوق به این موضوع اشاره شد، از کیت سنجش اندوتوکسیون در کنترل کیفی دارو‌های انسانی و حیوانی استفاده می‌شود اما کاربرد این کیت تنها به این قسمت ختم نمی‌شود.  سلامت آب آشامیدنی بسیار حائز اهمیت است و با بررسی‌ها و آزمایشات بسیار دقیق، میزان اندوتوکسین داخل آب را هم مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهند. این کار توسط HDK  کیت امکان پذیر است.

نحوه نگهداری

کیت را می‌توان در دمای متوسط اتاق تا یک ماه خشک و سلامت نگه داشت. برای استفاده طولانی مدت، کیت را در دمای 2-8 درجه سانتیگراد به بالا نگه دارید. به این روش 24 ماه ماندگاری خواهد داشت. کیت یا هر یک از اجزای آن را هرگز فریز نکنید.

مرحله اول تهیه نمونه و پروتکل شناسایی Endotoxin

تمام مواد یا رقیق کننده‌هایی که برای جمع آوری نمونه‌ها و آماده سازی معرف در پروسه آزمایش استفاده می‌شوند، باید فاقد اندوتوکسین باشند. حتما برای انجام ای مرحله از اسپتیک استفاده کنید. نمونه‌هایی که باید آزمایش شوند باید به گونه ای ذخیره شوند که تمام فعالیت‌های باکتری شناسی انجام دهند و سپس متوقف شوند. ممکن است سطح اندوتوکسین با گذشت زمان افزایش یابد.
می‌توان نمونه‌ها را در 24 الی 2 ساعت قبل از استفاده ذخیره کرد اما اگر ظرف 24 ساعت استفاده نشود، باید به صورت منجمد نگهداری شود. از آن‌جا که واکنش LAL-endotoxin به pH وابسته است، ممکن است لازم باشد که pH نمونه را در محدوده‌ای مشخص تنظیم کنید.
با استفاده از هیدروکسید سدیم یا اسید کلریدریک فاقد اندوتوکسین ای کار امکان پذیر خواهد بود. همیشه PH یک مقدار بزرگ را اندازه بگیرید. با استفاده از آب معرف LAL نمونه آزمایش را حل کرده یا رقیق کنید. نمونه باید فاقد آلاینده Beta Glucans باشد. ممکن است این آلاینده از مخمر و سلولزی حاصل شود.

مرحله دوم آماده سازی معرف

با افزودن 2 میلی لیتر آب معرف LAL به ویال، لیزات لیوفیلیزه شده را برای بار دوم تشکیل دهید. حداقل به مدت 30 ثانیه به آرامی تکانش دهید تا ماده شیمیایی بازسازی شده واکنش نشان دهد. این فرایند را می‌توان در دمای -20 درجه سانتیگراد انجام داد. 

استاندارد E. coli اندوتوکسین

استاندارد اندوتوکسین لیوفیلیزه شده را با افزودن 1 میلی لیتر آب معرف LAL حل کنید. اجازه دهید حداقل به مدت 15 دقیقه کاملا مخلوط شود. تشکیل یک گرداب برای به دست آوردن محلول موجود در اندوتوکسین لازم است. محلول اندوتوکسین 0/5 EU / ml را به عنوان کنترل مثبت آماده کنید. نمونه بازسازی شده استاندارد اندوتوکسین تا 15 روز در دمای -20 درجه سانتیگراد یا کمتر قابل نگهداری خواهد بود.

قیمت خرید کیت سنجش اندوتوکسین

قیمت کیت سنجش اندوتوکسین

قیمت این کیت در حال حاضر بین 90.000 الی 170.000 دلار است. شما می‌توانید در صورت نیاز و اطلاع از قیمت‌های جدید، با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.همچنین برای خرید کیت اندوتوکسین از مشاوران ما کمک بگیرید و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.
 
چگونه اندوتوکسین را محاسبه می‌کنند؟ این گونه درباره‌اش فکر کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
اگر دوز 1 میلی گرم در کیلوگرم در ساعت باشد:
حد اندوتوکسین (5 EU / کیلوگرم در ساعت) ÷ (1 میلی گرم در کیلوگرم در ساعت) = 5 EU / میلی گرم است.
اگر دوز 10 میلی گرم در کیلوگرم در ساعت باشد:
حد اندوتوکسین (5 EU / کیلوگرم در ساعت) ÷ (10 میلی گرم در کیلوگرم در ساعت) = 5/0 EU / میلی گرم است. 
اگر دوز 100 میلی گرم در کیلوگرم در ساعت باشد:
حد اندوتوکسین (5 EU / کیلوگرم در ساعت) ÷ (100 میلی گرم در کیلوگرم در ساعت) = 0.05 EU / میلی گرم است.
 

