اجرای نمای کامپوزیت و ویژگی های آن


اجرای نمای کامپوزیت 
نما به علت اینکه در معرض دید همگان است از اهمیت خاصی برخوردار است و هر ساختمانی که بنا می شود همان قدر که به میزان استحکام ساختمان اهمیت داده می شود به نمای ظاهری و یا بیرونی و همچنین نمای داخلی آن نیز اهمیت ویژه ای قائل می شوند . حال با توجه به سلایق و خلاقیت و بودجه ، نما می تواند به شیوه های متعدد همچون شیشه ، سنگ گرانیت ، ترموود و نمای کامپوزیت اجرا و پیاده سازی شود . یکی از روش های قابل اجرا برای نما که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است اجرای نمای کامپوزیت می باشد که در ساختمان ها و ساخت تابلو تبلیغاتی و هم در جایگاه های سوخت رسانی شاهد آن هستیم . علاوه بر آن اکثر کسب وکارها طراحی نمای کامپوزیت مغازه و ساختمان را به صورت ترکیبی انجام می دهند که بسیارجلوه زیبایی دارد . زمانی که تابلو مغازه شما جلوه و زیبایی خود را از دست داده است می توانید برای تغییر تابلوی تبلیغاتی کسب وکار خود از تابلو کامپوزیت استفاده نمایید زیرا نمای کامپوزیت مغازه یکی از انواع نماهای مدرن است و قیمت تابلو کامپوزیت مقرون به صرفه می باشد وامروزه کاربرد و طرفداران زیادی دارد . حال در این مقاله قصد داریم در مورد کامپوزیت و ویژگی های آن به بحث بپردازیم.
تاریخچه تولید ورق کامپوزیت آلومینیوم
ورق های آلومینیوم کامپوزیت در سال 1969 توسط کشور آلمان ابداع شد و به دلیل خاصیت های فیزیکی آن مورد استقبال قرار گرفت و بیشترین مصرف کننده های آن کشورهای چین ، روسیه و امارات می باشند . کامپوزیت به معنای ترکیب است که می توان این ترکیب را به سه بخش پایه پلیمر ، پایه سرامیک و پایه فلزی تقسیم بندی کرد . در پایه پلیمر از رزین استفاده می شود که نوعی پلاستیک محسوب می گردد ،  این پلاستیک خواصی همچون عدم زنگ زدگی ، سبکی ، انعطاف پذیری ، ذوب و بازیافت مجدد را دارد اما با همه این فواید پلاستیک یک عیب بزرگ دارد و آن هم عدم استحکام می باشد که برای استحکام بخشیدن به آن از ماده فایبر گلاس که خود ترکیبی از سه ماده الیاف کربن ، کولار و پلی پروپیلن است استفاده می گردد .
به طور کلی ورق های کامپوزیت از ترکیب دو یا چند ماده است و  از سه لایه که شامل دو لایه از جنس آلومینیوم و یک لایه از مواد پلی اتیلن به عنوان که یک ماده معدنی پرکننده است و بین دو لایه آلومینیومی قرار می گیرد تشکیل شده است و لایه خارجی حاوی یک پوشش آستر اپوکسی رزین و یک لایه PVDF برای تثبیت رنگ می باشد .
 انواع سیستم های نصب ورق های کامپوزیت :
روش ثابت  :
در روش ثابت ورق های کامپوزیت به صورت ثابت و توسط پیچ و یا پرچ و نبشی به سازه آهنی متصل می گردد .
سیستم ریلی :
در اجرای این روش پس از اینکه کارهای مربوط به برش و مونتاژ شیارهای چکمه ای انجام شد آنها را بر روی ریل های آلومینیومی ریگلاژ شده نصب می کنیم . در این روش امکان برداشتن هر پانل به صورت جداگانه فراهم است .
مراحل لازم جهت اجرای نمای کامپوزیت   :
مرحله 1) ابتدا به مکان مدنظر رفته و با استفاده از دوربین های پیشرفته متراژ مکان را تعیین می نماییم .
