تجهیزات فیزیوتراپی و آشنایی با کاربردهای آن

دسترسی فیزیوتراپیست‌ها به تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دنیا موجب می‌شود با بالا رفتن استانداردهای لازم، این تجهیزات موجب بهبود ناراحتی‌ها و مشکلات در این حوزه شوند. بر همین اساس امروزه وسایل فیزیوتراپی با به روزترین تکنولوژی مورد طراحی و عرضه قرار می‌گیرند. به طور کلی به منظور پیشرفت در درمان بیماری‌های عضلانی و مشکلات مفصلی متخصصین همواره روی به ابداع و طراحی محصولات فیزیوتراپی با بازدهی بالا آورده‌اند. مراکز فیزیوتراپی جهت درمان اختلال اختلالات از طریق ارزیابی بیمار یا از کار افتادگی‌ها و تشخیص و درمان بیماری مشغول به فعالیت هستند. تجهیزات فیزیوتراپی جهت انجام امورات به آسان‌ترین شکل و بدون درد مورد استفاده فیزیوتراپیست‌ها قرار می‌گیرند.

فیزیوتراپی چیست؟

یکی از رشته‌های زیر شاخه پزشکی که در درمان بیماری‌ها تاثیر فراوانی گذاشته، فیزیوتراپی است. با هدف بهبود عملکرد اندام‌ها در بیمارانی که مشکلات عضلانی و اسکلتی دارند، علم فیزیوتراپی توانسته به خوبی نیازهای این زمینه را پاسخگو باشد. ماهیت استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی جهت درمان و تحریک سلولی، درمانی بوده است. در حالت کلی فیزیوتراپی از دو واژه فیزیو به معنی فیزیک و تراپی به معنی درمان تشکیل شده است. فیزیوتراپی به عنوان یک علم جهت مراقبت‌های درمانی برای افرادی که به لحاظ حرکتی دچار محدودیت‌‌هایی شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگامی که افراد به سبب آسیب دیدگی با مشکلاتی همچون محدودیت حرکتی و نقض جسمانی مواجه می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به یک فیزیوتراپ و با تخصص بالا در این زمینه مورد معالجه قرار گیرند.
اگر قصد خرید انواع تجهیزات فیزیوتراپی را از معتبرترین فروشگاه‌ها دارید، کلیک کنید و با خدمات و محصولات فروشنده‌های موجود در این  حوزه آشنا شوید. شما در صفحه مورد نظر می‌توانید لیستی از برترین فروشگاه‌های خرید و فروش وسایل پزشکی فیزیوتراپی را پیدا کنید و با آن‌ها در تماس باشید.

انواع فیزیوتراپی

فیزیوتراپی را می‌توان از دو دیدگاه بررسی و دسته بندی کرد. دسته اول که با توجه به نوع بیماری و به لحاظ تخصص‌های پزشکی در یک مجموعه قرار می‌گیرند. این دسته شامل نورولوژی یا مغز و اعصاب، ارتوپدی، کودکان، سالمندان، زنان، ورزشی و غیره هستند. دسته دیگر را با استفاده از تکنیک‌های درمانی مشخص می‌کنند. این دسته شامل الکتروتراپی، تکنیک‌های دستی، تمرین درمانی، سیستم درمانی رباتیک، سوزن خشک و موارد دیگری خواهد بود.

چه بیمارانی نیاز به فیزیوتراپی دارند؟

به طور کلی تجهیزات فیزیوتراپی برای توان‌بخشی افراد آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گیرند. افرادی که از اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی رنج می‌برند، می‌توانند از وسایل فیزیوتراپی جهت توانبخشی کمک کنند. فیزیوتراپیست‌ها با ارائه برنامه‌های توان‌بخشی به خوبی می ‌توانند در طی جلسات مختلف پیشرفت چشمگیری در روند بیمار ایجاد نمایند. افرادی که دچار صدماتی مانند شکستگی استخوان، بیماری‌های عصبی مانند پارکینسون و ام اس،  انواع کمر درد و پوکی استخوان، افرادی که دچار سکته مغزی شده‌اند و بیمارانی که از انواع  فلج‌ها رنج می‌برند، نیز می‌توانند از تجهیزات فیزیوتراپی استفاده کنند.

