ضدعفونی صحیح میوه و سبزیجات

سبزیجات و میوه ها سرشار از ویتامین های گروه A وC بوده و همچنین حاوی مقادیری ویتامینB ، آهن و مقدار قابل توجهی فیبر هستند. سبزیجات بخاطر نقش مؤثرشان در تامین سلامت انسان، یکی از گروههای مهم مواد غذایی محسوب میشوند و برای حفظ مقاومت بدن در برابر عفونتها یا ترمیم زخمها و سلامت پوست ضروری هستند. به همین علت توصیه شده است همیشه همراه غذا از سبزیجات تازه نیز استفاده شود. اما این امر زمانی امکانپذیر است که میوه و سبزیجات کاملاً تمیز و شسته شوند و همچنین قسمت های خراب و لکه دار آنها جدا و دور ریخته شوند زیرا این قسمتها محل تجمع آلودگیهای میکروبی میباشد.

سبزیجات اغلب به دلیل استفاده از کودهای انسانی و حیوانی، آب آلوده و تماس حیوانات، به عوامل بیماریزا آلوده میشوند. در صورت مصرف چنین سبزیجاتی، خطر ابتلا به بیماریهایی نظیر وبا، حصبه، هپاتیت، اسهال خونی و بیماریهای انگلی، نظیر کیست هیداتیک و آسکاریس وجود دارد. از طرفی سبزی های خاک آلود به راحتی آلودگی را به سایر مواد غذایی منتقل میکنند. بنابراین توصیه می شود به هنگام خرید، سبزی بدون خاک بخرید و یا در منزل اول خاک گیری و سپس نگهداری شود. خاک به طور طبیعی منبع بسیاری از میکروبهاست و اگر به یخچال راه پیدا کند می تواند سایر موادغذایی را نیز آلوده کند.

آمار ، حاکی از آن است که درصد قابل توجهی از بیماریهای ناشی از مصرف مواد غذائی ، مربوط به خوردن میوه و سبزیجات آلوده می باشد که خود نقش مهم و ضروریِ پاک سازی و ضدعفونیِ این دسته از مواد خوراکی را بیان میکند. لازم به یادآوری است که شستن و ضدعفونی کردن هم زمان میوهها و سبزیجات غلط است و مرحله شست وشو حتما باید بطور جداگانه و قبل از مرحله ضدعفونی کردن انجام شود.

امروزه راه کارهای متفاوتی برای پاکسازی و ضدعفونی میوهها و سبزیجات وجو دارد اما دستورالعمل ساده و در عین حال مطمئن برای آماده سازی این خوراکیهای حیاتی ، به شکل زیر می باشد:

1- پاکسازی کامل سبزی و میوه از خاک وگل و لای
2- جدا کردن قسمت های خراب و لکه دار
3- شستشوی کامل میوه و سبزی در آب
4- اضافه نمودن سه تا پنج قطره مایع ظرفشوئی و نگه داشتن مواد به مدت دو الی سه دقیقه در این محلول به منظور انگل زدائی
5- شستشوی مجدد میوه و سبزی
6- اضافه کردن ماده ضدعفونی کنندهی مناسب طبق دستورالعمل روی ظرف، به منظور ضدعفونی کردن میوه و سبزی در آب سالم
7- آبکشی دوباره برای شستشوی باقیمانده ماده ضدعفونی کننده از روی پوست میوه ها و سبزی ها ،اگر این مرحله به دقت انجام نشود ممکن است فرد در اثر مصرف مواد ضدعفونی کننده دچار مسمومیت شود.
از آنجاکه شستشوی بیش از حد و چند باره، از یک طرف بسیار خسته کننده بوده و سبب اهمال مصرف کننده و عدم پیروی از مراحل دقیق آن شود و از طرف دیگر میتواند به بافت میوه و سبزی و یا ظاهر آنها صدمه بزند، میتوان از یک گندزدای موثر استفاده کرد که در صورت استفاده از این ماده، شما نیاز به آبکشی مجدد مواد ندارید و میتوانید با اطمینان کامل پس از اضافه نمودن آن (طبق دستورالعمل موجود در سایت) به آب سالم و غوطه ور کردن میوه و سبزی در این محلول شفاف و بدون رنگ و بو، پس از گذشت مدت زمان مشخص شده، مواد را از داخل آب خارج کرده و بدون نیاز به آبکشی میل نمائید.
8- در این مرحله میتوانید میوه و سبزی سالم و بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی را نوش جان کنید.


