انواع اگزاست فن سانتریفیوژ

اگزاست فن سانتریفیوژ :
اگزاست فن سانتریفیوژ (فن سانتریفیوژ یوتیلیتی،هواکش یوتیلیتی،یوتیلیتی فن مکنده) جز عمده ترین و پرکاربرد ترین اگزاست فن های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ می باشد، موارد استفاده این هواکش ها در ساختمان ها و برج های اداری و تجاری ،صنایع نفت ودیگر صنایع ، بیمارستان ها ، کارخانجات صنعتی، صنایع سیمان ، برج خنک کن ها ، هواسازها و.... می باشد.این نوع اگزاست فن ها دارای راندمان بالایی بوده و به علت تامین افت فشار استاتیک تا محدوده قابل توجه ای نسبت به هواکش های اکسیال برتری و ارجعیت دارند.هواکش ها یا اگزاست فن سانتریفیوژ  از نظر کاربردی هم بعنوان مکنده (اگزاست فن) و هم بعنوان دمنده (بلوئر) قابل استفاده  هستند   .  

  • انواع فن سانتریفیوژ یا گریز از مرکز :

1-اگزاست فن سانتریفیوژ با پروانه ایرفویل: (Airfoil)
فن سانتریفیوژ با پروانه ایرفویل یا Airfoil fan به دلیل ایجاد جریان هوای یکنواخت تر، بهترین راندمان و کمترین صدا را در بین انواع مختلف فن­ ها دارند. بازده آن­ها تا ۹0 درصد رسیده و به دلیل مقاومت ساختاری بالا که آن­ها را قادر می سازد در سرعت­ های بالا بچرخند فشار استاتیکی در حدود ۷۵۰۰ پاسکال تولید می­ کنند. فن­ های سانتریفیوژ با پروانه ایرفویل برای عملکرد در هوا و گازهای تمیز در تهویه عمومی استفاده می شوند، فاقد دامنه از کار افتادگی در منحنی عملکردشان بوده و می­توان آن­ها را برای سیستم هایی که مقاومت آنها تغییر می­کنند استفاده کرد. اگرچه هزینه ساخت این نوع فن به دلیل شکل خاص پروانه کمی بیشترانواع پروانه های سانتریفیوز است.

2- اگزاست فن­ سانتریفیوژ با پروانه بکوارد: (Backward-curved)
فن سانتریفیوژ با پروانه بکوارد یا Backward-curved fan به معنی پره های منحنی رو به عقب مشابه فن های با پروانه ایرفویل بوده ولی راندمان آنها کمی پایین تر و در حدود ۸۵ درصد است. این فن­ ها می توانند گازهایی که دارای ذرات هستند را انتقال دهند. مزیت فن­ های سانتریفوژ با پروانه بکوارد این است که در صورت قرار دادن فشارهای استاتیک بالاتر در مقابل این فن­ ها، صرف نظر از مقدار جریان هوا ، به موتور این فن ها فشار وارد نمی شود و به اصطلاح این فن ها بدون اضافه بارند.

۳ - اگزاست فن سانتریفیوژ با پروانه مایل به عقب: (Backward-inclined)
فن سانتریفیوژ با پروانه مایل به عقب یا Backward-inclined fan از لحاظ ساخت ساده هستند و مقاومت مکانیکی ضعیف تری در مقایسه با پروانه های انحنا به عقب دارند. راندمان فن سانتریفیوژ با پروانه مایل به عقب در حدود ۷۸ درصد است و مانند فن­ های سانتریفیوژ با پروانه بکوارد بدون اضافه بار هستند.

۴ اگزاست فن سانتریفوژ با پروانه شعاعی در راس: (Radial-tip)
فن سانتریفوژ با پروانه شعاعی در راس یا Radial-tip fan فشار استاتیک بالایی تولید می کنند و حجم هوای کمتری را نسبت به فن های دیگر انتقال می­دهند. این فن­ها در اندازه­های بزرگ برای عمل تخلیه هوا، در کاربردهای صنعتی مرتبط با گازهای داغ و در ترکیب با فیلترهای تصفیه هوا استفاده می­شوند. شکل این پروانه ها باعث می شود پروانه خود به خود تمیز شود و از تجمع مواد روی پروانه که باعث از بین رفتن بالانس پروانه می شود جلوگیری می کند، این ویژگی در انتقال هوای غبار آلود و مواد گرانولی دارای اهمیت می ­باشد. روکش های پوششی تجدید شونده روی سطح فشار پروانه ها و آسترهای هاوزینگ (حلزونی فن) قابل تعویض، در اغلب موارد فراهم می­ شود. فن­ های سانتریفیوژ با پروانه شعاعی در راس از دمنده­ ها در سیستم هایی با مقاومت های متغیر و در سیستم های موازی کاربرد دارند. حداکثر بازده این فن ها در حدود ۷۰ درصد است.

