درب آکاردئونی چیست؟

درب آکاردئونی

درب آکاردئونی به نوعی حفاظ گفته می شود که اغلب جهت حفاظت از درب ورودی واحدهای آپارتمان مورد استفاده قرار می گیرد و در مواردی همچون مغازها و انباری ها و مکان های دیگر نیز بکار گرفته می شود. شاکله اصلی درب آکاردئونی تسمه های فلزی بوده که توسط پیم های فلزی به همدیگر وصل شده و در قابی فلزی قرار می گیرد که بصورت ریلی در محور عرض درب حرکت می کند از این رو کمترین فضا را در راه پله ها اشغال کرده و مزاحمتی ایجاد نمی کند. درب آکاردئونی های مختلفی در بازار عرضه گردیده است که نامهای مختلفی نیز به خود اختصاص داده اند اما متداولترین مدل از آنها موسوم به مدل سه گل یا سه لوزی میباشد که 90 درصد امنیت مورد نظر را برقرار مینماید لذا جهت افزایش امنیت میتوان از قفل های مخفی که در بدنه درب طراحی می گردد و همینطور تعداد حلقه های قفل بیشتر استفاده نمود.
درب آکاردئونی همان طور که از اسمش پیدا است برگرفته از ساز آکاردئون می باشد و طراحی و ساخت آن الهام گرفته از این ساز می باشد. البته نام های دیگری چون درب کشوئی، درب کره کره ای و... نیز به این نوع از درب به شکل عامیانه گفته می شود. هدف اصلی از ساخت و طراحی درب های آکاردئونی استفاده نمودن بهینه از فضا، حفظ امنیت می باشد. درب های آکاردئونی با توجه به این که تاشو می باشند پس از جمع شدن جای کمی را گرفته و به این ترتیب فضای بسیار کمی را اشغال می نمایند که سبب بهینه سازی فضای خواهد شد.
درب های آکاردئونی به راحتی با دست جابجا شده و علت آن نیز شبکه ای بودن آن است. این اجناس در ابعاد برابر با درب فلزی وزن کمتری را دارا هستند و می توان آن ها را جایگزین درب های ریموت دار پارکینگ کرد که علاوه بر وزن زیاد و سنگینی فضای زیادی را اشغال می کند حتی می توان ریموت را روی این درب ها متصل نمود و مسئله باز و بسته شدن دستی را بدین طریق از بین برد.
نام گذاری این حفاظ به دلیل شکل ظاهری و نحوه باز و بسته شدن آن صورت گرفته است. تا شدن این حفاظ شباهت زیادی به جمع شدن ساز آکاردئون دارد. چنانچه این درب ها را از نزدیک دیده باشید متوجه تفاوت درب آکاردئونی با حفاظ های لولایی خواهید شد. در واقع حفاظ آکاردئونی نوعی درب ضد سرقت و تاشو است که در بین عموم به درب آکاردئونی شهرت پیدا کرده است. درب آکاردئونی به سادگی و بدون نیاز به ریموت کنترل بر روی ریل حرکت می کند. وزن سبک و روان بودن ریل بر روی عملکرد حرکتی درب تاثیر گذار است. البته نوع ریموت دار این درب هم قابل اجراست که اغلب برای درب پارکینگ انجام می شود. حفاظ آکاردئونی پارکینگی فضای کمی را اشغال کرده و مناسب پارکینگ های شخصی و عمومی است.