۲۸ اسفند ۱۳۹۹


محصولات مشابه
  • شیدو چاق کننده و تپل کننده واژن

    شیدو چاق کننده و تپل کننده واژن

    چاق کننده و پف کننده ناناز (واژن بانوان) برجسته سازی کامل واژن بدون بازگشت درمان چروک واژن 100/درصد تضمینی شده ارگانیک و گیاهی 100% تاثیرگذاری سریع و ماندگار تزریق چربی و سیلیکون ممنوع دارای هولوگرام سه بعدی اینوید جدیدترین روش زیبایی واژن بدون جراحی و هزینه زیاد از ترکیبات مقوی و مغذی همچون گیاهانی odorata، …و Juglans regiaو -Gǎnlǎn سفید کنندگی واژن از دیگر کارایی شیدو می باشد تپل کننده و چاق کننده واژن در کمتر از یک ماه استفاده کیفیت محصول کاملا تضمین شده است به دوستان خود معرفی کنید بدون درد و هزینه های گزاف ، هم تپل میشه هم سفید میشه

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • خط عطر و ادکلن و بادی اسپلش

    خط عطر و ادکلن و بادی اسپلش

    1- ماشین mono block (پرکن و دربند عطر ، ادکلن و بادی اسپلش ، تمـام اتوماتیک) شامل پرکن دو نازله با سیستم پرکن bottom up سیلندر و پیستونی ، تمام قسمتهای در تماس با مواد از استنلس استیل ۳۰۴میباشد . 2- پرکن دو نازله نیمه اتوماتیک با خلاء VN2000 ماشین برای پرکردن انواع مایعات در شیشه و یا ظروف پلاستیکی مقاوم در مقابل خلاء بکار میرود. با چسباندن ظرف به قرار مخصوص روی نازل عمل مکش از مخزن حاوی مایع انجام میشود و مواد انتقال به ظرف و پر کردن آن و همچنین تخلیه سرریز به داخل ظروف شیشه ای مخصوص جمع کردن سر ریز هدایت میشوند. 3- دربند نیمه اتوماتیک جهت دربندی roll on ، ظرف همراه با درب توسط اپراتور روی میز قرار میگیرد و ماشین بطور اتوماتیک ظرف را با لا برده و بوسیله یک کله گی با سه قرقره درب را چرخ میکند. 4- فیلتر پرس ICM-140 برای فیلتر اسیون ذرات معلق دارای ۱۶ صفحه از جنس پلی اتلین به قطر ۳۰۰ میلیمتربا کاغذ مخصوص فیلتراسیون همراه با پمپ استنلس استیل. ظرفیت تقریبی دستگاه ۵۰ کیلو کیک در هر پریود است. 5- ماشین فریزر , میکسر و فیلتراسیون عطر و ادکلن ماشین برای شفاف سازی مایعات پس از اختلاط و سرد کردن و در تهیه عطر و ادکلن کاربرد دارد. سیستم ایجاد فشار در فیلتر ها با پمپ دیافراگم با استاندارد اروپایی و کلیه سیستم ها در تماس با مواد و شاسی از جنس AISI304 است.فیلتر ها از نوع PP می باشند. 6-دستگاه سلوفان کش نیمه اتوماتیک SP-200 دستگاه در صنایع آرایشی ، دارویی ، غذایی ، بهداشتی ، چای و محصولات صوتی تصویری ، لوازم التحریر و دیگر محصولات مورد نیاز به بسته بندی سلوفان کاربرد دارد. فقط ۵ دقیقه زمان مورد نیاز برای تنظیم دستگاه برای جعبه ای دیگر با سایز متفاوت می باشد. دستگاه دارای نصب و کارکرد آسان می باشد.

    بهداشتی و آرایشی تهران
  • نیم تیغ لرد

    نیم تیغ لرد

    این تیغ ها تولید کشور مصر هستند ، یک خانواده کامل از بهترین محصولات اصلاح اقایان وخانم ها میباشند. نیم تیغ لرد اصل شامل 10 بسته 100 عددی در یک بسته، با کیفیت بالا و بسیار مقرون به صرفه، قابل استفاده برای اصلاح صورت و پشت گردن است. تیغ لرد نصفه مخصوص سالن های آرایش بوده و شرکت لرد این محصول را صرفا برای ارایشگرها طراحی وساخته است. هر کارتن شامل 20 باکس 10 بسته ای میباشد ارسال به سراسر کشور در کوتاه ترین زمان جهت قیمت لحظه ای این محصول لطفا با شماره 09308620270 در تماس باشید.

    بهداشتی و آرایشی البرز
  • بلفاروپلاستی(برطرف کردن افتادگی پلک)

    بلفاروپلاستی(برطرف کردن افتادگی پلک)

    بلفاروپلاستی یکی از روش‌های پرکاربرد در جراحی زیبایی چشم است که به منظور برطرف کردن مشکلات زیبایی و بهبود دید چشم انجام می‌شود. این روش به منظور برطرف کردن مشکلات پوست بالا و پایین چشم انجام می‌شود. انجام بلفاروپلاستی، دید چشم را بهبود میدهد و مشکلاتی نظیر کاهش دید، ظاهر خستگی‌آور و تیرگی چشم برطرف می‌شود. **جهت مشاوره رایگان عدد 1را به شماره زیر پیامک کنید** چند نمونه از مواردی که بلفاروپلاستی برای آنها موثر است عبارتند از : **برطرف کردن افتادگی پلک که به بهبود بینایی و زیباتر شدن چهره کمک می‌کند درمان پف و ورم پلک‌ها و زیر چشم حذف پوست اضافی بر روی پلک‌ها**

    بهداشتی و آرایشی تهران