آشنایی با تجهیزات فیزیوتراپی

لیست تجهیزات فیزیوتراپی

در مراکز فیزیوتراپی تجهیزات و دستگاه‌‌های مختلفی مورد استفاده توسط فیزیوتراپ‌ها قرار می گیرند. محصولات فیزیوتراپی هر کدام جهت ارائه خدماتی خاص و با اهدافی مختلف طراحی می‌شوند. تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی امروزه در گستره وسیع و فارغ از محدودیت سنی به خوبی می‌توانند مشکلات افراد در حوزه عضلانی و اسکلتی را برطرف کنند. با این وجود از مهم‌ترین و پرکاربردترین تجهیزات فیزیوتراپی می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد.

دستگاه تکار RF:

این دستگاه که برای درمان دردهای عضلانی حاد و مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد از قدرت کلاژن ‌سازی بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از این دستگاه برای کشیدگی و پارگی و گرفتگی عضلات نیز کاربردی خواهد بود. از دیگر کاربردهای این دستگاه می‌‌توان به تسکین دردهای آرتروز و تسکین درد مفاصل، افزایش انعطاف پذیری بافت و رفع چین و چروک ناشی از شل شدگی پوست اشاره کرد.

دستگاه Deep Oscillation:

از جمله دستگاه‌های فوق حرفه ای در زمینه فیزیوتراپی و بهبود درد می‌توان به این دستگاه اشاره کرد. این دستگاه که برای رفع گرفتگی عضلات در عمق بافت کاربرد دارد با قدرت نفوذ اشعه تا ۸ سانتی متری بدون هیچ عوارضی بافت‌های شما را درمان خواهد کرد. از دیگر کاربردهای این دستگاه می‌توان به درمان گرفتگی‌های نقطه‌ای در عضلات، درمان موثر زخم های دیابتی، کاهش تورم بین بافتی و تخلیه مایع بین بافتی اشاره کرد.

دستگاه مگنت:

 از وسایل فیزیوتراپی که در زمینه کاهش درد بسیار مفید است، دستگاه مگنت خواهد بود. بهره‌مندی مگنت از امواج الکترومغناطیسی می‌تواند کاربردهای زیر را در پی داشته باشد. درمان میگرن، درمان مشکلات سینوزیت، درمان دردهای عضلانی و مفصلی، بهبود جوش خوردن استخوان و درمان شکستگی و تنظیم جریان خون و متابولیسم سلولی.

دستگاه لیزر:

یکی دیگر از تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی، دستگاه لیزر است. این دستگاه برای کنترل التهاب و بهبود روند ترمیم بافت‌های عضلانی کاربرد فراوان دارد.

دستگاه الکتروتراپی:

از پرکاربردترین دستگاه‌های مورد استفاده در فیزیوتراپی‌ها دستگاه الکتروتراپی است. بهره مندی مراکز فیزیوتراپی از این دستگاه موجب می‌شود که در تسکین درد، تقویت عضلات، ایجاد جریان‌های سطحی و عمقی بر روی عضلات و تاثیر به جذب داروهای سطحی به بیماران کمک کند.

دستگاه اولتراسوند:

استفاده از امواج فراصوت در این دستگاه موجب می‌شود که با نفوذ در اعماق بافت‌ها به بهبود درد در بیماران کمک فراوانی کند. از کاربردهای این دستگاه نیز می‌توان به کاهش درد، افزایش انعطاف پذیری بافت و کنترل روند التهاب اشاره کرد.

در مراکز فیزیوتراپی دستگاه‌های فراوان دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌‌گیرند. با این وجود دستگاه‌‌های بالا از معمول‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌ها به شمار می‌روند.