۵ اگزاست فن سانتریفیوژ با پروانه فوروارد: (Forward-curved)
فن سانتریفیوژ با پروانه فوروارد یا Forward-curved fan که انحنا رو به جلو دارند در مقایسه با پروانه­ های انحنا رو به عقب در فن­ سانتریفیوژ با پروانه بکوارد فشار بیشتری تولید کرده و راندمان پایین تری دارند. این فن ها اغلب برای تهویه، سیرکولاسیون کوره­ ها و دیگر تجهیزات که در آنها سرعت کم برای جلوگیری از لرزش مطلوب است در اندازه های کوچک و متوسط ساخته می شوند. فن­ های سانتریفیوژ با پروانه فوروارد را معمولا در هوا یا گاز تمیز استفاده می­ نمایند زیرا در غیر اینصورت این نوع از پروانه ها بعد از مدتی آلوده شده و ممکن است پروانه از حالت بالانس خارج شود. حداکثر بازده این فن ها در ۶۵ درصد است و به فن های با پروانه کولری نیز معروفند و دارای اضافه بار می­باشند.

۶ اگزاست فن سانتریفیوژ با پروانه رادیال: (Radial blade)
فن سانتریفیوژ با پروانه رادیال یا Radial blade fan ها اغلب برای فشارهای بالا و حجم هوای نسبتا کم استفاده می­ شود و می­ توانند در سرعت های بالا بچرخند و فشار استاتیک بالایی را تولید کنند. از دمنده­ های با پروانه رادیال می توان در انتقال پنوماتیک، هوادهی مایعات، سیستم ­های شناور سازی هوا و پروسه­ های صنعتی مرتبط با دمای بالا استفاده شود. حداکثر بازده فن­ های سانتریفیوژ با پروانه رادیال در حدود ۶۰ درصد است.


 
۲۴ مهر ۱۳۹۸


محصولات مشابه
  • دستگاه های تهویه مطبوع VRF برند هایسنس سفارش امارات

    دستگاه های تهویه مطبوع VRF برند هایسنس سفارش امارات

    دستگاه های تهویه مطبوع VRF از به روزترین و جدیدترین سیستم های موجود در بازار تهویه مطبوع است از VRF میتوان به عنوان دقیق ترین و کم استهلاک ترین سیستم های تهویه نام برد که به شما امکان تفکیک دمایی در فضاهای مختلف را می دهد. دستگاه وی ار اف شامل یونیت خارجی و یونیت های داخلی است که میتوانید به صورت مستقل و یا به صورت مرکزی از آن در پروژه خود استفاده کنید. دستگاه های موجود وی ار اف ، وارداتی از برند هایسنس، به سفارش امارات می باشد دستگاه ها علاوه بر اینکه سفارش امارات هستن به صورت سفارشی هم ساخته شدن و دارای مشخصات فنی بسیار با کیفیت و خروجی بالا هستند. یونیت های داخلی سوپر سایلنت و فوق العاده کم صدا دستگاه فول اینورتر دارای یونیت های داخلی داکتی که داخل دیوار تعبیه شده و در بیرون فضایی را اشغال نمی کند. قابلیت اتصال به مدیریت هوشمند ساختمان BMS قابلیت تغییر سرمایش به گرمایش و بالعکس با یک دکمه بدون نیاز به اپراتور فروش و نصب و اجرای صفر تا صد سیستم تهویه پروژه شما دستگاه ها موجود و تحویل فوری با گارانتی و خدمات پس از فروش فروش به صورت نقدی، شرایطی و توافقی، و تهاتری برای اطلاعات بیشتر، دریافت عکس و کاتالوگ و استعلام قیمت با شماره ذیل تماس بگیرید.