حفاظ آکاردئونی

حفاظ آکاردئونی امروزه با توجه به آمار بالای سرقت در منازل مسکونی، وجود حفاظ درب یکی از بهترین گزینه های پیش روی هر صاحب خانه ای است.تا به این منظور با خرید یک درب آکاردئون بتواند سلامت و امنیت جانی و مالی خود و خانواده خود را از شر هر گونه مزاحم حفظ نماید.معمولا در ساختمان های چندین طبقه مورد استفاده واقع می شودکه واحدهای ساختمانی بسیار زیادی در این ساختمان ها زندگی می کنند.از آنجایی که ورود هر فرد غریبه و ناآشنا به درون ساختمان ها به راحتی صورت می پذیردو هر فردی می تواند با استفاده از روش های مختلف به راحتی به درون ساختمان ها وارد شود،در صورتی که تنها یک درب چوبی ساده مانع وی به حضور در هر واحد مسکونی باشد می تواند به راحتی این مانع را با ترفندهای گوناگون از بین بردارد.
به همین علت امروزه وجود درب آکاردئونی در تمامی ساختمان ها الزام آور می باشدو ضرورت آن برای بالا بردن سطح امنیت ساختمان ها به خوبی حس می گردد.هر چند که باید اذعان داشت که حفاظ آکاردونی تنها برای محافظت از درب واحدهای ساختمان ها نیست و در موارد دیگری نیز مورد کاربست واقع می گردد.ولی در عین حال بیشترین کاربرد این نوع از درب ها در واحدهای ساختمان های چند طبقه است.

کاربرد درب آکاردئونی

انواع درب های آکاردئونی کاربرد گسترده ای دارند و به منظور حفظ امنیت ساختمان نصب می شوند. جنبه حفاظتی- امنیتی درب آکاردئونی مهم ترین ویژگی کاربردی ان است. به این ترتیب همه ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری می توانند از حفاظ درب آپارتمان آکاردئونی برای امنیت بیشتر استفاده کنند. کاربرد درب آکاردئونی تنها مختص درب های ورودی داخل ساختمان نیست. انواع حفاظ آکاردئونی پارکینگی برای فضای خارج از ساختمان و محوطه پارکینگ و حیاط نیز قابلیت نصب را دارند.

درب آکاردئونی پنجره

حفاظ آکاردئونی پنجره در برخی از پنجره های ساختمان ها و منازل مسکونی به کار گرفته می شود که عرض آن ها وسیع است و به سادگی می توان به درون آن نفوذ کرد.بنابراین گارد درب نه تنها در درب منازل و ساختمان های مختلف بکار گرفته می شود؛ بلکه برای حفاظ برخی از پنجره ها نیز از آن مورد استفاده واقع می شود.

حفاظ آکاردئون پارکینگ

پارکینگ ها در داخل منازل مسکونی یا ساختمان های اداری و … نیز نیاز به محافظت دارند.
بنابراین می توان از در آکاردئونی پارکنیگ نیز برای ارتقاء سطح امنیتی استفاده نمود.
عموما در آکاردئونی پارکینگ ها به این ترتیب می باشند.
که دو درب مجزا ساخته و در محل مورد نظر نصب می شوند.
هر چند که درب یک لنگه نیز وجود دارد. اما اصولا دو درب آکاردئونی در پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.
که این دو درب به هنگام بسته شدن توسط قفل های ایمن به یکدیگر متصل می شوند.
و به هنگام باز شدن نیز درب پارکینگ از قسمت میانی جمع می گردد و بر روی قاب عمودی در طرفین قرار می گیرد.
بنابراین از حفاظ آکاردئون می توان برای محافظت از پارکینگ ها نیز بیشترین بهره وری و کاربرد را برای ماشین های خود و سایر ساکنین ساختمان به ارمغان برد.

اجزای درب های آکاردئونی

درب های آکاردئونی از یک چهارچوب از جنس آهن به شکل پروفیل تشکیل یافته اند که درون آن پروفیل های عمودی، افقی و مورب پر شده است. یک ریل فلزی در بالای درب نصب گردیده است و  بخش چرخ دار که وزن درب را تحمل می نماید در آن قرار گرفته است. در بخش پایینی در نیز ریلی به عنوان بخش راهنمای حرکت در نصب می گردد که میله راهنمای متصل به در در داخل آن قرار گرفته است.
بر روی درهای آکاردئونی می توان قفل های توکار و روکار را دارند که بدین طریق مقدار زیادی امنیت دستگاه به بالا خواهد رفت. در مجموع درهای آکاردئونی میتوان یک محافظ خوب برای بخش های ورودی نامید که دارای زیبایی و کارآمدی بالایی بوده و فضای بسیار کمی را اشغال می کند.