مرحله 2) توسط نرم افزارهای طراحی یک طرح از پروژه که شامل تمام زوایای کار است به کارفرما  به صورت نقشه های شاپ دراوینگ ارائه می گردد .
مرحله 3) پس از تایید طراحی و نقشه ها توسط کارفرما مرحله اجرایی کار آغاز می گردد .
مرحله 4)  برای اجرای نمای کامپوزیت با توجه به نقشه های اجرایی اقدام به انجام عملیات نصب که شامل زیرسازی ، شاسی کشی ، شیت بندی ، مونتاژ پنل های آلومینیومی است می نماییم .
مرحله 5)  نصب ورق های کامپوزیت به صورت نیمه جعبه روی نما ، برای تهیه این ورق ها عملیات برش کاری از شیت خام ، شیارزنی ، خم کاری و مونتاژ توسط دستگاه های CNC یا توسط تکنسین کار صورت می پذیرد .
مرحله 6) پس از اینکه عملیات تولید و مونتاژ ورق ها به اتمام رسید آنها را با توجه به نوع روش اجرایی توسط پیچ و یا پرچ در محل نصب می کنیم .
مرحله 7) آب بندی که توسط نوارهای آب بندی و یا چسب های سیلیکونی مخصوص انجام می پذیرد .
مرحله 8) جداسازی روکش پلاستیکی از روی کار
ویژگی های نمای کامپوزیت :
1) سبک بودن : ورق های کامپوزیت نسبت به سایر مصالح بکار رفته در نما سبک تر هستند و وزنی بین 5 تا 8 کیلوگرم در مترمربع را دارا می باشند . براساس تحقیقات به عمل آمده نمای کامپوزیت آلومینیوم حدود 90% سبک تر از سنگ گرانیت ، 85% سبک تر از سیمان و 75% سبک تر از شیشه است .
2) ورق های کامپوزیت براحتی مونتاژ ، تعمیر و نگهداری می شود
3) ورق های کامپوزیت قابل اجرا در رنگ های متنوع و متالیک هستند که این رنگ ها توسط پوشش های فلورایدی یا PVDF تامین می گردد و مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط محیطی دارد .
4) ضد حریق اند و در هنگام آتش سوزی آلودگی محیطی ایجاد نمی کنند .
5) عایق صوتی : به دلیل اینکه هنگام نصب و اجرای نمای کامپوزیت از یک لایه زیرساز آهنی و یا چکمه ای استفاده می شود یک لایه هوا ما بین بدنه اصلی و نمای ساختمان ایجاد می گردد و همین امر باعث می شود صدا کمتر به داخل ساختمان نفوذ نماید و نوعی عایق صوتی ایجاد شود .
6) امکان آب بندی نما : هنگام نصب و اجرای نمای کامپوزیت از یک شیارهایی برای خروج و هدایت آب باران و برف استفاده می شود تا هنگام باریدن باران یا برف آب پس از هدایت به شیارهای تعبیه شده از محل های تعیین شده خارج گردد همین امر سبب عدم نفوذ آب به زیر نما می شود .
7) بادوام و مقاوم : ورق های کامپوزیت در برابر خوردگی های ناشی از بارش های جوی و اسیدی کاملا مقاوم بوده و تغییر رنگ یا حالت نمی دهند .
8) سرعت اجرا : نصب و اجرای نمای کامپوزیت در مدت زمان کوتاه و سریع قابل انجام است .
9) قیمت نمای کامپوزیت نسبت به سایر نماها مقرون به صرفه تر است .
معایب نمای کامپوزیت  :
حساس در برابر ضربه : تا هنگام نصب نمای کامپوزیت باید از نفوذ هر گونه ضربه و فشار هنگام حمل و نقل ورق ها خودداری کنیم زیرا ورق های کامپوزیت نسبت به ضربه حساسند و دچار له شدگی و آسیب می شوند .
حساسیت در اجرا  : اجرای نمای کامپوزیت نیاز به افراد متخصص دارد و اگر مراحل اجرا و درزگیری ها و شیاربندی ها به درستی صورت نگیرد باعث نفوذ آب برف و باران به زیر نما می شود .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
saftysign


