لوله های فلزی

تعریف لوله:
به طور ساده می توان گفت لوله استوانه ای است توخالی که ابتدا وانتهای آن باز می باشد. لوله دارای سطح مقطع دایره ای شکل می باشد که جنس آن می تواند از مواد مختلفی همچون پلاستیک، فولاد، پی وی سی، استیل، آلومینیوم ، مس و باشد. در این بین لوله های فلزی و لوله های پلی اتیلن از متداول ترین لوله ها می باشند که جهت جابه جایی و انتقال سیالات به کار می رود. معمولاً لوله های مورد استفاده در لوله کشی صنعتی از جنس لوله های فلزی می باشد. این لوله ها به خاطر استحکام زیاد و مقاومت بالا دربرابرحرارت از بهترین موارد در فرایندهای صنعتی، نیمه صنعتی ، پالایشگاهی و نیز نیروگاهها می باشند.

انواع لوله های فلزی:

  1. لوله چدنی
  2. لوله آهنی
  3. لوله فولادی :لوله های فولادی برای اولین بار در اوایل سال 1800 میلادی در صنعت مورد استفاده قرار گرفتند و از آن زمان به بعد به دلیل کارآیی وکیفیت بالا، لوله های فولادی به سرعت مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفت و پیشرفت خوبی داشت. متریال اصلی این لوله ها از فولاد کربن تولید می باشد و کاربرد آن در لوله کشی آب و فاضلاب بوده و در زیر خاک قرار می گیرند. 
لوله مانیسمان یا بدون درز seamless pipe :
دراوایل قرن 19 میلادی برای نخستین بار یک دانشمند آلمانی به نام مانیسمان لوله ی بدون درز را تولید کرد. این دانشمند فکرش را هم نمی کرد که لوله های بدون درزی که تولید کرده بود در مدت زمان کوتاهی در همه دنیا این چنین فراگیر شود و مصرف کنندگان زیادی درسراسر دنیا پیدا نماید. این لوله در اصطلاح علمی  به نام لوله سیمی لس یا سیملس یعنی لوله بدون جوش یا بدون درز معروف است. بر این اساس لوله مانیسمان یا لوله بدون درز به آن گروه از لوله های فولادی گفته می شود که در فرآیند تهیه و تولید آنها از روشهای معمول یعنی جوش فلزات استفاده نمی گردد و مواد اولیه بکار رفته در آنها نسبت به سایر لوله های فولادی متفاوت است. لوله های مانیسمان یا در اصطلاح سیمی لس به صورت اکسترود توسط قالب های مخصوص تولید می شود. فرایند تولید لوله مانیسمان به طور کلی به این صورت می باشد که در طی مراحل مشخص یک شمش فولادی تبدیل به لوله می شود.
   

۰۴ آبان ۱۳۹۸


محصولات مشابه
  • لخته‌ساز لوله‌‌ای (CPF)

    لخته‌ساز لوله‌‌ای (CPF)