    سیستم‌های تهویه مطبوع تهران
  • فروش و نصب و انجام زیرساخت انواع سیستم های تهویه مطبوع

    فروش و نصب و انجام زیرساخت انواع سیستم های تهویه مطبوع

    فروش تجهیزات تهویه مطبوع (چیلر، مینی چیلر، داکت اسپلیت، فن کویل، هواساز، VRF، GHP و ...) . شرکت ویسمن (تولید کننده و واردکننده) ارائه دهنده انواع دستگاه‌ها و خدمات در زمینه تهویه مطبوع انجام زیرساخت و نصب و فروش انواع سیستم‌های تهویه مطبوع شامل (مینی چیلر، چیلر، GHP ،VRF، داکت اسپیلت ، فن کوئل، هواساز و....) تعمیر و سرویس انواع تهویه مطبوع امکان کارشناسی پروژه شما جهت پیشنهاد به صرفه و متناسب با پروژه. دارای انواع برندهای: هایسنس (Hisense) ، ویسمن (Visman) ، وستن ایر (Westen air) ، MPK ( مبتکران پارسا کیش )و .... همراه با تخفیف‌ استثنایی دستگاه‌ها دارای ۵ سال گارانتی، ۲ سال سایر قطعات الکترونیکی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می‌باشد. با نحوه پرداختی نقدی و توافقی و تهاتری و تحویل به صورت فوری برای اطلاعات بیشتر، هماهنگی برای کارشناسی پروژه و سفارش با شماره 09216603476 تماس بگیرید.

    سیستم‌های تهویه مطبوع تهران
  • هواکش بادی شیروانی سوله

    هواکش بادی شیروانی سوله

    تولید فروش هواکش بادی سوله در سایز مختلف جهت سقف سوله های صنعتی،سالن ورزشی،سالن دامداری.... مزایا:تهویه هوای نامطبوع،تهویه گردوغبار،تغییر دمای سالن....... اجناس تشکیل دهنده :بلبرینگ ژاپنی،پایه،پره گالوانیزه،ورق گالوانیزه ضخامت نیم....... جهت استعلام واطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

    سیستم‌های تهویه مطبوع تهران
  • موتورخانه هوشمند یا کنترل هوشمند موتورخانه

    موتورخانه هوشمند یا کنترل هوشمند موتورخانه

    سیستم موتورخانه های سنتی دارای تلفات و مصرف زیاد انرژی هستند همچنین اصطحلاک دستگاه های حرارتی نظیر بویلر ها و پمپ ها و زایش میدهد شیر ها را افزایش میدهد به منظور کاهش اثرات تلفات و بهینه سازی مصرف انرژی میتوان از سیستم های نوین برای مدیریت موتورخانه ها بهره گرفت بطوریکه که با تامین دمای آسایش الف -کارکردی کمتر ب-مصرف پایینتر ج)اصطحلاک کوچکتر و نهایتا صرف هزینه ها کوچکتر را سبب شد . یک سیستم موتورخانه سنتی به دلیل عدم هوشمندی تلفات زیادی را در مصرف انرژی باعث میشود که با مکانیزم هوشمند این تلفات به صورت صرفه جویی در مصرف رخ داده و در مدت کوتاهی میتواند هزینه های هوشمند سازی را برگرداند در آپارتمانهای اداری و تجاری و سوله ها صنعتی نیز بکار گیری یک مکانیزم هوشمند سبب افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی به اندازه بیشتر از مجتمع های مسکونی میشود دلیل این اتفاق آن است که ساعاتی از روز را که در سیستم های اداری -تجاری ساعات تعطیلی است در مکانیزم هوشمند قابل تعریف بوده و از این جهت در بخش زیادی از روز مثلا عصر ساعت 4 الی ساعت 8 صبح روز بعد موتورخانه به طور اتوماتیک standby میگردد همچنین در روزهای پنج شنبه و خصوصا جمعه ها که اکثر ادارات تعطیل هستند با مدیریت روز و تقویم هفتگی میتواند موتورخانه را در وضعیت standby قرار دهد این موضوع سبب صرفه جویی بالاتر از کاربردهای هوشمند سازی مسکونی برای کاربران اداری میشود برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت این شرکت سر بزنید www.pishrans.com

    سیستم‌های تهویه مطبوع تهران