۲۹ بهمن ۱۳۹۸
جویشگر


محصولات مشابه
  • تعمیر جک BFT هیدرولیک نمایندگی اصلی تعمیرات جک bft هیدرولیک 26764001

    تعمیر جک BFT هیدرولیک نمایندگی اصلی تعمیرات جک bft هیدرولیک 26764001

    BFT هیدرولیک تعمیرگاه جک بی اف تی تعمیرجک هیدرولیک نمایندگی تعمیرات جک bft هیدرولیک خدمات و تعمیرات فوری جک بی اف تی هیدرولیک رفع روغن ریزی جکهای هیدرولیک تعمی ربرد جک بی اف تی برد thalia بی اف تی برد libra جک BFT خدمات فوری جک تردد نامحدود BFT تعمیرات جک بازویی دو لنگه بی اف تی لوکس تعمیر جک ریموتی BFT رفع روغن ریزی جک هیدرولیک لوکس تعمیر پکینگ جک هیدرولیک BFT تعویض شفت و صافکاری جک هیدرولیک بی اف تی BT2B خدمات جک هیدرولیک BFT Lux B تنظیم برد جک BFT libra ـنظیم برد جک BFT Thalia تنظیم فشار روغن جک هیدرولیک BFT Lux نمایندگی اصلی جک هیدرولیک BFT تلفن : 26764001 441110125

    متفرقه تهران
  • تنور سنتی سنگک

    تنور سنتی سنگک

    ???? قابل توجه رستوران دار ها ، کبابی ها ، کله پزی ها و یا صبحانه سرا ها : توجه : بسیار مهم ???? آمار ها نشان داده کسایی که نان « سنگک داغ ???? »کنار غذاشون دارن ، در امدشون از ×۲ برابر تا ×۴/۵ برابر شده ✅نگران چالش های که داری هم نباش چون ما همه رو حل کردیم???? 1- تنوری با عایق کامل گرما♨️که(بدنه تنور کاملا سرد❄️ هست) «مشتری هات و مغازت بخاطر تنور گرم نمیشود????» 2- چون تنور سایز کوچک هست جای خیلی کمی از شما میگیره 3- دوره آموزشی شاطر داریم(نیروی خودت رو بفرست برای آموزش) یا یه شاطر خوب برای پخت مغازه ی شما ما می‌فرستیم دیگر آپشن های تنور: ▪️ظاهر و باطن تنور کاملا سنتی ▪️ظاهر قابل انتخاب شما«قابلیت شخصی سازی» ▪️بدون برق ۳ ساعت کار می کنند ▪️پرتابل-متحرک بدون هزینه بنایی ▪️دارای شمارنده نان منتظر شنیدن صدای گرم شما هستم ⚜️تنور سازی رضوان⚜️