    Coiled Pipe Flocculator نوعی دستگاه منعقدکننده می‌باشد که شامل یک لوله بلند جداکننده با قطر و طول مشخص است. اصطلاح plug-flow به زمان ماند و انرژی که در طول کلیه قسمت های لوله‌ها ثابت است، اشاره دارد، که منجر به یک کانون یکنواخت با جداسازی بالا می شود. CPF علیرغم تصور اشتباه عموم در خصوص مشکلات گرفتگی خطوط، به طور گسترده برای حذف روغن، امولوسیون، مواد جامد معلق و غیره در فاضلاب استفاده می‌شود. مخازن لخته‌سازی متعارف و سنتی که پیش از این از آن‌ها در تصفیه شیمیایی آب و فاضلاب استفاده می‌شد، بسته به میزن جریان سیال، زمان ماند و حجم مخزن زیادی برای تشکیل لخته نیاز داشت. لذا استفاده از این سیستم برای تصفیه‌خانه‌هایی با دبی و حجم زیاد مقرون به صرفه نبوده و نیست. CPF این مشکل را رفع کرده و منجر به تسریع لخته سازی شده است. زمان ماند در CPF معمولا کمتر از نیم دقیقه است. پساب از طریق flocculator pipes در نقاطی که از قبل تعیین شده برای تزریق مواد منعقد کننده جریان می ¬یابد. طول مناسب برای تعیین محل دقیق نقاط تزریق مواد منعقد کننده مختلف برای هر پروژه به طور انحصاری در CPF محاسبه می شود. منعقد کننده در بخش ورودی از CPF که شرایط plug flow جریان دارد، تزریق می¬ شود. کل اختلاط در کمتر از 5 ثانیه رخ می دهد. منعقدکننده دقیقا در نقاطی که از قبل تعیین شده است، تزریق می¬ شود و تنظیمات واکنش بهینه را فراهم و ساخت لخته¬ های پایداری را به صورت تدریجی در کل طولpipe flocculator فراهم می نماید. این دستگاه فاقد نیاز به قدرت و بخش‌های متحرک است، و از تلاطم آب ناشی از شبکه لوله برای اختلاط مواد شیمیایی با جریان استفاده می کند. این طراحی نیاز به مخازن اختلاط و میکسرهای حرکتی را از بین برده و فرایند تحت شرایط بسیار کنترل شده به کمک استاتیک میکسر پایپ به کار رفته در سیستم، تعریف شده است. مزایا • تزریق دقیق و کنترل شده پلی الکترولیت • حداقل زمان ماند • فاقد تجهیزات چرخشی مانند flocculator مرسوم • تنظیم PH، انعقاد و لخته سازی در یک واحد • نیاز به فضای کمتر • عدم مشکلات فوم و کف • ایجاد محیط تمیز و بدون بو • فاقد نگهداری یا نیاز به نگهداری بسیار کم • هزینه اجرای پایین • استهلاک بسیار کم • قابلیت استفاده در دبی‌های بسیار زیاد کاربردها تصفیه فاضلاب صنایع کاغذسازی، صنایع روغنی، صنایع غذایی، کشتارگاه‌ها، صنایع شیمیایی، صنایع آرایشی-بهداشتی، صنایع لبنی، صنایع پتروشیمی، کنسرو ماهی، روغن کشی، صابون سازی و پیش تصفیه برای صنایعی که فاضلابی با کدورت بالا دارند برای دستیابی به استانداردهای تخلیه جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 44971428-44971432-44967934-44978576-44972798-44978693-021 واحد مهندسی تماس حاصل فرمایید. یا به لینک http://bsoco.ir/content/Coiled-Pipe-Flocculator مراجعه فرمایید.