جمع بندی

آزمایش اندوتوکسین باکتریایی یک آزمایش مهم است که در شرایط آزمایشگاهی با کیت سنجش اندوتوکسین قابل انجام خواهد بود. از کیت مخصوص برای تشخیص اندوتوکسین‌های باکتریایی استفاده می‌شود. برای آزمایش اندوتوکسین باکتریایی از لیزات سلول‌های خونی خرچنگ نعل اسبی استفاده شده است. از این مواد برای تشخیص اندوتوکسین‌های باکتریایی استفاده می‌کنند.
LPS یک محرک قوی در سیستم ایمنی ذاتی مهره داران است و می‌تواند باعث تب، شوک سپتیک و در نهایت مرگ شود. همچنین این ماده به عنوان نشانگر زیستی برای تشخیص تهاجم پاتوژن باکتریایی شناخته شده و مسئول ایجاد پاسخ التهابی و شوک درون سمی در موارد شدید است. تشخیص LPS در مواد بیولوژیکی مانند پروتئین، پپتید یا نمونه آنتی بادی، یک وظیفه اساسی برای تولید زیستی و فرآوری بیولوژیکی است. برای خرید کیت‌های سنجش اندوتوکسین با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین خوشحال می‌شویم اگر نظری در رابطه با این کیت و محتوای مقاله دارید
 

۱۲ خرداد ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • Laboratory furniture-سکوبندی-هودشیمیایی-هودلامینار

    Laboratory furniture-سکوبندی-هودشیمیایی-هودلامینار

    Sell laboratory furniture Buy laboratory furniture Price of laboratory furniture Company adak ویراپژوه with having a workshop and equipment is very advanced Supplier of all kinds of lab furniture, etc. میزبندی, laboratory hood, laboratory, including fume hood etc. hood لامینار., the hood, brachial, etc., cabinet, laboratory, Wardrobe maintenance, valves, laboratory, supplier, provider, and other laboratory equipment can باشداز because the first step in equipping a laboratory, modern, and secure the benefit of a specialist advice. Experts and experienced professionals of the company hold meetings, expert advice, free also reviews undergraduate regarding construction and equipping of laboratories specialized in all information required, ranging from minor issues and the overall at the discretion of the employers puts Build a variety of platforms in the laboratory with the following specifications: سکوبندی میزکنار -سکوبندی table the middle of -Table washing -Table balance -The skeleton, of free profiles 50*30. -Body کمدها and دراورها of the tube, MDF with veneer ملامینه -The doors of جنسMDF coated فرمیکا -A cutting edge retailer of PVC -The following storage procedures of raw MDF 16 mm -Procedural table of ceramic Acid-proof by caulking the two minor بوستیک or granite -The edge of the back of the tube, overlay, and Edge the front, made of PVC -Has a cabinet, a door and a drawer, two doors and a chest of drawers -Place the operator in place, suitable as a among the-hinges door type گازور-rails, we computerized the foreign three-piece-design and بازدیدبصورت free.The company with the utmost effort and experience in the field of laboratory furniture, etc. all the basics of استاندراد storage and safe storage, a laboratory, have been adhered to and ready for the introduction of projects to employers, dear, and invite them to visit this project. Fume-hoods laboratory -hoods, chemical hoods لامینار in size and dimension standard or according to the customer's also can be built Table scales, scales in standard dimensions or as table scales 3تایی and or table balances the single is also available.