کاربرد تجهیزات فیزیکی

به کارگیری فیزیوتراپیست‌ها از تجهیزات فیزیکی موجب می‌شود که در درمان بیماری‌ها و اختلالات به بیماران کمک فراوانی کنند. عوامل فیزیکی مانند گرما و سرما و عوامل مکانیکی مانند کشش کمر و گردن از روش‌های درمانی مناسب در این مراکز خواهند بود. به طور کلی فیزیوتراپی یعنی درمان با عوامل فیزیکی که در آن از داروهای شیمیایی استفاده نمی‌شود. این روش درمان به توان‌بخشی افرادی  که دچار مشکلات حرکتی و عضلانی شده‌اند، کمک فراوان می‌کند. استفاده از روش‌های درمانی فیزیوتراپی و تجهیزات فیزیکی عوارضی برای بیماران در پی نخواهد داشت.
ساخت تجهیزات فیزیوتراپی

ساخت تجهیزات تخصصی فیزیوتراپی

جویشگر، شرایطی برای شما فراهم کرده که می‌توانید تمام تجهیزات ساخته شده فیزیوتراپی خود را به افراد ارائه دهید. ساخت تجهیزات فیزیوتراپی در انواع مختلف و با تکنولوژی‌های خاص موجب پیشرفت در زمینه رفع مشکلات عضلانی و حرکتی بیماران می‌شوند.
چنانچه شما نیاز به خرید یا فروش محصولات فیزیوتراپی خود را دارید، می‌توانید با مراجعه به بانک اطلاعات و مشاغل جویشگر از اطلاعات کافی برخوردار شوید.

بهترین دستگاه‌های فیزیوتراپی

برای خرید بهترین دستگاه فیزیوتراپی شما باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید. بسته به نیاز خود و ناحیه ای که قصد استفاده از دستگاه فیزیوتراپی را دارید، باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای خرید بهترین دستگاه باید عملکرد دستگاه را مد نظر قرار دهید. سطح قدرت دستگاه باید به گونه‌‌ای باشد که صدمات جبران ناپذیری به شما وارد نکند. علاوه بر این باتری مورد استفاده، برنامه‌های موجود و کیفیت پد الکترودی نیز در انتخاب بهترین دستگاه فیزیوتراپی کاربردی خواهند بود. جهت خرید بهترین محصولات فیزیوتراپی می‌توانید با مراجعه به جویشگر از اطلاعات کاملی برخوردار شوید.

تجهیزات فیزیوتراپی دست دوم

بسیاری از افرادی که دچار دردهای عضلانی می‌شوند، نیاز به استفاده از دستگاه‌های فیزیوتراپی دارند. با وجود قیمت بالایی که تجهیزات فیزیوتراپی دارند، خرید دستگاه‌های دست دوم می‌تواند برای آن‌ها گزینه مناسبی باشد. مراکز فیزیوتراپی و افرادی که نیاز به وسایل فیزیوتراپی دارند، می‌توانند با مراجعه به جویشگر دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. علاوه بر این چنانچه قصد فروش دستگاه فیزیوتراپی خود را دارید، می‌توانید با عرضه آن در جویشگر به راحتی اقدام به فروش آن کنید.

تجهیزات فیزیوتراپی خانگی

تجهیزات فیزیوتراپی در منزل

استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی در منزل امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افرادی که با مشکلات عضلانی، اسکلتی و عصبی مواجه هستند، ترجیح می‌‌دهند که از دستگاه‌‌های فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند. درگیر شدن این افراد به صورت دراز مدت با بیماری موجب می‌شود که آن‌ها روی به خرید تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی برای منزل بیاورند.امروزه انواع دستگاه فیزیوتراپی خانگی برای تسکین دردهای مزمن و حاد مورد عرضه قرار می‌گیرند. مراجعه به جویشگر به خوبی می‌‌تواند، نیاز شما را جهت خرید دستگاه فیزیوتراپی خانگی برطرف کند.

قیمت دستگاه فیزیوتراپی

تجهیزات فیزیوتراپی در انواع مختلف و به منظور رفع مشکلات متعدد مورد طراحی و عرضه قرار می‌گیرند. قیمت هر کدام از دستگاه‌ها با توجه به تکنولوژی مورد استفاده و میزان اثرگذاری با تفاوت‌هایی مواجه خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت جویشگر ضمن بررسی قیمت انواع دستگاه فیزیوتراپی اقدام به خرید گزینه مورد نظر کنید.