محصولات مشابه
  • مجری نمای شیشه ای

    مجری نمای شیشه ای

    اخیرا با پیشرفت تکنولوژی در ساخت و تولید تجهیزات و مصالح ساختمانی، شیشه های تک جداره از محبوبیت کمتری میان معماران برخوردارند، و در نماهای شیشه ای معمولا از شیشه های چند جداره استفاده می‌کنند. بنابراین به چند مورد از مزایای شیشه‌ای چند جداره می‌پردازیم. برای مثال می‌توان به کاهش بار اضافی ساختمان، عایق دما و صوت، حداکثر استفاده از روشنایی نور خورشید، جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش، سرعت اجرای بالا، تامین دید یکپارچه برای افراد داخل ساختمان، ظرافت و زیبایی چشم نواز و مقرون به صرفه بودن اشاره کرد. امین واعظی مجری نمای شیشه ای ( کرتین وال، فریم لس، یونی تایز و ....) اماده ارایه خدمات به شما عزیزان می باشد مشاوره با ما، انتخاب با شما 09123008791

    دکوراسیون و نما تهران
  • ساخت کمد دیواری در ایت الله کاشانی و تعمیرات کابینت در ایت الله کاشانی

    ساخت کمد دیواری در ایت الله کاشانی و تعمیرات کابینت در ایت الله کاشانی

    کارگاه کابینت سازی و دکوراسیون داخلی ونوس اجراء کلیه خدمات ام دی اف بدون دخالت واسطه مستقیم از کارگاه. نکته : تعمیرات و جابجایی و خرده کاری و تغییرات و نصب پذیرفته میشود خدمات در مناطق : شهرک اکباتان - شهرک اپادانا - خیابان بیمه - شهرک ازادی - شهرک فرهنگیان - دهکده المپیک - شهرک راه اهن - خیابان امیر کبیر - تهرانسر - ازادی- اریاشهر- مرزداران - طرشت - بلوار فردوس - یوسف اباد - مرزداران- گیشا- سعادت اباد -شهرک غرب -ونک - نواب - خیابان قزوین - زمزم - جوادیه - جمهوری - فاطمی - انقلاب - ولیعصر - شهرک شریعتی و محدوده های مجاور. تماس با ما : 02155646988 - 09126854491 - 09394004123 - تعمیرات ریل کشو کابینت و دراور و تعویض ریل درب های کمد دیواری. - ساخت و طراحی مدنترین سیستم های اشپزخانه با جنس ام دی اف و ممبران و هایگلاس خارجی و ایرانی. - طبقه بندی و ساخت کمد دیواری و ریلی کردن درب ها با ریل 80 کیلو. - تعمیرات و جابجایی و نصب و بازسازی انواع کابینت و کمد و دکوراسیون داخلی. - ساخت کابینت زیر گازی و تعویض کابینت زیر سینک با جنس ضد اب. - تعویض صفحه اب خورده کابینت و تعویض لولا و دستگیره و یراق. - تعمیرات و جابجایی و ساخت انواع پارتیشن و دکور و ویترین مغازه. - سفارشات ام دی اف از صفر تا صد به صورت کلی و جزئی پذیرفته میشود

    دکوراسیون و نما تهران
  • کاغذ دیواری

    کاغذ دیواری

    طراحی ، تهیه و اجرای برگزیده بهترین کاغذ دیواری های روز دنیا ، 100% قابل شستشو ، کاغذ دیواری قابل شستشو کاغذ دیواری ارزان و قیمت مناسب کاغذ دیواری لاکچری و بسیار شیک کاغذ دیواری مخصوص لابی ایتالیا ، کره ، تایوان ، آلمان و غیره ، 70 آلبوم متفاوت و تک در عرضهای متفاوت ، بهترین کاغذ دیواری های کودک ، جدیدترین کاغذ دیواری طرح کودک با کادر مجرب و متعهد در اجرا و زیرسازی مناسب ، پیشنهاد ما : قیمت هر نوع کاغذ دیواری را از ما استعلام قیمت بگیرید ، ارسال آلبوم ، بازدید و مشاوره رایگان ، http://www.takbaloot.com

    دکوراسیون و نما تهران
  • گچبری پیش ساخته

    گچبری پیش ساخته

    ⚘از خدمات تیم گچبری هنر پیش ساخته بهرمند شوید⚘ ⚘از خدمات ما (چیدمان قطعه و مشاوره)رایگان استفاده نماید⚘ ⚘تولید کننده انواع گچبری پیش ساخته با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت بدون هیچ واسطه و مستقیم از مدیر فروشگاه خریداری کنید⚘ ⚘ارسال جنس پیش ساخته به صورت جزئی(از یک بسته گلویی…..)و کلی در سراسر شهرستان ها و نقاط ایران باضمانت قطعی⚘ ⚘اجرا و نصب پیش ساخته با بهترین ظرافت درسراسر ایران با اکیپ کامل و حرفه ای⚘ ⚘همکاری مستقیم با دفاتر دکوراسیون داخلی و پتینه کاران و طراحان داخلی و همکاران عزیز⚘ ⚘طراح و مجری انواع گچبری پیش ساخته و پتینه ⚘ ⚘شما سفارش های خودتان را به دوصورت میتونید انجام بدید: ۱_به صورت حضوری از نمایشگاه پیش ساخته دیدن کنید و ازمشاوره رایگان ما بهرمند شوید⚘ ۲_به صورت خرید اینترنتی  که طرح مدنظرتون برای بنده میفرستید و ما جنس های شما را ارسال میکنیم⚘⚘

    دکوراسیون و نما تهران