    آزمایشگاهی تهران
  • فتومتر رومیزی

    فتومتر رومیزی

    فتومتر رومیزیبرای اندازه گیری کمیت نور از فتومتری استفاده می شود ودر فتومتری ازشاخه نوری که از منبع ساطع شده است بحث می شود فتومتری آزمایشگاهی است که برای مقایسه روشنایی دو منبع روی صفحه نمایش استفاده شده است در حالت کلی از تست فتومتری برای اندازه گیری شدت و توزیع نور استفاده می شود. با استفاده از دستگاه فتومتر میتوان پارامتر های مختلف آب و فاضلاب را در رنج های وسیع اندازه گیری کرد . با استفاده از دستگاه فتومتر بسته به نوع و مدل آن میتوان رنج COD را نیز با استفاده از دستگاه راکتور و پس از هضم اندازه گیری نمود . دستگاه های فتومتر آب معمولا قابلیت سنجش تعداد زیادی از پارامتر های آب را دارا میباشند . فتومتر آب در مدل های مختلف رومیزی و پرتابل قابل ارائه میباشند . فتومتر آب برای سنجش ۱ تا ۴۰ پارامتر آب طراحی میگردند .دستگاه فتومتر آب برای کلیه صنایع کاربرد فراوانی دارد و به روش فتومتریک یا رنگ سنجی عمل میکند . تعریف دستگاه فتومتر : از دستگاه فتومتر برای اندازه گیری مقدار آنالیت جذب کننده نور در یک محلول استفاده می شود. در دستگاه فتومتر آزمایشگاهی اندازه گیری نور براساس اصل تضعیف نور هنگام عبور از یک محلول انجام می گیرد معمولا در روش نور سنجی از نور مادون قرمز یا ماوراء بنفش استفاده می شود. اساس دستگاه فتومتر آزمایشگاهی چیست ؟ اصل اساسی استفاده از دستگاه فتومتر اندازه گیری مقدار آنالیت جذب کننده تور در یک محلول است اما فقط در مواردی که از قانون beer lambert پیروی می کنند . آنالیت هایی که تمایل به جذب نور دارند ، در معرض پرتوی نور تابشی ، مقداری انرژی نوری را جذب می کنند .نتیجه این امر منجربه انعکاس نور با شدت کم می شود .سپس شدت نور منعکس شده با غلظت آنالیت مورد نظر در محلول محاسبه می شود . اساس کار دستگاه فتومتر آب به روش فتومتریک یا همان رنگ سنجی در محدوده نور مرئی میباشد که با تابانده شدن نور به نمونه مورد نظر در دستگاه رنج پارامتر را روی صفحه نمایشگذ نمایش میدهد . در دستگاه فتومتر پارامتر مورد نظر انتخاب میگردد و از آنجا که روش کار دستگاه فتومتر بصورتت رنگ سنجی میباشد , معرف مورد نظر آن پارامتر که ممکن است بصورت قرصی – پودری و یا مایع باشد را به مقدار تعیین شده در دستور العمل به نمونه اضافه کرد و پس از حل شدن آن در نمونه ویال حاوی نمونه و شناساکر را در داخل دستگاه قرار داده و با استفاده از کدهای تعیین شده در دفترچه دستورالعمل دستگاه ها پارامتر مورد نظر را انتخاب کرده و دستگاه فتومتر پس از انجام مراحل تست , رنج پارامتر مربوطه را اصطلاحا میخواند . انواع فتومتر کدام است؟ فتومتری دیفرانسیل و فتومتری مطلق دو نوع فتومتر هستند . شار تابشی ، شار درخشان ، شدت و کارایی درخشان و روشنایی عبارتهایی است که در فتومتریک کاربرد دارند. فتومتر ها معمولا در دو دسته پرتابل و رومیزی موجود و آماده تحویل میباشد که بر اساس مقیاس ها و پارامتر های مورد استفاده معرفی و شناساگر ها یا ریجینت ها یا معرف های مربوطه به هر پارامتر نیز بصورت مجزا تعریف و ارائه میگردند . فتومتر آب کمپانی لاویباند آلمان از بهترین , مرغوبترین و کارآمد ترین فتومتر های موجود میباشد که استفاده از آن بسیار ساده و آسان است بطوریکه اگر کاربری هیچگونه آشنایی با دستگاه فتومتر نداشته باشد نیز براحتی میتواند با دستور العمل راحت ارائه شده برای دستگاه ها با آن کارکند و تست های مربوطه را بگیرد

    آزمایشگاهی تهران
  • ایزو آمیل استات

    ایزو آمیل استات

    ایزو آمیل استات (به نام روغن موز نیز معروف است) تولیدی شرکت صنعت سبز طبرستان قابلیت استفاده به عنوان حلال در صنایع مختلف مانند صنایع آرایشی بهداشتی دارد. ایزوآمیل استات همچنین در لوازم آرایشی و بهداشتی، عمدتاً در استفاده و حذف لاک ناخن به دلیل حلالیت خوب استفاده می شود. همچنین در دئودورانت ها و خوشبو کننده های هوای بدون برق استفاده می شود. این حلالیت بالا سبب شده است که از این ماده به عنوان تمیز کننده سطوح منزل نیز استفاده شود. یکی از مزایای ایزوآمیل استات در ترکیبات چسب‌سازی، قابلیت ترکیب با مواد دیگر است. این حلال با بسیاری از مواد شیمیایی متفاوت، از جمله اکریلات‌ها، پلی‌یورتان‌ها، و اپوکسی‌ها قابل ترکیب است. همچنین، ایزوآمیل استات با اکثر پلیمرها و رزین‌ها همگرا شده و باعث افزایش قدرت چسبندگی آن‌ها می‌شود.

    آزمایشگاهی مازندران
  • فروش پودر اکسید ایتریم Y2O3

    فروش پودر اکسید ایتریم Y2O3

    خرید و فروش پودر سرامیکی اکسید ایتریوم فروش خرید و فروش پودر Y2O3 خرید و فروش پودر ایتریا

    آزمایشگاهی البرز