    آب و فاضلاب تهران
  • ژئوممبران در زنجان

    ژئوممبران در زنجان

    ژئوممبران در زنجان طبق یک سیستم منظم می باشد که در اصل ژئوممبران مجموعه ای از آسترهای مصنوعی است که برای حاوی مایعات یا گازها استفاده می شود. این امر به ویژه در بخش‌های کشاورزی، شیمیایی یا صنعتی که زباله‌های خطرناک باید در آن‌ها نگهداری و دور از منابع آب آشامیدنی نگهداری شوند، اهمیت دارد. اجرای ژئوممبران در زنجان اگر چه یک سیستم ژئوممبران در زنجان ممکن است برای محتوی آب ذخیره از تاسیسات هسته ای، زباله های رادیواکتیو یا خطرناک، یا سیستم های مدیریت کود برای CAFO ها استفاده شود. آنها همچنین ممکن است برای پوشش استخرها، حوضچه ها، و حفره های آب زمین گلف و سنگرهای شنی استفاده شوند. به منظور محتوی این مایعات و گازها، مواد ژئوممبران باید ضخیم، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، مقاوم در برابر سوراخ شدن و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش باشند. آنها همچنین باید دارای نفوذپذیری کم (قابلیت نگهداری گازها)، هدایت هیدرولیکی پایین و نرخ انتقال گاز و بخار آب پایین باشند. نحوه تولید ژئوممبران به منظور تولید یک سیستم ژئوممبران در زنجان که تمام الزامات فوق را برآورده می کند، مواد خام مانند رزین پلیمری با افزودنی هایی مانند آنتی اکسیدان ها، نرم کننده ها، پرکننده ها، کربن بلک و روان کننده ها به ورق ها از طریق روش های ساخت موسوم به اکستروژن، کلندرینگ پردازش می شوند. یا پوشش پخش اکستروژن شامل خشک کردن مواد پلاستیکی و سپس گرم کردن رزین به حالت مذاب است. سپس مواد ذوب شده قبل از سرد شدن و جامد شدن از طریق قالب یا قالبی با اندازه و شکل مناسب عبور داده می شود. از سوی دیگر، کلندرینگ از غلتک‌های فشار سخت برای صاف کردن ورق‌ها به لایه‌های نازک استفاده می‌کند، همانطور که چوب به عنوان بخشی از فرآیند کاغذسازی به ورق‌های کاغذی نازک تبدیل می‌شود. پوشش پخش شامل حل کردن مواد در یک مایع و سپس پخش کردن آن در ورقه‌ها می‌شود، همان‌طور که یک نانوا مایه کیک را روی کیک پخش می‌کند.

    آب و فاضلاب تهران
  • فلوکولانت (FLOCCULANT )

    فلوکولانت (FLOCCULANT )

    پلی الکترولیت ها (پلی آکریل آمید)در تصفیه آب به دلیل خاصیت لخته سازی خود ،فلوکولانت (FLOCCULANT ) نیز نامیده می شوند. انواع پلی الکترولیتها : پلی الکترولیتها به لحاظ یونی به سه دسته تقسیم می گردند : 1. آنیونی (قابل مصرف در تصفیه آب شرب ،مواد غذایی و فاضلابهای صنعتی و انسانی) 2. غیر یونی یا نانیونیک (با مصارف مشابه نوع آنیونی ) 3. کاتیونی (عموما برای فاضلابهای صنعتی و انسانی ) شرکت پارسیان عمران کوشش انواع فلوکولانت برای معادن شن و ماسه (ماسه شویی ) ، کارخانجات سنگبری ، صنایع تولید کاغذ ، تغلیظ مس ، فرآوری آهن ، زغالشویی ، ساخت چسب ، صنایع غذایی ، صنایع معدنی را ارائه می نماید جهت کسب اطلاعات بیشتر با آقای مهندس شکرزاده ۰۹۱۲۲۱۱۸۰۱۵- ۴۴۷۵۰۵۵۲ تماس گرفته شود و یا به آدرس اینترنتی www.parsiomran.com مراجعه گردد.

    آب و فاضلاب تهران
  • بشکه 220 لیتری الرینگ

    بشکه 220 لیتری الرینگ

    تولید بشکه 220 لیتری الرینگ در شرکت ساحل اتحاد انجام میپذیرد. این بشکه ها برای نگهداری و ذخیره میزان انبوهی از مواد و همچنین حمل و نقل آب، مواد صنعتی، مواد شیمیایی، انواع روغن های صنعتی و … کاملا مناسب هستند. از مزایای بشکه های پلاستیکی الرینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد: -حمل و نقل آسان توسط لیفتراک انجام میگیرد.https://semcoplast.com/product-category/two-door-barrel-design/ -گنجایش دقیق 220 لیتر -آب بندی کامل -چینش 3 ردیف روی یکدیگر -مشخصات و ابعاد نوع: 220 لیتری الرینگ وزن: 9.2 کیلوگرم قطر: 61 سانتی متر ارتفاع:93 سانتی متر

    آب و فاضلاب آذربایجان غربی