خرید دستگاه فیزیوتراپی

همان‌گونه که بیان کردیم، تجهیزات فیزیوتراپی با تکنولوژی خاص و به منظور رفع مشکلات متعدد طراحی و تولید می‌شوند. خرید تجهیزات فیزیوتراپی برای استفاده در مراکز فیزیوتراپی و منازل به خوبی می‌تواند تمام مشکلات و نیازهای شما را برطرف کند. هر کدام از تجهیزات و وسایل فیزیوتراپی به منظور خاص و جهت رفع مشکلات عضلانی، حرکتی و جسمی می‌توانند عملکرد مناسبی داشته باشند. جهت خرید وسایل فیزیوتراپی می‌توانید با مراجعه به جویشگر طیف وسیعی از این تجهیزات را مورد بررسی قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید با خرید وسایل و دستگاه‌های فیزیوتراپی دست دوم با قیمت مناسب خریدی مقرون به صرفه داشته باشید. جهت خرید تجهیزات پزشکی فیزیوتراپی با ما تماس بگیرید.

 


۱۱ خرداد ۱۴۰۰
جویشگر


محصولات مشابه
  • الکتروشوک نو و کارکرده

    الکتروشوک نو و کارکرده

    • خرید و فروش انواع الکتروشوک های : • زول سری ام *** ساخت آمریکا *** بای فازیک *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری نو و کارکرده • نیهون کودن *** ساخت ژاپن *** بای فازیک *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • کورپالز *** ساخت آلمان *** بای فازیک *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • شوک AED *** بای فازیک *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • شوک فوکودا *** ساخت ژاپن *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • شوک اودام بروکر *** ساخت سوئیس *** کارکرده *** باتری آکبند *** اکسسوری کارکرده • و چندین مدل دیگر • انواع شوک های نو و کارکرده شما را خریداریم • تعمیرات پذیرفته می شود . • تعویض شوک های نو و کارکرده لیست قیمت الکتروشوک پدل الکتروشوک لوازم جانبی الکتروشوک اکسسوری الکتروشوک باتری الکتروشوک

    پزشکی تهران
  • ریموت کنترل تخت 4 موتوره

    ریموت کنترل تخت 4 موتوره

    کاربری : ریموت کنترل تخت ۴ موتوره با طراحی ارگونومی که امکان استفاده برای تمام افراد به سهولت امکان پذیر است . با قابلیت TREND و CPR قابل نصب روی انواع تخت و سازگار با کنترل باکس‌های Linkan . L&K . Linak& ... با بدنه بسیار باکیفیت و گیره انعطاف‌پذیر و قابل تعویض با ممبران برجسته و با کیفیت جنس بدنه Abs با کیفیت بالا و با هولدر یا گیره پلی آمید قابل نصب بر روی انواع کنترل باکس ها امکان تعویض هولدر ریموت با قابلیت بازشدن ریموت جهت سرویس و تعمیر ابعاد : متنوع متریال : بدنه از ABS گیره از پلی آمید ممبران از پلی کربنات

    پزشکی تهران
  • شان غیر استریل 38 گرم سایز 150 در 150

    شان غیر استریل 38 گرم سایز 150 در 150

    شان جراحی غیر استریل 38 گرم سایز 150 در 150 رنگ آبی نفتی و آبی پزشکی تعداد در سلفن 12 عدد تعداد در بسته مادر 300 عدد در صورت سفارش استریل همین نوع کار مبلغ 4200 تومان به مبلغ اضافه می گردد. حداقل تعداد قابل سفارش یک بسته 300 عددی می باشد.

    پزشکی تهران
  • آراف لاغری سه کاره رومیزی

    آراف لاغری سه کاره رومیزی

    آراف لاغری سه کاره رومیزی از بین بردن چربی های انباشته و لاغری موضعی قابلیت استفاده برای صورت ،دور چشم و بدن لیفت و از بین بردن چین و چروک ها سفت شدن پوست کاهش سلولیت لیفتینگ پوست جوانسازی و آبرسانی پوست کمک به افزایش کلاژن سازی تجهیزات پوست و زیبایی بلپو WWW.BELLEPEAU.IR فروش انواع دستگاه های پوست و زیبایی سالنی و کلینیکال

    پزشکی تهران