    متفرقه تهران
  • نماینده فادینی ایتالیا جک فادینی و راهبندفادینی fadini

    نماینده فادینی ایتالیا جک فادینی و راهبندفادینی fadini

    دایان درب دیبا نماینده جک فادینی ایتالیا نماینده fadini خدمات و تعمیرات 24 ساعته فروش جک نوپی 66 فادینی با گارانتی طلایی 4 ساله محصولات fadini نمایندگی راهبند فادینی و نماینده تعمیرات و خدمات فادینی ایتالیا گارانتی اصلی محصولات فادینی توسط نماینده fadini در تهران خط ویژه 26764001 راهبند فادینی بایت 980 فروش و خدمات و تعمیرات 24 ساعته برگ گارانتی رسمی توسط نماینده فادینی در تهران پاسخگویی و ارائه خدمات به دارندگان محصولات فادینی ایتالیا. فروش جک نوپی 66 nupi66 جک فادینی hindi 880m راهبند بایت 980 فادینی با گارانتی اصلی و رسمی نمایندگی فادینی در ایران فروش جک نوپی 66 fadini جک فادینی hindi 880 L جک فادینی Hindi 880 L Special راهبند بایت 980 فادینی راهبند fadini byte 980 خدمات و تعمیرات فادینی با گارانتی اصلی فادینی و ارئه برگ گارانتی شرکتی محصولات فادینی نماینده انحصاری غرب تهران محصولات فادینی ایتالیا ارائه خدمات وتعمیرات محصولات فادینی به شرح زیر: جک پارکینگ فادینی نوپی 66 جک پارکینگ فادینی nupi 66 جک پارکینگ فادینی hindi 880 جک پارکینگ فادینی هیندی 880 جک پارکینگ فادینی هیدرولیک راهبند فادینی بایت 980 راهبند فادینی هیدرولیک بایت 980 راهبند هیدرولیک بایت 980 راهبند هیدرولیک بایت 980 راهبند فادینی bayt 980 راهبند فادینی byte 980 راهبند byte980 ریموت فادینی ریموت راهبند فادینی ریموت یدک جک نوپی ریموت جک نوپی 66 خدمات جک پارکینگ فادینی نوپی 66 خدمات جک پارکینگ فادینی nupi 66 خدمات جک پارکینگ فادینی hindi 880 خدمات جک پارکینگ فادینی هیندی 880 خدمات جک پارکینگ فادینی هیدرولیک خدمات راهبندفادینی بایت 980خدمات راهبند فادینی هیدرولیک بایت 980 خدمات راهبند هیدرولیک بایت 980 خدمات راهبند فادینی byte 980 خدمات راهبند byte980 تعمیرات جک پارکینگ فادینی نوپی 66 تعمیرات جک پارکینگ فادینی nupi 66 تعمیرات جک پارکینگ فادینی hindi 880 تعمیرات جک پارکینگ فادینی هیندی 880 تعمیرات جک پارکینگ فادینی هیدرولیک تعمیرات راهبند هیدرولیک بایت 980 تعمیرات راهبندفادینی bayt 980 تعمیرات راهبند فادینی byte 980 تعمیرات راهبند byte980 خدمات فوری فادینی خدمات سریع فادینی خدمات 24 ساعته فادینی تعمیربردفادینی خدمات برد فادینی خدمات وسرویس وتعمیرات فادینی نمایندگی فادینی 2126764001

    متفرقه تهران
  • دستگاه کره گیر بادام زمینی

    دستگاه کره گیر بادام زمینی

    دستگاه کره گیر بادام زمینی در سایزهای مختلف کره گیر خانگی، کره گیر فروشگاهی و کره گیر صنعتی تولید و به بازار عرضه می گردند. دستگاه کره گیر دانه های روغنی کاربردهای بسیاری داشته و از لحاظ درآمدزایی نیز گزینه خوبی به شمار می آید. دستگاه کره گیر شایان کالا قابلیت تولید کره از کنجد، کره بادام زمینی و بادام درختی، فندق، پسته، نارگیل، گردو، وکلیه دانه های روغنی را با بهترین کیفیت داراست. مشخصات کره گیر قدرت موتور دو اسب و سه اسب با توجه به سفارش مشتری ظرفیت تولید 50 کیلو خروجی برق مصرفی تک فاز ابعاد ارتفاع بدون قیف 34 سانت و طول 36 سانت و عرض 28 سانت تمام استیل بدون لرزش قابلیت تنظیم سنگ جهت نرمی و زبری کم حجم و سبک وزن گارانتی بدنه دستگاه 6 ماه ارسال دستگاه در اسرع وقت به تمام نقاط کشور پذیرفته می شود ، برای خرید محصول واطلاعات بیشتر لطفا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 09112984263 --- 09058691205 --- 09148015541 --- 09394240780 --- 04432246031 تلفکس : 04432246031 وبسایت : http://shayan-kala.ir آدرس تلگرام : telegram.me/shayankala اینستاگرام : www.instagram.com/shayan.kala وبلاک :http://shayankala.persianblog.ir http://shayankala.mihanblog.com مدیر عامل : حسین پور آدرس کارخانه : تهران آدرس دفتر: آذربایجان غربی ، ارومیه ، عطایی 1 ، روبروی بانک ملی ، ساختمان شیشه ای سبزالماس ، طبقه سوم کلمات کلیدی:

    متفرقه آذربایجان غربی